@Sinkkumamatobe ihan samoja ajatuksia olen joutunut käymään läpi...viimeksi kun sain lapsen olin raskausajan yksin, sillon ajattelin että jos joskus vielä lapsen teen niin olen naimisissa ja järkevässä parisuhteessa..no kuinkas kävikään nyt näin 10 vuotta myöhemmin,raskaaksi tulin ehkäisystä huolimatta ja aborttiin en pystynyt/halunnut...
Luovuin tavallaan vauva haaveista jo parivuotta sitten ja rupesin elämään vapaampaa arkea näitten isompien lasten kanssa..pääsin just siihen vapauden tuntuun mikä tulee kun lapset kasvaa,voi mennä ja tehä lastenkin kanssa kaikkea mukavaa ja mennä myös omien kavereitten kanssa.
noh, nyt olen raskaana ja todennäköisesti odotan tätä yksin ja tulen tämän kanssa myös olemaan yksin.Mies on paripäivää todella ihana ja sitten paripäivää kusipää(ei asuta onneks yhessä)..en tiedä miten pitkään ite jaksan katsoa sen mielenhyppimistä,
tuntuu että vihaan sitä tänään ja todennäkösesti huomenna
...noh se miehestä.
Olen kuitenkin varma että lapset tekee elämästä elämän, en tiedä missä oisin ilman mun rakkaita lapsia..oon saanu niiltä niin paljon
arvostan heitä ihan älyttömästi ja antasin kaiken niitten puolesta (kylläpä herkistää tää purkaminen
huh,hormoonit),tästä syystä myös tiedän että päätökseni pitää vauva on oikein.
Huonoina päivinä kuitenkin mietin just sitä että onko tämä kaiken arvoista,menetän vapauden,menetin ystävät,pystynkö yksin,jaksanko,pärjäänkö,mitä jos,mitä jos,onko mulla edes oikeutta pitää lasta kun toinen ei sitä halua?
Enkä myöskään nauti raskaanaolosta niin kun useemmat, mun mielestä musta tulee ruma,lihava ja jokapaikkaa koskee,kaikesta saa olla huolissaan ja synnytyskin sattuu hitosti...kaikesta tuosta paskasta huolimatta olen elämäni onnellisin ja kiitollinen tästä tilaisuudesta saada vielä kokea tämä raskaus ja ennen kaikkea olen varmasti valmis luopumaan omista etuisuuksista/vapaudesta tämän pikkuisen takia
ei voi kun toivoa että kaikki menisi hyvin
huh huh, olipa tunnelataus
mutta siis pointti tässä sekavassa kirjotuksessa oli että nuo ajatukset on varmasti normaaleja, ja kaikki tulee selkiintymään kun aika on kypsä
rv 10+6