Tervetuloa ja onnea uusille kirjoittelijoille! Tämä on kyllä ollut kiva ryhmä
Täällä ollaan nyt jo kymmenen päivää vanhoja. Jokainen päivä on kyllä erilainen. Välillä ovat äiti ja lapsi itkeneet yöllä kuorossa, kun vauva on huutanut mahavaivoja, välillä taas on niin valtavan ihania hetkiä, ettei sanotuksi saa
Mahavaivat toivottavasti ovat meillä nyt vähän helpottaneet Cuplatonilla ja sillä, että jätin itse leivät ja, huoh, suklaan pois ruokavaliosta. Niin että ihan ilman ruokarajoitteita ei eletä vieläkään...
Neuvolasta käytiin kotikäynnillä pari päivää sitten, ja vauva oli jo melkein päässyt syntymäpainoonsa
Imetys on kyllä lähtenyt tosi hyvin käyntiin. Etukäteen jännäsin sitä itse, mutta maitoa riittää ja rinnat ovat kestäneet mainiosti. Olen kuulkaas tullut siihen tulokseen, että raskaana oleminen ei selkeästikään ollut mun juttu, mutta synnytys ja imettäminen ilmeisesti ovat
Muutenkin olen ollut hyvässä kunnossa, ja on ollut ihana käydä taas reippaasti kävelemässä! Mies on melkein joka päivä työntänyt mut ovesta ulos vähäksi aikaa
Kantoliinan lisäksi tarpeellisia juttuja ovat meillä olleet iso määrä harsoja ja erilaisia peittoja, joita on joka paikassa... Hyvää imetystyynyä ja rintapumppua suosittelen myös! Ja muuten vain neuvona sanon, että jos joku tarjoaa apua, niin sanokaa, että kyllä kiitos. Meillä on jo pari kertaa ollut mun äiti yötä niin, että olen itse hoitanut vain yösyötöt ja muuten olemme miehen kanssa nukkuneet alakerrassa korvatulpat korvissa. Kyllä näyttää maailma ihan erilaiselta, kun saa välillä nukkua univelkoja pois!
Tuo painon vahtiminen neuvolassa on kyllä varmasti ahdistavaa. Siihen toivoisi kyllä ammattilaisilta paljon lempeyttä. Kyllä ne kilot ihan oikeasti enimmäkseen karisevat synnytyksen jälkeen. Itse painan jo vähemmän kuin ennen raskautta, vaikka ei tuo keskivartalo kovin timmissä kunnossa olekaan
Tsemiä kaikille vointeihin, mielialoihin ja stressinhallintaan! Se on välillä aika raastavaa. Itseäni ei kyllä raskausaikana yhtään lohduttanut ajatus siitä, että joskus se hankaluus loppuu, mutta ehkä jotakuta vähän ilahduttaa oma kokemukseni, että hankalan raskauden päätteeksi elämä voi näyttää taas kirkkaammalta
Rakkaus omaan lapseen on jotain ihan käsittämätöntä, ja fyysisesti (ja henkisesti) rankasta raskaudesta voi palautua yllättävän nopeastikin!
Minervan ja neiti Ihana jo 10 päivää