Ensimmäinen IVF 2016

Joo se on totta, että tässä tilanteessa oleville todella soisi sen plussan, se nimittäin tuo myös itselle toivoa, kun muut onnistuu! Mä ainakin oon ollu nyt ihan alamaissa Emmiinan ja Tähden uutisten jälkeen, vaikea uskoa omaankaan onnistumiseen.
Nää on jänniä aikoja, mutta kun piinapäivät alkaa, niin minuutitkin hidastuu....

:rolleyes:pp7

Voin ihan hyvin, tai siis olo on niin normaali kuin voi. Joka kerta kun käyn vessassa, niin jännittää, että tuleeko verta pyyhkiessä... Mutta ei ole vielä tullut, joten toivoa siis on. Päätin olla testaamatta, ei se mitään kuitenkaan hyödytä. Vaikka tulisi plussa, en silti uskaltaisi iloita ennen verikokeen tulosta. Nyt on menossa kp32, yleensä kiertoni on alle 30pv, joten en tiedä voisiko siitäkin vetää myönteisiä johtopäätöksiä...? Vaikea sanoa kuinka hoitokierron pituus sitten poikkeaa normaalista.
Todella harmi kun teidän piinailut loppuivat tällä kertaa näin :unsure: Mutta toivottavasti jaksatte pysyä linjoilla silti, että voidaan pitää yhteyksiä ja tsemppiä yllä!:)

:rolleyes:pp7 (edelleen...:mad:)

Hei! Liityn mukaan keskusteluun! Tässä vähän taustaa: Olen 29 ja mieheni 32, lasta olemme yrittäneet 2½ vuotta. Melko tarkkaan vuosi sitten hakeuduimme terveyskeskukseen ja siintä se sitten alkoi. Kokeissa ja tutkimuksissa ravattiin noin puoli vuotta jonka jälkeen saatiin diagnoosi miehestä johtuva naisen hedelmättömyys. Miehen sperman siittiömäärä on pieni, ja se pieni määrä huonolaatuinen. Todettiin ettei insseistä tässä tapauksessa ole hyötyä joten laitettiin ivf jonoon viime vuoden marraskuussa. Hoidon suunnitteluaika meillä on huhtikuun lopussa. Rankinta tällä hetkellä on odottelu, ja se ettei oikein tiedä mitä odottaa, odottaako vaan että taas saisi odottaa? Pääseekö naistenklinikalla heti tuon puolen vuoden jonon jälkeen hoitoihin? En myöskään ole saanut mitään tietoa jos klinikka pistää kesäksi lapun luukulle ja saamme odottaa syksyyn.. Toivottavasti vähitellen päästäisiin edes yrittämään :)

Malin86: Tervetuloa mukaan! Kiva saada lisää porukkaa ketjuun. Kurjaa tietysti tässä vaiheessa on olla, mutta tiedätte mitä tarkoitan. Vertaistuki on tärkeä juttu.

Eden84: Onko tuntemuksia vai jatkuuko samanlaisena?

Tänään taas jotenkin aika tylsät fiilikset ja tunne, että tuleeko tästä mitään... Pakko vaan kärvistellä eteenpäin päivä kerrallaan. Eipä tässä muuta voi.

Moikka kaikki. Mulla oli tiistaina toinen ultra, ensimmäinen pistosten aloittamisen jälkeen. Mitään ei ollut tapahtunut. Molemmilla puolilla oli 8 follikkelia, mutta vain 4-6 mm halkaisijaltaan, joten ihan liian pieniä. Menopur annos nostettiin 225IU:sta 300:n. Perjantaina seuraava ultra, niin nähdään onko mitään vaikutusta. Saa nähdä mitä sitten, jos ei oo tepsinyt. Itsellä kun ei ole mitään oireita piikityksestä ollut. Oon tehnyt 5-10 kilsan juoksulenkkejä.:LOL: Sanoinkin lääkärissä, että olenkin ihmetellyt että muut ei välttämättä pysty kävelemään ja mä vaan juoksen, mut syyhän taisi siis olla niiden pienestä koosta.:( Mut, joo, perjantaina viisaampi. Olen kans pahoillani Emmiinan ja Tähden puolesta, mutta toivotaan, että kaikki kääntyy vielä parhain päin, jos ei nyt, niin seuraavalla kerralla. Edenille tsempit, ole vain testaamatta. Maltti on valttia.(y)
Tervetuloa myös Malin86.

