Avoin kysymys ylläpidolle, kommentoikaa muutkin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen useamman vuoden ajan silloin tällöin aktiivisemmin ja välillä todella harvoin vieraillut tällä keskustelupalstalla. En ole halunnut rekisteröityä, joten olen seurannut/kommentoinut vain mitäs-nyt osiota. Pidempään keskustelussa on ilmennyt ilmiö, jossa otetaan voimakkaasti kantaa yhteiskunnallisiin asioihin. Usein nämä keskustelut näyttävät olevan sellaisia, joissa kirjoittaa muutama rekisteröitynyt ja epämääräinen joukko vierailijoita. Monesti keskustelut päättyvät juupas eipäs väittelyyn, kun ei eroteta mielipiteitä faktoista, vaan omista mielipiteistä tulee "faktoja". Sitten on kaikki muu keskustelu hyvin monesta eri teemasta. Välillä olen miettinyt, että voisiko vapaan aiheen osiota jakaa erilaisiin teemoihin, aivan kuten rekisteröityneille käyttäjille on erilaisia osioita. Näin ehkäpä mitäs nyt osiossakin keskusteluita olisi helpompi ja mukavampi seurata, kun voisi katsoa vain niitä itseä kiinnostavia alaosioita.

Vai onko tällaista joskus kokeiltu?
 
vierailija (ap)
Palstailijoille vois opettaa keskustelun alkeita.
Se tuskin on ylläpidon tehtävä
No joo ei ole todellakaan ylläpidon tehtävä opettaa keskustelutaitoja. Joskus myös keskustelijoista jotkut ovat haluttomia vastaanottamaan palutetta/ohjeita, vaikka sen tekisi kuinka hyvin ja hienovaraisesti. Poistaisko alaosioihin jaottelu tätä ongelmaa, tuskin, mutta silloin vois pahimmat jankkausketjut jättää täysin huomiotta.
 
No. Eikös tämän osion idea ole se, että keskustelun voi aloittaa mistä aiheesta tahansa?
Alaosiot aiheuttavat sen, että keskustelut päättyy siihen, kun kinataan siitä, mihin alaosastoon keskustelu olisi kuulunut?
 
  • Tykkää
Reactions: .....
En nyt ihan saanut kiinni ideasta... Siis sinua ei kiinnosta yhteiskunnalliset aiheet, joten haluat ne pois, jonkin alaryhmän alle?

Oman käsitykseni mukaan palsta alkaa olla aika hiljainen jo muutenkin, eli eiköhän tuonne hiljakseen päivittyvään keskustelujen joukkoon mahdu mukaan niitäkin, jotka eivät nyt juuri itseä satu kiinnostamaan. Jos ne eivät kiinnosta ketään muutakaan palstalla roikkuvaa, ne kyllä tippuvat sieltä.

Lisäksi kovin vaikeasksi menee, jos joka keskustelua aloittaessa joutuu älyttömän pitkään pohtimaan, että kuuluko tämä nyt yhteiskunnallisiin vai ajankohtaisiin aiheisiin vai onko sittenkin enemmän ihmisten välinen vuorovaikutus -teemaa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Nythän on jo useampi alaosio valmiina. Yhteiskuntakritiikki, loisiminen, kenties raha, harrastukset....
Maahanmuutolle pitää olla oma osio kenties alaosieen. Nyt ne "mamut sitä, mamut tätä" -jutut täyttävät etusivun suurelta osin. Samaa jauhantaa päivästä toiseen. Sen vuoksi en itsekään enää täällä kovin paljon käy.

Alatyylisille jutuille oma osionsa. Sinne eräät palstan vakkarit voivat kirjata stondismerkintänsä sun muut sekä ruokafetissinsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Irish Coffee
vierailija
Maahanmuutolle pitää olla oma osio kenties alaosieen. Nyt ne "mamut sitä, mamut tätä" -jutut täyttävät etusivun suurelta osin. Samaa jauhantaa päivästä toiseen. Sen vuoksi en itsekään enää täällä kovin paljon käy.
Eivät ne mamujutut pysyisi missään alaosiossa, koska niistä jauhavien tavoitteena on juuri saada itselleen maksimaalinen lukijakunta. Parempi olisi vaan poistaa kaikki jankkaushenkiset mamualoitukset sekä edelleen ne ketjut, missä haukutaan modea "suvakkimodeksi" kun poisti ne mamualoitukset.
 
vierailija (ap)
Maahanmuutolle pitää olla oma osio kenties alaosieen. Nyt ne "mamut sitä, mamut tätä" -jutut täyttävät etusivun suurelta osin. Samaa jauhantaa päivästä toiseen. Sen vuoksi en itsekään enää täällä kovin paljon käy.

