Relaatiot 109

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
???
Nyt tuli kauhea hätä, että muut saavat tämän valmiiksi ja mulla on vielä 1500 sanaa ratkottavana. :D

Kinuan nyt vinkkejä rivien 6 ja 7 jumeihin, niissä ei enää montaa vajaata ruutua ole.

Ilmestyskirjan peto (7,3)

Pe.. 7 6 5 5 tähän olen jo vinkkejä saanut, mutta ei ole tätä päätä auttanut. :D

Tuosta ylemmästä lähtevä 7 5 on myös tyhjänä, vastasana on kyllä

H.O… 3 5 --- simppelisti enkkua, eli artikkeli ja tuo sana, tästä saat nuo kaksi ylempääkin

Zorro (7,2)

St.. I.. ja Ki.. yhdistävä 13 – luulen olevani oikeilla jäljillä, mutta en saa tuota kuitenkaan auki. --- tää on ihan suoraan S.I:n wikissä

Hulk (7,1)

Tämä ruutu on mulle yksi murheenkryyni. Jokaista löytynyttä sanaa on saanut tahkota oikein kunnolla.

Gr.. (Vasemmassa reunassa) 9 9 ja 14 --- 14 on sitä ympäröivä vesialue, katso mitä wiki ehdottaa. 9+9 liittyy siihen missä sijaitsee, niihin maapallon ympyröihin

Br.. B.. 6 5 7 (lainausmerkeissä) --- alkuun väri

Am.. C.. 8 --- A.C:n kaveri, löytyy siitä enkkuwikin laatikosta

Jos noilla saisi taas jotain Hulkistakin eteenpäin… :D

Grimmin sadut (6,1)

He.. P.. 6 --- katso wikin laatikosta

Koko ruutu on ollut pitkään jumissa tämän takia.

Leijonakuningas (6,2)

pääsanasta 6 --- isä

vasemmalla alhaalla Sup.. 3 6 --- yhtye

Bal… 7 8 --- viittaa siihen raamatun heppuun

Jari Sillanpää (6,3)

cos.. 8 (vastasanaa ei ole) --- vesialue

sat.. ja sat.. yhdistävä 4 5 --- sen pidemmän sat perustaja

Din.. 10 (vastasanaa ei ole) --- latinaa

Amazon (6, 5)

Vasen ylänurkka sod.. ja mark.. yhdistävä 11 --- mikä sen genre on
ja siitä lähtevä 5 5 (vastasana on) --- suomalainen "the great"

Nämä on taatusti joitain helppoja ja hieman hävettää kysyä, mutta en ole noita hokannut, vaikka kaikkeni olen muka taas tehnyt. :D

Kilroy (6,10)

Tub… 5 --- suomalainen suositu tub...:ja, sillä on ollut myös subilla ohjelma

ma.. 10 (oikea ylänurkka) --- lähdetään pois työpaikalta

Mus.. p.. 5 ja 5 6 --- vaimo

Tulikin aikamoinen lista… :D

???
Kauan on jumittanut
Google 1,4

Alalaidassa
Sak 9 ja 7 ja 7+7 --- eläin jolla ne on, käännä englanniksi ja bändi
SeaM 14 --- katso kohdasta nimen alkuperä
Mii - Plu 8 --- mitä tehdessä niitä käytetää
Kro 4 ja 9 --- kro on myös levyn nimi
.fi 6 --- levyn nimi jossa on tuo
Ver 14 ja siitä 20 yhdistyy Pal --- molemmat on sitä mitä pahikset tekee ver, kun ne pyrkii kaatamaan sivuja ja häiritsemään muutenkin liikennettä

???
Brittiläiset televisiosarjat 4,3
Bubb 7+7+3+7 --- wikissä kursiivilla
Tie 11 --- mitä sillä tehdään,wikissä alussa
D A - Lady M C 7+7 --- oliskohan tää sen aviomies tai lapsi? sama sukunimi kuitenkin
Kel 11 --- lattialla seisova

MAksa 4,4
P P 7+4 --- hahmo, etunimen sijaan käytetään titteliä
Ohj 4+8 --- yrirtysjohtaja soluttautuu yritykseensä valeasussa
Tik 13 --- vastasanalla ehkä vasta kannattais yrittää, mutta eräs laji
Pöl 11 --- luokassa
Fol 15 --- paranoia

