Keskustelua onkin ollut sitten viimelukeman mukavasti! Itse olen koittanut olla mustikka- ja vattupuskissa kaiken joutoajan, sillä nyt niitä vielä on, mutta koska kovia sateita on riittänyt useampana päivänä, vatut putoavat puskista ja mustikat pehmenevät äkkiä.
Kiva kun sopii jatkaa helmikuisena, vaikka maaliskuulle varmaan mennäänkin.
Vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Esikoinen tuli ennen la:ta ja kaksi seuraavaakin vain pari päivää yli.
Onnittelut ihania ultrauutisia saaneille!
Odotusajan ihanuus ei ole tullut tutuksi aiemmissa raskauksissa. Ekassa vaivasivat supistukset aikaisilta viikoilta, toisen kohdalla selkä teki elämästä hankalaa ja pahoinvoitiakin riitti melko pitkään ja kolmannen kohdalla verenpaineet tai paremminkin niiden puute pisti elämän uuteen uskoon. Toki selkä aiheutti omat ongelmansa myös kolmosen kohdalla... Eli jospa tällä kertaa saisi kokea sellaisen hehkeän ihanan odotuksen!
Pahoinvoinnin loppuminen vaikuttaa siinä mielessä lupaavalta ja vaikka paineet notkahteli aivan alussa melko huolestuttavasti, nyt on tilanne senkin suhteen tasaantunut.
Synnytys tuntuu tällä hetkellä etäiseltä ja pakolliselta pahalta. Täytynee ehkä keskustella asiasta hyvissäajoin neuvolassa ja synnärilläkin. Toinen synnytys oli voimaannuttava ja sen perusteella lähdin melko luottavaisin mielin kolmanteen synnytykseen. Minulla oli selvä mielikuva siitä, miten toivon itseäni kohdeltavan (ei turhaa puuttumista synnytyksen kulkuun, tahdon tietää mitä tehdään jne.) ja asiat käytiin läpi kätilön kanssa synnärille saapuessa. Synnytys eteni kuitenkin niin vauhdikkaasti, että kun oma kätilö oli hoitamassa toista synnyttäjää, alkoi ponnistusvaihe ja sisään pelmahti kaksi kätilöä, joilla ei todellakaan ollut mitään käsitystä kuka olen ja missä mennään. Kutsuivat minua mm. väärällä nimellä, eivät tietenkään tienneet mitään toiveistani ja päädyin yhdeksi synnyttäjäksi liukuhihnalle. Vauva syntyi "ongelmitta", mutta minulle jäi niin paha maku suuhun, että ajattelin moneen kertaan etten koskaan enää synnytä sairaalassa.
Cicada toivottavasti vuoto on vaaratonta ja loppuu pian!