Vauva-lehden moderoinnista. 2 asiallista keskusteluani poistettiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen ollut niiden sivuilta pois Turun tapahtumien jälkeen. Nyt sinne menin ja aloitin 2 aiheesta ketjut. Molemmat poistettiin. En voi ymmärtää syytä.

Tai luulen, että he ajattelevat sitä sivustoa ikään kuin kansan ilmaiseksi toimittamana blogikokoelmana. Valitsevat sieltä kiinnostavimmat "blogiaiheet" ja muut poistavat. Eli vaikka ketjussa ei olisi mitään väärää, niin haluavat suosia tietynlaisia ketjuja ja poistavat mielestään huonoimpia.

Minusta olisi reilua, että kertoisivat tämän avoimesti säännöissään. Laittaisivat säännön etusivulle näkyviin.

Minua suututtaa, että se sivusto on noin suosittu. Haluaisin, että vaikka tämä sivusto tulisi yhtä suosituksi. Haluaisin keskustella sivustolla, jolla aihe on oikeasti vapaa ja siellä olisi paljon käyttäjiä.

Olen ollut niiden sivuilta pois Turun tapahtumien jälkeen. Nyt sinne menin ja aloitin 2 aiheesta ketjut. Molemmat poistettiin. En voi ymmärtää syytä.

Tai luulen, että he ajattelevat sitä sivustoa ikään kuin kansan ilmaiseksi toimittamana blogikokoelmana. Valitsevat sieltä kiinnostavimmat "blogiaiheet" ja muut poistavat. Eli vaikka ketjussa ei olisi mitään väärää, niin haluavat suosia tietynlaisia ketjuja ja poistavat mielestään huonoimpia.

Minusta olisi reilua, että kertoisivat tämän avoimesti säännöissään. Laittaisivat säännön etusivulle näkyviin.

Minua suututtaa, että se sivusto on noin suosittu. Haluaisin, että vaikka tämä sivusto tulisi yhtä suosituksi. Haluaisin keskustella sivustolla, jolla aihe on oikeasti vapaa ja siellä olisi paljon käyttäjiä.
Haluaisin myös, että tästä sivustosta tulisi suosittu! Vauvalta loppuisivat mainostulot ja se kirpaisisi Sanomaa.

Sieltä poistettiin esim ketju, jossa ap oli nähnyt kadulla Robinin ja kertoi hänen olleen hyväntuulisen ja energisen näköinen, kuten julkisuuskuvansakin on. Ap kysyi, keitä julkkiksia muut ovat nähneet.

Mitään asiatonta ketjussa ei ollut. Ketään ei esim haukuttu. Ihmiset vaan kertoivat, keitä olivat nähneet jne. Se ketju sitten vaan poistettiin. Siinä oli keskustelua jo toiselle sivulle asti.

Mielestäni tämä palsta on hyvä juuri siksi, ettei aloituksia ole liikaa. Vauvalla ne häviäisivät nopeasti joukon hännille ilman yli-innoskasta moderointiakin. On mukava löytää kiinnostava ketju helposti vielä seuraavana päivänäkin.

Miksei tänne kaksplussalle kirjoiteta innokkaammin.

Kaipaisin vilkasta keskustelupalstaa, jota ei moderoitaisi hullun lailla. Toki pedofiilit yms pitää poistaa heti.

Toisaalta tykkään juuri perhe keskeisestä palstasta. En tykkää esim ylilaudasta. Se on sekavakin.

Toisaalta jos tästä tulisi liian suosittu, tälle kai kävisi kuten vauvalle. Eli hirveä määrä roskaa ja samasta aiheesta ketjuja. Ei sitten olisi rauhallista ja kilttiä palstaa, jolle paeta.

Miksei tänne kaksplussalle kirjoiteta innokkaammin.

Kaipaisin vilkasta keskustelupalstaa, jota ei moderoitaisi hullun lailla. Toki pedofiilit yms pitää poistaa heti.

