Toiveena vauva 2017-2018

Hei mistä te ootte tilannu testejä? Jos tää kierto nyt päättyy menkkoihin, niin mäkin kyllä tilaan kun en enää kehtaa ostaa ostaa meijän kaupan hyllyjä tyhjäksi :D:unsure:
Oon tilannut raskauskeijusta, kotitestistä sekä mammaksilta. Noista kolmesta suosittelen ehdottomasti raskauskeijua.
En tiedä miksi, mutta noista kahdesta muusta kun olen tilannut, on kestänyt toimitus viikon. Raskauskeijusta on tullut järjestäin aina viimeistään kolmessanpäivässä, mutta yleensä mennyt max.2 päivää.
Tiistaina kun ei jaeta kirjepostia, niin jos tilaa, kannattaa tehdä tilaus maanantaina tai viimeistään tiistaina ennen puolta päivää. Silloin ehtii yleensä keskiviikoksi tai torstaiksi.:)

Greippi..huhhu, en ees muistanu miten tujua kamaa ne on.:X3:

• Tykkää
Reactions: emilyyh
@Nadine88 pitäisi lisätä ovulaatiolimaa ja sitä kautta edistää siittiöiden etenemistä kohdunsuulla. En muista nähneeni tästä kyllä mitään vakuuttavia tutkimuksia, mutta moni tän nimeen vannoo. Ja onhan greippi terveellistä :D
Joo lisää sitä hedelmällistä ovulaatiolimaa joka auttaa siittiöitä pääsemään paremmin perille, plus että muuttaa ph:ta enempi siittiöystävälliseksi.
Mulla on taustalla vain yksi aiempi greippikierto, enempää en ehtiny kun tärppi kävi. Sillon oli myös yk4 kuten nytkin. Sen muistan kyllä, että liman määrä oli kyllä totuttuun nähden runsaampaa ja sen erittämisen kesto oli pidempi.
Nytkin huomasin, että tuo ovislimailu jakso oli kyllä lyhyt ja saman tien oviksen jälkeen tuli rutikuivaa. Toivon tän greippikuurin auttavan taas tähän osioon.
Siihen en sitten sikäli usko, että greippi yksinään toisi plussan, mutta uskon sen parantavan hieman olosuhteita jolloin useammalla simpalla olisi parempi mahis perille pääsyyn. Loputhan on sitten kaikesta muusta kiinni ja siihen ei greipeillä voi vaikuttaa, harmi kyllä.:ROFLMAO:
Ja greippi parantaa muuten aineenvaihduntaa. (y) Kaikinpuolin erinomainen hedelmä.:)

• Tykkää
Reactions: emilyyh
Kuten olen täälläkin mainostanut olen kosteaa sorttia =) Ei tarvi ku mainita että 'Harrastetaanko seksiä' Niin alapää on sitä mieltä että nyt vai heti. Valmis puheista jo.. Mulla ei kuivaa kautta ookkaan, on kosteaa ja todella kosteaa (oviksen aikaan)
Ite jos jonkimmoista kuuria käynyt läpi ja greppimehu kuuri oli parin kuukauden ajan mutta sillon kuivu paikat ja kaikki ovislimat tiessään. En kyllä tiedä miksi näin.Joten greippeilyt jäi mun osalta.

Kuten olen täälläkin mainostanut olen kosteaa sorttia =) Ei tarvi ku mainita että 'Harrastetaanko seksiä' Niin alapää on sitä mieltä että nyt vai heti. Valmis puheista jo.. Mulla ei kuivaa kautta ookkaan, on kosteaa ja todella kosteaa (oviksen aikaan)
Ite jos jonkimmoista kuuria käynyt läpi ja greppimehu kuuri oli parin kuukauden ajan mutta sillon kuivu paikat ja kaikki ovislimat tiessään. En kyllä tiedä miksi näin.Joten greippeilyt jäi mun osalta.
Jostain muistan lukeneeni, että toisilla se greipin sisältämä naringetiini nostaa estrogeenitasoja muunmuassa. Joko sen vuoksi tai muiden vaikutusten vuoksi, greipin suuri kulutus kuivattaa limakalvot.

