Hei!
Saankohan minä liittyä pinoon myös? Ensimmäinen ivf olisi toukokuussa mutta teitä tuntuu täällä olevan vain kokonaan lapsettomia? Minulla kun on edellisestä suhteesta 2 kpl . =) (ensimäistä yritimme 3 vuotta,iui-hoidot ja sitten meidän melko mahdoton luomu-ylläri heti perään,toki silloisen puolison tavara oli priimaa. <3 )
Nyt kuitenkin 2 vuotta yritystä takana uuden kumppanin kanssa. Mun historia lapsettomuudessa on laaja,jo esikoista yrittäessä löytyi mm. Kohonnut prolaktiiniarvo ja lievä pco sekä anovulaatio. Luomuna meille ei siis lasta kovin helposti pitänyt tulla.
Nyt tiesimme jo ennestään varautua tuleviin hoitoihin nykyisen kumppanini kanssa,mutta elättelin toiveita luomusta kuitenkin. Hoitoihin hakeutuessamme minulta sitten löytyikin vielä kasvain vasemmasta overiosta joka leikattiin nyt ensin pois ja samalla poistettiin yllätyksekseni endometrioosia (jota minulla ei vuoden 2008 ja 2015 tutkimusten mukaan pitänyt olla. Lääkäri kuitenkin arvio,ainaisten hurjien menkkakipujen takia,että sitä on ollut aina. Ensimmäiset normimenkat leikkauksen jälkeen olivat taivaalliset,en kouristellut laattialla kaksinkerroin kivusta..) lisäksi on edelleen pco,anovulaatio,ohuehko limakalvo,kohinnut prolaktiini ja kirsikkana kakun päällä,vaikka miehellä todettiinkin normospermia,oli vasta-aineet <50%. =( yksi iui meille tehtiin huhtikuun 1.pvä,mutta lääkäri sanoi jo ennen toimenpidettä,että tehdään nyt,vaikkei siitä teille hyötyä olekaan. Eikä ollutkaan,vaikka innostuin,kun letrozol toi 2 follikkelia jotka irrotettiin pregnylillä ja miehen simpoistakin pestiin vasta-aineet. (Ei niitä toki jäänyt kuin 4milj.) Nyt sitten odotellaan suunnittelukäyntiä ensivkolle ja tosiaan toukokuun lopussa on ensimäinen ivf. Jännittää ihan hulluna,varsinkin kun oon neulakammoinen ihminen ja pelkän pregnylin pistäminen oli yhtä vapinaa ja vääntämistä. =D
Joten,tässä tämä meidän tilanne,mahtuuko joukkoon? =)