RSvierailija
Kauan on jumittanut
Google 1,4

Alalaidassa
Sak 9 ja 7 ja 7+7 - 9 on eläin, muut puuttuu multakin
SeaM 14 - löytyy wikisivun loppupäästä
Mii - Plu 8
Kro 4 ja 9 yhtye ja biisi
.fi 6
Ver 14 ja siitä 20 yhdistyy Pal
Tää ruutu on mulla ihan vaiheessa, osa noista kysytyistä oli sellaisia, joita mulla ei ole edes näkyvissä. Toivottavasti joku jatkaa tämän vinkkaamista. ;)

vierailija
Google 1,4
SeaM 14 --- katso kohdasta nimen alkuperä

Joo siis tuon kytkennän olen tajunnut jo aikaa sitten, mutta en ole kaikesta yrittämisestä huolimatta saanut siihen sitä oikeaa sanaa, eli rautalanka olisi nyt avuksi. :)

RSvierailija
Kiitoksia taas vinkeistä! Heti sai muutaman ruudun valmiiksi. Osaa joudun miettimään enemmänkin ja osan kanssa saan taas vaihteeksi miettiä, että mitä olen oikein miettinyt. :D

Sen kyllä huomaa, että tuohon Marveliin olen täysin kyllästynyt, sen verran huonosti noita wiki-sivuja on näköjään tullut luettua. :D

vierailija
Jotenkin turhauttaa, että mistä näitä sanoja on keksitty. esimerkiksi nyt olen kirjoittanut kaikki sopivat nimet kahdesta listasta, eikä mikään niistä mene. Kuinka nuo sitten voisi löytää kun mitään vastasanojakaan ei ole lähimainkaan.

Aki Kaurismäki 10,3
Ka 4+7
Tap 5+10
eikä mistään listasta löydy

Onhan siinä ruudussa paljon muutakin.
F-B - Jäg 10 ja siitä F-B yläspäin 10
P G 11+5
Fr 5+6 taas yksi joka ei listalta ole mennyt
Pun 4+3 ja 7

???
Jotenkin turhauttaa, että mistä näitä sanoja on keksitty. esimerkiksi nyt olen kirjoittanut kaikki sopivat nimet kahdesta listasta, eikä mikään niistä mene. Kuinka nuo sitten voisi löytää kun mitään vastasanojakaan ei ole lähimainkaan.

Aki Kaurismäki 10,3
Ka 4+7 --- muusikon taiteilijanimi, loppuosa on eläin
Tap 5+10 --- sen oikea nimi
eikä mistään listasta löydy

Onhan siinä ruudussa paljon muutakin.
F-B - Jäg 10 ja siitä F-B yläspäin 10 --- eka viittaa siihen millä on maustettu ja loppuosa on geneerinen alkoholisana. toka viittaa siihen että se auttaa ruuansulatusta
P G 11+5 --- filmografiassa
Fr 5+6 taas yksi joka ei listalta ole mennyt --- sarjakuvataiteilija
Pun 4+3 ja 7 --- olut ja tyylisuunta

RSvierailija
Nyt koitan sitten aukoa rivien 4 ja 5 jumeja ja kinuamassa niihin vinkkejä. :D

Wilma (5,1)

py… 6 5

täh… (rajasana alhaalta) 7

Axl Smith (5,2)

Po.. 4 2 4 6 6 tiedän, että on elokuva, mutta tuolla sanalla kun hakee leffoja, niin saa ehkä hieman erilaisia kuin kysytään. :D

Re.. 9

Ilm… 9 (yhdistyy samaan kuin tuo ylempänä kysytty)

Home (5,3)

Pääsanasta 12 (rajasanat on, mutta en vaan tajua)

Li… 4 & 1 5 9 2

par.. 9 (myös sel… on)

kat.. 12

Google (4,1)

hun.. 14

j.fi 3 (oikealle)

goo… c.. 12

Valuva kuolema (4,2)

bl.. 15 tätä on vinkattu jo sata kertaa, mutta en ole onnistunut vääntämään tuohon mitään

ent.. 7 7 5 (mukana lainausmerkit, vasen vastasankin on, mutta mikään kokeilemani ei ole mennyt läpi)

Brittiläiset televisiosarjat (4,3)

Pääsanasta 4 9

Maksa (4,4)

joh… 10 ja 11

be.. 5 6 (rajasana vasemmalta)

töy.. 13 ja 15 (ensimmäiseen on rajasanakin)

ZuZu vierailija
Nyt koitan sitten aukoa rivien 4 ja 5 jumeja ja kinuamassa niihin vinkkejä. :D

Wilma (5,1)

py… 6 5 - sketsi (kotimainen)

täh… (rajasana alhaalta) 7 - yhtye

Axl Smith (5,2)

Po.. 4 2 4 6 6 tiedän, että on elokuva, mutta tuolla sanalla kun hakee leffoja, niin saa ehkä hieman erilaisia kuin kysytään. :D - yhdysvaltalainen romanttinen komedia, jonka nimeen tuo sisältyy

