Miksi puolison kosketus ei tunnu miltään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aina sama juttu, pidemissä suhteissa toinen ei vaan tunnu enää miltään. Aivot vähentävät niiden ihanien huumaavien hormoonien erittämisen muutamassa kuukaudessa ja vuosi vuodelta ne katoaa kokonaan. Miksi vain uusi tuttavuus pistää pään pyörälle ja hipaisukin saa kiihottumaan, mutta se oma rakas tuntuu ihan styroksilta?
 
vierailijaupi
Vaiea sanoa. Näin miehenä pitää kertoa, että vain oman vaimon kosketus ja iho tuntui hyvältä 20 vuoden liiton jälkeen ja eron jälkeenkin. Kenenkään toisen kosketus ei ole tuntunut samalta. Ehkä sitten taas jos alkais rakastaa naista.
 
Ehkä juuri tuon vuoksi meillä on osin vapaa suhde.

Kun viettää muutaman kerran vuodessa viikonlopun erillään ja tietää että toinenkin saa tehdä mitä haluaa, saattaa pieni mustasukkaisuuden tunne heräillä ja tulee taas muistettua miksi toinen niin ihanan onkaan.

Ja sunnuntai-iltana kosketus tuntuu jälleen järisyttävän hyvältä.
 
Mä tarviin jonkun kunnon riidan jossa tulee menettämisen pelko, että pääsee takaisin siihen moodin mikä alkuaikoina oli. Tälläinen tasainen elämä ei vaan ole jännittävää.
Itse kyllä puolisoani rakastan, mutta ei mullakaan säväreitä enää ole tullut kosketuksesta pitkään pitkään aikaan.
 
vierailija
Ehkä juuri tuon vuoksi meillä on osin vapaa suhde.

Kun viettää muutaman kerran vuodessa viikonlopun erillään ja tietää että toinenkin saa tehdä mitä haluaa, saattaa pieni mustasukkaisuuden tunne heräillä ja tulee taas muistettua miksi toinen niin ihanan onkaan.

Ja sunnuntai-iltana kosketus tuntuu jälleen järisyttävän hyvältä.
mille maistuu vieras muna?
 
vierailija
Ehkä juuri tuon vuoksi meillä on osin vapaa suhde.

Kun viettää muutaman kerran vuodessa viikonlopun erillään ja tietää että toinenkin saa tehdä mitä haluaa, saattaa pieni mustasukkaisuuden tunne heräillä ja tulee taas muistettua miksi toinen niin ihanan onkaan.

Ja sunnuntai-iltana kosketus tuntuu jälleen järisyttävän hyvältä.
Oot joskus aikaisemminkin puhunut tästä vapaasta suhteestasi. Itselleni tuollainen suhde olisi kauhistus ja sen takia kysyn kiinnostuneena: miten tuohon olette päätyneet? Onko suhde aina ollut vapaa? Miten paljon puolisolle pitää kertoa muista suhteista?

Kiitos jos viitsit vastata.
 
Oot joskus aikaisemminkin puhunut tästä vapaasta suhteestasi. Itselleni tuollainen suhde olisi kauhistus ja sen takia kysyn kiinnostuneena: miten tuohon olette päätyneet? Onko suhde aina ollut vapaa? Miten paljon puolisolle pitää kertoa muista suhteista?

Kiitos jos viitsit vastata.
Ensimmäisen vuoden jälkeen päädyimme tähän. Siksi, että on kiva kun saa välillä viettää aikaa ilman mitään velvoitteita.

Muista suhteista, tai siis mahdollisista "panoista" ei kerrota mitään. Eivätkä pidemmät suhteet muihin ole edes sallittuja.
 
vierailija
Mitä sä sit teet sen jonkun vieraan tyypin kanssa? Pidätte toisianne kädestä kiinni? Joo on se jännä juttu, että avoimesta suhteesta tulee heti vieraissa panot mieleen, kun itsekin siitä just kirjoitit edellisessä viestissä. :giggle:
 
Mitä sä sit teet sen jonkun vieraan tyypin kanssa? Pidätte toisianne kädestä kiinni? Joo on se jännä juttu, että avoimesta suhteesta tulee heti vieraissa panot mieleen, kun itsekin siitä just kirjoitit edellisessä viestissä. :giggle:
Miksi mun ois pitänyt olla vieraiden tyyppien seurassa kun olemassa on hyviä vanhoja ystäviä?

