Crohn ja suolistosairaudet

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei te kaikki joilla on todettu crohnin tauti tai muu suolistosairaus! Onko ketään joka olisi kokenut ummetusta? Minulla on ollut koko elämäni ajan kova ummetus, vessassa käyn 1x vko ssa. Toisinaan iskee ripuli jaksoja parin päivän ajan. Nyt yli kolmekymppisenä alkoi järjetön väsymys ja vatsakivut. Saa ihan kaksinkerroin maata lattialla ja huutaa. Gastroskopiassa löytyi aftoja ja haavoja ohutsuolesta ja mahalaukusta. Nyt odottelen kolonoskopia aikaa helmikuulle koska uloste on osin mustaa ja siinä on verta. Lääkäri sanoi perjantaina että alustava diagnoosi on crohnin tauti. Muitakin oireita riittää joita en ala tässä nyt luettelemaan mutta toki voi kysyä :) luin englannin kielisiä sivuja ummetuksesta ja crohnin taudista, ihme ettei näitä sivuja löydy suomeksi koska niistä löytyy paljon hyvää tietoa.
 
Thibia
Teorioita on että viljat, lisäaineet jne vaikuttavat crohnin taudin syntyyn tai pahentavat oireita. Ainoa asia mikä minun oireita pahentaa on erittäin rasvainen ruoka. Mikään dieetti tai ruoka aineiden pois jättäminen ei ole tähän auttanut.
 
vierailija
Teorioita on että viljat, lisäaineet jne vaikuttavat crohnin taudin syntyyn tai pahentavat oireita. Ainoa asia mikä minun oireita pahentaa on erittäin rasvainen ruoka. Mikään dieetti tai ruoka aineiden pois jättäminen ei ole tähän auttanut.
Sehän on selvä, kun elimistöstä lähtee liikkeelle kaikki myrkyt, mitkä sinne on varastoituneet - rasvaliukoisuus tekee sen ja se, ettei kasvirasvat ole turvallisia, jos seassa on yhtään maissiöljyä tai soijaöljyä - ja niitähän voi olla aina, jos ei ole kyse luomusta. Tämä on jo aika vanhaa tietoa, jota tarvis vaan soveltaa kaikissa ruokavalioissa. Ilman rasvaa tulee ummetus ja siksi sen karttaminen pahentaa tulehdusta:sick:
 
Thibia
En ymmärrä miksi minun nimimerkkiä ei aloitukseen tullut mutta siis olen tämän viestiketjun aloittaja :)
En nyt muista mikä sen vatsa entsyymin nimi oli joka minulta puuttuu, mutta se tekee sen että rasva poistuu elimistöstä rasvana eli se ei imeydy kehoon. Oikeastaan on ihan sama minkälaista ruokaa syön.
 
vierailija
En ymmärrä miksi minun nimimerkkiä ei aloitukseen tullut mutta siis olen tämän viestiketjun aloittaja :)
En nyt muista mikä sen vatsa entsyymin nimi oli joka minulta puuttuu, mutta se tekee sen että rasva poistuu elimistöstä rasvana eli se ei imeydy kehoon. Oikeastaan on ihan sama minkälaista ruokaa syön.
Ihan uusi asia mulle, mutta olisko tuolla siitä jotakin:
http://www.solunetti.fi/fi/solubiologia/oksidatiivinen_fosforylaatio/
 
vierailija
Ihan uusi asia mulle, mutta olisko tuolla siitä jotakin:
http://www.solunetti.fi/fi/solubiologia/oksidatiivinen_fosforylaatio/
Jatkan vielä... että siellä luki tällaista:
"Steroidit ovat oma luokkansa soluissa esiintyviä rasva-aineita. Niissä on neljästä toisiinsa liittyvästä renkaasta koostuva runko, johon liittyy vaihtelevia sivuketjuja. Solukalvoissa tärkeä lipidi on kolesteroli, muut steroidit ovat lähinnä hormoneja.

Sfingolipidit ovat kemialliselta rakenteeltaan kohtalaisen monimutkaisia ja suuria molekyylejä.

