Jokos Hakkaraisen Teuvon sakko/kortinmenetys on puitu täällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M42
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

M42

Tunnettu jäsen
Teuvo Hakkarainen ajokiellostaan Iltalehdelle: "Kallis sakko tulee yhteiskunnalle"
Hakkarainen valittelee, että hän joutuu ajokieltonsa takia kulkemaan julkisilla Viitasaarelta eduskuntaan, verovaroilla kustannettuna.

Teuvo Hakkarainen (ps.) joutui ajokieltoon ajettuaan törkeää ylinopeutta Viitasaarella viime tiistaina. Kuva: Risto Aalto

Perussuomalaisten viitasaarelainen kansanedustaja Teuvo Hakkarainen ei ole tyytyväinen ajokieltoonsa. Hakkarainen kommentoi asiaa eilen Iltalehdelle.

Eduskunnan täysistuntokausi alkaa huomenna, mutta Hakkarainen menetti ajokorttinsa poliisille viime tiistaina ajettuaan tuhatkuutioista moottoripyöräänsä 143 kilometrin tuntivauhtia satasen nopeusrajoitusalueella.

– Lähin juna-asema on Jyväskylässä, jonne luotani Viitasaarelta tulee matkaa noin 130 kilometriä. Jyväskylässä on myös lentoasema, mutta omia aikatauluja on vaikea sovittaa vain parin päivittäisen lennon kanssa, Hakkarainen sanoo lehden haastattelussa.

Hakkarainen ei aio muuttaa Helsinkiin ainakaan pysyvästi, joten hän kertoo kulkevansa matkat julkisilla kulkuneuvoilla.

– Kallis sakko tulee yhteiskunnalle. Taksilla ja muilla julkisilla kulkuneuvoilla pitäisi varmaan nyt kulkea. Tietysti itse ajoin lujaa, mutta ajokortti ja oma auto ovat välttämättömiä maaseudulla, Hakkarainen kommentoi.

2686991_.jpg

Joonatan Hulkkonen

Lähde: http://www.ksml.fi/kotimaa/Teuvo-Ha...s-sakko-tulee-yhteiskunnalle/1037885#comments

Mikäs Teukan sakoissa nyt niin kiinnostavaa on et sille pitää tehdä oma aloitus?
Teuvo elää veronmaksajien rahoilla... ja vielä kehtaa ruikuttaa, ettei maalla pärjää ilman ajokorttia. Kannattais varmaan sitten olla ajamatta ylinopeutta. Mutta en kyllä ymmärrä, kuka tuollaista on kansanedustajaksi äänestänyt... Ehkäpä Teukan äänestäjät ovat yhtä järkijättöisiä kuin Teukka itse...

Teuvo elää veronmaksajien rahoilla... ja vielä kehtaa ruikuttaa, ettei maalla pärjää ilman ajokorttia. Kannattais varmaan sitten olla ajamatta ylinopeutta. Mutta en kyllä ymmärrä, kuka tuollaista on kansanedustajaksi äänestänyt... Ehkäpä Teukan äänestäjät ovat yhtä järkijättöisiä kuin Teukka itse...
Onko Teukka ainoa kansanedustaja jonka sakot sua närästää?

Onko Teukka ainoa kansanedustaja jonka sakot sua närästää?
Kukas muu nyt lähiäaikiinoina on kärähtänyt törkeästä liikenneturvallisuudenvaarantamisesta? Toki vuosien saatossa useampikin, mutta en ainakaan oo huomannut, että nyt lähiaikoina... lait ei taida Persujen mielestä koskea heitä, kun äänekkäästi kyllä ovat muiden rikoksia esille nostamassa, mutta heitä itseään jos rangaistaan, niin hirveä itku alkaa.

Oikeasti tuossa Hakkaraisen tapauksessa ei ole mitään epäselvää. 43 km/h ylinopeutta eli kortti lähtee välittömästi, ilman harkintaa, hyllylle. Jos kyse olisi ollut 4km/h pienemmästä ylityksestä, olisi poliisi voinut vielä käyttää harkintaa ja todeta, ettei Hakkarainen pärjää ilman ajokorttia.

Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö ajoi yhtä kovaa kuin Hakkarainen, lisäksi autolla josta oli verot maksamatta, mutta eipä se mneljäkakkosia kiinnostanut. Lisäksi ihmetyttää miten vihreiden johtohahmo voi kiihdyttää ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta autoa ajamalla, vaikka julkinen liikenne toimii hyvin.

Ei tuossa nyt varsinaisesti ole ruikuttamisesta kyse. Totuus vain taas taitaa satuttaa eräitä piirejä. Kun fakta menee niin, että kansanedustajalla on oikeus kulkea taksilla veronmaksajien piikkiin. Piste. Se koskee kaikkia kansanedustajia. Hakkarainen vain toteaa, että nyt kun kortti on mennyt, hän alkaa kulkea Viitasaarelta Helsingin keskustaan taksilla ja se tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Oli se miten reilua tai ei, mutta tässä tapauksessa Hakkaraisen hurjasteluista kaikkein kalleimman hinnan maksaa veronmaksajat taksimaksujen muodossa.

• Tykkää
Reactions: .....
Olet siis sitä mieltä, että veronmaksajien rahoilla eläminen pitäisi lopettaa ja tämä varmaankin sitten koskee virkamiehiä, mamuja ja muita sossun elättejä?

Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö ajoi yhtä kovaa kuin Hakkarainen, lisäksi autolla josta oli verot maksamatta, mutta eipä se mneljäkakkosia kiinnostanut. Lisäksi ihmetyttää miten vihreiden johtohahmo voi kiihdyttää ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta autoa ajamalla, vaikka julkinen liikenne toimii hyvin.
Tää on kyllä multa mennyt valitettavasti täysin ohi... Koskas tällainen on tapahtunut? Ja Vihreät on muuten toinen puolue, jota ei lait tunnu koskevan...

Olet siis sitä mieltä, että veronmaksajien rahoilla eläminen pitäisi lopettaa ja tämä varmaankin sitten koskee virkamiehiä, mamuja ja muita sossun elättejä?
Tarkoitin, että on itse lait säätävässä eduskunnassa edustamassa kansaa. Silloin tulisi olla itse esimerkkinä noudattamassa niitä lakeja. Mitä tuohon veronmaksajien rahoilla elämiseen tulee, niin taitaa kuitenkin kansanedustajat olla ainoat, jotka itse päättävät paljonko he itselleen niitä verorahoja antavat käyttöön. Siltäkin kannalta tuollainen kitinä jostakin itseaiheutetuista sakoista on täysin turhaa...

Ja mitä noihin muihin verovaroilla eläviin tulee, niin palkan tehdystä työstä ansaitsee jokainen työntekijä ja sossun elätit joutais lähettää jonnekin huitsinnevadaan, jos siis ovat työikäisiä/-kykyisiä, Kukaan ei sille mitään voi, että jotkut eivät ole työkykyisiä, vaikka haluja työntekoon olisikin.

Vaikka Ville Niinistön ylinopeus ja autoverorikos uutisoitiin isommin ja pidempään kuin Hakkaraisen tapaus, niin jostain kumman syystä se meni sulta täysin ohi. ;)
Itseasiassa joku hämärä muistikuva on, että joskus tällainen juttu ois uutisissa ollut, että Ville olisi ajanut verot rästissä, mutta tuota ylinopeutta en kyllä muistanut...

Ei tuossa nyt varsinaisesti ole ruikuttamisesta kyse. Totuus vain taas taitaa satuttaa eräitä piirejä. Kun fakta menee niin, että kansanedustajalla on oikeus kulkea taksilla veronmaksajien piikkiin. Piste. Se koskee kaikkia kansanedustajia. Hakkarainen vain toteaa, että nyt kun kortti on mennyt, hän alkaa kulkea Viitasaarelta Helsingin keskustaan taksilla ja se tulee yhteiskunnalle kalliiksi. Oli se miten reilua tai ei, mutta tässä tapauksessa Hakkaraisen hurjasteluista kaikkein kalleimman hinnan maksaa veronmaksajat taksimaksujen muodossa.
Henkilökohtaisesti ainakin olen sitä mieltä, että jos itse töpeksii korttinsa hyllylle, siitä valittaminen on henkilöön katsomatta lapsellista. Eli joko ajat liikennesääntöjen mukaan tai sitten olet valmis kärsimään seuraukset nurisematta.

Oikeasti tuossa Hakkaraisen tapauksessa ei ole mitään epäselvää. 43 km/h ylinopeutta eli kortti lähtee välittömästi, ilman harkintaa, hyllylle. Jos kyse olisi ollut 4km/h pienemmästä ylityksestä, olisi poliisi voinut vielä käyttää harkintaa ja todeta, ettei Hakkarainen pärjää ilman ajokorttia.
Mä olen ajanut satasen alueella 147 km/h tunnissa eikä kortti lähtenyt, vaan ainoa rangaistus oli 30 päiväsakkoa.

Mä olen ajanut satasen alueella 147 km/h tunnissa eikä kortti lähtenyt, vaan ainoa rangaistus oli 30 päiväsakkoa.
Virkavirhe poliisilta tai sitten tämä on tapahtunut vuosia sitten. Nykyään jo useamman vuoden laki on ollut se, että +30-39 rajoitukseen, niin kortti lähtee harkinnan mukaan pois tai +40- rajoitukseen, niin kortti lähtee välittömästi ilman harkintaa.

Virkavirhe poliisilta tai sitten tämä on tapahtunut vuosia sitten. Nykyään jo useamman vuoden laki on ollut se, että +30-39 rajoitukseen, niin kortti lähtee harkinnan mukaan pois tai +40- rajoitukseen, niin kortti lähtee välittömästi ilman harkintaa.
Tuo +30 ylimääräistä pätee vain taajamanopeuksilla. Jos on lehtitietoihin luottamista, niin aina ei kortti lähde vaikka ois ollut +40 (muualla kuin taajamissa).

No eihän se pienipalkkainen ole niitä lakeja laatinut eikä lakeja valvo, joten toki hän saa ja voi arvostella omasta mielestään tyhmiä lakeja, vai onko sekin jo ehditty lailla kieltää?
Toki hyväpalkkainenkin voi yleisellä taholla sanoa, että hänen mielestä nopeusrajoitukset ovat liian alhaiset tms. Ja voi yksittäinen kansanedustajakin yleisellä tasolla sanoa omia mielipiteitä, mutta se, että itse rikkoo lakia ja sitten itkee, kun saa sakot/kortti lähtee, niin on täysin turhaa.

Yhteistyössä