Olen mä toki käynyt kinkybileissäkin vapaailtoinani ja jutellut uusienkin tuttavuksien kanssa mutta eipä oo vastaan tullu sellaista joka saisi haluamaan yön yhdessä viettää.
 
vierailija
Miksi mun ois pitänyt olla vieraiden tyyppien seurassa kun olemassa on hyviä vanhoja ystäviä?

Olen mä toki käynyt kinkybileissäkin vapaailtoinani ja jutellut uusienkin tuttavuksien kanssa mutta eipä oo vastaan tullu sellaista joka saisi haluamaan yön yhdessä viettää.
Vanha panokaveri tai tuntematon baarihoito, sama se, vieraita tyyppejä ne teidän suhteessa on. Mutta mitä tollasesta avoimesta suhteesta saa? Jos ei kerran edes kyytejä saa? Jotain jännitystä elämään vissiin.
 
Vanha panokaveri tai tuntematon baarihoito, sama se, vieraita tyyppejä ne teidän suhteessa on. Mutta mitä tollasesta avoimesta suhteesta saa? Jos ei kerran edes kyytejä saa? Jotain jännitystä elämään vissiin.
Ensiksi korjaan ettei vanhoja panokavereita vaan ystäviä ystäväpohjalta.

Jännitystäkin ehkä. Mutta myös vapauden valita. Eipähän ala ruoho toisella puolella näyttämään houkutelevammalta vain siksi kun siinä on se aita edessä...

Ja voihan se päivä tulla, kun joku tuntuu silleen kivalta että päädytään pidemmälle.
 
Onko Tibiksellä vaan niin et ukko haluaa naida välillä muita niin itekin hyväksyy asian ja on niinku lupa itelläkin niin tuntuu paremmalta?
Ei, mä en usko miehenikään naineen muita vielä.

Mä en vaan usko, että mahdollisuuden kieltäminen toisi mitään lisäarvoa elämään tai parisuhteeseen. Tietääpähän ihan varmasti että toi haluaa olla just mun kanssani.

Enkä kyllä vähättelisi sitäkään tunnetta, kun lähtee viikonlopunviettoon tietäen että mitä tahansa voi tapahtua.
 
vierailija
Höpöhöpö Tibis. Jossain kohtaa tuo homma ei vaan tule toimimaan jos on aito sitoumus toiseen. Tai mitä mä tiiän tai ajattelen. Itehän elämääsi elät. Jotenkin itsepetokselta kuulostaa. Ja lopun alulta. Vaikka olis kaukanakin. Jos on mahdollisuus sählätä niin sählinkiä voi tulla enemmän kuin pyytää tai toivoo.
 
Vaiea sanoa. Näin miehenä pitää kertoa, että vain oman vaimon kosketus ja iho tuntui hyvältä 20 vuoden liiton jälkeen ja eron jälkeenkin. Kenenkään toisen kosketus ei ole tuntunut samalta. Ehkä sitten taas jos alkais rakastaa naista.
Vähän sama juttu täällä. Oma emäntä tosin suorastaan välttää kaikkia hipaisuitakin. Joskskus jos itse koskettaa vähänkään yllätäen, niin hänen alitajuinen reaktio on vetäytyminen. Halatessa aina kädet väliin, eikä koskaan halaa takaisin Tuo kehon kieli tuppaa olemaan sellainen vaikeasti feikattava juttu. Siitä on hyvä vetää johtopäätökset asian tilasta.
 