Klorofylli eli lehtivihreä on myös rasva-aine. Se koostuu porfyriinirenkaasta, johon magnesium-ioni sitoutuu. Klorofylli osallistuu kasvien yhteyttämiseen. Karotenoidit kuuluvat myös samaan ryhmään.

Vahat ovat veteen liukenemattomia, korkeampien (pidempien) rasvahappojen glyseridejä. Niitä esiintyy muun muassa iholla, sekä turkin ja sulkien pinnalla."
 
Thibia
Oi olihan teksti, piti ihan 3x lukea että ymmärsin edes osan :) kiitos linkistä. Piti ihan tarkastaa papereista että mulla on häiriö siis lipaasi ja amylaasi entsyymien kanssa ja oli vielä foolihapon puutos. Ulostenäytteestä otettu kalprotektiini oli koholla. Lääkäri teki ensin diagnoosin Crohnin tauti ja laittoi minut kortisoni kuurille. Ehdin syödä sitä 12 pvää ja olin huonommassa kunnossa kun mitä ennen kuurin aloitusta. Kuuri lopetettiin ja hän perui diagnoosinsa koska hänen mielestä minun olisi jo 12 päivässä pitänyt huomata merkittävä ero olossa parempaan suuntaan. Nyt odottelemme helmikuun kolonoskopia aikaa ja sen jälkeen katsotaan uudestaan.
 
vierailija
Oi olihan teksti, piti ihan 3x lukea että ymmärsin edes osan :) kiitos linkistä. Piti ihan tarkastaa papereista että mulla on häiriö siis lipaasi ja amylaasi entsyymien kanssa ja oli vielä foolihapon puutos. Ulostenäytteestä otettu kalprotektiini oli koholla. Lääkäri teki ensin diagnoosin Crohnin tauti ja laittoi minut kortisoni kuurille. Ehdin syödä sitä 12 pvää ja olin huonommassa kunnossa kun mitä ennen kuurin aloitusta. Kuuri lopetettiin ja hän perui diagnoosinsa koska hänen mielestä minun olisi jo 12 päivässä pitänyt huomata merkittävä ero olossa parempaan suuntaan. Nyt odottelemme helmikuun kolonoskopia aikaa ja sen jälkeen katsotaan uudestaan.
Joku muu laittoi sen lääketehtaan tekemän sivuston linkin. Mulla kokemukset perustuvat sairaiden omiin kommentteihin. Moni niistä ei ole sopinut tuonne sivustolle, vaan on poistettu. Tässä yksi niistä:

"Se tuottaa proteiinia, joka asettuu solun pinnalle ja säätelee sitä, kuinka aineet kulkeutuvat sisään ja ulos solusta. Valtaosalla Crohnin tautia sairastavista potilaista tämä proteiini toimii epätarkoituksenmukaisesti ja sallii toksiinien pääsyn soluun" - vapaa käännös Crohn`s gene -

Jokin lääkekuurissa tai muussa, ruoassa, uomissa, vitamiineissa tms. siis on aiheuttanut aiemmin täysin terveille ihmisille mutaation?

Miksi ihmisen kehon myrkkyjenkäsittelysysteemin täytyisi pystyä väkisin sopeutumaan ruoassa oleviin vieraisiin aineisiin? Jos niitä pyritään korjaamaan ainoastaan lääketieteen keinoin, vakavasti sairaan ihmisen oma puolustusmekanismi joutuu helposti liian koville.
 
vierailija
Kortisoninappulan koostumus on ihan hirvee, mutta sieltä sitä vaikutusta saakin ihmetellä:

"Vaikutus hiilihydraatti- ja valkuaismetaboliaan:
Prednisoloni lisää glukoosin muodostumista, vähentää sen perifeeristä käyttöä ja edistää sen varastoitumista glykogeenina.

Glukoneogneesia eli glukoosin muodostumista aminohapoista tapahtuu maksassa.

Aminohappoja mobilisoituu kuitenkin myös perifeerisistä kudoksista (katabolinen vaikutus).

