Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
Nyt puhutaan asiaa. Ihmiset eivät ymmärä, ettei instituutio ole sama kuin Jumalan tahto. Perinnäissäännöt ja muu ihmisten paskat teot tuhoavat Sanan. Siksipä Jeesus sanoikin, että löytäneekö Hän uskoa tullessaan takaisin. Huonolta näyttää.
Kun Sodoma ja Gomorra tuhottiin, pyysi Aabraham monta kertaa, ettei sitä tuhottaisi, jos sieltä löytyy uskovia. Ensin, 30, sitten 20 jne. Lopuksi ei löytynyt kuin yksi, joka pääsi pakoon. Kaikki muut meni. J
Niin, niinhän se on.

Lisäksi on huvittavaa, että joku tosiaan vielä kuvittelee etteikö näin suurta vallan välinettä olisi muokattu aikojen saatossa palvelemaan kunkin hallitsijan omia agendoja.
Miten helppoa se on silloin ollutkaan. Kirjoja on ollut kourallinen ja lukutaitoisia vielä vähemmän.
 
Pey
siis myönnä että ne jotka on saanneet ääniä päähänsä ja kirjoittaneet raamatun ovat olleet skitsofreenikoita asia selvä. katos jos jotain ei ymmärrä se ei toisesta viellä sairasta tee.
Etkö huomaa että sulla on ihan selviä suuruuskuvitelmia? Vertaat itseäsi jo raamatun kirjoittajiin ja väität olevasi Jeesus. Mä sanon sulle vielä, että hae apua, ennenkuin sattuu jotain. Olet seonnut. Kaikkien pitäisi sanoa sulle näin, mikäli yhtään välittävät.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
9mmmm
niin kun tämä stoori oli se oma hengelinnen matkani jonka koin ja niitä taphtumia. viimenen niitti tosiaa oli se kun sairaalaan vietiin mies jonka taudin kuvaa ei tiedetty. sitten mulla tuli se mieleen mistä kärsii ja noh tunnin päästä olikin tehohoidossa ja juuri siitä syystä jonka tekstiviestillä laitoin omaiselle eli tod näk pelastin sen hengen. se tuli väläyksenä päähäni. kuvittelin ittekin hulluksi tulleeni mut niitä enteitä vaan tulee niin paljon ja ne pitää paikkansa kuin se olisi jo tapahtunu. oma ristiriitani syntyy siitä jos alan pää kopallani jankaamaan sydäntäni
 
9mmmm
Etkö huomaa että sulla on ihan selviä suuruuskuvitelmia? Vertaat itseäsi jo raamatun kirjoittajiin ja väität olevasi Jeesus. Mä sanon sulle vielä, että hae apua, ennenkuin sattuu jotain. Olet seonnut. Kaikkien pitäisi sanoa sulle näin, mikäli yhtään välittävät.
uuh ihan päässyt raamattuun niin se on sulle kelpo todiste että he eivät oel skitsofreenikoita aika naivia mielestäni. sääntö jolla minut todetaan mielsiairaaksi ei pädekkään raamatun kirjoittajien kohalla heh loogista niin kovin loogista.
 
vierailija
uuh ihan päässyt raamattuun niin se on sulle kelpo todiste että he eivät oel skitsofreenikoita aika naivia mielestäni. sääntö jolla minut todetaan mielsiairaaksi ei pädekkään raamatun kirjoittajien kohalla heh loogista niin kovin loogista.
Nää täällä on huolissaan. Joten vastaatko yhteen helppoon kysymykseen, niin päästään eteenpäin. Eli kuvitteletko/tiedätkö olevasi Jeesus?
 