Moi kaikki!

Ensinnäkin Emmiina85, mitähän tarkoittaa?? Selkeä plussa... Voisikohan olla kemiallinen raskaus? Milloin sulla on verikoe? Oletko jatkanut Lugesteroneja vuodosta huolimatta? Huh, onpa ikävää että vielä tämä sekoittaa pakkaa. Tsemppiä!

Malin86, tervetuloa! :) Teidät on asetettu IVF-jonoon, joten hoidot alkavat heti seuraavan käyntinne jälkeen. Seuraavalla käynnillä vielä vähän tutkitaan, ja sitten lääkäri kertoo hoidon kulun yksityiskohdista. Eli kyllä se siitä pian lähtee etenemään!:LOL: Me ollaan siis myös naikkarilla, siksi tiedän.

Teza, onpa harmillista, ettei lääkkeet ole toimineet toivotulla tavalla!! Toivottavasti annosnosto toimii! Ilmoittele mitä sanoivat pe!

Mulla ei oikeestaan mitään edelleenkään. Kyllä alavatsassa välillä jotain pieniä tuntemuksia on, mutta niin olemattomia, että voi olla tyyliin tavallisia suolen kurinoita :LOL: Kuulostelen koko ajan oloa, ja ahdistaa, kun rinnoissa esim ei tunnu tai näy mitään muutosta. Huomenna sit verikokeeseen, ja pe tulee tulos. On kyl ihanaa saada tietää että "onko" vai eikö, jotta voi sitten ottaa ens viikolla lomalla rennosti, jos en ole raskaana...

:rolleyes:pp8

Karmeita unia taas viimeyönä... että veret valahti kodinhoitohuoneen matolle... :unsure: Enpä sitten enää 04.00 jälkeen saanut unta, kun oli vahvasti sellainen olo, että menkat alkaa just. Aamupäivän aikana meni tuntemus taas ohi, ja nyt ei ole mitään oireita. Kävin aamulla labrassa, huomenna kuulee tuomion. :confused:

:rolleyes:pp9

Negatiivinen oli veritestin tulos.
Voi Eden84, harmi juttu :( Mutta eikös sulla saatu kuiten niitä pakkaseenkin, joten ei kun sitten uudestaan, kun se on mahdollista. Ei mullakaan mitään ruusuisia uutisia ole.. Oikealta puolelta oli follikkelit hävinneet kokonaan ja toisella puolella oli seitsemän, jotka 8-10mm:ä., eli tiistaista kasvaneet vain 4 mm. Limakalvokaan ei ollut paksuuntunut kuin 1mm. Tiistaihin asti vielä piikitystä ja tass katotaan.. Jos ovat kasvaneet tarpeeksi, perjantaina punktio, jos ei niin hoito kuulemma keskeytetään eikä harkita pitkää kaavaa, vaan mennään luomukierron mukaan. :(:confused: Mitä se sit tarkoittaneetkaan... Oliko sinulla kuinka isot ne follikkelit läpimitaltaan ennen siirtoa?

Pahoittelut huonoista uutisista! Nyt ei ole oikein kellään ole ollut myötätuulta. :( Toivottavasti tulevassa kierrossa elämä yllättää.

Voiko muuten ekan pas:n tehdä heti ivf-hoitoa seuraavassa kierrossa?

Mulla nyt sitten startti ekaan hoitoon ens viikolla. Toivottavasti nuppi ja kroppa kestää! Ja tietysti toivoo sitä positiivista tulosta.

Voi Eden84 :( mitä Tähti87 kävi?

Meidän klinikalla oltais tehty suoraan pas seuraavaan kiertoon jos en ois plussannu. Oon nyt vuotanut viikon mut raskaustestit on vahvistunut. Tää on ihan hirveetä. Oon ihan varma kohdunulkoisesta tai keskenmenosta. Klinikalta sanottiin että mitään ei voi tehdä ennen rv7 ja silloin ultrataan. Eivät suostuneet edes veritestiin koska ei kuulemma kerro kuitenkaan mitään lopullista vastausta. Huoh :( toivottavasti sitten kun te plussaatte, selviätte tästä helpommalla ❤