Prednisoloni vähentää kudosten valkuaista estämällä aminohappojen liittymistä valkuaiseen, josta voi seurata mm. lihasatrofiaa ja osteoporoosia.

Vaikutus rasvametaboliaan:
Prednisoloni lisää lipolyyttisten aineiden (esim. katekoliamiinien) vaikutuksia ilmeisesti edistämällä syklisen AMP:n lipolyyttistä vaikutusta.

Prednisoloni vaikuttaa myös elimistön rasvan jakaantumiseen siten, että rasvan kertyminen kasvoihin, niskaan ja kaulaan edistyy mutta raajojen rasvavarastot vähenevät.

Vaikutus neste- ja elektrolyyttitasapainoon:
Glukokortikoidien tyypillisiä vaikutuksia ovat natriumin kertyminen, solunulkoisen nestetilan suureneminen (turvotus), hypokalemia ja alkaloosi.

Prednisolonin vaikutus neste- ja elektrolyyttitasapainoon on kuitenkin varsin heikko verrattuna esim. hydrokortisonin vaikutukseen.

Vaikutus immuunivasteisiin sekä tulehduksiin:
Prednisoloni estää sekä vasta-aineiden että soluvälitteisen immuniteetin vasteita.

Prednisoloni estää tulehdusreaktiota riippumatta tulehduksen aiheuttajasta (säteily, mekaaninen, kemiallinen, immunologinen vaurio, infektio).

Prednisoloni vähentää punoitusta, turvotusta, arkuutta, kuumoitusta sekä mikroskooppisella tasolla kapillaaridilataatiota, leukosyyttien tuloa tulehdusalueelle, fagosytoosia, fibroblastien proliferaatiota, kollageenin muodostumista ja arpeutumista.

Suuret prednisoloniannokset stabiloivat lysosomimembraaneja estäen kudosvaurioita aiheuttavien entsyymien vapautumista.

Vaikutus verisoluihin ja lymfaattiseen kudokseen:
Prednisoloni lisää hemoglobiinin määrää ja punasolujen sekä granulosyyttien lukua, kun taas lymfosyytit, eosinofiilit, monosyytit ja basofiilit vähenevät.

Prednisoloni vähentänee lymfaattisen kudoksen määrää."


Ilman kortisonia voisi mennä huonompaan kuntoon, mutta sen aikana täytyisi aina selvittää syy, eikä kuvitella, että vaiva tuollaisella nappulalla poistuisi:eek:

En muuttanut sanoja, mutta vahvistin sieltä muutamia asioita ja lisäsin rivivälejä, niin saattaa olla selkeämpi lukea. Pakkausselosteesta Prednisolon löytyy alkuperäinen).

Millä perusteella lääkäri sen crohniksi määritteli?
 
vierailija
Nyt yli kolmekymppisenä alkoi järjetön väsymys ja vatsakivut. Saa ihan kaksinkerroin maata lattialla ja huutaa. Gastroskopiassa löytyi aftoja ja haavoja ohutsuolesta ja mahalaukusta.
Ootko ottanut kipuihin jotakin kipuvalmistetta? Tai syönyt ennen kipuja valmiskeittoja tai vastaavia?

"Kävin jälkitarkastuksessa ja jonkun verran suolistoasioihinkin perehtynyt lääkäri ei saarnannut eikä paheksunut sitä, että olen ottanut kannan käyttää ruokavaliohoitoa. Tuli mieleen, kun eräänä kiireisenä päivänä ostin nälkään pari eineskeittoa. Sen jälkeen vessanpönttöön saikin sitten verta. Ja tilanne rauhoittui taas kun jatkoi luonnonmukaista ravintoa. Siis; itsetehtyä, ei lisäaineita yms. En tiedä mikä niissä eineksissä oli joka ärsytti, mutta en usko että ihan sattumaakaan oli että juuri niitten syönnin jälkeen suoli vuoti"
 
vierailija
----että mulla on häiriö siis lipaasi ja amylaasi entsyymien -----
Ehdin syödä sitä 12 pvää ja olin huonommassa kunnossa kun mitä ennen kuurin aloitusta. Kuuri lopetettiin ja hän perui diagnoosinsa koska hänen mielestä minun olisi jo 12 päivässä pitänyt huomata merkittävä ero olossa parempaan suuntaan.
Miten voi perua tosta vaan diagnoosin? Rasvasta sun kannattaa tietää tämä:

