Metsästys nykyään on sairas harrastus, joka perustuu vain nykyihmisen alkukantaiseen viettiin.

  • Viestiketjun aloittaja elämän ystävä
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oletkos katsonut tämän:
http://mikkovlttil.puheenvuoro.uusisuomi.fi/203295-ei-minkaan-arvoinen-elama

Eikai kukaan telkkiä ammu? Telkän munia on kerätty aikojen alusta lähtien Suomessa, mutta se on kiellettyä tietysti. Ihminen on kerännyt lintujen munia ja kasvattanut viljaa linnuille. Joku ääliö kai söi sitten ne jyvät, mitkä oli tarkoitettu maahan. Joku toinen keksi tehdä niistä olutta ja niin unohtui kaikki muu?
uppista!
 
Ainesta on sinussa, raakalainen.

Haluat tappaa perhettä perustavan fasaaniukon, se on sen tapa laulaa ja kutsua äitiä tuleville lapsilleen

Ja haluat tappaa itsekkäästi linnun rauhoitusaikana. Ihan kaikki varista myöten on rauhotettuja pesimäaikaan.

HYI sinua, RAAKALAINEN
No en tietenkään nyt vaan sysyllä sit kun se on pulskaksi itsensä syönyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierailija
Kaikki pielessä. Teen paljon hyvää eläinten eteen.

Olen onnistunut houkuttelemaan sorkkaeläimiä omalle tontille hyvään suojaan hupitappajilta. Siellä on nuolukiviä niille. Linturuokinnalle ne tulevat joka yö kauraa ja muuta syömään.

Eläinmurhaajat aina suuttuu niinkuin sinä, kun lauotaan totuuksia!

Sinä olet perimmiltäsi paha. Teet muka hyvää, jotta saat lisää tapettavaa.

Te sadistit kehtaatte murhata sorkkajalkoja suoraan niiden ruokapöytään. Myös sorsille teette samoin. Tiedän sairaista harrastuksistanne hyvin paljon, itkupotkuraivarisi ei auta yhtään, tenunenä :D

Ja minä teen kaiken pyyteettömästi. Te teurastatte sairaaksi huviksenne minun telkänpöntöissä syntyneitä poikasia elokuussa.
Kuinkahan monta ihmistä sinun houkuttelemasi sorkkajalat ovat tappaneet? Ai niin, ei sillä ole väliä, koska kaltaisesi raakalainen ei välitä ihmishengistä pisaran vertaa.
 
Olen samaa mieltä. Sillä ei ole nykyaikana enää mitään tekemistä ravinnon kanssa. Kyse on huvitappamisesta. Eliitin ökyilystä ja sikailusta pääasiassa.
Joillekin ei riitä se että ammutaan kotimaan metsissä kaikki millä on pulssi, vaaditaan metsät oman "harrastuksen" temmellyskentiksi, ei suinkaan, syvästi riippuvaisten pitää päästä ihan ulkomaille asti "pitämään hauskaa".
Menisivät jonnekin ampumaan toisiaan, olisi hauskaa monin verroin.

Poikkeuksiakin tietysti löytyy, joku erakko joka hakee jäniksen ruuaksi. Mutta pääasiassa voisi puhua metsästysmafiasta tässäkin maassa, koska ovat myös valtarakenteissa ja ajavat aina metästäjien etua luonnon edelle.
Moni laji pyritään Suomessakin hävittämään, että punalippispapparaisille riittäisi sarvipäitä ja millon mitäkin. Aina löytyy joku syy pyyhkiä joku laji olemattomiin.
 
Olen samaa mieltä. Sillä ei ole nykyaikana enää mitään tekemistä ravinnon kanssa. Kyse on huvitappamisesta. Eliitin ökyilystä ja sikailusta pääasiassa.
Joillekin ei riitä se että ammutaan kotimaan metsissä kaikki millä on pulssi, vaaditaan metsät oman "harrastuksen" temmellyskentiksi, ei suinkaan, syvästi riippuvaisten pitää päästä ihan ulkomaille asti "pitämään hauskaa".
Menisivät jonnekin ampumaan toisiaan, olisi hauskaa monin verroin.

