On tosiaan hyvin siellä asiat! Ja ihana terveydenhoitaja. Täällä kaupungissa ei terveydenhoitajan yhtään kiinnostanut, kun soitin ja kerroin tuulimunaraskaudesta silloin viime keväänä. Ei kysynyt mitään, että miten jaksan tms. Nyt otinkin toiseen terkkaan yhteyttä ja pyysin lähetettä hcg-mittaukseen. Täällä on valinnanvaraa.Meillä mies on sanonut km:n ja kemiallisen raskauden jälkeen, että hänellä on aina ollut huono säkä elämässä. Välillä ollaan keskusteltu siitä, että musta tuntuu, ettei mies aina ymmärrä, miten kova paikka on mulle. Hän sanoo, ettei varmaan ymmärräkään, koska asia ei ole hänelle tullut raskausaikana vielä niin konkreettiseksi. Paljon on puhuttu, itketty, halailtu, uskottu tulevaan ja myös pelätty. Silti ei ole kertaakaan tullut sellainen olo, että luovutettaisiin. Ja vaikka kuinka joku sanoo, ettei saisi tekemällä tehdä, niin meistä se on ainakin ihan hauskaa ollut kaikkine pitkine ja pikaisine sutaisuineen.
On varmaankin paikkakuntakohtaista, kuinka tutkimuksiin pääsee ja kuinka km:t hoidetaan. Itse asun pienessä paikassa, jossa hoidettiin sekä km että kemiallinen raskaus hyvin jälkitarkastuksineen. Jälkitarkastuksena oli hcg:n mittaus ja km:stä kävin vielä polilla varmuuden vuoksi ultrassa. Poli on siis viereisessä suuremmassa kaupungissa, mutta neuvolan terkka on pitänyt huolen, että asiat hoituvat.
Pääsin lapsettomuustutkimuksiin jo yhden kkm:n ja kemiallisen jälkeen, vaikka yritystä oli takana vasta 8 kk. Luulen, että terkalla on iso vaikutus asiaan. Häneltä voi kysyä mitä vaan ja joskus kun en pysty soittamaan töistä, niin olen laittanut tekstaria ja vastaa pian takaisin. Olisi myös soittanut tyhjennyksen jälkeisellä viikolla kuulumisia, mutta ehdin soittamaan ensin. On sanonut, että sydänääniä saa käydä kuuntelemassa niin usein kuin haluaa eikä tarvitse aikaa varata sitä varten. On myös kiva, kun ei tarvitse alusta lähtien selostaa kaikkea (tämä on kolmas raskaus kun otin yhteyttä) ja kun menin ekaa kertaa lääkäriin lapsettomuusasioissa niin terkka oli käynyt jo puhumassa lääkärille ennakkoon ilman mun pyyntöä.
Toivotaan että maalaispitäjässä jatkuu palvelu näin hyvänä.
Oi teillä on noin hyvä palvelu. Täällä pääkaupunkiseudulla on turha kuvitella saavansa minkäänlaista hyvää palvelua keskenmenoihin liittyen (oman kokemukseni mukaan) voi tietysti olla että mulle on sattuneet ne mulkuimmat tyypit. Eikä terkkaa kiinnosta pätkääkään. Pienten paikkakuntien etu on varmasti tuo ihmisläheisyys.Meillä mies on sanonut km:n ja kemiallisen raskauden jälkeen, että hänellä on aina ollut huono säkä elämässä. Välillä ollaan keskusteltu siitä, että musta tuntuu, ettei mies aina ymmärrä, miten kova paikka on mulle. Hän sanoo, ettei varmaan ymmärräkään, koska asia ei ole hänelle tullut raskausaikana vielä niin konkreettiseksi. Paljon on puhuttu, itketty, halailtu, uskottu tulevaan ja myös pelätty. Silti ei ole kertaakaan tullut sellainen olo, että luovutettaisiin. Ja vaikka kuinka joku sanoo, ettei saisi tekemällä tehdä, niin meistä se on ainakin ihan hauskaa ollut kaikkine pitkine ja pikaisine sutaisuineen.
On varmaankin paikkakuntakohtaista, kuinka tutkimuksiin pääsee ja kuinka km:t hoidetaan. Itse asun pienessä paikassa, jossa hoidettiin sekä km että kemiallinen raskaus hyvin jälkitarkastuksineen. Jälkitarkastuksena oli hcg:n mittaus ja km:stä kävin vielä polilla varmuuden vuoksi ultrassa. Poli on siis viereisessä suuremmassa kaupungissa, mutta neuvolan terkka on pitänyt huolen, että asiat hoituvat.
Pääsin lapsettomuustutkimuksiin jo yhden kkm:n ja kemiallisen jälkeen, vaikka yritystä oli takana vasta 8 kk. Luulen, että terkalla on iso vaikutus asiaan. Häneltä voi kysyä mitä vaan ja joskus kun en pysty soittamaan töistä, niin olen laittanut tekstaria ja vastaa pian takaisin. Olisi myös soittanut tyhjennyksen jälkeisellä viikolla kuulumisia, mutta ehdin soittamaan ensin. On sanonut, että sydänääniä saa käydä kuuntelemassa niin usein kuin haluaa eikä tarvitse aikaa varata sitä varten. On myös kiva, kun ei tarvitse alusta lähtien selostaa kaikkea (tämä on kolmas raskaus kun otin yhteyttä) ja kun menin ekaa kertaa lääkäriin lapsettomuusasioissa niin terkka oli käynyt jo puhumassa lääkärille ennakkoon ilman mun pyyntöä.
Toivotaan että maalaispitäjässä jatkuu palvelu näin hyvänä.