Höpöhöpö Tibis. Jossain kohtaa tuo homma ei vaan tule toimimaan jos on aito sitoumus toiseen. Tai mitä mä tiiän tai ajattelen. Itehän elämääsi elät. Jotenkin itsepetokselta kuulostaa. Ja lopun alulta. Vaikka olis kaukanakin. Jos on mahdollisuus sählätä niin sählinkiä voi tulla enemmän kuin pyytää tai toivoo.
Mäkin luulisin, että ei toimi, ellen tietäisi että toimii. Esimerkiksi nyt kun olen sairastellut melkein vuoden, ei mies ole edes ehdottanut että vietettäisiin vapaaviikonloppu. Vastaavasti itse en ehdottaisi jos mies olisi kipeä enkä myöskään ehdota silloin kun on kiirettä työmaalla.

Meille tää satunnainen vapaus on todella vapaus eikä pakko. Se ei ole kovinkaan tärkeää koko suhteessa mutta kuitenkin se on olemassa.
 
vierailija
Et etsi kuin stimuloivia ärykkeitä elämästä.

Sama kun saa uuden leikkipyssyn tai muun lelun Aluksi se tuntuu jännältä ja kiehtovalta kädessä ja se pitää tyyliin ottaa kaikkialle mukaan ja esitellä muille.
Mutta kiilto kata ja asioihin kyllästyy.
Pyssy alkaa näyttää vanhalta ja tahdotaan jo sitä uutuuden viehätystä uudella mitä mainostetaan tai mikä saattaa kiinnostaa.

Rakkaus on jotain paljon syvempää, ja niinkuin aiemmin joku tuolla jo sanoikin, ei siihen toisen kosketukseen kyllästy jos se on enemmän tunnelatautunutta kuin aisteja stimuloiva hohdoke.

Tosin monet vetää nykyään sen verran pillereitä naamaan, ettei lopulta saa enää mielihyvää uudesta "lelupyssystäkään"
 
vierailija
Aina sama juttu, pidemissä suhteissa toinen ei vaan tunnu enää miltään. Aivot vähentävät niiden ihanien huumaavien hormoonien erittämisen muutamassa kuukaudessa ja vuosi vuodelta ne katoaa kokonaan. Miksi vain uusi tuttavuus pistää pään pyörälle ja hipaisukin saa kiihottumaan, mutta se oma rakas tuntuu ihan styroksilta?
Ihan vain siksi, että annat tilaa muille romanttisille kiinnostuksen kohteille, vaikka olet parisuhteessa. En minä parisuhteessa ollessani edes noteeraa muita miehiä, ajatus on täysin naurettava.
 
vierailija
Ihan vain siksi, että annat tilaa muille romanttisille kiinnostuksen kohteille, vaikka olet parisuhteessa. En minä parisuhteessa ollessani edes noteeraa muita miehiä, ajatus on täysin naurettava.
(y)

Ihminen on vastuussa ajatuksistaan ja teoistaan itse.

Ajatuksesta kaikki lähtee ja sen päättää itse lähteekö moista enemmän avaamaan/seuraamaan.

Jotkut haltsaa itseään toiset ei. Mutta se olisi hyvä kertoa toiselle rehellisesti.
 
vierailija
Mäkin luulisin, että ei toimi, ellen tietäisi että toimii. Esimerkiksi nyt kun olen sairastellut melkein vuoden, ei mies ole edes ehdottanut että vietettäisiin vapaaviikonloppu. Vastaavasti itse en ehdottaisi jos mies olisi kipeä enkä myöskään ehdota silloin kun on kiirettä työmaalla.

Meille tää satunnainen vapaus on todella vapaus eikä pakko. Se ei ole kovinkaan tärkeää koko suhteessa mutta kuitenkin se on olemassa.
Teillä on vapaa suhde, mutta ette kuitenkaan pane muita? Pidätte viikonloppuja erossa toisistanne ja kutsutte niitä "vapaaviikonlopuiksi" jossa ei kuitenkaan paneskella?
Siis miten tuo nyt eroaa normi suhteesta?
 

Yhteistyössä