Poikkeuksiakin tietysti löytyy, joku erakko joka hakee jäniksen ruuaksi. Mutta pääasiassa voisi puhua metsästysmafiasta tässäkin maassa, koska ovat myös valtarakenteissa ja ajavat aina metästäjien etua luonnon edelle.
Moni laji pyritään Suomessakin hävittämään, että punalippispapparaisille riittäisi sarvipäitä ja millon mitäkin. Aina löytyy joku syy pyyhkiä joku laji olemattomiin.
Tiäkkönää.

Mulla on kokemusta lihan tehokasvatuksesta -siis silleen koulutuksen puolesta. Ja kymmenen kertaa mieluummin osaisin itse pyydystää sen vapaana ja onnellisena eläneen eläimen kuin maistelisin koko onnettoman elämänsä sikalassa viettänyttä tehokasvatettua häntä nysäksi järsittyä possuparkaa.
 
Olen samaa mieltä. Sillä ei ole nykyaikana enää mitään tekemistä ravinnon kanssa.
No ravinnon saa ostettua lähikaupasta. Niin tekee jokseenkin jokainen maanviljelijakin.

Metsästäjät tai ylipäänsä aseenhaltijat on niitä joiden säännöllisin väliajoin pitää todistaa tervejärkisyytensä.

Ja juu, taannoin oli tapaus jossa ilvestä jahdattiin asiaankuulumattomin tavoin. Se parivaljakko vaan ei enää koskaan kanna asetta eikä metsästä yhtään mitään ainakaan luvallisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
Ihminen on asuttanut suomea vasta viimeisen jääkauden jälkeen. Eli semmoiset 8000 vuotta sitten riistan perässä tänne tultiin.
Ihminen on aina ollu vaikkapa hirven luontainen vihollinen. Nykyään vaan on käytössä paremmat vehkeet kuin ansakuopat ja kivikärkikeihäät.
 
Ihminen on asuttanut suomea vasta viimeisen jääkauden jälkeen. Eli semmoiset 8000 vuotta sitten riistan perässä tänne tultiin.
Ihminen on aina ollu vaikkapa hirven luontainen vihollinen. Nykyään vaan on käytössä paremmat vehkeet kuin ansakuopat ja kivikärkikeihäät.
Jep. Olisikin vielä ravinnosta kyse. Tämä nykyinen "harrastus" kertoo nimensäkin mukaisesti mistä siinä on kyse.
 
vierailija
Jep. Olisikin vielä ravinnosta kyse. Tämä nykyinen "harrastus" kertoo nimensäkin mukaisesti mistä siinä on kyse.
Jaa, no meillä syödään käytännössä kaikki, mitä metsästetystä riistasta voi syödä.

Itse syödään kaikki se "parempi liha", sisäselimiä (riippuen vähän elikosta), kieli etc. JA ARVAAPPA MITÄ? loput "rääppeet" jauhetaan koiran ruuaksit/ keitetään...niin ja luut tietenkin koiralla.

Kerroppa siis mulle miten niin kyse ei ole ravinnosta?

Niin ja tosiaan, kaupan lihaa - sitä tehotuotettua ja kaikkea muuta kuin eettisesti kasvatettua - ei meillä osteta kuin aniharvoin. Me toden totta eletään, lihan puolesta, 85-95% riistaruualla, siihen päälle vielä tuo ettei eläimillekään syötetä mitään kaupan jalostusshaipaa...
 
vierailija
No ravinnon saa ostettua lähikaupasta. Niin tekee jokseenkin jokainen maanviljelijakin.

Metsästäjät tai ylipäänsä aseenhaltijat on niitä joiden säännöllisin väliajoin pitää todistaa tervejärkisyytensä.
Millä tavalla aseenhaltioiden pitää todistaa määräajoin tervejärkisyytensä? Mun tietääkseni metsästyskortti ja aselupa on voimassa toistaiseksi.
 
vierailija
Kokeiles hankkia aselupa ja pitää se.
Tai että vuonna -70 hankittu hirvikortti olis yhä voimassa?
Kerran saatu aselupa on toistaiseksi voimassa eikä sitä ilman syytä oteta pois. Kaikki metsästäjät ei osallistu hirvijahtiin ja hirvikokeessakin testataan vain ampumista, ei selväjärkisyyttä. Vain uutta asetta hankkiessa joutuu poliisin puhutteluun.
 
vierailija
Jokainen voi omalla kohdallaan miettiä miten haluaa elää ja kuolla. Listaan alle muutamia vaihtoehtoja, jotka eläimille "tuttuja".