"Maatalousministeriön alainen Valtion ravitsemusneuvottelukunta suosittaa vaihtoesteröityjä uusrasvoja sisältävien margariinien ja kasvirasvalevitteiden vaihtoehdotonta käyttöä esimerkiksi lasten päiväkodeissa. Suositusta noudatetaan laajasti maamme kunnissa. Edes lasten vanhemmat eivät saa tuoda lapsilleen valinnaiseksi voi-kasviöljyseoksia tai voita. Tällainen valtiovallan johtama perusteeton pakkosyöttö ei kuulu nyky-yhteiskuntaan.

"Aiemmin margariinin valmistuksessa kasvirasvat kovetettiin osittaishydrausprosessilla. Sen havaittiin kuitenkin tuottavan haitallisia trans-rasvoja, jotka aiheuttivat sydän- ja verisuonisairauksia. Margariiniteollisuus luopui menetelmästä mutta Salminen pelkää, että sen korvannutta menetelmää ei ole tutkittu tarpeeksi.

----Prosessissa kasviöljyjen luontainen kemiallinen rakenne rikotaan täysin ja kootaan uudelleen kiinteiksi uusrasvoiksi", Salminen kirjoittaa.

"Prosessista riippuenmargariineihin ja kasvirasvalevitteisiin syntyy kymmeniä keinotekoisia uusrasvoja. Näillä uusrasvoilla ei ole enää mitään yhteistä luontaisten kasviöljyjen kanssa. Suurta osaa niistä ole ravinnossamme koskaan aikaisemmin ollut." - Kiitos, Kari Salminen, M.T. 4.3.2016-

Lidl`luomuvoi on parasta ja luomutäysmaitoa luomukahviin (meillä Mundo) neutralisoimaan niitä happoja. Otapa käyttöön pikimmiten(y)

Lisäksi ne myrkyt, mitä rasvoista ei kai haluta tutkia - glyfosaatti- ja neonikotinoidijäämät esimerkiksi! Niittylehmän luomumaitoa ei monikaan taida enää saada - lihasta puhumattakaan!
 
Thibia
Juuripa tuota Prednisolonia mulle määrättiin. Sanottiin vaan että tuo sitten aiheuttaa paljon sivuvaikutuksia mutta huomaat kyllä heti eron olossa.. 12 päivää söin sitä ja paino nousi 4kg. Tuntui etten päässyt sängystä ylös kun koko kroppa oli täynnä nestettä. Rytmihäiriöitä, nälkä koko ajan vaikka en voinut syödä kun vähän kerrallaan vatsa kipujen vuoksi.

Lääkäri teki diagnoosin kalprotektiini tuloksen, gastroskopia tuloksen ja verikokeiden perusteella. Minulla on lista muita oireita joita hän pitää myös crohnin tautiin viittavana: ihottuma, laihtumin (13kg) nivel oireet, väsymys. Tosin peruikin sitten diagnoosin niin kuin yllä mainitsin. Tosi sekavaa koko lekurin touhu.

En syö valmis ruokia. Vatsa turpoaa aivan järjetön niistä. Särkylääkkeenä syön tarvittaessa panadolia. Jatkuvasti huomaan lisää ruoka aineita joita en kestä. Eilen tajusin etten voi enää syödä edes hapankorppua tai mitään joka on kuitupitoista.
 
vierailija
Ota nyt reilusti sitä luomuvoita, niin ei tule ummetusta. Ei sitä tarvi leivän päälle laittaa: tee munakas - tietysti luomukananmunista, koska ne muut syö soijaa ja maissia eikä semmonen sovi. Ne kivut voi tulla siitä, siis kouristuksia - ihan hirveitä on tullut mullekin, vaikka olen terve. Kolmen munan munakas joka aamu(y)
Kamomillatee auttaa kans, mut sekin täytyy olla luomua - maunkin vuoksi:D

