LIHAPULLAT -kermaviili ja sipulikeitto.. ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras kokkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras kokkaa

Vieras
Mites se lihapullaresepti meni mihin tuli kermaviili ja pussi sipulikeittoa?
Missä asteessa lihapullat paistettiin ja kuinka kauan. Netistä löysin vain perinteisiä korppujauho + muna- lihapullareseptejä :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras kokkaa:
Mites se lihapullaresepti meni mihin tuli kermaviili ja pussi sipulikeittoa?
Missä asteessa lihapullat paistettiin ja kuinka kauan. Netistä löysin vain perinteisiä korppujauho + muna- lihapullareseptejä :(

Minä teen aina näin:

400g jauhelihaa
purkki kermaviiliä
pussi sipulikeittoa
1 kananmuna

turvotusta n. puli tuntia jääkaapissa

pyörittelen pulliksi ja paistan n.200 asteessa 20-25min :p

ja hyviä tulee :p :p

Kannattaa muistaa tuo kananmuna. Mä unohdin edellisen kerran ja eivät oikein koossa pysyneet. Ja muutenkin, yksi sipulikeittopussi riittää hyvin johonkin 600-800g jauhelihaa. Jos sen lykkää 400g, tulee aivan liian suolaista.

Alkuperäinen kirjoittaja miekii vielä:
Kannattaa muistaa tuo kananmuna. Mä unohdin edellisen kerran ja eivät oikein koossa pysyneet. Ja muutenkin, yksi sipulikeittopussi riittää hyvin johonkin 600-800g jauhelihaa. Jos sen lykkää 400g, tulee aivan liian suolaista.

ei tarvii kananmunaa,mä en ikinä laita ja hyvin saa tehtyy lihapullia ja pihvejä
=) ja mones ruuanlaitto ohjelmas on sanottu et jos lihapullista haluu kumipalloja niin sit laittaa kananmunaa sinne :D
mut mulla kananmuna allergia et sen takii tehdään kaikki ilman kananmunaa ja hyvää tulee :p =)

Makuasia, musta sitä suolaa on just hyvin, jos j-lihaa on 400-500g.

Alkuperäinen kirjoittaja susu:

Ai, onpa kumma. Mun mielestä meillä on aina ihan normaalisuolaista ruokaa, sen lihaliemikuutionkin tai kaks aina lisään keittoihin jne. Mutta noista lapsetkin sanoi että on liian suolaisia. Mahtaisko olla jotain tekemistä sen sipulikeittopussin kanssa? Eri valmistajilla eri suolamäärä niissä? Käytin viimeksi Pirkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Riippuu minkä kokosia murikoita teet. Mä oon paistanu sen 10-15min 200 asteessa

Jauheliha, sipulikeittopss, kananmuna ja kermaviili

Jeps, näin mäkin nuo pulleroiset teen :)

näin minäkin, paitsi lisään taikinaan chiliä, paprikajauhetta ja sitä salaattiin laitettavaa juustoa... pirskatti kun en nyt muista sitä nimeä, jokin oikonen nyt tuli...

Erilaisia versioita kokeilleena on parasta tullut seuraavilla määrillä:

600 grm jauhelihaa
1 pussi sipulikeittoa
1 prk kermaviiliä
0,5 dl korppujauhoja
1 kananmuna
loraus lihafondia

ensin kaikki muut aineet keskenään tekeytymään n. 10 minuutiksi
sekoitetaan jauhelihan kanssa

tästä sitten joko mureke tai lihapullat

Ai, onpa kumma. Mun mielestä meillä on aina ihan normaalisuolaista ruokaa, sen lihaliemikuutionkin tai kaks aina lisään keittoihin jne. Mutta noista lapsetkin sanoi että on liian suolaisia. Mahtaisko olla jotain tekemistä sen sipulikeittopussin kanssa? Eri valmistajilla eri suolamäärä niissä? Käytin viimeksi Pirkkaa.

Mä meinasinkin, että jotkut saattaa tykkää suolaisemmasta. Voihan toki valmistajillakin olla eroja, mutta mä oon käyttänyt ainakin kahta eri merkkiä ja ihan samoilla määrillä. Noi mittasuhteet on meidän suvussa yleisessä käytössä ja ei me mun mielestä muuten kovin suolaista syödä, mutta ehkä ne lihapullat pitää olla normaalia suolaisempia.

Knorrista tulee parhaat. BlåBand on mauton.

Yhteistyössä