Toisaalta tykkään juuri perhe keskeisestä palstasta. En tykkää esim ylilaudasta. Se on sekavakin.

Toisaalta jos tästä tulisi liian suosittu, tälle kai kävisi kuten vauvalle. Eli hirveä määrä roskaa ja samasta aiheesta ketjuja. Ei sitten olisi rauhallista ja kilttiä palstaa, jolle paeta.
Totta. Kun täällä on vähemmän kävijöitä niin ketjut pysyvät parilla ekalla sivulla pidempään. Sopii minulle. En välttämättä ehdi joka päivä käydä katsomassa palstaa kun on muutakin elämää.

Syyllistyn myös siihen, että vain luen ketjuja enkä juuri vastaile. Voi voi, pitäisi ryhdistäytyä ja kirjoittaa ahkerammin.

No siellä poistuu vaikka sääkeskustelut. Ei maksa vaivaa kirjoittaa sinne yhtään mitään! Mieluummin tänne ja jutut on paikallaan vielä kun tuut takas vessasta!

En edelleenkään ymmärrä miksi valittaa palstalla X, että moderointi palstalla Y on persiistä. Älä sitten ole siellä!!
et taida ymmärtää asian ydintä.Jos moderointi on tuollaista mielivaltaista sensurointia ja aloitusten poistoa,seuraus siitä on väistämättä se että nämä aloitusten tekijät jotka ovat saattaneet olla siellä kymmeniäkin vuosia lähtevät sieltä pois,siitä taas on seurauksena se että kun aloituksia poistetaan noin tiuhaan tahtiin niin palsta näivettyy lopulta.Se että vaikka siellä onkin runsas kävijämäärä ei tarkoita sitä että palstalla menisi mitenkään hyvin tällä hetkellä.Nyt jo huomaa miten siellä jotkut,ehkä modet nostelevat vanhoja aiheita,siinä toivossa että saataisiin ylläpidettyä keskustelua.

Sinänsä hyvä pointti tuo, että miksi keskustella tällä palstalla jotain Vauvan juttuja. Ongelmana vain on sitten se, että missä niistä voi keskustella, kun Vauvalla katoaa sitä kritisoivatkin ketjut hyvin nopeasti. Mutta ehkä vauvalaisten pitää etsiytyä uusille palstoille ja unohtaa menneet!

Ne haluavat nykyään valita tarkoin heidän mielestään kiinnostavat aiheet ja muut poistetaan. Ihan täysin kilttejäkin ketjuja poistuu, kun se ei ole moderaattoreiden mielestä sellainen, jollaisia he sinne haluavat.

Miksi valitamme täällä siitä. Siksi, että jos siellä valittaa, se ketju poistetaan.

Moni on ollut siellä vaikka 10 vuotta ja tottunut saamaan heti paljon vastauksia. Nyt sellaista paikkaa ei olekaan. Jossain sitä on mukava käsitellä, että paikka, jossa on tottunut käymään, hävisi. Toisaalta esim minä olin siitä liiankin riippuvainen.

Tavallaan ymmärrän, että Vauva-lehden palstasta halutaan asiallinen ja edes vähän perhe-elämään viittaava, mutta se onko sensuuri oikea tie onkin toinen asia.

Ne haluavat nykyään valita tarkoin heidän mielestään kiinnostavat aiheet ja muut poistetaan. Ihan täysin kilttejäkin ketjuja poistuu, kun se ei ole moderaattoreiden mielestä sellainen, jollaisia he sinne haluavat.

Miksi valitamme täällä siitä. Siksi, että jos siellä valittaa, se ketju poistetaan.

Moni on ollut siellä vaikka 10 vuotta ja tottunut saamaan heti paljon vastauksia. Nyt sellaista paikkaa ei olekaan. Jossain sitä on mukava käsitellä, että paikka, jossa on tottunut käymään, hävisi. Toisaalta esim minä olin siitä liiankin riippuvainen.
Up!

