Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sä taas kaartelet siinä kun et muka tule koskaan aiheuttamaan peruuttamatonta vahinkoa puheissasi. Et kertonut onko sulla perhettä? Parhaatkin vanhemmat aiheuttaa lapselleen ainakin yhden trauman, sådant är livet.

Kyllä osaisin olla nätisti ilman uskoa Jumalaankin. Vaikka uskon että ateistin kokema normaali syyllisyys/häpeän tunne törttöilyistään ei ole pelkästään psykologinen ja kasvatuksellinen piirre, vaan Jumalan antama omatunto.

Kunnon kansalaiset, jotka auttavat muita ja ovat hyväsydämisiä, kokevat etteivät tarvitse Jumalaa. Mutta siinä he syyllistyvät pahimmanlaatuiseen ylpeyteen ja myös, sori, hulluuteen:
He näkevät joka päivä Jumalan teot (luonto, avaruus, oma kroppa) eivätkä tajua etteivät he ole tätä tehneet eivätkä valvo tätä universumia. Sama kuin joku atomin miljoonasosa uhoaisi "juu määä oon en ketään muuta tarvitse".

Nyt pitää mennä laittamaan iltapalaa, mutta tässä yks ajatelma:
Ateistina on kuulemma helppo elää, mutta vaikea kuolla.
Enhän mä mitään kaartele. Se auto-onnettomuus vs. tahallinen tappaminen pätee sanomisiinkin. Kenellekään en myöskään puheillani halua mitään loppuelämän traumaa aiheuttaa, mutta jos niin käy, se on vahinko. Vahinkoja sattuu.

Hulluutta ja ylpeyttä jos ei usko jumalaan? Juuei. Silloin ei vaan usko. Järki tulee vastaan ja sille ei mitään voi, miksi pitäisikään voida. Eikä se tarkoita, etteikö muita tarvitse. Ne muut on niitä läheisiä ihmisiä.

Meillä kummallakaan ei ole kokemusta ateistina kuolemisesta, joten hankala ottaa kantaa.
 
Enhän mä mitään kaartele. Se auto-onnettomuus vs. tahallinen tappaminen pätee sanomisiinkin. Kenellekään en myöskään puheillani halua mitään loppuelämän traumaa aiheuttaa, mutta jos niin käy, se on vahinko. Vahinkoja sattuu.

Hulluutta ja ylpeyttä jos ei usko jumalaan? Juuei. Silloin ei vaan usko. Järki tulee vastaan ja sille ei mitään voi, miksi pitäisikään voida. Eikä se tarkoita, etteikö muita tarvitse. Ne muut on niitä läheisiä ihmisiä.

Meillä kummallakaan ei ole kokemusta ateistina kuolemisesta, joten hankala ottaa kantaa.
No. :) Sit pitäis käydä keskustelua siitä, onko tää kaikki syntynyt sattumalta vai oliko Luojaa.
Välikysymys olisi että jos on Luoja, niin tarvitsiko hän evoluutiota (jonkinmoista evoluutiota on, mut kuinka paljon) vai pärjäsikö ilman.

Lopuksi. Minkä maailman miljoonista jumaluuksista valitset, nyt ois maalis-ale. :D Käviskö vähän uhkeampi tuolta Intian seudulta (on aika kätevän näköisiä 6-kätisinä), sit semmoinen tomera tapaus Mekasta, sit yks mukava sandaalinkuluttaja Israelista, sit ois pohjoisempana se sotka joka pullautti munan...

En ehdi neuvoa valinnoissa, menen nukkumaan...(y)
 
vierailija
tuli viellä mieleen kun arameniaa puhuu niin on mistä. kun suomalainen joka puhu usuomea on hän suomesta. arameaaa taas puhuttiin nykyisne syyrian alueella eli jos maria puhui areamaa oli hän syyrialainen . david taas ol israelista. eli näin ollen jeesus oli puoliksi muslimi puoliksi juutalainen. Hänessä yhdistyi siis monta kansaa.
 
vierailija
Mun rakastava Isä tappaa tänäkin vuonna miljoonia letkuruokittuja potilaita sairaalasänkyyn, josta eivät pääse pois. Niin?

Silloin kun ihmisellä ei ole Jumalaa, niin mittasuhteet on täysin pielessä. Jää maailman suurin asia, avaruuttakin suurempi, eli Jumala löytymättä. On kuin muurahaispesä jossa muurahaiset katsovat vain toisiaan ja itseään ja luulevat olevansa suuriakin kunkkuja.

Mutta silloin kun Jumala löytyy, niin kuolema lakkaa olemasta merkityksellinen asia. Se on vain nopea välivaihe. Mulle ihan sama milloin kuolen, sen olen rukoillut että kuolisin vasta kun lapset on isoja, mies kyllä pärjäisi. Mutta muuten ei aikatauluilla mitään väliä.

