Helmikuun helmet 2017 *heinäkuussa*

Täällä ei juuri oireita. Väsyttää enemmän ja ajoittain vähän huono olo, lähinnä ei oikeen mikään ruoka maistu. Joku vinkkasi mehujäät, kiitos siitä! Pelasti illan täysin. Ja niin joo, mäkin aivastelen päivittäin. Kiva et jollaki muulla samaa.

Paha olo!! Sain sen hetkeksi pois kun söin juqurttia mut kyllä se aina vaan saavuttaa. Pahin hetki on kun alkaa yskittää. Silloin on oksu niin lähellä. Tai jos aivastuttaa ja kun mua aivastuttaa suht usein :D makaan taas puoli koomassa sohvalla. Kävin suihkussakin mutta ei se nyt siihen pahaan oloon auta. Pakko saada mehujäätä!

Mulla kans pahaolo ja kuvotus nostanut päätään, en oikein vielä tiedä mikä on pahin ja millä helpottaa, mut yritän tosi säännöllisesti laittaa suuhun jotain.. Harva vaan maistuu, mandariini ihan ok, hörppymehut kivoja kun ei liian hapokkaita, mut vähän, pakastepitsa uppos eilen, tänään aamulla yökkäsin kun ajattelinkin sitä.. Sämpylät on hyviä, koskenlaskija- juustolla tai aamupalajuustolla ja vadelma kefir oli ihan jees ja sitruunapastillit ja sitruunamehulla höystetty vesi.. Onhan tossakin jo montaa sorttia:ROFLMAO: Etova olo on kyllä ihan koko ajan ja pahenee iltaa kohden.. Autoilu on pahinta.

Tissit turpoo vaan, mutta ei enää kipeät ja väsymys uskomaton, mut en valita.

Voimia kaikille pahoinvoiville ja tsemppiä muutenkin odotukseen:)

LilliLotta ja otus 6+1

Nyt alkoi vaaleanpunainen vuoto. Tosi vähän ja haaleeta tulee mutta vähän kuitenkin. Oiskohan nyt niin että helmi ois tosiaan lakannu kehittymästä sillon 6+2 ja nyt tyhjenee.. Täytyy vaan odotella jatkuuko ja runsastuuko. Ehkä parempi niin kun että ois pitäny mennä tyhjennykseen kuitenkin. Ja nythän mä pääsen ainakin soittamaan neuvolasta sitä ultra-aikaa kun sanoivat että sitten jos vuoto alkaa!

Nyt alkoi vaaleanpunainen vuoto. Tosi vähän ja haaleeta tulee mutta vähän kuitenkin. Oiskohan nyt niin että helmi ois tosiaan lakannu kehittymästä sillon 6+2 ja nyt tyhjenee.. Täytyy vaan odotella jatkuuko ja runsastuuko. Ehkä parempi niin kun että ois pitäny mennä tyhjennykseen kuitenkin. Ja nythän mä pääsen ainakin soittamaan neuvolasta sitä ultra-aikaa kun sanoivat että sitten jos vuoto alkaa!
:( edelleen toivon, että ois väärä hälytys.. onneksi pääset ultrattavaksi!

• Tykkää
Reactions: Summer2
Väsymys ja parin edellisen iltavuoron kuormittavuus tuntui eilen illalla ihan mahdottomalta, mutta selvisin kuin selvisinkin ihan ookoo aamuvuorosta (y) Nyt pari arkivapaata edessä ah! :sleep:

Mylove93: mulla vähän samaa vaivaa ja koittanut muistaa kuidut ja luumut.. ihan outoa tämmönen kun normaalisti ei just melkeen koskaan oo vatsa kovalla :poop:

Enää vajaa viikko ultraan! Mieskin myönsi jännittävän sitä jo :whistle:

Cicada ja pieni pipu 6+6

• Tykkää
Reactions: Summer2
Huomenna esikon 1- vuotisneuvola ja pitäis samalla kysellä siitä ar-ultrasta ja varata eka äitiysneuvola. Tänään juhlittiin esikon synttäreitä ja oli jotenkin hauska miettiä et vuoden päästä tässä ois jo toinenkin! Herkkujen syönnin jälkeen maha tuntui ihan pallolta mutta kun kiloja on muutenkin ylimääräisiä niin tuskin kukaan laittoi merkille

Parina aamuna ollut ihan vähän huono olo mutta mennyt ohi noustessa. Toivottavasti ei pahene kun lähdetään mun vanhemmille ens viikoks lomakkeen.

Ostin sisu-pastilleja ja huomasin kotona kattoa, et sisältävät natriumsakariinia. Yritän ajatella maalaisjärjellä, että en ny todellakaan joka päivä syö makeutusaineita. En oo tainnu raskauden aikana vielä aiemmin syödäkään sellasta, missä tuota olis...tai sit en vaa oo tienny.:cautious:

8+1

Nyt mulla on näitä vihlaisuja kun nousen sohvalta/sängystä. Eikös nekin ollut normaaleja?

Tänään ei ole ollut niin paha olo kun olen muistanut syödä,mutta sitten sen takia tulee paniikki ja pelko että meneekö ohi. Vaikka se johtuu vain siitä että olen syönyt :D hermot ei pysy kasassa :D no aamulla oli kyllä tosi paha olo. Yleensä iltaa kohden helpottaa. Ja tosiaan kannattaa syödä!! Ja vatsassa nippailee siis kun olen edes vähän etukenossa istumassa. Farkut ei mene millään kiinni :D

Täällä myös farkut painaa ja oonkin siirtynyt legginseihin ihan suosiolla :D Tänään ollut myös oma yrjöennätys tekeillä ja pää pöntössä hoen: tämä on sen arvoista, tämä on sen arvoista... :ROFLMAO::ROFLMAO::sick: mulla ei ole tänään ollut syömisillä mitään merkitystä, et jossain vaiheessa tullut ylös vaikka mitä teki.. kokeilin myös noita mehujäitä ja ihan hyviltä tuntu kyllä syödä vaikka ei sekään pitkäksi aikaa auttanut :)

Tänään olin kaupoilla ja iski nälkä, päätin pitkästä aikaa mennä syömään heseen. Viime kerrasta on kuitenkin jo 3kk. No, eipä olisi kannattanut. Vatsa sekaisin ja siihen sattuu, ikään kuin myllertää. Sain siis tästäkin paniikin aikaiseksi. Mutta olen melko varma että johtuu tosta ruuasta. En mene ikinä enää syömään heseen...

Ps. Onko hesen mätössä jotain raskaudelle haitallista?

Mä olen kauhean hysteerinen jatkuvasti. Pelkään niin sitä keskenmenoa että löydän kaikesta panikoimisen aihetta. Vaikka pitäisi ottaa rauhallisesti. Mutta jos taas menisi kesken, olisi se henkisesti järjettömän iso romahdus. :'( toivon parasta ja koitan tehdä itse parhaani jotta kaikki menee hyvin. <3

Tänään neuvolan mukaan 6+1. Ja oman kalenterin mukaan 6+4? En edes pysy perässä enää :D

Mä olen kauhean hysteerinen jatkuvasti. Pelkään niin sitä keskenmenoa että löydän kaikesta panikoimisen aihetta. Vaikka pitäisi ottaa rauhallisesti. Mutta jos taas menisi kesken, olisi se henkisesti järjettömän iso romahdus. :'( toivon parasta ja koitan tehdä itse parhaani jotta kaikki menee hyvin. <3

Tänään neuvolan mukaan 6+1. Ja oman kalenterin mukaan 6+4? En edes pysy perässä enää :D
Perusruoassa ei ole mitään vaarallista. Tähän kuuluu myös Hesen ja Mäkkärin sapuskat. Kokiksessa on vähän kofeiinia. Se mikä siinä vääntää mahaa, on todennäköisesti rasvan määrä ja suht iso annoskoko. Miuta stressasi muutama viikko sitten mahan väänteet hirveesti. Sit tajusin, ettei niissä ole mitään panikoimista. Maha toimii vähän eri tavalla kurnutellen ja välillä ei ollenkaan ja sit se toimimaan lähtiessään kipristelee.

