Toiveena vauva 2017-2018

Niistä limakalvojen oireiluista oonkin lukenut, toivottavasti jäis semmoset oireet vähäisiksi. Kysyinki lääkäriltä, et ei kai musta tuu noilla ihan hirveetä kiukkuilijaa kun tuntuu, että ilmankin oon ennen menkkoja yks hirviö :D
Totta! Onneksi minullakin pian sen kuurin viidennen päivän jälkeen helpotti. Tietty parempi jos ei tulis ollenkaan! Mitäs lääkäri vastasi? :D

• Tykkää
Reactions: kunnon kinttaat
Totta! Onneksi minullakin pian sen kuurin viidennen päivän jälkeen helpotti. Tietty parempi jos ei tulis ollenkaan! Mitäs lääkäri vastasi? :D
Kovasti väitti, ettei semmosta tapahdu mutta enpä uskalla luottaa kun väitti ettei juuri muitakaan oireita tuu :D jännä nähä mutta kyllähän tässä toiveet melko korkealla on, aika hyviä tuloksia ilmeisesti tuolla lääkkeellä kuitenkin saatu :)

Wuf
jopas olikin tullut viestejä viime käynnin jälkeen. Täällä myös flunssa iski ja sen lisänä siitepölyallergia, joten tukkoista on... toivon mukaan helpottaa ens viikon alussa niin on sitten voimia oviksen aikaan. Se kun luultavasti on to tai pe :love:
Menin sitten jo, siskon yllyttämänä, tilaamaan läjän raskaustestejä Raskauskeijusta. Saa nähä kuinka kauan sitä malttaa olla testaamatta oviksen jälkeen :LOL: Mies kun testit näki ihmetteli et joko nyt piti ostaa ja seuraavaksi et miksi noin monta :ROFLMAO::D

Kovasti väitti, ettei semmosta tapahdu mutta enpä uskalla luottaa kun väitti ettei juuri muitakaan oireita tuu :D jännä nähä mutta kyllähän tässä toiveet melko korkealla on, aika hyviä tuloksia ilmeisesti tuolla lääkkeellä kuitenkin saatu :)
Hehe, toki kovin yksilöllistähän se on :D
Juu samaten kuullut paljon positiivista letroista, joten toiveet väkisinkin vähän kohoaa, letroplussatuulia siis meille! :love:

Onnea plussanneille ja pitkää pinnaa piinailijoille! :)

Tuntuu oudolta kun ei tarvitse testata ovista tässä ivf-hoitokierrossa, tuntuu etten oo ikuisuuksiin pissinyt tikkuun, ihan kummallista :p

Ensimmäinen kontrolli oli eilen. Limis oli hieno, peräti 9mm joka on mulle tosi hyvin. Valitettavasti vaan ainakin vielä tässä vaiheessa mun vaste lääkkeisiin ei näyttänyt olevan kovin hyvä, yhteensä vain 7-8 follia, tosi epätasaisen kokoisiakin vielä (8-17mm). :( On riski ettei päästä punktioon ollenkaan, vaikka lääkäri sanoi ettei vielä kannata huolestua kun oli niin aikaista. Huomenna uusi kontrolli. Toivottavasti olis vähän tasaisempia ja enemmän folleja. Ens viikosta tulee kyllä hirvee, kun on hoitokäynnit (klinikka vielä tunnin ajomatkan päässä kaiken lisäksi), kiireinen työviikko tiedossa ja asuntokin pitäisi ostaa, neljä tarjouskilpailua luvassa ens viikolla. Uuvuttaa jo etukäteen. :sleep:

*murheissaan* ja kateellisena :D miks mulle ei määrätty mitään lääkettä monirakkulaisiin munasarjoihin, passitettiin vaan kotiin laihtumaan :confused: 3vuoden jälkeenkin vaan passitetaan pois, pidennetään vaan aikaa koska aiotaan apuja antaa..:unsure:
Luulisin ettei hormoneja määrätty siksi, että monirakkulaisuus voi helpottua/vähetä jonkin verran tai kokonaan jo sillä että pääsee normaalipainoon. Toki näin ei kaikilla oo, mut eipä tarvii kuormittaa kehoa tosissaan kauheilla määrillä hormoneja jos vähemmälläkin määrällä pääsis? Ihan sillee vaan loogisesti ajateltuna..