Alatyylisille jutuille oma osionsa. Sinne eräät palstan vakkarit voivat kirjata stondismerkintänsä sun muut sekä ruokafetissinsä.
Juurikin tätä hain takaa, hienoa, kun joku osasi sanoa sen näin yksinkertaisesti.

Missään tapauksessa en ainakaan itse halua, etteikö palstalla voisi vapaalla keskustelualueella keskustella mistä tahansa aiheesta. Mutta minkään aiheen ei tulisi selvästi pompata häiritsevän suurella aloitusmäärällä esiin. Jos alaosiot johtavat siihen, että mihin alaosioon jokin asia kuuluu, silloin varmaan alaosiot ovat liian suppeita...
 
  • Tykkää
Reactions: Irish Coffee
Juurikin tätä hain takaa, hienoa, kun joku osasi sanoa sen näin yksinkertaisesti.

Missään tapauksessa en ainakaan itse halua, etteikö palstalla voisi vapaalla keskustelualueella keskustella mistä tahansa aiheesta. Mutta minkään aiheen ei tulisi selvästi pompata häiritsevän suurella aloitusmäärällä esiin. Jos alaosiot johtavat siihen, että mihin alaosioon jokin asia kuuluu, silloin varmaan alaosiot ovat liian suppeita...
Aika jännä, että nuo relaatio-aloitukset eivät samalla lailla pomppaa häiritsevästi silmiisi ;)
 
  • Tykkää
Reactions: feger
vierailija
Jos et ole elämässä vielä huomannut niin ihmiset tuppaa puhumaan/keskustelemaan niistä asioista joista he sillä hetkellä ovat kiinnostuneita/huolestuneita. Vihervasemmisto hippien harmiksi polttava aihe tällä hetkellä on maahanmuutto ja siksi paljon matu sitä matu tätä aloituksia. Jonain parempana aikana aloitukset tulevat olemaan sitten jostain muusta asiasta.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
Kävin nyt oikein katsomassa, ja ei ollut kun pari maahanmuuttajiin liittyvää aloitusta.
Eli olisiko nyt ihan vain niin, että sinua ei maahanmuuttoon liittyvät asiat kiinnosta, etkä jostain syystä haluaisi muidenkaan niistä puhuvan.
 
vierailija
Jos et ole elämässä vielä huomannut niin ihmiset tuppaa puhumaan/keskustelemaan niistä asioista joista he sillä hetkellä ovat kiinnostuneita/huolestuneita. Vihervasemmisto hippien harmiksi polttava aihe tällä hetkellä on maahanmuutto ja siksi paljon matu sitä matu tätä aloituksia. Jonain parempana aikana aloitukset tulevat olemaan sitten jostain muusta asiasta.
Ei kukaan normaali ihminen jankkaa tuohon tahtiin mamuista kuin mitä tietty väki täällä palstalla tekee. Jos vaikka työpaikan kahvihuoneessa yksi kolmasosa keskustelusta olisi joka ikinen päivä mamuja koskevaa, niin kyllä siihen hermostuisivat nekin, jotka eivät ole "hippisuvakkipunaviherkulttuurimarxisteja". Niille mamujankkaajille tulisi äkkiä porttikielto sinne kahvihuoneeseen. Puhumattakaan siitä, jos se mamukeskustelu olisi pääosin MV-lehden tyylistä eli idioottimaista raiskaus- ym. juttua niin kuin täällä palstalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Irish Coffee
Ei kukaan normaali ihminen jankkaa tuohon tahtiin mamuista kuin mitä tietty väki täällä palstalla tekee. Jos vaikka työpaikan kahvihuoneessa yksi kolmasosa keskustelusta olisi joka ikinen päivä mamuja koskevaa, niin kyllä siihen hermostuisivat nekin, jotka eivät ole "hippisuvakkipunaviherkulttuurimarxisteja". Niille mamujankkaajille tulisi äkkiä porttikielto sinne kahvihuoneeseen. Puhumattakaan siitä, jos se mamukeskustelu olisi pääosin MV-lehden tyylistä eli idioottimaista raiskaus- ym. juttua niin kuin täällä palstalla.
Jos kahvihuoneessa yhdessä pöydässä puhutaan mamuista, yhdessä sanapeleistä ja yhdessä haukutaan ukkoa laiskaksi, niin mikä ihmeen pakko sinun on tunkea juuri sinne maahanmuutto-pöytään, jonka juttuja et jaksa kuunnella:confused:

