Facebook kivasti paljastaa ketkä ovat katselleet profiiliasi

  • Viestiketjun aloittaja vierailijapom
  • Ensimmäinen viesti
vierailijapom
Miksiköhän sitten vaikka entiset boyfrendit joiden kanssa ei ole yhtään yhteistä kaveria ja jotka ovat ajalta ennen internettiä ja Facea, ehdotetaan akveriksini :D ei ole mitään muuta syytä :D samoin eräitä työympyröistä tuttuja henkilöitä vuosien takaa, joiden kanssa ei ole yhtään yhteistä tuttua.
 
Ei se noin mene. Mulla on yks exä, joka on eräässä ryhmässä käynyt kommentoimassa ja tykkäystä laittamaan minun kommentteihin, eikä se ole koskaan ollut ehdotteilla kaveriksi. Meillä ei ole yhteisiä kavereitakaan.
 
vierailija
Yhteinen kaveri riittää ehdotukseen. Samoin jos sun puhelimeen on tallennettu jonkun kännykkänumero. Se ehdottaa esim. työkontakteja kaveriksi, kun niiden henkilöiden numerot on tallennettu luuriin.
 
vierailija
Jos nyt kuvitellaan että niin olisi, niin MITÄ SITTEN? Onko esim. juuri sinun profiilisi klikkaaminen jotenkin rikollista? Nämä "mun profiilia on kurkittu" luulevat olevansa vissiin isojakin staroja :D
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
Jos nyt kuvitellaan että niin olisi, niin MITÄ SITTEN? Onko esim. juuri sinun profiilisi klikkaaminen jotenkin rikollista? Nämä "mun profiilia on kurkittu" luulevat olevansa vissiin isojakin staroja :D
Ja ne niiiin toivoo että exät katselisi niitten profiilit että ne saisi kuvitella niiden kaipaavan. Annetaan ap:n elää kuvitelmissaan että asia on niin kuin hän luulee. :love:
 
vierailija
Ei face kerää kuin kaikista köyttäjistään henkilökohtaisen profiilitiedot muistiinsa, ja ne tulevat jäämään sinne vielä kun me olemme jo poistuneet.

Kuuluu mainontaan mutta myös MONEEN muuhun. Foliohatut pähän, mutta näin se on.

Face on ihmisten seuranta laite, joka on yhteistyössä kaiken kanssa.
Kaikenlisäksi juutalaisten omistama.
 
vierailija
Kyllä minulle ainakin facebook ehdottaa kavereiksi tyyppejä, jotka oikeasti olen joskus tuntenut, mutta:
1. facessa ei yhteisiä kavereita, osan kanssa ei edes yhteisiä tuttuja reaalimaailmassa
2. tyyppien puhelinnumeroita minulla ei ole ollut koskaan
3. itse en ole etsinyt heitä siellä koskaan.
Eipä vaihtoehdoksi paljon muuta jää kun se, että he ovat etsineet minun profiilia. Että kylläpä siellä taidetaan aika tarkasti seurata ihmisten toimia ja yhteyksiä toisiinsa.
 
vierailija
Sama kaupunki, työpaikka, harrastus tai vaikka samat ryhmät fb:ssä riittää, että ehdottaa kaveriksi. Sorry nyt vaan, mutta niitä profiileja stalkanneita ei saa millään tietoon. Tämänhän todistaa sekin, että fb ehdottelee myös aivan outoja tyyppejä kavereiksi.
 
vierailijapom
Kyllä minulle ainakin facebook ehdottaa kavereiksi tyyppejä, jotka oikeasti olen joskus tuntenut, mutta:
1. facessa ei yhteisiä kavereita, osan kanssa ei edes yhteisiä tuttuja reaalimaailmassa
2. tyyppien puhelinnumeroita minulla ei ole ollut koskaan
3. itse en ole etsinyt heitä siellä koskaan.
Eipä vaihtoehdoksi paljon muuta jää kun se, että he ovat etsineet minun profiilia. Että kylläpä siellä taidetaan aika tarkasti seurata ihmisten toimia ja yhteyksiä toisiinsa.
Sama jutti. Ei ole ainoatakaan yhteistä kaveria, elettiin aikaa ennen kännyköitä ja nettejä ja faceja eikä olla koskaan asuttu samalla paikkakunnalla. Ihmisiä, joiden kanssa ei ole kertakaikkiaa muuta yhteistä kuin yhteiset kuukaudet tai max vuosi joskus 80-90-luvun vaihteessa. Ei ole mitään muuta selitystä kuin että he ovat käyneet. Sama se mulle jos katsovat, mutta tiedoksi vaan kaikille jotka haluavat salaa käydä katsomassa jotain henkilöitä
 
vierailija
Sama kaupunki, työpaikka, harrastus tai vaikka samat ryhmät fb:ssä riittää, että ehdottaa kaveriksi. Sorry nyt vaan, mutta niitä profiileja stalkanneita ei saa millään tietoon. Tämänhän todistaa sekin, että fb ehdottelee myös aivan outoja tyyppejä kavereiksi.
Näin se on. Face ehdottaa kavereiksi henkilöitä joiden kanssa ei ole yhteisiä kavereita, ja nämä ei ole koskaan oleet mun tuttuja. Eli tuskin on katselleet mun profiilia. Samalla niissä on välillä entisiä tuttuja. Mutta en oleta että nekään on katselleet mun profiilia.
 
