The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mun puhelimesta loppu akku, että elkää ihmetelkö hiljaisuutta.:D
Yritän ladata sitä täs koneel ja ei se vaan nyt aukee. Hitaasti lataa.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
  • Tykkää
Reactions: Boobabe
Sulla on kummallisia jatkuvia ongelmia ton työvoiman suhteen.
Minne helvettiin ihmisiltä on kadonnu semmoiset asiat kuin itsetunto, työmoraali ja ammattiylpeys?

80- luvun lopulla mä olin musatukussa videovarastonhoitaja. Mut nimettiin siihen hommaan muutaman kuukauden työsuhteen jälkeen kun työnantaja tuumasi, että mä pystyn vastaamaan siitä, että päivän hommat tulee tehtyä. Kelloon katsomatta. Niinku vaikka uutuuden julkaisupäivänä oli turha miettiä kotiin lähtemistä.
Kaikkiaan vissiin 50 henkeä työllistävällä varastolla meit oli kolme joilla hanskat ei pudonnu tiskiin klo 16 jos hommia oli tekemättä. Mut meitä sentään oli me kolme. Kateutta herättävänä asiana meillä oli tonnia parempi liksa. Ja ylitöihin kysyttiin ensiksi meitä. Ei siksi, että me oltais oltu halvimpia tai helpoimpia. Me kolme täytettiin ja allekirjoitettiin itte tuntilaput eikä pomojen läsnäoloa tarvittu. 47 sit tartti kellokorttia ja pomon hyväksyntää.

Kirjoituksistasi voipi äkkipikaa päätellä, että sinulla ei ole juurikaan ollut semmoisia työntekijöitä jotka hiemankaan piittaa siitä miten duunia tehdään, että sitä olis tarjolla jatkossakin?

En usko, että olisivat kuolleet sukupuuttoon.

Tossa on kyseessä vastuu. Mun videovarasto oli mun. Hemmetisti enemmän kuin vaan työpaikka. Jos siitä olisi vastannut joku muu, niin kait mullakin olis hanskat tippunu klo 16. Mut kun siitä vastasin mä, niin "peukalonpyörittelypäivinä" pystyin laittamaan ovet kiinni vaikka aamupäivällä ja painumaan kaljalle/kotiin/viikonlopun viettoon/naisiin/tms eikä asia firman kellokalleja kiinnostanut tippaakaan.

Nuoruuteni kaltaisia työntekijöitä saa yhä milloin vaan joustot toimii puolin ja toisin ja on valmis sekä maksamaan, että antamaan vastuuta. Ongelma on valita viidestäkymmenestä ne kolme.
Paljon on näitä sluibailijoitakin. Eipä täsä nyt niin monta vuotta ole kun itse jouduin nuo ihmiset valitsemaan duuniin ja heitä paimentamaan. Oli kyllä jos jonkinlaista hiipparia - joskus, onneksi harvoin, töhaastattelussa saama intuitio ihmisestä meni ihan metsään. Mutta oli hyviäkin! Yleensä he olivat vanhempia. Vanhemmilla ihmisillä on mielestäni korkeampi työmoraali kuin nuorilla. Ihan vain perustuen omiin kokemuksiin.
Mä oon tosin poikkeus.:barefoot: 14 vuotiaasta asti oon tehnyt töitä (miinus hoitovapaat). Työt pitää tehdä kunnolla, luotto on hirmu tärkeää, joustoa pitää löytyä ja paikalle pitää saapua sovitusti. Sitten voip itekki olla tyytyväinen omasta työpanoksesta.:)

Mun moraali ei ikinä antais periks tehdä töitä huonosti, oli ne sitten mitä töitä tahansa. Asiakas on tärkein ja asiat tehdään aina niin, että asiakas on tyytyväinen....vaikka se sitten sisältäisi suuriakin joustoja.
 
Olethan sä ihana, eilenkin tarjouduit ystävällisesti olkapäiksi että me voidaan Boobsin kanssa stalkata Päätöntä saunassa (y):):oops:
Kyllä mua saa ihanaksikin kutsua. En loukkaannu lainkaan.
Vaikka ei se oikeesti oo totta.
Mä olen luonteeltani kiltti, jokseenkin hyvätapainen ja suhteellisen sisäsiisti. Semmoinen äidin opettama. Niin ja kummisedän, joka oli niin viimeisen päälle herrasmies, että jos minussa olisi murto- osa tuota miestä niin opit eivät olisi menneet hukkaan.
Mutta "ihana". Siinä on aikamoista liioittelun makua.
 
Kyllä mua saa ihanaksikin kutsua. En loukkaannu lainkaan.
Vaikka ei se oikeesti oo totta.
Mä olen luonteeltani kiltti, jokseenkin hyvätapainen ja suhteellisen sisäsiisti. Semmoinen äidin opettama. Niin ja kummisedän, joka oli niin viimeisen päälle herrasmies, että jos minussa olisi murto- osa tuota miestä niin opit eivät olisi menneet hukkaan.
Mutta "ihana". Siinä on aikamoista liioittelun makua.
No höpsis nyt taas siellä taas :) Mä käytän ihmisestä sanaa ihana monessa merkityksessä, ja sillon kun mies on valmis auttamaan naista hädässä = stalkkauksessakin...se on ihana asia (y)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä