Ketipinor ja JÄRJETÖN lihominen

  • Viestiketjun aloittaja läskipää
  • Ensimmäinen viesti
"yökyöpeli"
Olen käyttänyt ketipinoria säännöllisesti noin 3 vuotta. 25 mg x 2/yö. Noin tunnin kuluttua lääkkeen ottamisesta,aivan älytön tarve saada jotain (roska)ruokaa. Viime vuonna tosin laihdutin 20 kg, mutta
ovat tulleet jo takaisin. Kyllä se painonpudotus onnistuu, mutta täytyy muuten olla aktiivinen, esim. työelämässä.Nyt pitällä sairaslomalla olleena kun turhautuneisuuttaan helposti antaa periksi myös mielihaluille Hankala lääke, vaatii taistelua. Taas dieetti alkanut, huhhuh, kidutusta.
 
"Hippa"
Kiinnostuneena katselin mitä muut kirjoittavat Ketipinorista. Olen syönyt lääkettä pari vuotta 600mg/ilta. Lihonut 15 kg ja en juuri nuku. Olen itse päättänyt lopettaa lääkkeen käytön hitaasti. Lääkäreiltä ei saa mitään apua. Tänään aloitan ja otan 450mg jne... erittäin harmillinen lääke!!
 
tuttua
Itse söin myös Ketipinoria suurella annoksella ja kiloja tuli tooooodella nopeasti 20kg lisää. Lääkitystä on minulla yli puolisen vuotta pudotettu asteittain pienemmäksi, tavoitteena lopettaa kokonaan. Tuosta annoksen pienentämisestä kiloja on lähtenyt 10kg. Eli itellä ainakin lihotti ihan pirusti.
 
OT
[QUOTE="Hippa";30378290]Kiinnostuneena katselin mitä muut kirjoittavat Ketipinorista. Olen syönyt lääkettä pari vuotta 600mg/ilta. Lihonut 15 kg ja en juuri nuku. Olen itse päättänyt lopettaa lääkkeen käytön hitaasti. Lääkäreiltä ei saa mitään apua. Tänään aloitan ja otan 450mg jne... erittäin harmillinen lääke!![/QUOTE]

Apuaineissa kroskarmelloosiNATRIUM ON toki natriumia, joka kerää nestettä. Muuta natriumia ei varmaankaan kannata syödä lisäksi?
Fimea

Lääkärin kuuluu tehdä ilmoitus haittavaikutuksista fimeaan.
 
Jep ketipinor on aivan järkky läskilääke ja unilääkkeenäkin aika paska, koska väsyttää useimpia myös päivisin ja tekee ylösnousemisen todella vaikeaksi, kasvattaa unentarvetta jne. Tietty jos todellisuus on niin paskaa, että haluaakin vain nukkua ja olla puoliunessa ja mättää ruokaa kiljuvaan nälkään jatkuvasti, niin mikäs siinä. Eroon pääseminenkin on paskaa ja hidasta, koska vierotusoireet. Suosittelen vain jos muut lääkkeet ei toimi tai on vielä paskempia tai hyvin hyvin satunnaiseen käyttöön.
 
Wikipediasta
Apuaineissa kroskarmelloosiNATRIUM ON toki natriumia, joka kerää nestettä. Muuta natriumia ei varmaankaan kannata syödä lisäksi?
Fimea

Lääkärin kuuluu tehdä ilmoitus haittavaikutuksista fimeaan.
"Croscarmellose is made by first soaking crude cellulose in sodium hydroxide, and then reacting the cellulose with sodium monochloroacetate to form sodium carboxymethylcellulose. Excess sodium monochloroacetate slowly hydrolyzes to glycolic acid and the glycolic acid catalyzes the cross-linkage to form croscarmellose sodium.[1] Chemically, croscarmellose sodium is the sodium salt of a cross-linked, partly O-(carboxymethylated) cellulose.

Croscarmellose sodium was first used as a stabilizer in horse supplements."
 
endis
Jos haluaa vaan nukkua, eli ottaa oikein "kunnolla jarrua", niin annokset pitää olla kunnollisia, malliin 1200mg. Seroquel on samaa kamaa ja psykooseissa käytetään korkeita annoksia. Kemiallista se uni silti on ja tietynlainen "krapula" siitä seuraa kuitenkin. Usein vielä muiden sivuvaikutusten (kuten diabetes) muodossa.
 
OT
"Croscarmellose is made by first soaking crude cellulose in sodium hydroxide, and then reacting the cellulose with sodium monochloroacetate to form sodium carboxymethylcellulose. Excess sodium monochloroacetate slowly hydrolyzes to glycolic acid and the glycolic acid catalyzes the cross-linkage to form croscarmellose sodium.[1] Chemically, croscarmellose sodium is the sodium salt of a cross-linked, partly O-(carboxymethylated) cellulose.

Croscarmellose sodium was first used as a stabilizer in horse supplements."
Oli mitä oli, kannattaa lisätä kartettavien listaslle:
Lisäainehaku: E460: Mikrokiteinen selluloosa, E466: CMC, E468: Kroskarmelloosi, E469: Karboksimetyyliselluloosa, | E-koodit.fi
 
E468
http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupanro=&atc=&freetext=%28E468%29&vaikuttavat=&muoto=&haitta=&kaytto=&vasta=&x=0&y=0

noissa reseptilääkkeissä mut myös elintarvikkeissa...
 
"Hhh"
Hei söin ketipinoria unettomuuteen vuoden ja huomasin lääkkeen turvottavan niin paljon etten tunnistanut erään kuka olen ja masennuin siitä vielä enemmän (minulla on vaikea masennus) Lopetin lääkkeen ja lääkäri yritti määrätä mirtazapiinia mutta olen aikaisemmin käyttänyt kyseistä lääkettä ja lihoin myös silloin ja en enää suostunut ottamaan lääkkeitä missä on sivuvaikutuksina lihominen tai turvotus vaikka lääkäri yritti työntää minulle kyseisiä lääkkeitä joka kerta kun kävin lääkärissä unettomuuden vuoksi. Sain Stilnoctin unettomuuteen ja se auttoi tosi hyvin (ei turvottanut tai lihottanut) mutta sitä saa käyttää vAn noin kuukauden koska aiheuttaa riippuvuutta jne.. Nyt olen ollut noin 2 kuukautta ilman ketipinoria tai muita lääkkeitä ja turvotus on lähtenyt kasvoista ja kropasta ja olo on PALJON parempi . En suosittele lääkettä kenellekään!!
 
vierailija
vaikka tekis mitä :/ kaikki niveletkin on kipeänä, koska turvotusta ihan älytön. olen syönyt nyt pian 9kk ja TODELLA pientä määrää, vain 100mg/vrk. mutta tadaaa!!! painoa on tullu 1kg/kk eli 9kg, vaatekoko noussu KAHDELLA NUMEROLLA!!!!!!!! kengänkoko 40-> 41, koska jalat on niin turpeat koko ajan.ensimmäisen kuukauden aikana turposin niin pahasti, ettei mahtunu kenkää ollenkaan.
nyt olen jättänyt aamuisen lääkeannoksen pois ja eilen aloitin vähentämään iltalääkettä. JA KAPPAS!!! olo vaan paranee?????? mitä ihmettä mie olenkaan syöny???
 
vierailija
Mä söin 4 vuotta 25mg/vrk ja silläkin määrällä paino nousi 10kg. Lopettamisen jälkeen paino pysyi puolisen vuotta samassa, mutta sitten alkoi hitaasti tippumaan ja nyt vuosi lopetuksesta 5kg tippunut. Ilmeisesti se hidastaa aineenvaihduntaa (mulla aiheutti myös ummetusta) ja kestää useampi kuukausi normalisoitua.
 
Koska paino laskee?
Tämä ketju ei vaikuta olevan enään aktiivinen mutta jätämpä silti muutaman sanan. Aloitin lääkkeen 2015 kesällä eli reilu 3v sitten, ja olen syönyt ketipinoria päivittäin 500mg iltaisin (+25-50mg tarvittaessa). Lääkkeen aloitettua paino nousi hyvin pian 48 kilosta 10kg lisää, jonka jälkeen vuosien aikana heilunut noin 55-57 kilossa. Lääke on turvottanut ihan mahdottomia ja lisännyt juuri ruokahalua ihan naurettavasti, varsinkin iltaan päin. Parisen päivää taaksepäin laskimme lääkettä 300mg päivässä ei sen takia että lääkkeestä ei olisi apua, vain pelkästään sivuoireiden takia, ja tarkoitus laskea vielä enemmän jos vieroitusoireet sallii. Onko teillä muilla kestänyt kuinka kauan että turvotus ja kilot laskee ja ruokahalu vähenee? Vai onko helpottanut ollenkaan?
 
vierailija
Heip, tämän ketjun aloituksesta näyttää olevan aikaa, mutta kirjoitanpa minäkin kokemukseni tänne.

Aloitin ketipinorin 2015 kaksisuuntaisen mielialahäiriön takia, ensin pienellä annostuksella ja nyt olen syönyt 200mg/pv noin nelisen vuotta. Aloittaessani paino oli n. 80kg. Olin synnyttänyt 2012 ja siitä oli vieläkin kiloja. Normaalisti painan 70kg.
Tällä hetkellä painan n.105kg. Vatsan kanssa on ongelmia, ihan järkyttävä turvotus kaiken aikaa, vatsa turpoaa vaikka joisi vettä. Sokeriarvot hieman koholla, ensi torstaina on sokerirasistustesti, tsekataan myös helikobakteeri ja neuvoksi annettiin seurata FODMAP-ruokavaliota.
Ketipinorin myötä mulle tuli myös kilpirauhasenvajaatoiminta, joten sekin junnaa tuota painoa.

Jos sokerirasitustestin myötä näyttää siltä, että mulla olisi orastava diabetes, menen heti lääkärille ja lähden pudottamaan ketipinorin annostusta. Ei tässä ole mitään mieltä, että mielenterveyden säilyttömiseksi muun kropan toimintojen pitäisi huonontua.
 
vierailija
eikä ihme!
Eikä sitä koskaan nieltäväksi ole kasvatettu mut jätteet nykyään käytetään hyödyksi jos mahdollista? E468 sisältää puuvillasellua.
 
vierailija
QUOTE="rtewdfv, post: 29619112"]
Ilman suoranaista psykoosia tai muita vakavia oireita en suosittele hyväksymään lihomista lääkkeiden sivuvaikutuksena. Olen vierestä seurannut erään läheisen taistelua, joka lihoi 120-kiloiseksi hyvin hoikasta alle vuodessa. Hän ei koskaan tule saamaan niitä kiloja kokonaan pois ja neljänkympin lähestyessä hänen henkensä on todellisessa vaarassa niiden samojen lääkkeiden takia, joiden oli määrä pelastaa hänen terveytensä.

Kun kilot kerran tulevat, niitä ei varsinkaan 30 ikävuoden jälkeen saa millään pois. Vaihtakaa lääkkeenne ajoissa parempiin! Eri ihmisillä lääkkeet vaikuttavat hyvin eri lailla, kuten tässäkin ketjussa tulee ilmi.
[/QUOTE]
lukee niistä mitään tuolla?
 

Yhteistyössä