Kannattaa opetella vaikka mindfullnessia. Satu Pusan äänitteet on helppoja ja toimii ainakin miulle parhaiten. Stressaamiseen ja pelkoihin miulla ainakin auttaa tuo mielenhallinta kaikkein parhaiten. Tuo stressaaminen kun tekee keholle kaikesta entistä rankemman kokemuksen. Kehohan erittää silloin stressihormoneja, joka hankaloittaa vähän kaikkea toimintaa.

Helppohan miun on täältä nyt huudella, mutta ite kävin läpi tuon saman vähän kevyempänä versiona ja se hellitti vasta pari viikkoa sitten, kun olin päässyt purkamaan paineitani ystäville, miehelle, osteopaatille ja neuvolan terkkarille.

• Tykkää
Reactions: Bettinah
Miten aikasin uskaltaa varhaisultraan varata aikaa? :unsure: kiinnostaisi varata ensi viikolle mut kuuluukohan mitään ku on vasta 6+3? o_O
Meillä neuvottiin varaamaan aikaisintaan kuukautisista laskettuna 7+ -viikolle. Jos hedelmöityminen onkin tapahtunut myöhemmin, niin siellä pitäisi silti kuulua sydänäänet. Paitsi ettei meillä kuulunut, kun laitteessa ei ollut ääniä. Mut kyllä mie näin ne pumputukset.

Bettinah: mä panikoin kanssa o_O ihan hirvittää miten tätä kestää 6 viikkoo vielä, että tulisi 12 viikkoo täyteen :confused: tulee varmaan hermoromahdus jossain vaiheessa :eek:
Sepä se! Vielä monta pitkää viikkoa jos joka päivälle keksii jonkun uuden hysterian aiheen.

Perusruoassa ei ole mitään vaarallista. Tähän kuuluu myös Hesen ja Mäkkärin sapuskat. Kokiksessa on vähän kofeiinia. Se mikä siinä vääntää mahaa, on todennäköisesti rasvan määrä ja suht iso annoskoko. Miuta stressasi muutama viikko sitten mahan väänteet hirveesti. Sit tajusin, ettei niissä ole mitään panikoimista. Maha toimii vähän eri tavalla kurnutellen ja välillä ei ollenkaan ja sit se toimimaan lähtiessään kipristelee.

Kannattaa opetella vaikka mindfullnessia. Satu Pusan äänitteet on helppoja ja toimii ainakin miulle parhaiten. Stressaamiseen ja pelkoihin miulla ainakin auttaa tuo mielenhallinta kaikkein parhaiten. Tuo stressaaminen kun tekee keholle kaikesta entistä rankemman kokemuksen. Kehohan erittää silloin stressihormoneja, joka hankaloittaa vähän kaikkea toimintaa.

Helppohan miun on täältä nyt huudella, mutta ite kävin läpi tuon saman vähän kevyempänä versiona ja se hellitti vasta pari viikkoa sitten, kun olin päässyt purkamaan paineitani ystäville, miehelle, osteopaatille ja neuvolan terkkarille.
Kiitos vinkistä:love: siis tää stressaaminen on pahasta, mut koitan noita äänitteitä. Jos vaikka auttais.

Miun mielenterveys ei kestäis enää niitä huolia, mitä tulee lapsen syntymän jälkeen, jos en nyt opettelisi ottamaan vähän lunkimmin edes joissakin asioissa. Siksi mieluummin työstän näitä nyt, vaikkei se mitään lempihommaa olekaan. Paitsi lopputulos, se on kivaa. Siis se, kun osaa nauttia ja nauraa näille oloille.