Paljonko sulla nyt onkaan tarkalleen keskenmenosta aikaa?Omaa napaa. Tein sen testin. Prkl on edelleen haalea plussa. Vuoto melkeen loppu? Eikö pitäis olla jo negatiivinen? Oonko yhteydessä polille, et onko kaikki tullut pois? Vai kauan menee että on nollissa. En muista yhtään edellisistä, enkä oo pitänyt mitään kirjaa.
Mulla loppui vuoto vajaassa kahdessa viikossa, mutta negan sain vasta 8 viikon kuluttuaOmaa napaa. Tein sen testin. Prkl on edelleen haalea plussa. Vuoto melkeen loppu? Eikö pitäis olla jo negatiivinen? Oonko yhteydessä polille, et onko kaikki tullut pois? Vai kauan menee että on nollissa. En muista yhtään edellisistä, enkä oo pitänyt mitään kirjaa.
Mää olen tehnyt tässä raskaudessa 2 rfsu:n testiä ja viivoja ne näytti. Tosin oli haaleat kun tein niin aikaisin. Mut oon tehnyt 17 muutakin testiä ja viivat/tekstit on tullut niihinkin.Missäs vaiheessa negakierrossa ne lämmöt romahtaa? Mä oon huviksee mittaillu lämpöjä sillontällön, en todellakaa joka päivä, enkä ees joka toinen. Alko vaan kiinnostaa kun mullon selkeesti koholla ja päätä kuumottaa kokoajan! Lämmöt mulla yleensä 35.7-35.9 välillä, nyt ollu oviksen jälkeen 36.3-36.4.
Oliks rfsu:n testit ihan susia?? Eikös ne näyttäny useemmin turhia viivoja?
Mikä dpo sait ekan plussan?Mää olen tehnyt tässä raskaudessa 2 rfsu:n testiä ja viivoja ne näytti. Tosin oli haaleat kun tein niin aikaisin. Mut oon tehnyt 17 muutakin testiä ja viivat/tekstit on tullut niihinkin.
Mulla rfsu:n testit näyttäny sitä mitä pitääkin, kun taas pc:n testit näyttää hailuraa viivaa joka kierron lopussa. Kierron alussa, ylläri, en oo testannu, joten en tiedä näyttäisivätkö silloinkin hailakkaa viivaa. Joko minussa tai testeissä vika, tiedä häntä.Missäs vaiheessa negakierrossa ne lämmöt romahtaa? Mä oon huviksee mittaillu lämpöjä sillontällön, en todellakaa joka päivä, enkä ees joka toinen. Alko vaan kiinnostaa kun mullon selkeesti koholla ja päätä kuumottaa kokoajan! Lämmöt mulla yleensä 35.7-35.9 välillä, nyt ollu oviksen jälkeen 36.3-36.4.
Oliks rfsu:n testit ihan susia?? Eikös ne näyttäny useemmin turhia viivoja?
Iik... Tsemppiä ultraan ja toivottavasti näät siellä pienen jonka sydän sykkii. <3Paljon onnea ja tarrasukkia matkaan plussanneille! Toivotaan että pienet ihmeet pysyy tällä kertaa kyydissä.
Päivittelempä omaakin tilannettani tänne pikaisesti. Tässä viikon aikana miulla on ollu kolmena päivänä jo milloin ruskeanpunertavaa, milloin ruskeaa ja milloin punaista tuhruvuotoa. Nyt tänään viimeksi tuli selvästi punaista tuhruvuotoa. Kipuja ei ole ollut, joten yritän jaksaa vielä uskoa, että kaikki olisi hyvin. Neuvolaan en ole soitellut, sillä huomenna miulla on varhaisultra. Siellä sitten nään, onko ketään enää kyydissä. Oireet on kyllä edelleen olleet voimakkaat, ja päinvastoin vaan lähiviikkoina lisääntyneet, kuin vähentyneet. Mm. minulle aiemmissa raskauksissa puuttumaan jäänyt pahoinvointi ja oksentelu on saapunut tänne.
Tänään rv 7+2.
Onnea yritykseen! Ja Armadillolle ja Hantta81 tsemppiä testaukseen. Pidän peukkuja teille, että sieltä tulisi plussa! Itse sain one step-testiin haamun dpo 9. Mun piti olla testaamatta liian aikaisin tässä kierrossa, mutta kun Vauveli vanhalle sai silloin plussan, niin ajattelin kans kokeilla. Aina löytyy selitys, kun on himotestaaja.Iik... Tsemppiä ultraan ja toivottavasti näät siellä pienen jonka sydän sykkii. <3
Mä tässä tilasin mieheltä kaupasta jo greippimehua. Mhh... Milloinhan alkais taas "liukastemehua" juomaan (miehen nimitys mehulle). Kuulema huomaa, että runsaammat limat mehukierroissa. :-D
Ovista voisi lähteä testailemaan myös ehkä joskus loppuviikosta. Nooh kassellaan.
Lämpöjä en oo mitannu, kun mittari hukassa. Äsken löysin. Joten huomenna aamusella alkaa sekin.
Eli sitä kesävauvaa kohden yritetään.
Kp 4.
Mää en olis ilman nettiä varmaan edes tietoinen, miten lapsia tehdäänOnnea yritykseen! Ja Armadillolle ja Hantta81 tsemppiä testaukseen. Pidän peukkuja teille, että sieltä tulisi plussa! Itse sain one step-testiin haamun dpo 9. Mun piti olla testaamatta liian aikaisin tässä kierrossa, mutta kun Vauveli vanhalle sai silloin plussan, niin ajattelin kans kokeilla. Aina löytyy selitys, kun on himotestaaja.