vierailija
Sama jutti. Ei ole ainoatakaan yhteistä kaveria, elettiin aikaa ennen kännyköitä ja nettejä ja faceja eikä olla koskaan asuttu samalla paikkakunnalla. Ihmisiä, joiden kanssa ei ole kertakaikkiaa muuta yhteistä kuin yhteiset kuukaudet tai max vuosi joskus 80-90-luvun vaihteessa. Ei ole mitään muuta selitystä kuin että he ovat käyneet. Sama se mulle jos katsovat, mutta tiedoksi vaan kaikille jotka haluavat salaa käydä katsomassa jotain henkilöitä
Face ehdottaa kavereiksi ketä vaan, mutta jos haluat uskotella itsellesi että ne on katselleet profiiliasi niin siitä vaan. :D
 
  • Tykkää
Reactions: -tibis
vierailijapom
Onko exien profiilien katsomisessa jotain kamalaa ja noloa? Kyllä mua kiinnostaa miten niillä menee samalla tavalla ku vaikka vanhoilla kamuilla jotka joskus olleet niitä läheisempiä.
En ole niin sanonutkaan, mutta onhan se kiva tietää, että kohteella on iso tsäänssi nähdä ketkä ovat hänestä kiinnostuneita. Voi vähän miettiä että haluaako vai ei ja tehdä päätöksen itse. Ei niin että Face päättää sun puolesta.
 
vierailija
mä oon miettiny näkeekö sellasten sivujen pitäjät ketä on käyny lukemassa. Mietin ku oon käyny seuraamassa yhden juttuja facessa ja se on semmonen blogi ja yhtäkkiä se oli estänyt etten näe sen henkilökohtaista sivua.
Ku kokeilin ite luoda semmosen sivun niin siellä oli kävijätilastot tai tiedot tms. Jos tykkääjiä on yli 30. Tää mua on jäänyt pohdituttamaan.
 
vierailija
Näin se on. Face ehdottaa kavereiksi henkilöitä joiden kanssa ei ole yhteisiä kavereita, ja nämä ei ole koskaan oleet mun tuttuja. Eli tuskin on katselleet mun profiilia. Samalla niissä on välillä entisiä tuttuja. Mutta en oleta että nekään on katselleet mun profiilia.
Minulle ehdotti aiemmin vain kavereiden kavereita. Yhtäkkiä samanlaisessa viestissä oli 8 ihmistä, joiden kanssa ei ole facessa yhteisiä kavereita, mutta tunnen/tiedän kaikki ihmiset jotain kautta. Eikä minulla edelleenkään ole koskaan edes ollut kuin kahden puhelinnumero. En kyllä keksi muuta syytä kuin että nämä tyypit ovat etsineet minua facessa.
 
Eihän nuo algoritmit koskaan muodosto yhdestä tekijästä. Eli face voi ehdottaa kaverin kavereita, tyyppejä jotka ovat käyneet katsomassa, tyyppejä, jotka se löytää muista yhteystiedoista jne. Mutta jos jonkun kanssa on yhteisiä kavereita, sitähän ei voi tietää ehdottaako face niitä vaan siksi vai jostain muusta syystä.
 
vierailija
Eihän nuo algoritmit koskaan muodosto yhdestä tekijästä. Eli face voi ehdottaa kaverin kavereita, tyyppejä jotka ovat käyneet katsomassa, tyyppejä, jotka se löytää muista yhteystiedoista jne. Mutta jos jonkun kanssa on yhteisiä kavereita, sitähän ei voi tietää ehdottaako face niitä vaan siksi vai jostain muusta syystä.
Ihmisellä on facessa kolme kaveria. Vuoden päivät ehdottelee kaveriksi ainoastaan näiden kavereiden kavereita. Yhtäkkiä tulee viesti, jossa ehdottaa kaveriksi ainoastaan ihmisiä jotka reaalimaailmassa tunnet/tiedät jostakin, mutta sinulla ei ole heidän puhelinnumeroitaan (osalta ikinä ollutkaan), ei yhteisiä ystäviä/tuttuja, ette asu tai ole koskaan asuneet samalla paikkakunnalla, ette ole olleet samassa koulussa tai työpaikassa. Ei kyllä minun järkeeni mene, mistä facebook osaisi näitä ihmisiä kavereikseni ehdottaa, jos kyseiset tyypit eivät ole etsineet minun profiiliani siellä. Yksi tai kaksi menisi vielä sattuman piikkiin, mutta jo koko ehdotusrivi on yhtäkkiä tällaisia ihmisiä, niin minusta jäljelle jää vain yksi vaihtoehto.
 

Yhteistyössä