Pääministeri Sipilä syöksykierteessä. JIPPII !

  • Viestiketjun aloittaja Eeli eeli jne :D
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Toivottavasti kukaan mun sukulainen ei lähde politiikkaan.

Alkais tälläista yksityisyritystä rajoittaa jos joutuis miettimään mihin palveluaan voi edes tarjota. Puhumattakaan että saisi siihen tukea.

Ei kai se ihannäinkään voi mennä jos puolituttu serkku, jota harvoin edes ehkä tapaat, on este sun liiketoiminnalle. Vallankin jos tämä sattuu lähtemään politiikkaan mukaan.
Alatko ymmärtää miksi älykkäät muuttavat ulkomaille ja miksi tähän maahan ei investoida?
 
vierailija
En ole huomannut, että kenenkään perhettä olisi leimattu yhtään miksikään. Jutuissa on ainoastaan todettu Sipilän sukulaisten omistus yritykseen, joka hyötyy terrafamen rahoituksesta. Se ei ole kenenkään lokaamista vaan ihan olennainen tieto asian tiimoilta, jotta jokaiselle on selvää miksi pääministeri oli jäävi tekemään päätöksiään.
Olisiko syytä opetella lukemaan? Sipilä raivostui siksi, että hänen sukulaisilleen oli alkanut tulla uutisen jälkeen paskapostia ja haukkumakirjeitä. Eli YLE leimasi vihjailevalla uutisoinnillaan, täysin epäeettisesti, tosin vihersosialistien kannalta eettisesti, Sipulän ja hänen sukulaistensa täysin lailliset toimet. Kannattaisiko sinunkin ottaa pois pää sieltä perseestä, että näet todellisuuden?
 
Olen seurannut Sipilän sihmurointia median ja jääviyksiensä kanssa päätäni pyöritellen, mutta nyt tästä (ja ehkä jo vähän niistä sähköpostien julkaisuista) tuli vähän outo fiilis Ylen toimittajien ja koko Ylen toiminnasta. Onkohan tässä kuitenkin joku agenda kaataa hallitus tms? Ja miksi? (demarit? vassarit?)
Pakko sanoa, että olen ihmetellyt samaa. Ei tuo valtion taholta tuleva ohjaus mikään uusi juttu kellekään Yleläiselle ole, joten miksi nyt nostettiin tällainen kohu.
Voihan se olla, että takana on joku isompi suunnitelma. Todennäköisempää on, että Sipilä on toiminut jotenkin harvinaisen töykeästi, törkeösti ja liian diktaattorimaisesti ja/tai suututtanut jonkun, jota ei olisi pitänyt.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Pakko sanoa, että olen ihmetellyt samaa. Ei tuo valtion taholta tuleva ohjaus mikään uusi juttu kellekään Yleläiselle ole, joten miksi nyt nostettiin tällainen kohu.
Voihan se olla, että takana on joku isompi suunnitelma. Todennäköisempää on, että Sipilä on toiminut jotenkin harvinaisen töykeästi, törkeösti ja liian diktaattorimaisesti ja/tai suututtanut jonkun, jota ei olisi pitänyt.
Mun tuli mieleen kanssa että nyt on suvakki astunut suvakin varpaille.
 
Pakko sanoa, että olen ihmetellyt samaa. Ei tuo valtion taholta tuleva ohjaus mikään uusi juttu kellekään Yleläiselle ole, joten miksi nyt nostettiin tällainen kohu.
Voihan se olla, että takana on joku isompi suunnitelma. Todennäköisempää on, että Sipilä on toiminut jotenkin harvinaisen töykeästi, törkeösti ja liian diktaattorimaisesti ja/tai suututtanut jonkun, jota ei olisi pitänyt.
Yleensä siellä taustalla on jotakin mistä halutaan huomio pois.:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Toivottavasti kukaan mun sukulainen ei lähde politiikkaan.

Alkais tälläista yksityisyritystä rajoittaa jos joutuis miettimään mihin palveluaan voi edes tarjota. Puhumattakaan että saisi siihen tukea.

Ei kai se ihannäinkään voi mennä jos puolituttu serkku, jota harvoin edes ehkä tapaat, on este sun liiketoiminnalle. Vallankin jos tämä sattuu lähtemään politiikkaan mukaan.
Ongelmahan ei olisi sinun, eikä sinun tarvitsisi sitä miettiä. Sensijaan jos tarjoaisit urakkaa yritykselle, joka saa valtiolta rahoitusta, ei sukulaisesi voisi olla tekemässä päätöstä tämän yrityksen rahoituksesta.

Myöskään tuomari ei voi toimia tuomarina jutussa, jossa hänen sukulaisensa on syytettynä. Syyttäjänäkään ei voi toimia, jos tämän sukulainen on syytettynä. Lääkäri ei leikkaa vaimoaan jne.
 
Tulisiko opetella miten päätöksiä tehdään? Ei Sipilä yksin sitä päätöstä tehnyt. Jääviyshän tutkitaan. Eli täysin turhaa nillitystä.
Jääviyttähän ei tutkittu, koska Sipilä oli tekemässä päätöstä?
Sen lisäksi on mun mielestä hassua väittää, että Sipilä ei voinut tietää... totta helvetissä bisnesmies tällaiset asiat tietää. Jos minä lahjottaisin valtiolta rahaa johonkin tutkimusprojektiin, niin aivan satavarmasti tietäisin, jos tätini lapsi sitä projektia sattuisi vetämään.
 
Viimeksi muokattu:
Jääviyttähän ei tutkittu, koska Sipilä oli tekemässä päätöstä?
Sen lisäksi on mun mielestä hassua väittää, että Sipilä ei voinut tietää... totta helvetissä bisnesmies tällaiset asiat tietää. Jos minä lahjottaisin valtiolta rahaa johonkin tutkimusprojektiin, niin aivan satavarmasti tietäisini, jos tätini lapsi sitä projektia sattuisi vetämään.
On jännä miten häikäilemättömästi ne hoitaa noita metkuja nykyään - ihan kirkkaassa päivänvalossa!

Ennen metkut tehtiin visusti piilossa!

Nää on kyllä ihan amatöörejä!
 
Olisiko syytä opetella lukemaan? Sipilä raivostui siksi, että hänen sukulaisilleen oli alkanut tulla uutisen jälkeen paskapostia ja haukkumakirjeitä. Eli YLE leimasi vihjailevalla uutisoinnillaan, täysin epäeettisesti, tosin vihersosialistien kannalta eettisesti, Sipulän ja hänen sukulaistensa täysin lailliset toimet. Kannattaisiko sinunkin ottaa pois pää sieltä perseestä, että näet todellisuuden?
Nyt täytyy sanoa kyllä YLEn puolesta, että eiköhän se ole ihan oleellista ottaa esiin mitä kytköksiä Sipilällä oli minnekkin ja kenen kautta, kun uutisoidaan tällaisesta asiasta?

Laki on tällaisissa asioissa suhteellisen selkeä. Se on sinunkin etusi, ettei poliitikot sanele mitä toimittajat voivat kirjoittaa. Myös se on sinun etusi, että katsotaan kuka lahjoittaa veronmaksajien varoja ja minne. Mikäli niin ei tehtäisi, sinunkin verosi käytettäisiin pelkästään poliittisen eliitin lähipiirin vaurastuttamiseen.

Käsittääkseni kukaan ei ole epäillyt Sipilän sukulaisten toimien laillisuutta, vaan ainoastaan Sipilän "oikeutta" päättää sellaisen yhtiön rahoituksesta, jonka toiminnasta hyötyy hänen sukulaisensa.

Hienoa kuitenkin, että sinä osaat lukea. Vielä kun opit ymmärtämään lukemaasi, niin voidaan jo vaikka keskustella.
 
vierailija
Pakko sanoa, että olen ihmetellyt samaa. Ei tuo valtion taholta tuleva ohjaus mikään uusi juttu kellekään Yleläiselle ole, joten miksi nyt nostettiin tällainen kohu.
Voihan se olla, että takana on joku isompi suunnitelma. Todennäköisempää on, että Sipilä on toiminut jotenkin harvinaisen töykeästi, törkeösti ja liian diktaattorimaisesti ja/tai suututtanut jonkun, jota ei olisi pitänyt.
Suunnitelma on selvä: SDP:n ja Vihreiden kannatus on tapissa, nyt pitää kaataa hallitus. Ei sen kummempaa.
 
vierailija
Ongelmahan ei olisi sinun, eikä sinun tarvitsisi sitä miettiä. Sensijaan jos tarjoaisit urakkaa yritykselle, joka saa valtiolta rahoitusta, ei sukulaisesi voisi olla tekemässä päätöstä tämän yrityksen rahoituksesta.

Myöskään tuomari ei voi toimia tuomarina jutussa, jossa hänen sukulaisensa on syytettynä. Syyttäjänäkään ei voi toimia, jos tämän sukulainen on syytettynä. Lääkäri ei leikkaa vaimoaan jne.
Puurot ja vellit sekaisin. Sipilä ei yksin tee mitään päätöksiä. Tuomari tekee. Onko Sipilä jäävi vai ei jää nähtäväksi. Tuskin on. Muutenhan kukaan ei voi tehdä päätöksiä, koska sisäsiittoisessa Suomessa on aina joku sukulainen, jolla on yritys. Paitsi kommareilla, vihreillä ja sosialisteilla.
 

Yhteistyössä