Eilen illalla mies tuli aika myöhään kotiin. Se tuli hiljaa viereen ja kun heräsin yököttävään oloon, ni se rupes salamana etsimään miulle pussia ja raikasta vettä. :love: Kun olo sit alkoi helpottamaan ni oli hauskaa nauraa yhdessä, kun kerroin Pullan ottaneen päivän aikana jonkun kasvuspurtin kun ei vatsa tuntunut mahtuvan enää aamulla olleisiin nahkoihin.

Tavallaan mie olen onnellinen siitä ekasta kemiallisesta raskaudesta, tai siis siitä että mie huomasin sen ajoissa ja ehdittiin silloinkin elää viikko odottavaa elämää. Nyt myö ollaan molemmat paljon valmiimpia tähän hullunmyllyyn. Kaikki menee lopulta parhain päin, niin mie uskon. Ja ainakin tällä hetkellä miulla alkaa olo helpottamaan, Pulla on jo 7 viikkoa vanha ja selkäkin on jo vähän parempi. :rolleyes:

Piinamiina ja Pulla 9+0

En jaksanut ihan kaikkea lukea, mutta itellä olot on pahoinvoivat. Aamulla oksettaa ja illalla oksettaa. Sitten vatsa edelleen turvonnut ja ilmavaivoja. Myös alavatsakipuilua on.

Positiivista on, että sain töitä, muuten olisin joutunut elämään ilman mitään tuloja, kun mies pitää nyt isyysvapaat pois. Istumatyötä vaan.

Mielitekoja on, nyt tekee kiinalaista mieli ja eilen kävin bagelilla, kun sitä teki mieli. Jotain makeaa tarvis koko ajan olla suussa, ettei tuu paha maku :eek:

Mulla ei oo viel pahoinvointia, mut välillä vähän kuvottavaa o_O toivottavasti vielä pysyykin poissa, varsinkin tämän viikkoon, kun oon lähdössä reissaamaan sukulaisiin tätitettävien kanssa. Ja vielä yksin ajan niin ei paljon helpota jos yökyttää :eek:

Täällä taitaa tulla itku lyhyestä ilosta :(
Vatsaa kivistää ja aamulla kun kävin vessassa, lorahti pönttöön kunnolla verta. Vähän on sellainen fiilis että tää alkaa olla tässä :(
Soittelen tänään gynen polille, saas nähdä että mitä sanovat. Haluaisin ehkä hieman aikaistaa ultraa, mutta toisaalta eikai siinähän sitten järkeä ole. Nyt on 6+0, joten eikai siellä mitään kunnollista vielä näkyisi, ja vielä ei vuoda niin paljoa että kohtu tyhjenisi. Tiiä näistä, mutta henkisesti oon jo valmistunut siihen, että takaisin lapsettomuushoitoihin joudutaan :(

Täällä taitaa tulla itku lyhyestä ilosta :(
Vatsaa kivistää ja aamulla kun kävin vessassa, lorahti pönttöön kunnolla verta. Vähän on sellainen fiilis että tää alkaa olla tässä :(
Soittelen tänään gynen polille, saas nähdä että mitä sanovat. Haluaisin ehkä hieman aikaistaa ultraa, mutta toisaalta eikai siinähän sitten järkeä ole. Nyt on 6+0, joten eikai siellä mitään kunnollista vielä näkyisi, ja vielä ei vuoda niin paljoa että kohtu tyhjenisi. Tiiä näistä, mutta henkisesti oon jo valmistunut siihen, että takaisin lapsettomuushoitoihin joudutaan :(
Voi ei :( paljon voimia ja jaksamista <3 ❤

• Tykkää
Reactions: soihtu.

Yhteistyössä