Ihmiset ja elämän asiat OVAT äärettömän tärkeitä. Mutta ne on kuin ripaus Kaikkivaltiaan rinnalla.
Eikun selitä nyt se tsunami-juttu. Mitä nautintoa sun jumala saa sellaisesta kärsimyksestä? Sitäkään et kyseenalaista, että kun on kaikkivaltiaana valta antaa ihmisen kuolla ilman ylimääräistä kärsimystä, mutta kun ei. Se on pakko saada siihen mukaan. Miten voit pitää hyvänä sellaista jumalaa? Kuolleiden ihmisten, surevien omaisten päälle bonuksena vielä ne sadat tuhannet, jotka menettivät kotinsa, elinkeinonsa, kaiken. Että kenenköhän mittasuhteet tässä on hukassa?

Helvetin pelon täytyy olla kyllä valtava, että puolustelee tuollaista toimintaa. Että älä viitsi esittää, että kuolema on sulle joku merkityksetön asia.
 
tuli viellä mieleen kun arameniaa puhuu niin on mistä. kun suomalainen joka puhu usuomea on hän suomesta. arameaaa taas puhuttiin nykyisne syyrian alueella eli jos maria puhui areamaa oli hän syyrialainen . david taas ol israelista. eli näin ollen jeesus oli puoliksi muslimi puoliksi juutalainen. Hänessä yhdistyi siis monta kansaa.
Mitä sä jauhat??? Älä kaikissa rakkaushöpinöissäsi pidä meitä pilkkanasi. Islam tuli Jeesuksen jälkeen.
 
vierailija
Mitä sä jauhat??? Älä kaikissa rakkaushöpinöissäsi pidä meitä pilkkanasi. Islam tuli Jeesuksen jälkeen.
aivan unohdin laittaa lainaus merkit tuohon islamin kohdalle. en pilkkaa kun eikö se näin ole jos arameniaa puhuu ja aramenia sijaitsi nykyisen syyrian alueella täytyy hänessä olla siis myös syyrialaista vertakin tai mikä kansan nimi olikaan silloin.
 
vierailija
No. :) Sit pitäis käydä keskustelua siitä, onko tää kaikki syntynyt sattumalta vai oliko Luojaa.
Välikysymys olisi että jos on Luoja, niin tarvitsiko hän evoluutiota (jonkinmoista evoluutiota on, mut kuinka paljon) vai pärjäsikö ilman.

Lopuksi. Minkä maailman miljoonista jumaluuksista valitset, nyt ois maalis-ale. :D Käviskö vähän uhkeampi tuolta Intian seudulta (on aika kätevän näköisiä 6-kätisinä), sit semmoinen tomera tapaus Mekasta, sit yks mukava sandaalinkuluttaja Israelista, sit ois pohjoisempana se sotka joka pullautti munan...

En ehdi neuvoa valinnoissa, menen nukkumaan...(y)
Tiede tutkii ja selittää, siihen ei liity jumalia. Se riittää.

Voitko kuvitella, että ihminen pärjää ilman minkäänlaisia jumalia, joten kauppa ei nyt käy. Saat pitää kaikki ihan itse.
 
vierailija
Tiede tutkii ja selittää, siihen ei liity jumalia. Se riittää.

Voitko kuvitella, että ihminen pärjää ilman minkäänlaisia jumalia, joten kauppa ei nyt käy. Saat pitää kaikki ihan itse.
ei kaikki usko ole pahaa esim jos sillä voittaa kaiken pelon varsinkin kuoleman pelon ja noh elämä on jollakin tavalla vaan suurempaa ja merkityksellisempää. siihen kun kimppaan lisää tieteen ja ihmisten hienot saavutukset yhteiskunnassa kaikki voisi toimia suht täydellisesti kyllä se sydän kaipaa henkisyyttäkin ravinnokseeen eikö?
 
Tiede tutkii ja selittää, siihen ei liity jumalia. Se riittää.

Voitko kuvitella, että ihminen pärjää ilman minkäänlaisia jumalia, joten kauppa ei nyt käy. Saat pitää kaikki ihan itse.
Pärjää ja pärjää. :whistle:
No koita huolehtia ensi yönä että sun hengitys pysyy tasaisena ja sydän lyö.

Tiede ei muuten koskaan tule löytämään Jumalaa. He tarkastelevat luomisen tuloksia, mutta itse Luoja on maallisten mittareiden ulottumattomissa eli yliluonnollinen. En mäkään ole leipomassani korvapuustissa. :rolleyes:
 
vierailija
Pärjää ja pärjää. :whistle:
No koita huolehtia ensi yönä että sun hengitys pysyy tasaisena ja sydän lyö.