Heippa! Eilen tuli itkettyä, mutta nyt jo ok olo. Ei muuta kuin elämässä eteenpäin. Onneksi alkoi loma, niin on vähän mukavampaa tekemistä tiedossa.
Mulle sanottiin, että pidetään välikierto ennen PAS:a. Eli seuraavien kuukautisten aikoihin pitää taas ottaa yhteyttä klinikalle. Mielestäni ihan hyvä, en jaksaisi jännitystä heti perään uudestaan. Kuusi meni meillä pakkaseen, joten ihan luottavaisin mielin menen uuteen yritykseen.
Ikäviä uutisia myös sulla Teza! Onpa outoa, ettei lääkkeillä ole vastetta! Mitähän toi luomukiertokin sitten tarkoittaa... Toivottavasti homma alkaa pian pelittämään!! Muistaakseni mun follit oli jotain 17mm, mutta en oo ihan varma...
Emmiina85, myös sulla on erikoinen tilanne!! :eek: Ootko lukenut netistä ns. valekuukautisista? Olisiko ne ne mahdollisesti kyseessä? Onko sulla kipuja? Luulisi, että tutkivat onko kyseessä kohdunulkoinen... Verikoeko sulla on vielä edessäpäin? Kai se nyt kannattaa jossain vaiheessa ottaa! Kertoohan arvo kuitenkin jotain!!

Saanko liittyä takaisin keskusteluun..? xD Meillä alkoi nyt siis myös ne pitkään odotetut ivf hoidot, luonnollisestikaan inssistä ei tullut tulosta ja lääkäri ehdotti jo yhden kokeilun jälkeen ivf jonoon siirtymistä, koska yrittämistä jo lähes 3v. takana. Onko teille tullut minkälaisia oireita munasolujen kasvatusvaiheessa hormoneista? Meillä käytössä lyhyt kaava ja pistelen tällä hetkellä Gonal-f 150 (aloitin ti piikit), ma on kontrolliultra. Vähän huolettaa, kun tutkailen kaikkia oireita kropassa ja pelkään hyperstimulaatiota :/ Onko teillä olleet ns. turvonneet munasarjat, eli ihan kädellä munasarjan kohdalta vatsan päältä kun kokeilee turvotusta tunnettavissa? Entä muita tuntemuksia? Tsemppiä kaikille ja toivotaan, että hoidoilla tulee toivottua tulosta! :) Ja pahoittelut verikokeen tuloksesta Eden84 :(

Cerezah: tervetuloa! :) En osaa vastata sun kysymyksiin, kun ensi viikolla vasta aloitan pistelyt. Mielellään kyllä vaihtelen ajatuksia siitä sitten. Onkohan täällä muita ensi viikon jälkeen pistelemässä? Mulla varmaan kontrolliultra sitten viikon päästä maanantaina.

Eipä ollu tullut mulle ilmoituksia tän pinon uusista viesteistä:mad:
Mut vastaan kuitenkin eden84:lle vaikkakin myöhässä, eli kolme päivänen siirrettiin.
Cerezah mä pistin gonalia 300 yksikköä eikä tullut mitään "oireita" turvotus on normia.
Vuoto ja nega hoitokierron jälkeen pistää fiilikset niin syvälle:( täällä nyt monella epäonnistunut hoito, mutta jaksamista kaikille ja uusin fiiliksin kohti seuraavaa kierrosta(y)

Cerezah: tervetuloa! :) En osaa vastata sun kysymyksiin, kun ensi viikolla vasta aloitan pistelyt. Mielellään kyllä vaihtelen ajatuksia siitä sitten. Onkohan täällä muita ensi viikon jälkeen pistelemässä? Mulla varmaan kontrolliultra sitten viikon päästä maanantaina.
Vaihdetaan ehdottomasti ajatuksia, kun kerran ollaan näin samaa aikaa aloittamassa hoidot! Vertaistuki on parasta tukea. Onko teillä käytössä pitkä vai lyhyt kaava?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jenifer
Vaihdetaan ehdottomasti ajatuksia, kun kerran ollaan näin samaa aikaa aloittamassa hoidot! Vertaistuki on parasta tukea. Onko teillä käytössä pitkä vai lyhyt kaava?
Onko sulla millon tää testi tehty?[/QUOTE]

Ups! Kännykällä oon jotain säheltäny. Oli vahingossa väärä quote tossa ensin jonka yritin poistaa, eli ei ole meikäläisen testi Sorry!

Yhteistyössä