Hapankorppua en voi syödä, mutta en tiedä miksi - siis en syö sitä:sick:
 
vierailija
Tuon jälkeen kannattaa katsoa tämä:

:barefoot:(y):barefoot::love::cool:
Yritä pärjätä ilman kipulääkkeitä ja karta kaikkea, missä on maissia. Näissä valmisteissa maissitärkkelystä on ja sehän ON aina muuntogeenistä, jos ei ole luomua. Itse en käytä koskaan Panadolia - olisko 15 vuotta sitten juurihoidon jälkeen pitänyt ottaa, mutta ihan tietoisesti kartan kaikkea maissia, kun olen nähnyt, mitä se muille tekee. Se koisamyrkky, minkä maissi itse tuottaa, tekee saman ihmisenkin suolistolle: se mätänee sisältäpäin:sick::confused:
 
Thibia
Ajattelin aloittaa isommat ruokavalio muutokset kolonoskopian jälkeen. Lääkäri oli niin varma että minulla on crohnin tauti kunnes hän soitti erikoislääkärille.. erikoislääkäri oli sitä mieltä että crohnin taudissa ei voi olla missään vaiheessa ummetusta. Siksi minun oma lääkäri "perui" diagnoosinsa. Olen googlaillut tätä sairautta ja tosiaan englannin kielisiltä sivuilta sitten löysin tiedon että crohnin taudissa voi tosiaankin olla välillä pahaakin ummetusta. Sitä on niin vaikea selittää lääkärille joka tuijottaa kelloa että hei mulla on ummetusta ja ummetuksen perään tulee ripulia ja sitte joinakin päivinä on pelkkää lima veriripulia jne. Ajattelin että olen kärsivällinen siihen kolonoskopiaan asti jonka tekee tämä erikoislääkäri jota minun oma lääkäri konsultoi aijemmin. En todellakaan toivo itselleni tätä crohnin tautia mutta toivoisin vain saavani diagnoosin tälle järkyttävälle ololle jos ymmärätte.
 
Thibia
Yritä pärjätä ilman kipulääkkeitä ja karta kaikkea, missä on maissia. Näissä valmisteissa maissitärkkelystä on ja sehän ON aina muuntogeenistä, jos ei ole luomua. Itse en käytä koskaan Panadolia - olisko 15 vuotta sitten juurihoidon jälkeen pitänyt ottaa, mutta ihan tietoisesti kartan kaikkea maissia, kun olen nähnyt, mitä se muille tekee. Se koisamyrkky, minkä maissi itse tuottaa, tekee saman ihmisenkin suolistolle: se mätänee sisältäpäin:sick::confused:
Hei tuo on ihan totta! Aijemmin kun söin maissia niin tuli järjetön vatsa kipu ja maissit poistui vasta ulostuslääkkeen avulla kokonaisina ulos. Ulostuslääke aiheutti 2 päivää kestävän veriripulin mutta mun oli pakko sitä ottaa että sain ne maissit ulos.
 
vierailija
Kyllä ymmärrän - ja senkin, ettei lääkäri pysty ketään määräämään ruokavaliolle. koska ihmiset eivät sellaista kuitenkaan pysty noudattamaan - paitsi ne, jotka pystyy. Kamalan huonossa kunnossa ei pääse vessaa kauemmas eikä moneen päivään edes kauppaan:-(

Viljat sun kannattaa jättää pois kokonaan ja siirtyä mantelijauheeseen, josta voi tehdä pannareita, vohveleita ja lettuja(y)

Varmaan tämän takia se hapankorppu ei sovi ollenkaan mulle:

"Punahomeen aiheuttamaa DON-hometoksiinia on todettu tämän vuoden viljasadossa paljon, tiedottavat sekä Elintarviketurvallisuusvirasto Evira että Vilja-alan yhteistyöryhmä Vyr.

