Mitä sitten jos avioliitto onkin kaverisuhde, väljähtynyt tai arkipäiväistynyt?

vierailija
Hellsten on symppis mut teologisesti menee tuossa mettään.
Jeesus ei asu kenenkään sydämessä automaattisesti vaan uskoontulossa Hän tulee sydämeen, ja nimenomaan ulkopuolelta.

Ja jos puhutaan että ihmisestä löytyisi jumaluus niin siitä on pieni matka jokaisen ihmisen julistamiseen jumalaksi, mutta Raamattu torppaa sen tiukasti.

Paratiisin käärme houkutteli jumaluuteen ..."tulette niin kuin Jumala tietämään hyvän ja pahan."

Joitain Jumalan ominaisuuksia ihmisessä on: kuolemattomuus, kyky luoda ja tietoisuus itsestä, mutta siitä on pitkä matka siihen että oltaisiin jumalia.
Well, Hellsten on teologi ja sinä olet keittiöpsykologi yms.
 
Well, Hellsten on teologi ja sinä olet keittiöpsykologi yms.
Teologiaakin on hyvin monenlaista.
Kaikki teologit ei jaksa lukea Raamattua vaan ammentavat mielipiteensä vallalla olevista käsityksistä.

Ja mieti nyt miten pirttihirmu olisin jos vielä rupeaisin ajattelemaan olevani Jumala? Siitä olisi rakkaudellisuus kaukana, olisin minäminäminä. :D
(Tiedän mitä aiot vastata tuohon: sitä olen jo nyt)
 
vierailija
Teologiaakin on hyvin monenlaista.
Kaikki teologit ei jaksa lukea Raamattua vaan ammentavat mielipiteensä vallalla olevista käsityksistä.

Ja mieti nyt miten pirttihirmu olisin jos vielä rupeaisin ajattelemaan olevani Jumala? Siitä olisi rakkaudellisuus kaukana, olisin minäminäminä. :D
(Tiedän mitä aiot vastata tuohon: sitä olen jo nyt)
Höpölöpö - miten tiedät, kun et tiedä, kuka tuon kirjoitti. En tiennyt, että Hellsten olis teologi, mutta kauheen monet tutut ovat lukeneet sen kirjan. Sinä siis et ole vielä? Silti kommentoit tuolla tavalla asiaan?
Terveisiä vaan sille toiselle, ei se mitään, mut ei se mitään lue kuitenkaan, olen nähnyt:)
 
Höpölöpö - miten tiedät, kun et tiedä, kuka tuon kirjoitti. En tiennyt, että Hellsten olis teologi, mutta kauheen monet tutut ovat lukeneet sen kirjan. Sinä siis et ole vielä? Silti kommentoit tuolla tavalla asiaan?
Terveisiä vaan sille toiselle, ei se mitään, mut ei se mitään lue kuitenkaan, olen nähnyt:)
Olen lukenut sen kirjan ja tykkäsin siitä, mutta ei se tee Hellsteniä teologiksi joka osuisi aina oikean.
 
vierailija
Teologiaakin on hyvin monenlaista.
Kaikki teologit ei jaksa lukea Raamattua vaan ammentavat mielipiteensä vallalla olevista käsityksistä.

Ja mieti nyt miten pirttihirmu olisin jos vielä rupeaisin ajattelemaan olevani Jumala? Siitä olisi rakkaudellisuus kaukana, olisin minäminäminä. :D
(Tiedän mitä aiot vastata tuohon: sitä olen jo nyt)
Sanoisin, että sinulla Echo on ihan selvästi :love::p selvänäkijän :p:p kykyjä. Oletko kokeillut ihan oikeasti nähdä auroja tms. Mä voisin olla koekaniini ihan mielelläni. Mitä viboja sä saat minusta?

Niin, siis olisin kyllä kommentoinut juuri tuolla tavalla. :love:
 

Yhteistyössä