Tiede ei muuten koskaan tule löytämään Jumalaa. He tarkastelevat luomisen tuloksia, mutta itse Luoja on maallisten mittareiden ulottumattomissa eli yliluonnollinen. En mäkään ole leipomassani korvapuustissa. :rolleyes:
Tarkoitat mitä? Miksi ei pysyisi? Ja jos ei pysy ja sydän lakkaa lyömästä, niin sitten tulee kuolema. Ei kai siinä.

Ei tietenkään tule löytämään. Kuten ei muitakaan henkiolentoja. Siinä ollaan sentään samaa mieltä.
 
vierailija
ei kaikki usko ole pahaa esim jos sillä voittaa kaiken pelon varsinkin kuoleman pelon ja noh elämä on jollakin tavalla vaan suurempaa ja merkityksellisempää. siihen kun kimppaan lisää tieteen ja ihmisten hienot saavutukset yhteiskunnassa kaikki voisi toimia suht täydellisesti kyllä se sydän kaipaa henkisyyttäkin ravinnokseeen eikö?
Kun musta näyttää, että moni uskova takertuu uskoonsa juurikin kuoleman pelon takia. Ja mikäs siinä, jos siitä lohtua saa.

Henkisyyttä saa niin monesta muustakin asiasta ja elämästä tekee merkityksellistä ja tärkeää eri ihmisille eri asiat.
 
vierailija
jos tunen on pala taivasta tässä sitä on kuvattuna taas lisää kun osuu sydämmeen kauneudellaan ja jos ylistys kauneudelle tuo kirkkauden. Miksipä sitä e itekisi päivittäin siinä ei häviä mitään ainoostaan voitettavaa saa ainakin tunteensa takaisin kun puhdistautuu ja uskaltaa olla alastomana kaikkinen vikoinensa ja hyvyyksinennsä ilan esityksen tuomaa vankilaa. sitä voi olla rakkaus puhtaimmillaan vai näkeekö joku muuta tietä onnellisuuteen kaikilla? se joka koskettaa sydämellään ja tuo sen muille ja jakaa sen muille onhän rakkauden lähettiläs olkoonkin pienen hetken. Mutta ainoostaan valolla voidaan voittaa paha ja välillä on anettava pikku läksytyksiä meilel kaikille että ei liikaa ylpisty. Hyvää yötä nukkukaa hyvin. tähdet ne tuikkii aina ja ohjaa eksyvää ..
 
vierailija
Sen mä huomaan, että Echo uskoo Jumalaan, mutta myös sen valitettavasti huomaa, että Jeesus on hänelle täysin tuntematon. Jeesusta hän ei seuraa, vaan on ylentänyt itsensä Häntä korkeammalle.
 
Eikun selitä nyt se tsunami-juttu. Mitä nautintoa sun jumala saa sellaisesta kärsimyksestä? Sitäkään et kyseenalaista, että kun on kaikkivaltiaana valta antaa ihmisen kuolla ilman ylimääräistä kärsimystä, mutta kun ei. Se on pakko saada siihen mukaan. Miten voit pitää hyvänä sellaista jumalaa? Kuolleiden ihmisten, surevien omaisten päälle bonuksena vielä ne sadat tuhannet, jotka menettivät kotinsa, elinkeinonsa, kaiken. Että kenenköhän mittasuhteet tässä on hukassa?

Helvetin pelon täytyy olla kyllä valtava, että puolustelee tuollaista toimintaa. Että älä viitsi esittää, että kuolema on sulle joku merkityksetön asia.
Mitäpä jos kärsimys kuuluu elämään, vaikkei olekaan itseisarvo? Mä sanon tämän aina, mutta jos olisit elänyt 100 vuotta sitten niin ottaisit kärsimyksen ihan tavallisena asiana.

En tiedä miksi Jumala ei ole ottanut kärsimystä pois - kärsi vielä itsekin ja suree aina kun meillä on kärsimys eli suostuu siihen vielä itsekin. Sä vaan jostain keksit että Hän nauttii kärsimyksestä.
 
vierailija
Mitäpä jos kärsimys kuuluu elämään, vaikkei olekaan itseisarvo? Mä sanon tämän aina, mutta jos olisit elänyt 100 vuotta sitten niin ottaisit kärsimyksen ihan tavallisena asiana.

En tiedä miksi Jumala ei ole ottanut kärsimystä pois - kärsi vielä itsekin ja suree aina kun meillä on kärsimys eli suostuu siihen vielä itsekin. Sä vaan jostain keksit että Hän nauttii kärsimyksestä.
Kyse oli kai siitä, että miksi aiheuttaa kärsimystä tahallaan. Jos joku niin tekee, jotain nautintoahan hän siitä saa.
 

Yhteistyössä