• Tykkää
Reactions: tänttähäärää
Löysin aika järkeenkäyvän teorian kun nyt eksyin läräämään aihetta. Lainaus siitä:

"Posted August 7, 2009 ·

Kirjoittelin teoriastani tonne "Kikkakolmosia"-topiciin, mutta kopsaan tuon jutun tännekin, kun se tänne sopii:

Mulla on tieteellinen teoria greippimehun vaikutuksesta, olen sen ihan itse kehittänyt, eli sen oikeudesta ei ole takeita, mutta mun mielestä se on mahdollinen
Teoria menee näin (kommentoikaa ihmeessä):

Ennen ovulaatiota naisen elimistöön muodostuu paljon estrogeeniä (estrogeenipiikki estrogeenipitoisuutta kuvaavassa käyrässä). Estrogeenilla on monta vaikutusta, mutta raskaaksi tulemisen kannalta tärkeimmät vaikutukset ovat:

•hypotalamuksen hormonien säätely (hypotalamuksesta erittyvä GnRH-hormoni säätelee FSH:n ja LH:n erittymistä aivolisäkkeestä, joten se on tärkeä ovulaation tapahtumiselle)

•kohdun limakalvon kasvaminen (kohtu on valmis vastaanottamaan munasolun)

•kohdun suulla liman eritys lisääntyy ja liman juoksevuus lisääntyy (siittiöt eivät takerru limaan, vaan pääsevät eteenpäin kohti munasolua)

•sukupuolielinten sileän lihaksen kasvaminen ja sileän lihaksen supistuvuuden (motiliteetin) paraneminen (munatorvet kuljettuvat munasolua paremmin kohti kohtua)

Eli kun estrogeeniä on elimistössä kunnolla, raskaaksi tuleminen on todennäköisempää.

Greippimehu lisää estrogeenin pitoisuutta elimistössä, sillä se estää estrogeenin hajoitusta maksassa. Maksa hajottaa elimistön omia ja ulkopuolelta tulevia aineita entsyymien avulla (entsyymien nimi on CYP-entsyymit). Greippimehussa on furanokumariineja, jotka estävät näiden entsyymien toimintaa. Kun entsyymi (CYP3A4) ei pysty hajottamaan estrogeeniä yhtä tehokkaasti, kertyy estrogeeniä elimistöön hieman enemmän kuin tavallisesti. Estrogeeniä ei kuitenkaan greippimehua juomalla voi kertyä elimistöön mitenkään liikaa, koska elimistö säätelee sen määrää tarkasti.

Greippimehu voi muuten olla vaarallista käytettynä joidenkin lääkkeiden kanssa, koska nämä samat maksan ja ohutsuolen CYP-entsyymit hajottavat myös lääkkeitä, ja jos hajotus on heikompaa, kertyy lääkettä elimistöön liikaa. Tässä on linkki lääkevuorovaikutuksesta kertovalle sivulle (tietty kannattaa kysyä apteekista ja hoitavalta lääkäriltä, jos asia mietityttää).

http://www.powernetdesign.com/grapefruit/

GnRH = gonadotropin-releasing hormone (gonadotropiinin vapauttajahormoni)

LH = luteinizing hormone (luteinisoiva hormoni)

FSH = follicle-stimulating hormone (follikkelia stimuloiva hormoni)"

@viipulainen, jos haluat että mieskin sais enemmän vitamiineja, mutta pillerit ei uppoa, niin entäs vitamiiniporetabletit? Niitä meillä käytetään, sekä minä että mies. Mieskin tosi mielellään juo sellasen päivittäin veteen liuotettuna.
Oi oon niitäkin yrittänyt, mutta ei oikein tykkää minkään mausta. Se on niin pahuksen vaikee tapaus.:LOL:
Mutta smoothieista tykkää. Niillä sais ainakin hedelmät ja marjat, mutta ne vihreet pitäis vielä keksiä että millä kombolla ne sais maistumaan paremmin.(n)
Varmaan pitäis jotain jauheita koklata mitkä sais smoothieen sekaan ilman että maistuisivat juurikaan.:D

Joo miehellä on ongelmana pillerien alas saaminen ja vitamini poretablettien paha maku.:D
Mutta jos ei tässäkään kierrossa tapahdu, mies saa hänkin aloittaa vetämään lisät nassuunsa, nyt vaan koitan katsoa että söisi oikein.:LOL:
Avokadoa tuo onneksi syö tosi innoissaan, mutta ne vihannekset ja juurekset jajaja:rolleyes:

Meillä mies syö kyllä sinkkiä ja ny käskin syödä foolihappoa ku luin että siitä voi olla apua myös miehelle. Tästä tuliki mieleen että aika monia vitamiineja saa nykyään pureskeltavina makujuttuina. Sellaset vois upota hyvin. Ja toi foolihappoki on meillä semmone mikä sulaa suuhun

Miestä vaivaa herkkä vatsa joten yritin syöttää hälle mhb:a..sekin oli aika toivotonta ja en mä sikäli jaksa kytätäkkään että ottaako. Joten helpoin keino vaan tunkea kasvikunnan tuotteet lautaselle ja käskeä syömään.:ROFLMAO::ROFLMAO:

ON:
Greippipäivä 2 ja sain sitä mehuakin. Hyvä elämä, kitkerää ja hapanta.:D
Aattelin nää kuukautispäivät ottaa vähän pienempää määrää ja nostaa sitten päivä annosta. Juon nyt 1dl tai syön puolikkaan hedelmän. Menkkojen loputtua juon 2x 1dl tai syön kokonaisen hedelmän.
Nyt on kp2 ja yleensä vuotopäiviä on 5.

Mä myös eilen tutkin tarkkaan kiertokalenterit läpi ja käytin lisänä netistä löytyviä laskureita. Niiden kaikkien perusteella merkkailin kaikki sellaiset päivät milloin on paree olla aktiivinen. Aika saakelinmoinen urakka edessä.:LOL::LOL::LOL:
Mutta onneks on ne ovistestit, niillä sit saa rajattua kunnolla ja loput merkityt päivät ei sit ovisplussan jälkeen oo niin pitkälle asti pakollisia, pari kolme varmistusta tosin otettava, just in case.:D

Pitää itekin nyt ottaa miehelle vitamiinit myös käyttöön!

Yk3 (tai ilmeisesti huomenna alkaa yk4) keskenmenon jälkeen siis ja ihmetyttää vaan miten kaksi ekaa raskautta on alkaneet ihan täysin yrittämättä ja suunnilleen kertalaakista. En kummallakaan kerralla ollut yhtään tietoinen kierroistani tai ovulaatioista. Ilmeisen hyvä tuuri siis vaan sattunut!

Nyt siis KP31/31, testi näytti negatiivistä (dpo 8tai 9) ja pientä ruskeaa tuhruvuotoa. Ei siis kovin lupaavalta vaikuta... Päälle vielä eilen noussut kuume niin olo on mitä mainioin :unsure: Olen alkanut miettimään, että pitäiskö vaan unohtaa kaiken maailman testit niin ei tarvisi ressailla. Ollaan miehen kanssa molemmat aika stressiherkkiä niin voihan se olla että suorituspaineet vaikuttaa niin kovasti munasolun ja siittiöiden laatuun. Tai jotain :D

@viipulainen Vihersmoothiet vois olla myös hyvä lisä! jos ostaa jotain niitä greenmix- tms. jauheita ja sitten ihan vaan jäistä banaania, mehua, jäitä tms. Niin sinne saa sekaan hyvin piilotettua vaikka mitä. Väri ei ole edes niin luotaantyötävän vihreä kun jos ihan salaattia tai yrttiä pistää.

Plussatuulta meille kaikille odotellessa!(y)

• Tykkää
Reactions: viipulainen
Heips! Löysinpäs tänne taas piiitkän tauon jälkeen ja olisi kiva taas lukea ja kirjoitella tänne ja purkaa odotuksen odottamisen tuskaa. Lopetin elokuussa pillerit ja nyt tuli ekat luomu menkat kp30 ja joo ei kyllä ollu ikävä näitä kipuja ja runsasta vuotoa. Näitä menkkoja ennen tuli kahdet menkat tasan silloin kun pillereistäkin tulisi. Mä tietysti ehdin jo toivoa että olisin raskaana kun tää kierto oli ihan hirveä kaikkineen oireineen..olin itseasiassa aika varma raskaudesta, mikä oli hölmöä kun kierto niin pielessä ja tiedänhän mä ettei mulla se ihan noin helposti onnistu kuitenkaan.. ja pettymys oli kova..tietty. Tänään tilasin ovistestejä. Luulen tuntevani oviksen tai siis kipuilee ainakin siihen malliin ja haluan nyt varmistua että onko se sitä. Greippimehua tarvii nyt kyllä ostaa kun luin teidän juttuja siitä Nyt siis kp5

@Ilihc tervetuloa :) lippu korkeelle vaan ja greippiä napaan. Mitäpä sitä ei testaisi.(y)
Jos nyt tässä kierrossa tärppää, aion syyttää siitä greippiä jälleen kerran.:LOL:

@pikkutakkutukka mälsää jos ne nyt alkaa.:unsure: Mutta jostain syystä talvea vasten tulee aina jonkinlainen plussasuma, että jos ei nyt, niin ennen vuoden vaihdetta.(y)