• Tykkää
Reactions: Cicada
Älä viela luovuta. Kay ihmeessa tarkistuttamassa veriarvot ma-ti. Hcg arvo itsessään yksittäin mitattuna ei kerro noin aikaisilla päivillä. Se on se hcg-arvon tuplaantumisvauhti joka kertoa asiasta enemmän.
Guideline To HCG Levels During Pregnancy
hCG levels in weeks from LMP (gestational age)* :
  • 3 weeks LMP: 5 – 50 mIU/ml
  • 4 weeks LMP: 5 – 426 mIU/ml
  • 5 weeks LMP: 18 – 7,340 mIU/ml
  • 6 weeks LMP: 1,080 – 56,500 mIU/ml
  • 7 – 8 weeks LMP: 7, 650 – 229,000 mIU/ml
  • 9 – 12 weeks LMP: 25,700 – 288,000 mIU/ml
  • 13 – 16 weeks LMP: 13,300 – 254,000 mIU/ml
  • 17 – 24 weeks LMP: 4,060 – 165,400 mIU/ml
  • 25 – 40 weeks LMP: 3,640 – 117,000 mIU/ml
  • Non-pregnant females:
  • Postmenopausal females:
* These numbers are just a guideline – every woman’s level of hCG can rise differently. It is not necessarily the level that matters, but rather the change in the level.
Jotenki mie koen, että olis sen pitäny jo nousta ylemmäs kun haamut on näkyny jo niin kauan. Väsymys, aamupirteys ja etova olokin hävinny kokonaan. En halua mennä enää kiduttaan itteeni henkisesti. No kidutin sen verran, et tein testin ja ei haamun haamulaista. Ei minkäänlaista.

Pahoittelut, Palliton. Joo, oireiden katoaminen on ehka jopa raskaampaa kuin nahda niiden testiin haalistuvan. Ainakin itse olen nain kokenut. Siita kun aina tietaa etta pian alkaa vuoto. Toivon sydammestani sinulle parempaa onnea seuraavaan kertaan.

Ajattelin kokeilla tässä kierrossa vehnänalkioöljyä, käyttökokemuksia ja mitä öljyä olette käyttäneet, voiko silti juoda greippimehuakin?
Mulla on apteekista ostettua Valioravinnon vehnistä ja käytin greippimehun kanssa. Aika pahaahan se aluks oli mutta enää ei tunnu miltään. Tosi kallis ainaki mun budjetille (18€/200ml) niin nyt tilasin iherbistä lisää ja sain huomattavasti halvemmalla (10€/500ml). En oo kyllä viel kerinny maistamaan et onko se vielä kamalampaa kuraa :D Öljyn vaikutuksista en osaa vielä sanoa kun oon vasta yhen kierron käyttäny.

Haaveilija :( voimahalit!

Mitäs niistä kananmunalimoista voitiikaan päätellä ovuloinnin suhteen? Nyt irtoamassa vai kohta irtoaa? Aamupäivän aikana tullut hyvät semmoiset limat, vaikka luulin tämän jo menneen aivan ohi. Minkään sortin kipuja ei vielä ole..
Kiva tämän flunssan kanssa yrittää pukeutua sään mukaisesti. Oppinut siihen että pitäis olla hyvin päällä vähän kipeänä, mutta ei sekään nyt ehkä ole tässä alkavassa helteessä hyvä? No, jospa se tästä. Oon muuten tainnut joskus ennenki olla flunssassa näinä päivinä kuusta :LOL:

Haaveilijalle tsemppiä ja halit, harmi että poistut!

Itse päädyin vähän pohdiskeltuani siihen, että mut voi siirtää taustailijoihin. Saattaa olla, että käyn välillä lueskelemassa kuulumisia, mutta yritän nyt kesän ajan miettiä vauvaprojektia mahdollisimman vähän, eikä täällä hengailu varsinaisesti auta siinä. :p Vaikka täällä onkin aivan ihana porukka ja korvaamatonta vertaistukea. :love:

Mahtavaa ja plussarikasta kesää ihan kaikille!! :):love:

Sitä on tullut mietittyä itsekin, että olisiko parempi vaan koittaa olla ajattelematta koko asiaa? Tärppäisikö se sitten paremmin? Mene ja tiedä. Mutta näin kärsimättömälle luonteelle se on hiukan haastavaa :whistle:. Onneksi tuo rakkaani vähän pitää sarvista kiinni ettei mopo karkaa ihan kokonaan käsistä :LOL:. Kaiken muun lisäksi minulle on iskenyt ihan järkyttävä koirakuume. Mitään järkeähän siinä ei ole. Uuden pennun ottaminen olisi suorastaan ajankäytöllinen itsemurha, mutta kun niin kovasti mieli tekisi... Mies on sitä mieltä että jos nyt varaan pennun, näyttää raskaustesti plussaa, Ja siinä sitä sitten ollaan vauva toisessa ja pentu toisessa kainalossa. Tekisi kyllä mieli kokeilla sitäkin konstia ;)

@taaperotx5 oireet kuulostaa kyllä kovin lupaavilta. Pidän peukkuja!

