ADHD-lasten vanhempia paikalla? olen huolissani pojastani.

  • Viestiketjun aloittaja vierailijap.
  • Ensimmäinen viesti
vierailijap.
Hei. Olisiko täällä adhd lasten vanhempia paikalla? Olen pohtinut oman poikani käytöstä jo lähes 2-vuotta ja nyt koulun alettua huoleni on kasvanut viime syksystä asti jatkuvasti suuremmaksi. Olen kertonut asiasta opettajalle ja kouluterkalle. Molemmilta sain saman vastauksen, seurataan tilannetta. Itse alan olla jo kovin väsynyt seuraamiseen ja mietin olisiko aika kuitenkin äitinä tehdä jotain jo nyt. Kertokaa kokemuksianne ja lastenne käytöstä adhdn kanssa.

Poikani oli kuin ajatus 4-vuotiaaksi asti. Ei mitään suurempia uhmia, hyvin toimivat ihmissuhteet ja oppiminen erittäin nopeaa. Hän oppi 4-vuotiaana lukemaan,(nyt oli matemaattisissa ja kielellisissä valmiuksissa luokkansa ykkönen.) Sitten pikkuhiljaa käytös alkoi muuttua ja nyt kun poika on 7-vuotta, ovat adhdn tunnuspiirteet mielestäni ilmeisiä. Silti yritän ajatella usein, että nyt on stressiä koulun alkamisesta, nyt on stressiä muutosta, nyt on stressiä siitä ja tästä. Eli pojan käytös on jatkunut hyvin pitkään mutta olen yrittänyt selittää asiaa usein ulkoisilla tekijöillä, koska tämän päivän lapsethan ovat vilkkaampia kuin koskaan ennen. (mm. Arjen kiire, videopelit ja älylaitteet, sallivamman kasvatuksen ihannointi jne)