9mmm
Nää täällä on huolissaan. Joten vastaatko yhteen helppoon kysymykseen, niin päästään eteenpäin. Eli kuvitteletko/tiedätkö olevasi Jeesus?
ei musta tarvii olla huolissaan . jos hulluus on tätä että järkikin on tallella ja sydän laulaa ja arkikin rullaa niin kiitos mitään muuta en osaa sanoa. se tulee teksteistä ilmi mitä jo kirjoittanut jos et lue niin elä lue jankkaamaan en rupea :)
 
vierailija
Jos tässä kilpailemaan aletaan, niin laitapas nollia perään tuohon kakkoseen. Mutta kirjain kouolettaa, Henki tekee eläväksi. Jos ei Pyhää Henkeä, ei voi raamattua ymmärtää. Saatana tappaa, tuhoaa ja varastaa. Jumala ei. Jos olet saatanan puolella, olet Jumalaa vastaan.
Raamatun jumala ei tapa ja tuhoa? Luepa Raamattusi tarkemmin. Kyllä jumala tappaa Raamatun kertomusten mukaan hyvin paljon enemmän, kuin saatana.
 
9mmmm
Eihän sun jankata tarvitse, vastaat vaan helppoon kysymykseen: Oletko Jeesus vai et?
eri nimi kuin minulla se ol isillon 2 tuhatta vuotta sitten toi nimi nyt se on eri. niin kyllähän sen jankkausta on kun et ole yhtäkään tekstiäni lukenut. loppu sinun pitää itse kyetä selvittämään elä tyydy valmiisiin vastauksiin koskaan vaan funaa itte ;) nyt pitää lähteä käymään paholaisne päämajassa nostamassa rahaa :D
 
Pey
eri nimi kuin minulla se ol isillon 2 tuhatta vuotta sitten toi nimi nyt se on eri. niin kyllähän sen jankkausta on kun et ole yhtäkään tekstiäni lukenut. loppu sinun pitää itse kyetä selvittämään elä tyydy valmiisiin vastauksiin koskaan vaan funaa itte ;) nyt pitää lähteä käymään paholaisne päämajassa nostamassa rahaa :D
Entä mikset voi vastata siihen oletko ollut aiemmin hoidettavana ja onko sinulla lääkitys jonka olet itse lopettanut?
 
vierailija
eri nimi kuin minulla se ol isillon 2 tuhatta vuotta sitten toi nimi nyt se on eri. niin kyllähän sen jankkausta on kun et ole yhtäkään tekstiäni lukenut. loppu sinun pitää itse kyetä selvittämään elä tyydy valmiisiin vastauksiin koskaan vaan funaa itte ;) nyt pitää lähteä käymään paholaisne päämajassa nostamassa rahaa :D
Eli luulee, tämä juttu on sitte taputeltu.
 
9mmmm
Eli luulee, tämä juttu on sitte taputeltu.
Niin tai sitten vain todistaa senkin että . se mitä te luulette tietänne onkin valhetta. tietenkin onhan se helppoa tyytyä paperista löytyvään vastaukseen. mutta se joka itseään ei hukkaa ei itseään koskaan löydä. mulle se nyt on vaan selvä asia koska niin taphtuu kuin sydämeni sen kertoo jo etukäteen silloin kun mieleni on hiljaa. Mutta oli kiva taas jutella sai lisää selvyyttä ristiriitasten mielten käyttäytymisestä arvokasta oppia minulle tulevaisuutta varten.
 
9mmmm
Huh, luojan kiitos.

joku oli sen ihan omasta päästään keksinyt, se oli piiiiiiiitkä ja mä luovutin ehkä kymmenen rivin jälkeen eli en tiedä.

Sekin heppu oli uskossa jonkinlaisessa.
joo mä en todellakaan ole kenellekkään kuumottamassa mitään juttua tämäkin stoori lähti siitä mitä tapahtu ja se toinen joka oli kuolemassa selvisi ihmeen kaupalla ja mä toivoin sitä enemmän kuin mitään muuta maan päällä koska se oli murhatun frendini ex ja noh vaikka lääkärit olivat jo kertoneet mite nkäy hän kuitenkin selvisi ja toinen oli se mistä jo kertonukkin ja kuitenkin niin tapahtui. emmä pelkää enään itte mitään muutaku valheessa elämistä. sikspä onkin helppo hengittää ja noh hemmetti en voi valittaa . sitten tää loppu jankkaus meni siksi mikskä meni kun ekaksi perustellaan se näin sitten toisen kohdalla se onkin jo eriasia mutta edes tätä ristiriitaa kirkon väki ei pysytynyt itselleen myöntämään ja minusta se taas on psykoosissa joukko sellaisessa olemsita.
 
