The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Kaikki muut katosivat työmaalta. Siis ihan kaikki!
Ja koko kesän palkolliset valittivat kun ei saa tehdä ylitöitä.

Nyt sais vaan eivätpä viitsi.

Mäkin taidan tästä pian pitsanpaistoon, loppurykäisy vielä ensiksi...
Sulla on kummallisia jatkuvia ongelmia ton työvoiman suhteen.
Minne helvettiin ihmisiltä on kadonnu semmoiset asiat kuin itsetunto, työmoraali ja ammattiylpeys?

80- luvun lopulla mä olin musatukussa videovarastonhoitaja. Mut nimettiin siihen hommaan muutaman kuukauden työsuhteen jälkeen kun työnantaja tuumasi, että mä pystyn vastaamaan siitä, että päivän hommat tulee tehtyä. Kelloon katsomatta. Niinku vaikka uutuuden julkaisupäivänä oli turha miettiä kotiin lähtemistä.
Kaikkiaan vissiin 50 henkeä työllistävällä varastolla meit oli kolme joilla hanskat ei pudonnu tiskiin klo 16 jos hommia oli tekemättä. Mut meitä sentään oli me kolme. Kateutta herättävänä asiana meillä oli tonnia parempi liksa. Ja ylitöihin kysyttiin ensiksi meitä. Ei siksi, että me oltais oltu halvimpia tai helpoimpia. Me kolme täytettiin ja allekirjoitettiin itte tuntilaput eikä pomojen läsnäoloa tarvittu. 47 sit tartti kellokorttia ja pomon hyväksyntää.

Kirjoituksistasi voipi äkkipikaa päätellä, että sinulla ei ole juurikaan ollut semmoisia työntekijöitä jotka hiemankaan piittaa siitä miten duunia tehdään, että sitä olis tarjolla jatkossakin?

En usko, että olisivat kuolleet sukupuuttoon.

Tossa on kyseessä vastuu. Mun videovarasto oli mun. Hemmetisti enemmän kuin vaan työpaikka. Jos siitä olisi vastannut joku muu, niin kait mullakin olis hanskat tippunu klo 16. Mut kun siitä vastasin mä, niin "peukalonpyörittelypäivinä" pystyin laittamaan ovet kiinni vaikka aamupäivällä ja painumaan kaljalle/kotiin/viikonlopun viettoon/naisiin/tms eikä asia firman kellokalleja kiinnostanut tippaakaan.

Nuoruuteni kaltaisia työntekijöitä saa yhä milloin vaan joustot toimii puolin ja toisin ja on valmis sekä maksamaan, että antamaan vastuuta. Ongelma on valita viidestäkymmenestä ne kolme.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kuin myös.

Tai hyvästä en itte tiedä. Melkein kolme viikkoa olen ollut ilman pisaraakaan mutta just nyt tuntuu siltä, että edes sikspäkki olutta olis parempi idea kuin päällekaatuvat nukkumaluukun seinät. Ja koska kello on vasta näin vähän niin huono idea on toteutettavissa.
Ei hyvin mene täälläkään. Tosin viinanpiru ei oo kiusana, mutta puoli päivää levännyt kotona telottuani jalkaani. Ei sitten kuntosalia huomenna :notworthy:
 
Sulla on kummallisia jatkuvia ongelmia ton työvoiman suhteen.
Minne helvettiin ihmisiltä on kadonnu semmoiset asiat kuin itsetunto, työmoraali ja ammattiylpeys?

80- luvun lopulla mä olin musatukussa videovarastonhoitaja. Mut nimettiin siihen hommaan muutaman kuukauden työsuhteen jälkeen kun työnantaja tuumasi, että mä pystyn vastaamaan siitä, että päivän hommat tulee tehtyä. Kelloon katsomatta. Niinku vaikka uutuuden julkaisupäivänä oli turha miettiä kotiin lähtemistä.
Kaikkiaan vissiin 50 henkeä työllistävällä varastolla meit oli kolme joilla hanskat ei pudonnu tiskiin klo 16 jos hommia oli tekemättä. Mut meitä sentään oli me kolme. Kateutta herättävänä asiana meillä oli tonnia parempi liksa. Ja ylitöihin kysyttiin ensiksi meitä. Ei siksi, että me oltais oltu halvimpia tai helpoimpia. Me kolme täytettiin ja allekirjoitettiin itte tuntilaput eikä pomojen läsnäoloa tarvittu. 47 sit tartti kellokorttia ja pomon hyväksyntää.

