Moikka!
Oon seurannut tätä keskustelua siitä saakka, kun plussattiin, mutta en ole aiemmin uskaltanut kirjottaa. Ajattelin odottaa nt-ultraan asti, mutta en malttanut nyt enää odottaa.
Oon siis 28-vuotias, mies 27 ja esikoista odotetaan. Raskaus oli meille suuri yllätys ja samalla pitkän odotuksen tulos, joka sai alkunsa ivf-hoidoilla. Vauvaa yritettiin reilut puolitoistavuotta joista viimeiset 6 kuukautta hoidoissa. Tämä oli meidän ensimmäinen ivf-hoito, josta saatiin vain tämä yksi alkio, jonka sydänääniä viimeksi eilen dopplerilla kuunneltiin.
Tätä ennen meille tehtiin kolme inssiä tuloksettomina. Juhannusviikolla tein siis elämäni ensimmäisen plussatestin ja se oli kyllä mieletön yllätys, sillä ivf-hoito oli tosi rankka ja usko onnistumiseen oli tosi pieni. Täällähän taisi olla joku/jotkut muukin joka oli hoidoissa käynyt?
Mulla on vauvakuumetta ollut jo monta vuotta ja oon paljon pelännyt, saadaanko me ikinä lapsia. Uskomattomalta tuntuu, että jos kaikki menee hyvin, niin meille on nyt viimein vauva tulossa.
Käytiin varhaisultrassa, kun viikkoja oli muistaakseni 7+2 ja kaikki oli silloin hyvin. Nyt nt-ultraan on aikaa viikko ja jännittää kyllä ihan tosi tosi paljon! Tänään viikkoja on 11+0.
Kaikkien pahoinvoivien viestejä oon lukenut suurella sympatialla, sillä oon itse oksennellut päivittäin viikolta 5 asti. Sairaslomalla oon ollut kaiken aikaa, sillä oon oksennellut kaikki aamut ja aamupäivät, välillä myös päivisin ja iltaisin, alkuun oli yksi yökin, kun kävin kolme kertaa oksentamassa. Nyt muutama päivä on mennyt vähän paremmin enkä ole oksentanut, kuin kerran kaksi päivässä. Paino on pudonnut, mutta viime lääkärikäynnillä oli pysynyt samana, niin ei tarvinnut tipututukseen lähteä. Mun pelastus on ollut se, että iltapäivisin ja iltaisin on useimmiten ollut suht hyvä olo ja oon pystynyt jotenkuten syömään ja juomaan.
Mä voisin haluta liittyä facebook-ryhmään jos nt-ultrassa on kaikki hyvin.
Listaan mut voi lisätä 27.2/ Mustikk4/ 28/ TAYS / 1.lapsi