vierailija
totuus jonka luulette olevan .vanlhetta onkin totuus. niinsilloin tootuus onkin se valhe jonka velhe. ja taivaan siä onkin s valhe johon tämä. totuus sitten kun te filosofia ja sitten te olette. minätotuus ja sittenvalhe. ja sitten kun sais nyt jotain lääkettä niin ois taas kiva reissata tuolla sfääreissä kun taas saan sitä ja laitan pakko. paidan taas pääleniin olen sittenihanan lepositeissä.
 
vierailija
Joh. 14:6.
Hän on tullut maailmaan rakkaudessaan lohduttamaan ja antamaan toivoa jokaisen elämään surun, ahdistuksen, jopa toivottomuuden keskellä, kun maallinen tuki ja toivo ovat menettäneet merkityksensä.

Mitä mieltä tekeekö kirkot käytännösä tätä sanomaa? vai eriarvositaako se jos et oel tälläinen et lohtua saa ja kuvitteletteko te tosissanne että jeesus ei antanut kaikille lohtua ihmisestä riippumatta? teidän tapanne taas on luotaan työtävä käytännössä siinä sitä ristiriitaa kerrassaan on. Koska jos olistte hänen alaisiaa lohduttaisitte kaikkia ettekä välittäisi nimistä yhtään mitäään. rakkaus on rajaton niinkuin taivaan isäkin.
1642 kerrottiin, että kalastaja nimeltä Johannes on sanonut näin:
"Joh 14:1 JA hän sanoi Opetuslapsillens: älkön teidän sydämen wawahtuco/ jos te uscotte Jumalan päälle/ nijn uscocat myös minungin päälleni.
Joh 14:2 Minun Isäni huones on monda asuinsia: Jos ei nijn olis/ nijn minä sanoisin teille: minä menen walmistaman teille sia.
Joh 14:3 Ja waicka minä poismenen walmistaman teille sia/ nijn minä tulen cuitengin jällens/ ja otan teidän tygöni/ että cusa minä olen/ siellä pitä myös teidän oleman.
Joh 14:4 Ja cuhunga minä menen/ te tiedätte/ ja tien te myös tiedätte.
Joh 14:5 Sanoi Thomas hänelle: Herra/ en me tiedä cuhungas menet/ cuingasta sijs me tiedämme tien?
Joh 14:6 Jesus sanoi hänelle: Minä olen tie/ totuus ja elämä. Ei kengän tule Isän tygö/ waan minun cauttani.
Joh 14:7 Jos te tundisitte minun/ nijn te tosin myös tundisitte minun Isäni: ja nyt te tunnette hänen/ ja te näitte hänen.
Joh 14:8 Philippus sanoi hänelle: Herra/ osota meille Isä/ nijn me tydymme. Jesus sanoi hänelle: minä olen cauwan aica teidän tykönän/ ja et sinä minua tunne?
Joh 14:9 Philippe/ joca näke minun/ hän näke myös Isän: cuingas sijs sanot? osota meille Isä.
Joh 14:10 Etkös usco minua olewan Isäs/ ja Isä minus? Ne sanat cuin minä teille puhun/ en minä idzestäni puhu/ mutta Isä/ joca minus on/ teke työt.
Joh 14:11 Uscocat minua/ että minä olen Isäs ja Isä minus: eli uscocat minua töistäkin cuin minä teen.
Joh 14:12 Totisest/ totisest sanon minä teille: joca usco minun päälleni/ ne työt cuin minä teen/ hän on myös tekewä/ ja wielä suurembita: sillä minä menen Isäni tygö/ ja mitä te Isäldä rucoiletta minun nimeeni/ sen minä teen.
Joh 14:13 Että Isä cunnioittetaisin Pojan cautta.
Joh 14:14 Mitä te anotte minun nimeeni/ sen minä teen.
Joh 14:15 JOs te racastatte minua/ nijn pitäkät myös minun käskyni.
Joh 14:16 Ja minä olen rucoilewa Isä/ että hän andais teille toisen lohduttajan/ joca teidän cansan olis ijancaickisest.
Joh 14:17 Totuuden Hengen/ jota ei mailma taida saada: sillä ei he näe eikä tunne händä: mutta te tunnetta hänen/ ja hän pysy teidän tykönänne/ ja on teisä olewa.
Joh 14:18 En minä jätä teitä orwoixi/ waan minä tulen teidän tygönne.
Joh 14:19 Wielä on wähä aica/ ja ei mailma sillen minua näe/ mutta te näettä minun: sillä minä elän/ ja te myös elätte.
Joh 14:20 Sinä päiwänä pitä teidän ymmärtämän minun olewan Isäs/ ja te minus/ ja minä teisä.
Joh 14:21 Jolla minun käskyni owat ja ne kätke/ se racasta minua: mutta joca minua racasta/ hän racastetan minun Isäldäni. Ja minä tahdon händä racasta ja ilmoitan idzeni hänelle.
Joh 14:22 Sanoi hänelle Judas/ ei se Ischariot: Herra/ cuingastas sijs idzes meille ilmoitat/ ja et mailmalle?
Joh 14:23 Jesus wastais/ ja sanoi hänelle: joca minua racasta/ se pitä minun sanani/ ja minun Isäni racasta händä/ ja me tulemma hänen tygöns/ ja asumma hänen tykönäns.
Joh 14:24 Mutta joca ei minua racasta/ ei se minun sanojani kätke. Ja ne sanat cuin te cuuletta/ ei ole minun/ waan Isän/ joca minun lähetti.
Joh 14:25 Näitä olen minä teille puhunut/ ollesani teidän cansan.
Joh 14:26 Mutta lohduttaja Pyhä Hengi/ jonga Isä on lähettäwä minun nimeeni/ opetta teille caicki/ se muistutta myös teille caicki cuin minä teille sanonut olen.
Joh 14:27 Rauhan minä jätän teille/ minun rauhani minä annan teille: en minä anna teille nijncuin mailma anda. Älkön teidän sydämen wawahtuco/ älkät myös peljästykö.
Joh 14:28 Te cuulitta minun sanowan: minä menen pois ja tulen taas teidän tygönne. Jos te minua racastaisitte/ nijn te tosin iloidzisitte/ että minä sanoin: minä menen Isäni tygö: sillä Isä on suurembi minua.
Joh 14:29 Ja tämän minä sanon teille ennen cuin se tapahtu/ että te uscoisitte cosca se tapahtunut on.
Joh 14:30 En minä tästedes puhu paljo teidän cansan: sillä tämän mailman päämies tule/ jolla ei ole mitän minus.
Joh 14:31 Mutta että mailma ymmärräis minun Isä racastawan/ ja nijncuin Isä minulle käski/ nijn minä myös teen. Noscat ja lähtekäm tääldä."
 
9mmmm
totuus jonka luulette olevan .vanlhetta onkin totuus. niinsilloin tootuus onkin se valhe jonka velhe. ja taivaan siä onkin s valhe johon tämä. totuus sitten kun te filosofia ja sitten te olette. minätotuus ja sittenvalhe. ja sitten kun sais nyt jotain lääkettä niin ois taas kiva reissata tuolla sfääreissä kun taas saan sitä ja laitan pakko. paidan taas pääleniin olen sittenihanan lepositeissä.

aivan ota valmiit vastaukset ja kumarra niitä. hyvä leffa . lisäisin viell' ä että ribberoo pakkopaidassa on tosi söötti ja se nauru saa ittensäkin nauramaan kukkuuu :D
 
vierailija
Onhan tää nyt koomista: joukko satuhahmoon uskovia tappelee siitä, kuka uskoo eniten oikein ja tuomitsee yhden hulluksi, kun tämä uskoo eri tavalla. Mutta ihan viihdyttäväähän tää ajoittain on, joten jatkakaa.
 

Yhteistyössä