*murheissaan* ja kateellisena :D miks mulle ei määrätty mitään lääkettä monirakkulaisiin munasarjoihin, passitettiin vaan kotiin laihtumaan :confused: 3vuoden jälkeenkin vaan passitetaan pois, pidennetään vaan aikaa koska aiotaan apuja antaa..:unsure:
Hmm, tosin ei mulle varsinaisesti mitään diagnoosia annettu.. sanottiin vain, että hieman monirakkulaistyyppiset.. mitä lie sitten tarkoittaa ja suositeltiin laihduttamaan 4kg.. Kuten täällä mainittiinkin, niin laihduttaminen monesti helpottaa monirakkulaisuuteen. Nää jutut on niin yksilöllisiä ja monisyisiä, niin vertailua ei ehkä kannata kovin paljoa kuitenkaan harrastaa. Tietty joissain tapauksissa täytyy vain vaatia eli voithan vielä lääkäriltä kysyä perustelua, että miksi sinulle ei ole suositeltu kyseistä pilleriä? Sinulla on kuitenkin oikeus saada tietoa eri vaihtoehdoista :)

Moikka! Olen lueskellut ketjua jonkin aikaa ja nyt ajattelin liittyä minäkin mukaan. :) Multa poistettiin hormonikierukka juuri ennen vappua ja vähän oon tässä jännittänyt miten kierto normalisoituu. Kroppa oli ihan sekaisin kierukan poiston jälkeen ja sain voimakkaita raskausoireita, vaikken ollutkaan raskaana. :O Nyt onneksi kierto käynnistyi ja ekat kuukautiset tulivat noin kuukausi kierukan poistosta. Tällä hetkellä menossa kp5 ja yk1.
Meillä on ennestään yksi poika (synt. 10/2014) ja nyt olisi sitten pikkukakkosen yritys edessä. E-pillereiden jälkeen tulin samantien raskaaksi, mutta kierukka ehti olla reilun vuoden ja pelkään pahoin, että raskautuminen on nyt vaikeampaa.

Vihdoin kp 1/23-55, joten päästään kohti seuraavaa inssiä! Clomien popsinta alkaa ke ja ensviikolla on folliultra sitten. Vähän kyllä mietityttää kun on "ovis" viikolla sekä koulua jokapäivä että kakspäivänen ensiapu-kurssi, mikä ois aika kriittinen työllisyyden kannalta käydä. Jos sattuu että ovis venyy ja inssi päivä menee EA:n kanssa päälekkäin niin mitähän hittoa sitten? Kyllä tää kroppa osaa aina ihmetyttää..

Ajattelin kokeilla tässä kierrossa vehnänalkioöljyä, käyttökokemuksia ja mitä öljyä olette käyttäneet, voiko silti juoda greippimehuakin?
minä ainakin huuhtelen vehniksen pahan maun greippimehulla. saa kaks kärpästä samalla iskulla!:D toki itsellä ei ole minkäänlaista lääkitystä niin uskallan juoda purkki tolkulla. ite huomasin ainakin yk1 kierrossa kun noita käytin että ovis oireet (ala vatsan kipuilu) oli tosi voimakkaat vaikka ennen en oo paljoo huomannut niitä. tosin nyt yk2 meneillään että ei ainakaan auttanut saamaan tärppiä heti ekalla yrittämällä!

• Tykkää
Reactions: Cicada
Vihdoin kp 1/23-55, joten päästään kohti seuraavaa inssiä! Clomien popsinta alkaa ke ja ensviikolla on folliultra sitten. Vähän kyllä mietityttää kun on "ovis" viikolla sekä koulua jokapäivä että kakspäivänen ensiapu-kurssi, mikä ois aika kriittinen työllisyyden kannalta käydä. Jos sattuu että ovis venyy ja inssi päivä menee EA:n kanssa päälekkäin niin mitähän hittoa sitten? Kyllä tää kroppa osaa aina ihmetyttää..
äSPeeäRrähän järjestää ea-kursseja. Netistä löytyy, että missä ja milloin.. :) Jos sattuu siis inssi kurssi päiville..

Sitä on tullut mietittyä itsekin, että olisiko parempi vaan koittaa olla ajattelematta koko asiaa? Tärppäisikö se sitten paremmin? Mene ja tiedä. Mutta näin kärsimättömälle luonteelle se on hiukan haastavaa :whistle:. Onneksi tuo rakkaani vähän pitää sarvista kiinni ettei mopo karkaa ihan kokonaan käsistä :LOL:. Kaiken muun lisäksi minulle on iskenyt ihan järkyttävä koirakuume. Mitään järkeähän siinä ei ole. Uuden pennun ottaminen olisi suorastaan ajankäytöllinen itsemurha, mutta kun niin kovasti mieli tekisi... Mies on sitä mieltä että jos nyt varaan pennun, näyttää raskaustesti plussaa, Ja siinä sitä sitten ollaan vauva toisessa ja pentu toisessa kainalossa. Tekisi kyllä mieli kokeilla sitäkin konstia ;)

@taaperotx5 oireet kuulostaa kyllä kovin lupaavilta. Pidän peukkuja!
Joo niin kuulostaa ja olo on ku krapula ois :sick: ja mikää ei oikee maistuid mut syön silti :D nyt on alkanu kauheesti tekee mieli meetwurstia vaikka yleensä en oo ees pitäny siitä mut nyt on vaa pakko sitä saada! :whistle:

Yhteistyössä