1. Synnyt navettaan ja elät navetassa. Kesäisin ehkä pääset vapaammille laitumilla. Tai sitten et. Riippuen vähän mitä lajia edustatkaan. Kun olet jonkun tahon mukaan kasvanut tarpeeksi, sinut pakotetaan ison auton kyytiin. Kyytiin jollaiseen et ikinä enenne ole joutunut. Sinut ajetaan pahimmillan satojen kilometrien päähä, mikä ei välttämättä ole se sun "favorite" juttu. Sit vinut ohjataan ihmeelliseen tunneliin ja nasautetaan nukutuspiikki (joskus toimii, joskus ei) ja elävänä leikataan kurkku auki.

2. Synnyt luontoon. Saa elää elämäsi vapaan ja hyvällä tuurilla vältät kaiken maailman ihmisten tappomasiinat kuten autot, junat ym ym. Elelet eläimen elämää kunnes joudut esimerkiksi Ilveksen "sievään" käsittelyyn. Pikkukissu tulee ja suolistaa sinut elävänä kynsillään, jos hyvä tuuri käyn, niin puree ensin kurkkutorven poikki. Ennen kuolemaasi olet käynnyt lyhyemmän tahi pidemmän taiston kun olet yrittänyt päästä karkuun - niin turhaan. Tai saatat päästäkin, mutta osittain raadeltuna. Valitettavasti et voi hakeutua ensiapuun tms. kun eläinmaailmassa ei sellaista tunneta.

3. Sama tarinan alku kuin kohdassa kaksi. Mutta kuolet sairauteen/loukkaantumiseen /vanhuuteen. Yhtäkaikki, kuolema riipii ja raastaa sinua pitkään ennen tuloaa... ei mikään kaunis" Sydänkohtaus" ja peli pois. Sellaisia ei eläinmaailmassa ole.

4. Alku taas sama kuin kohdassa 2. Vapaa elämä. Sitten yhtenä päivänä ylittäessäsi metsähakkuuaukkoa kaikki vaan päättyy.Et tiedä mikä sinuun iski, mutta 30 sekunnin päästä olet kuollut.

Kukin valitkoon omansa....Mulle kelpais tuo 4.
 
vierailija
Olen samaa mieltä. Sillä ei ole nykyaikana enää mitään tekemistä ravinnon kanssa. Kyse on huvitappamisesta. Eliitin ökyilystä ja sikailusta pääasiassa.
Joillekin ei riitä se että ammutaan kotimaan metsissä kaikki millä on pulssi, vaaditaan metsät oman "harrastuksen" temmellyskentiksi, ei suinkaan, syvästi riippuvaisten pitää päästä ihan ulkomaille asti "pitämään hauskaa".
Menisivät jonnekin ampumaan toisiaan, olisi hauskaa monin verroin.

Poikkeuksiakin tietysti löytyy, joku erakko joka hakee jäniksen ruuaksi. Mutta pääasiassa voisi puhua metsästysmafiasta tässäkin maassa, koska ovat myös valtarakenteissa ja ajavat aina metästäjien etua luonnon edelle.
Moni laji pyritään Suomessakin hävittämään, että punalippispapparaisille riittäisi sarvipäitä ja millon mitäkin. Aina löytyy joku syy pyyhkiä joku laji olemattomiin.
Kyllä sillä alkaa olla. Pula-aikoina puistolintuja myös joutsenia on tapettu ruuaksi. Ottaen huomioon meidän leipäjonomme en sanoisi noin. Minä en syyllistäisi leipäjonossa olijaa jos hän tappaisi jonkin eläimen syödäkseen. Se että meillä on näitä jonoja on jo itsessään väärin ja ihmisarvoa loukkaavaa.
 

Yhteistyössä