Re.. 9 - millä alalla noita on

Ilm… 9 (yhdistyy samaan kuin tuo ylempänä kysytty) - ilm aiheutttama huono aika tuolle ylemmälle

Home (5,3)

Pääsanasta 12 (rajasanat on, mutta en vaan tajua) - yksi lajityyppi tms., vastasana+pääsana

Li… 4 & 1 5 9 2 - yritys

par.. 9 (myös sel… on) - New age juttuja

kat.. 12 - mauste

Google (4,1)

hun.. 14 - netin kaatamista

j.fi 3 (oikealle) - tuon loppu

goo… c.. 12 - mikä se on (koko nimi, ei mitä puhekielessä käytetään)

Valuva kuolema (4,2)

bl.. 15 tätä on vinkattu jo sata kertaa, mutta en ole onnistunut vääntämään tuohon mitään - yhä neuvon katsomaan wikin alalaidan luokitusta ja muuttamaan sieltä yhdyssanan jälkimmäisen osan synonyymiksi, se alku pysyy ennallaan

ent.. 7 7 5 (mukana lainausmerkit, vasen vastasankin on, mutta mikään kokeilemani ei ole mennyt läpi) - wikiskistä suoraan se päätähti (jos ei uppoa, niin kopsaa lainausmerkit rellusta ja korvaa ne rellun merkeillä, niiden kanssa on väliin ongelmia)

Brittiläiset televisiosarjat (4,3)

Pääsanasta 4 9 - löytyy wikin listalta

Maksa (4,4)

joh… 10 - veli (marvelia) ja 11 - yksinvaltias

be.. 5 6 (rajasana vasemmalta) - manga

töy.. 13 ja 15 (ensimmäiseen on rajasanakin) - lintuja

vierailija
Aki Kaurismäki 10,3
Ka 4+7 --- muusikon taiteilijanimi, loppuosa on eläin
Tap 5+10 --- sen oikea nimi

En löytäny wikin pitkästä listasta suomalaisten muusikkojen taiteilijanimistä. Ilmeisesti tuokin pitäisi sitten vain tietää...

RSvierailija
Kiitoksia. Tuo valuvan kuoleman lainausmerkkisana on siis justiinsa se, jota olen yrittänyt saada paikoilleen sekä kopioimalla merkkejä että kirjoittamalla sitä itse. Eikä se edelleenkään mene. Pöh! Olin jotenkin toiveikas, että ehkä siinä haetaankin jotain ihan muuta. :D

Siihen bl... sanaan tarvitsen kyllä paksumpaa rautalankaa, en ole sitä noinkaan tarkalla vihjeellä tähän mennessä saanut. Samoin Googlen hun.. on hieman hankalampi. Tuota aihepiiriä olen jo pidempään pyöritellyt onnistumatta. :D

???
Kiitoksia. Tuo valuvan kuoleman lainausmerkkisana on siis justiinsa se, jota olen yrittänyt saada paikoilleen sekä kopioimalla merkkejä että kirjoittamalla sitä itse. Eikä se edelleenkään mene. Pöh! Olin jotenkin toiveikas, että ehkä siinä haetaankin jotain ihan muuta. :D

Siihen bl... sanaan tarvitsen kyllä paksumpaa rautalankaa, en ole sitä noinkaan tarkalla vihjeellä tähän mennessä saanut. Samoin Googlen hun.. on hieman hankalampi. Tuota aihepiiriä olen jo pidempään pyöritellyt onnistumatta. :D
bl = katso se jälkimmäinen luokka johon kuuluu ja laita wikin hakuun siitä se ässällä alkava sana, pitäis löytyä. :)
hun = katso stratfor

vierailija
Aki Kaurismäki 10,3

F-B yläspäin 10 ---toka viittaa siihen että se auttaa ruuansulatusta

Eli nyt olisi Ilma... Ja Yrt... Ja tuo F-B ja niiden väliset 10 ja 12 mutta en tuosta asiasta tiedä mitään enkä hakemallakaan löydä noita, niin voisiko rautalankaa saada noihin

vierailija
Aki Kaurismäki 10,3

F-B yläspäin 10 ---toka viittaa siihen että se auttaa ruuansulatusta

Eli nyt olisi Ilma... Ja Yrt... Ja tuo F-B ja niiden väliset 10 ja 12 mutta en tuosta asiasta tiedä mitään enkä hakemallakaan löydä noita, niin voisiko rautalankaa saada noihin
nautitaan ruokailun lopuksi ja nimitys, mitä käytetään noiden ilm lievittämisestä

Yhteistyössä