Vyr:n mukaan tänä vuonna tuotetusta kaurasta sitä on jopa 10 prosentissa niin paljon, ettei se kelpaa edes rehuksi.----

---Kasvinjätteissä elävät punahomeet voivat muodostaa viljojen jyviin myrkyllisiä yhdisteitä eli hometoksiineja.

Toksiinit voivat aiheuttaa eläimille tuotoksen laskua, vastustuskyvyn heikkenemistä ja hedelmällisyyshäiriöitä. Myös ihmisellä pitkäaikainen altistuminen voi aiheuttaa terveydellisiä haittavaikutuksia, kuten immuunijärjestelmän heikkenemistä." -M.T.4.10.2016-



Sydänvaivoja siitä tulee kans, tiedetään entuudestaan. Kaurassa on kyllä hometoksiinien lisäksi myös korrenvahvistajajäämiä, mutta luomussa niitä ei saa olla..
 
Thibia
Nyt kun olen lukenut kaikki jutut voista, margariinista, viljoista jne olen järkyttynyt mitä kaikkea p***aa meille syötetään terveellisenä ruokavaliona. Kun olen kolonoskopiasta valmis aloitan ainakin viljattoman ruokavalion se on varma. Mitään hedelmiä tai vihanneksia en voi syödä joissa on siemeniä. Tänäänkin kurkun siemenet lensi ulos melkeinpä samantien :( siis niinkin pienet kun kurkun siemenet ei vaan sula! Punaisen lihan käytön olen myöskin yrittänyt lopettaa kun niin moni kertoo ettei sitä siedä. Kalaa ja kanaa syön punaisen lihan tilalla. Alkaa vaan ahdistamaan että mitä tässä voi enää syödä! Onko kenellekään vaihdettu prednisolon kortisoni muuhun lääkeeseen joka auttoi paremmin?
 
vierailija
Nyt kun olen lukenut kaikki jutut voista, margariinista, viljoista jne olen järkyttynyt mitä kaikkea p***aa meille syötetään terveellisenä ruokavaliona. Kun olen kolonoskopiasta valmis aloitan ainakin viljattoman ruokavalion se on varma. Mitään hedelmiä tai vihanneksia en voi syödä joissa on siemeniä. Tänäänkin kurkun siemenet lensi ulos melkeinpä samantien :( siis niinkin pienet kun kurkun siemenet ei vaan sula! Punaisen lihan käytön olen myöskin yrittänyt lopettaa kun niin moni kertoo ettei sitä siedä. Kalaa ja kanaa syön punaisen lihan tilalla. Alkaa vaan ahdistamaan että mitä tässä voi enää syödä! Onko kenellekään vaihdettu prednisolon kortisoni muuhun lääkeeseen joka auttoi paremmin?
Nostinkin äsken sen yhden ketjun, mihin olen vastaillut, mutta se ruokavalio kannattaa muuttaa heti, sillä se tulehdus vaan on hankala poistaa, jos ei muutoksia entiseen tee. Elimistölle se on luonnollinen reaktio päästä eroon vieraista aineista. Ilman viljaa on moni ihan siksi vaan, että se glyfosaatilla tuleennetettu vilja on olemassa, vaikka sitä ei kukaan tarkista. Glyfosaattihan aiheuttaa syöpää, on tiedetty jo kauan, mutta siitähän oli se dokumentti...! Katsopa, onko sun ruokavaliossa askorbiinihappoa? Mun elimistö ei kestä sitä yhtään - siis saattaa olla jauhonparanteen nimellä. Se kuitenkin tehdään maissista eikä siksi kannata syödä - eikä sillä oikeesti ole mitään tekemistä vitamiinin kans, vaikka kaikki sellaista hokeekin.
 