Ja joo, pitäis ihan kattoa ajatuksella noita jauheitakin. Mies haluaisi alkaa taas treenaamaan lukkopainia tauon jälkeen ja silloin vetää kyllä ainakin proteiinilisiä. Pitää siis katsoa läpi ne sisällöt, kun yhdessä merkissä oli aika pitkälti kaikki mitä ihminen tarvitsee elääkseen.:ROFLMAO: Ja just se merkki jopa maistuu itsestäkin hyvälle, mansikan ja banaani-suklaan maut. Muut valmisteet on miehestä kuraa maultaan, ylläri.:D
Mutta katotaan nyt mitä mä keksin tuon päänmenoksi.:LOL:

fnn
Mäkin oon jo pari kk syöny mamma vitskuja, miestä en sais syömään kyllä mitään:cautious:

Öö nyt kp 29 ja taisin ehkä tehdä just positiivisen ra testin. En osaa linkata sitä tänne(n) eikä ollu ees herkkä testi:rolleyes: viiva ei ollu vahva mutta helposti näkyy kyllä väriä.. ei oo ollu kyllä mitään ihmeempiä oireita ja olin ihan varma etten oo raskaana.. en usko sitä kyllä vieläkää, pitää varmaan tehä noi 16 jäljellä olevaa testiä että uskon:LOL:

Sori omanapailu. Oon vaan niin hämmentynyt. Mitenhän kertois miehelle:p tekis kyllä mieli laittaa jo viesti mutta haluun nähdä kyllä sen ilmeen, esikoinen kun olisi kyseessä:love:

• Tykkää
Reactions: Oliivipuu79
@fnn oijoiiiii:love::love:
Aijaa.com toimii ookoosti, vähän heikentää laatua, mutta sieltä saa linkattua kuvan.
Tuossa kirjoituskentän vasemmassa kulmassa (ainakin puhelimella) on tuollainen kahden lenkin ketjun kuva. Kopioit aijaasta kuvan lataamisen jälkeen haluamasi linkin, tuut tähän, painat tuota linkkikuvaketta ja liität kopioimasi linkin siihen.
Siellä aijaassa on vaihtoehtoina esim.iso ja pieni kuva-linkki.:)

@emilyyh olen tilannut testejä edellä mainittujen sivustojen lisäksi halpa-testiltä ja sieltä löytyy Baby plan merkkisiä liuskoja. Ovulaatiotesteillä olen saanut selkeät tulokset aina. Raskaustesteissä on näkynyt harmaa viivan paikka :( Tosin saan kaikkiin herkkiin raskaustesteihin helposti viivanpaikan ja ajattelin nyt pysyä 25ml pelkästään.

Täällä kp8 ja tähän kiertoon kuten aiempaankin greippimehu ja maca. Tästä saattaa tulla kyllä pidempi kierto kun on nyt mennyt että joka toinen kierto kestää 10 päivää kauemmin. Koen että maca on tasoittanut kiertoa ja greippimehu tehnyt sen että bongaan oviksen helpommin. Kummallisesti alkukierron pystyy ottamaan rennosti ja sekoaminen tapahtuu oviksen jälkeen. Vaikka kuinka on ajatellut ettei testaa niin löydän itseni jo dpo7 tikkujen kanssa :unsure:

Miehen vitamiineista oli puhe. Meillä asiasta on varmaan turha keskustella edes. Uusioperheeseen kuuluu 3 kouluikäistä lasta niin mies ei ole niin innoissaan hommasta, vaikka jo ensitapaamisilla asiasta kyllä keskusteltiin ja ilmoitin että voidaan unohtaa koko homma jos ei halua enää lapsia kun itse tiesin haluavani. Tekee hankalaksi keskustella asiasta kun toinen ei ole niin 100% mukana. Koen kyllä että nämä 9 negatiivista kiertoa johtuu omasta kropasta, hormonien epätasapainosta ja stressistä :(:(

@fnn :love: ihanaa!!

Onnea @fnn !:love::love::love: Aivan selkeältä plussalta näyttää minunkin silmään. Nyt sitten vaan rentoa oloilua ja ajan kuluttamista. Se kun onkin niin helppoa ;)

Luojan kiitos kaapista loppui liuskatestit, kp 32/31 ja menkat ei edelleenkään ole kunnolla alkaneet joten tottakai sitä pitää joka päivä varmuuden vuoksi testata. Ja aivan selkeä negatiivinenhan se taas oli. DPO 10 menossa. Äh, alkaisi nyt kunnolla sitten menkat. Eikö kierron alku yleensä kuitenkin lasketa ekasta varsinaisesta vuotopäivästä? Mulla on keskenmenon jälkeen alkaneet kuukautiset aina 2 päivää ennen pienellä tiputtelulla ennen varsinaista vuotoa.

Yhteistyössä