Eli jos ulkona nään tuntemattomien nulikoiden olevan pahanteossa niin saanko huutaa niille mielipiteeni asiasta?
Jos ovat toisiaan taluttamassa vaaraan, juokset tietysti ottamaan kiinni ja kannat kotiin. Huutaminen ei auta koskaan. Etsi vanhemmat jostakin tai soita poliisille jos et uskalla. Mutta sinut tuntien (netistä vaan, onneksi!) on parempi pysytellä siellä peiton alla vaan.Eli jos ulkona nään tuntemattomien nulikoiden olevan pahanteossa niin saanko huutaa niille mielipiteeni asiasta?
Saa ja pitää.Eli jos ulkona nään tuntemattomien nulikoiden olevan pahanteossa niin saanko huutaa niille mielipiteeni asiasta?
Oikeasti lapsi on aina enkeli riippumatta siitä miten se käyttäytyy, eikä sen takia lapsen käytöstä saa koskaan paheksua. Varsinkin kun lapsi voi saada kielteisestä palautteesta (rangaistuksista puhumattakaan...!) trauman.Nulikoille? Kirjoituksestasi näkee heti arvomaailman... parempi ettet tuolla asenteella huutele kenellekkään. Jos osaat suhtautua ihmisiin ja asioihin ilman välitöntä tunnelatausta, niin mietitään hommaa sitten uudemman kerran.
Mun nulikoille ainakin saa jos pahaa tekevät. Noloahan se on jollei itse ole paikalla ja kakarat vaan jatkaa ja muut kattelee vieressä et vittu mitä kersoja...Eli jos ulkona nään tuntemattomien nulikoiden olevan pahanteossa niin saanko huutaa niille mielipiteeni asiasta?
Koko kylä kasvattaa on hyvä periaate. Ittekin olen muksuna saanut satikutia milloin mistäkin... ja usein ihan aiheesta. Ja milloin se on ollut aiheesta niin sitä ittekin tietää, että on tullut törttöiltyä.Todellakin saa ja pitää! Omianikin saa komentaa ja opastaa jos/ kun töllöilevät, itekin oon sanonut ja kehottanu miettimään kunnolla seuraavia siirtoja.. Koko kylä saa kasvattaa, ei se keneltäkään pois ole - se on välittämistä.