Thibia
Nostinkin äsken sen yhden ketjun, mihin olen vastaillut, mutta se ruokavalio kannattaa muuttaa heti, sillä se tulehdus vaan on hankala poistaa, jos ei muutoksia entiseen tee. Elimistölle se on luonnollinen reaktio päästä eroon vieraista aineista. Ilman viljaa on moni ihan siksi vaan, että se glyfosaatilla tuleennetettu vilja on olemassa, vaikka sitä ei kukaan tarkista. Glyfosaattihan aiheuttaa syöpää, on tiedetty jo kauan, mutta siitähän oli se dokumentti...! Katsopa, onko sun ruokavaliossa askorbiinihappoa? Mun elimistö ei kestä sitä yhtään - siis saattaa olla jauhonparanteen nimellä. Se kuitenkin tehdään maissista eikä siksi kannata syödä - eikä sillä oikeesti ole mitään tekemistä vitamiinin kans, vaikka kaikki sellaista hokeekin.
En ollut tietonen tästä askorbiinihapon vaarallisuudesta, eikös sitä ole lääkkeissä? Jostain muistelisin että olisin sen sanan nähnyt.. ehkä apeekissa?
 
vierailija
En ollut tietonen tästä askorbiinihapon vaarallisuudesta, eikös sitä ole lääkkeissä? Jostain muistelisin että olisin sen sanan nähnyt.. ehkä apeekissa?
No eipä sitä monikaan tiedä, ennen kuin verta tulee, mutta ei sitä kerrota sairaille missään. Mutta esimerkiksi monivitamiinivalmisteet sisältää usein sitä, eikä tosiaan olo parane yhtään, jos sisukkaasti jatkaa niillä nappuloilla. Voipi olla, että vaikutus on useamman päivän, kuten asetosalisyylihapolla, jota on kipulääkkeissä:-(

UMMETUS oikeastaan on sellainen asia, mikä oikeesti voikin olla suoliston turpoamista tukkoon ja siksi lääkäri ei välttämättä mitään tukosta sieltä löydä, kun tutkii potilasta... Siis tietenki on hyvä tietää, onko syynä suolisolmu tai joku kasvain, mutta se limakalvojen turpoaminen voi vaikuttaa samalta, mutta aiheutuu tästä.

Sori,. kun en osaa selittää selkeästi, mutta seuraava asia täytyisi viedä sairaalan keittiöön, tarhoihin ja kaikkialle, missä ruokaa tehdään... Moni kai kuvittelee, että syöpää aiheuttavat aineet olisi poistuneet? Ei ainakaana Valion tuotteista, sillä esimerkiksi laktoositon kaakao sisältää sitä levää (E407), minkä on tiedetty jo 17 vuotta aiheuttavan (varmaan kauemminkin, mutta tässä se tutkimus). (Eikö Valiolla muka ollut tietoa tuosta, kun niin monet ovat valittaneet siitä luomukermassa olleesta karrageenista, kun ei ollut enää mitään luomuvaihtoehtoa, mistä tekisi itse jäätelöt, voit ja luomujogurttinsa.?) Saksalaiset valmisteet ovat sentään löytäneet tännekin, onneksi! Nythän Valiolta - monen vuoden jälkeen - saa luomukermaa ilman levää ja jopa laktoosittomana. Puoli purkkia munakkaaseen tekee siitä todella kuohkean(y)

Lapsiparat, joiden vanhemmat eivät siitä tiedä - eivätkä huomaa, kuinka kouluruokaan on ujutettu muuntogeeniset ainekset. Vanhempien täytyisi osata käyttää rahansa viisaammin, mutta kaikki mikä verovaroista menee, ei kiinnosta ketään? Luomuvuohenmaitoa suosittelisin ensimmäiseksi, ennen kuin elimistöä aletaan rasittamaan turhaan - siitähän mulla on kokemusta jo 1980 alkaen, tosin vain 5 vuoden ajalta, mutta se lapsi sai astman pian sen jälkeen, kun kutunmaitoa ei enää saanut mistään.
 
vierailija
Rasvakammo tosiaan ummettaa... Jätä ainakin kaikki vitamiinivalmisteet pois heti. Valion maitotuotteiden D-vitamiinivalmiste on maissiöljyssä, ei ihme, ettei maitotuotteet sovi!
Katsohan tuo ohjelma, kun eihän sulla sitä diagnoosia nyt olekaan:D
 

Yhteistyössä