Kyllä kait vieläkin ehtii. Minä aloitin joulukuun alussa ja tänä vuonna meillä oli kasvispainotteinen joulu. Ajateltiin välillä ottaa toisin päin kun yleensä on kumpikin puhissut joulun välipäivinä turvonnutta olemustaan. Ja minä söin meillä viime vuonna yksin 5kg kinkun kun muu perhe oli mahataudissa. Eikä sen jälkeen kinkku tehnyt kauppaa. Mitä viime vuonna sai joulukuussa vaaka 5kg lisää niin nyt on joulukuun alusta lähtenyt 19 kiloa. Tavoitteena olisi 60...64 kg, nyt mennään jo 78 kg
Varmaan viisi vuotta tätä voivotellut ja nyt olen aikas varma että onnistun!
Muutenkin kun turvonnut vaan vuosi vuodelta ja pelännyt aina painonpudotusta ja miten paljon aikaa siihen tarvitsee. Mutta täytyy kyllä kanssa sisaria rohkaista että ei tämä loppuunsa iso rasti ole. Mutta huomasin kyllä tänä vuonna että aikaisemmin olen mennyt metsään että heilahtaa. Vuosi sitten kun aloin pudottamaan niin jätin ruokaa vähemmälle. Ja enhän minä jaksanut. Samaten noita nutrilet ateria patukoita ostin ja ihan turhaan. Niin paska olo kuin olla ja voin tänä vuonna syönyt kasvista, kaikki turhat energiapatukat, proteiinijuomat, palauttavat jne pois ja oikeaa leipää ja kasvista tilalle. Ja vettä pulloon. Tai maksimissaan funlight mehua. Ja aterioiden kokoa pienentänyt mutta kuitenkin yksi täysi lautasellinen ollut tavoitteena. Ja liikuntaa tullut reippaasti lisää. Töissä portaita useamman kerran päivässä ja lumityöt tullut myös tänä vuonna tehtyä käsin. Ei ole auraa meidän pihassa näkynyt, vaikka pihatietäkin on vajaa 100 metriä ja piha tallin ja talon välissä on iso. Mutta siitäpä se paino on lähtenyt putoamaan. Ja mies ainakin kehunut miten on selässäkin lihasta aivan eri tavalla kuin tavatessamme. Ja peilistäkin ne jopa näkee siis itsekin. Mutta että ne saisi näkyviin muutenkin kuin jännittämällä niin siihen on vielä matkaa. Tuo mainitsemani vajaa 20kg ihannepainoon..