Hoida sinä keskustelu niissä pöydissä, mitkä kiinnostavat sinua, ja anna toisten rauhassa jutella mistä lystäävät.
 
vierailija
Jos kahvihuoneessa yhdessä pöydässä puhutaan mamuista, yhdessä sanapeleistä ja yhdessä haukutaan ukkoa laiskaksi, niin mikä ihmeen pakko sinun on tunkea juuri sinne maahanmuutto-pöytään, jonka juttuja et jaksa kuunnella:confused:

Hoida sinä keskustelu niissä pöydissä, mitkä kiinnostavat sinua, ja anna toisten rauhassa jutella mistä lystäävät.
Ei meidän kahvihuoneessa ole kuin yksi pöytä. Itse asiassa aika harvassa kahvihuoneessa taitaa olla montaa pöytää näin minun kokemukseni mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Irish Coffee
vierailija
Mikä ihmeen vaikeus on skipata ne keskustelut skrollaamalla pois, jotka jo otsikkonsa puolesta ei houkuttele ja jos muutoinkin näyttää siltä että tarjonta on huonoa, niin mikä estää aloittamasta itse uutta keskustelua?

Mun mielestä Mitäs nyt-palstan ajaminen alaosastoihin on aivan turhaa.

Sitä paitsi luontaisestikin keskusteluilla on taipumusta ihan oikeassakin elämässä rönsyillä, miksi ei siis täälläkin? Ei asioista tarvitse tehdä yhtään sen vaikeampia.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama ja .....
Eivät ne mamujutut pysyisi missään alaosiossa, koska niistä jauhavien tavoitteena on juuri saada itselleen maksimaalinen lukijakunta. Parempi olisi vaan poistaa kaikki jankkaushenkiset mamualoitukset sekä edelleen ne ketjut, missä haukutaan modea "suvakkimodeksi" kun poisti ne mamualoitukset.
Miksiköhän kyseiset aloitukset ovat niin hallitsevia etusivulla?
Mulla on sellainen käsitys, korjaa jos olen väärässä, että etusivulla pysyvät ne ketjut, joissa keskustellaan aktiivisesti?
Vai olisiko sinusta mieluisampaa, että pasltalla keskusteltaisiin ainoastaan asioista, joista sinusta on sopiva puhua tai jotka kiinnostavat sinua?
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
No siinä tapauksessa sinun on vain hyväksyttävä se, että muut ihmiset haluavat jutella sellaisista asioista, jotka eivät nyt juuri sinua satu kiinnostamaan.
Ei kyse ole "muista ihmisistä", vaan pienestä porukasta jolla on pakkomielle ja joka täyttää tämän palstan etusivun maanisuutta lähentelevällä kirjoittelullaan, karkottaen valtaosan normaaleista käyttäjistä muille palstoille.
 
  • Tykkää
Reactions: Irish Coffee
Mikä ihmeen vaikeus on skipata ne keskustelut skrollaamalla pois, jotka jo otsikkonsa puolesta ei houkuttele ja jos muutoinkin näyttää siltä että tarjonta on huonoa, niin mikä estää aloittamasta itse uutta keskustelua?

Mun mielestä Mitäs nyt-palstan ajaminen alaosastoihin on aivan turhaa.

Sitä paitsi luontaisestikin keskusteluilla on taipumusta ihan oikeassakin elämässä rönsyillä, miksi ei siis täälläkin? Ei asioista tarvitse tehdä yhtään sen vaikeampia.
Tätä kanssa ihmettelen. Jos itsellä on mielenkiintoisempia aiheita, tekee aloituksen, ja sillä hyvä. Jos aihe kiinnostaa muitakin, keskustelua kyllä syntyy.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Miksiköhän kyseiset aloitukset ovat niin hallitsevia etusivulla?
Mulla on sellainen käsitys, korjaa jos olen väärässä, että etusivulla pysyvät ne ketjut, joissa keskustellaan aktiivisesti?
Vai olisiko sinusta mieluisampaa, että pasltalla keskusteltaisiin ainoastaan asioista, joista sinusta on sopiva puhua tai jotka kiinnostavat sinua?
Useimmissa mamuketjuissa ei keskustella aktiivisesti, mutta niitä tuotetaan niin tiheään tahtiin, että etusivulla ei silti usein paljon muuta näy.
 

Yhteistyössä