Totta. Kun täällä on vähemmän kävijöitä niin ketjut pysyvät parilla ekalla sivulla pidempään. Sopii minulle. En välttämättä ehdi joka päivä käydä katsomassa palstaa kun on muutakin elämää.

Syyllistyn myös siihen, että vain luen ketjuja enkä juuri vastaile. Voi voi, pitäisi ryhdistäytyä ja kirjoittaa ahkerammin.
Mulla sama,oon laiska mutta kiinnostunut maailman tapahtumista ja muiden mielipiteistä

Sanomatalo on poliittisestikorrekti rahantekomasiina, joka pelkää,harhaisesti, menettävänsä mainostajat jos sallivat rehelliset. "raflaavat" oikean kansan syvien rivien tunnot jotka eivät käy yksiin punaviheriän kuplan "0ikeiden virallisten mielipiteiden kanssa". Sanoma luulee että suuri enemmistö mainoismarkkoineen ja ostovoimineen kannaattaa rajat auki ja murjaanit raiskimaan rauhassa-mielipiteitä. Tämä on harhaa, oikea kansa haluaa sellaisen Suomen joka oli vielä 1990 ennen kuin venäläiset,somalit ja virolaiset rynnivät sisään. Sanoma ei eu-taustavaikuttajana halua ymmärtää tätä.

Pidän tästä palstasta muuten, mutta mielestäni tämä ei ole teknisessä mielessä ihan niin toimiva ja helposti luettavissa etenkään matkapuhelimen näytöllä kuin entinen suosikkipalsta.

Varsinkin on välillä vaikea löytää takaisin keskusteluiden luetteloon jossa viimeksi kommentoitu on ylimpänä.

Vauva haluaa olla nimensä mukainen. Nyt siellä on jo pari vuotta ollut elämäm koululaisten punaniskojen invaasioyritys meneillään. Pihtiputaan äijäkerholaiset kirjoittaa rasistista sontaa, islam-vihamielisyyttä, naisvihaa, sovinismia, työttömien kyykytystä, seksismiä ja sitä miten Pihtiputaan Essolta ei saa enää edes kunnon kahvia. Nuo ei oikein kuulu Vauvalle. Kirjoita yösyöttämisestä, vanhempainvapaasta, kotisiivouksesta tai vaikka kurahaalareista, niin viestiäsi ei poisteta.

Kovin tuntuu olla vaikeaa ymmärtää.

Vauva haluaa olla nimensä mukainen. Nyt siellä on jo pari vuotta ollut elämäm koululaisten punaniskojen invaasioyritys meneillään. Pihtiputaan äijäkerholaiset kirjoittaa rasistista sontaa, islam-vihamielisyyttä, naisvihaa, sovinismia, työttömien kyykytystä, seksismiä ja sitä miten Pihtiputaan Essolta ei saa enää edes kunnon kahvia. Nuo ei oikein kuulu Vauvalle. Kirjoita yösyöttämisestä, vanhempainvapaasta, kotisiivouksesta tai vaikka kurahaalareista, niin viestiäsi ei poisteta.

Kovin tuntuu olla vaikeaa ymmärtää.
Minkä väristä sinappia vauvasta tulee on ainoa sallittu puheenaihe...

Minkä väristä sinappia vauvasta tulee on ainoa sallittu puheenaihe...
En ole se jolla vastasit....

Mut hei perheasioissa voi jutella jostain muustakin kuin mamuista, mä olen ainakin lopen kyllästynyt niinhin samaa toistaviin jankutusketjuhin. Mieluummin lueskelen näiltä palstoilta perhearkeen, lapsiin ym liittyviä juttuja kuin tuota pakolaissontaa jota tuputetaan joka tuutista - olen kyllä valveutunut sen ongelmista mutta en helvata jaksa tuota jauhantaa joka ei johda yhtikäs mihinkään

Yhteistyössä