Kirjoituksistasi voipi äkkipikaa päätellä, että sinulla ei ole juurikaan ollut semmoisia työntekijöitä jotka hiemankaan piittaa siitä miten duunia tehdään, että sitä olis tarjolla jatkossakin?

En usko, että olisivat kuolleet sukupuuttoon.

Tossa on kyseessä vastuu. Mun videovarasto oli mun. Hemmetisti enemmän kuin vaan työpaikka. Jos siitä olisi vastannut joku muu, niin kait mullakin olis hanskat tippunu klo 16. Mut kun siitä vastasin mä, niin "peukalonpyörittelypäivinä" pystyin laittamaan ovet kiinni vaikka aamupäivällä ja painumaan kaljalle/kotiin/viikonlopun viettoon/naisiin/tms eikä asia firman kellokalleja kiinnostanut tippaakaan.

Nuoruuteni kaltaisia työntekijöitä saa yhä milloin vaan joustot toimii puolin ja toisin ja on valmis sekä maksamaan, että antamaan vastuuta. Ongelma on valita viidestäkymmenestä ne kolme.
Harvassa ovat nykyään ne joiden hanskat ei neljältä putoa. Meiltä löytyy niitä 20 joukosta kaksi. Eli suhdeluku on aikas sama kun teillä.
Ammattiylpeyttä ei juuri kellään enään ole, työtä tehdään vain rahasta. Minulle työ on elämäntapa ja pidän työstäni. Silloin sitä on helppo tehdä pitkiäkin päiviä.
Sauna ja pari olutta, huomenna sit taas töihin.
 
Kuin myös.

Tai hyvästä en itte tiedä. Melkein kolme viikkoa olen ollut ilman pisaraakaan mutta just nyt tuntuu siltä, että edes sikspäkki olutta olis parempi idea kuin päällekaatuvat nukkumaluukun seinät. Ja koska kello on vasta näin vähän niin huono idea on toteutettavissa.
Mutta jos et kuitenkaan toteuta :) Huomenna on uus päivä ja voit sanoa helpottuneena että ''selvisinpä eilisillan haluista voittajana''. (y):)
 
Helöyh ihanat!:love: Joo KYLLÄ Aksukin on ihana, eikä nyt yhtään jankata vastaan! Tänään on ollut ihan tarpeeks vastoinkäymisiä.:coffee:

Ei millään jaksais enää sutia paikoillaan ni jospa etittäis mulle kitkarenkaat.:coffee::)
 
Niin ja oikein ihkuu perjantaita kaikille!!!:love:

Nyt onkin sellaiset perjantaipörinät mulla, että tekis mieli lähtee alkoon. Baarikaappi huuta tyhjyyttän, mutta vodkapottu olis kyllä pakkasessa. Jospa siitä kohta ottais enshätään pikku napsut.:sneaky:
 
En oo ihan varma pitäiskö ottaa 45 vai 55.
Nyt on 45 ja mun mielestä kaaressa on liikaa tilaa.
 
Eikä tartte olla uudet.
Pirellit löysin 6mm jälellä 300€....ne ois nyt kai ykkösenä listalla, mutta voihan noita löytyä parempiakin.
 
Mutta jos et kuitenkaan toteuta :) Huomenna on uus päivä ja voit sanoa helpottuneena että ''selvisinpä eilisillan haluista voittajana''. (y):)
Olet hyvällä asialla mutta myöhässä.

Lohdutukseksesi voin kertoa, että kuusi kaljaa ei ole mulle itseisarvoltaan mikään ongelma. Edes muutamasta pullosta jallua en muutu miksikään hirviöksi. Jos se vaan jää siihen.

Mun ongelma on se, että jos polttoaine sytyttää kipinän liekkiin niin se ei sammu. Siihen riittää yksi kalja.

Jos liekki ei syty niin voin ottaa pari pulloa jallua ja painua nurkkabaariin laulamaan karaåkea ja katua seuraavana päivänä ja homma jää siihen.
Ongelma on edessä kun menee viikko tai kaksi ja joutuu kavereilta kyselemään, että mikä päivä tänään on. Jos tietäis mikä ton liekin sytyttää niin sen jättäis mielellään ottamatta.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä