a-vita plus nenäsumutteen laitto, kuuluuko kamala vihlominen asiaan?

  • Viestiketjun aloittaja vihlova nenä
  • Ensimmäinen viesti
vihlova nenä
Hirveä vihlonta siis nenässä ja ohjeidenne mukaan kävin nyt hakemasa tuota sumutetta, mutta kun sitä laittaa niin vihlonta muuttuu niin kovaksi että vesi ihan alkaa valumaan silmistä. Hetken ajan on kipeä ja sitten kipu vähän helpottaa, eli pientä apua siitä on. Vihlonta tulee kyllä aika nopeasti takaisib

Montako kertaa tuota pitää laittaa että auttaa jos on auttaakseen?

Eilen oli vielä kovaa paineentunnetta poskiontelossa, mutta se on helpottanut buranalla ja kuumavesipullolla.

Outoa tässä on, että nenä ei ole 2 päivään ollut edes tukossa, silti tällainen ikävä kova vihlonta toisella puolella kokoajan
 
"a.p"
[QUOTE="jonna";30663744]Itsellä on tosi kuivat ja ärtyneet limakalvot nenässä, verestävät oikein, itsellä kirvelee ja polttelee tuo a-vita aivan hulluna. Seesamöljy ei kirvele.[/QUOTE]

Okei, eli otin sit just väärän putelin

Mistähän tällainen jatkuva vihlonta voisi johtua? Todella rasittavaa kun 24/7
 
"jonna"
Kyllä sää varmaan ihan oikeen putelin otit, a-vitahan on nimenomaan kuiville ärtyneille limakalvoille, ja sen a-vitamiinin pitäis hoitaa niitä... Mut ite nyt ainakaan en neljättä kertaa ole uskaltanut sitä laittaa, tuntuu nii inhottavalle.

Itsellä tää johtuu varmaan ihan tästä kuivasta kylmästä ilmasta...Mulls ainakaan ei ole mitään flunssaakaan, ei ole ollut koko talvena, mutta joka vuos käytän tota seesamöljyä. Ilmankostutin sängynvieressä auttaa myös, ja oikein kovalla pakkasella laitan vanupuikolla ihan perusvaseliinia nenään, nii ei ärry samanlailla.

Mut en tosissaa tiedä miks se a-vita kirvelee ja polttelee, samaa ihmettelin itsekin, siks tulin sun alotusta katsookin, kai siinä sit on jotai....?
 
"a.p"
Samanlaista vihlontaa mulla on kokoajan ilman suihkettakin mutta vain toisella puolella

Onko vain kuivuneet limakalvot? Pari päivää nyt vihlonut ja välillä ihan hampaissa asti vihloo
 
"jonna"
Mulla jos vihloo hampaissa asti, nii sit tiedän ett on poskiontelo ärtynyt.
(mulla jos nenän limakalvot pääsee liikaa ärtymään, nii tuntuu ett sit menee kaikki flunssapöpöt heti läpi ja oon kauheessa räkätaudissa).
 
"paula"
[QUOTE="a.p";30663763]Siis tarkoitin paula tuolla sitä alkuperäistä vihlontaa mitä nyt yritön hoitaa tällä suihkeella :)[/QUOTE]

En tiedä, mut ontarkastettu ettei ole polyyppi? Siitä mulla ei ole kokemusta, mutta varo, ettet laita sellaista sumutetta, missä on efedriiniä. Se vie unet ainakin 10 tunniksi! Siis et pysty nukkumaan, vaikka olisit kauhean väsynyt:-(

Fimea

Noissa valmisteissa on ja yks on allergialääke ja toinen se nenäsumute. Kaikkia en katsonut.

Ilmankostuttaja sun täytyy laittaa viereen ja lisätä rasvaa ruokiin, syödä mantelijauhoja paljon. Sillee se helpottuu, mut ei polyypit lähde mitenkään muuten kuin lääkärin toimenpitein.

Kortisonisuihke - ja sekin oli reseptillä - oli kaikkein kauhein kerran, kun siitä alkoi valtava onteloverenvuoto, joka jatkui pari viikkoa pätkittäin aina, jos yskäsi tai vaikka vaan nauroi... Nukkumaan mennessä oli usein klun klunk, niele alas vaan tai et nuku ollenkaan. Meni luotto lopulta noihin aineisiin. Lidl`n luomuvoita, sitä suolatonta olen syönyt nyt, kun pakkasilma on niin kuivaa ilmaa, että ei höyryt yksin riitä.
 
"a.p"
Kiitos ihanaiset.kun kerroitte.tuosta suihkeesta

Tänään ekaa kertaa en herännyt nenän vihlomiseen, eli se on auttanut

Katsoin nenään taskulampulla eilen ja se oli ihan vereslihalla, joten voin vain kuvitella oskionteloiden tilanteen, ilmankos vihloo
 
"paula"
[QUOTE="a.p";30664524]Kiitos ihanaiset.kun kerroitte.tuosta suihkeesta

Tänään ekaa kertaa en herännyt nenän vihlomiseen, eli se on auttanut

Katsoin nenään taskulampulla eilen ja se oli ihan vereslihalla, joten voin vain kuvitella oskionteloiden tilanteen, ilmankos vihloo[/QUOTE]

Kyllä sitä vähitellen oppii kaikenlaista:
hoitotakuu

Kun tulet kaupasta, pese HETI kädet kunnolla saippualla. Ne näppäiltävät systeemit on maailman paras systeemi tartuttaa kaikki pöpöt ihmisiin, Sitä pöpöä kun ei saa päästää limakalvoille, sanoo Pentti Huovinenkin. HTH-lotion poistaa kutinaa. Ja manteliöljyä voi laittaa kans...

Onhan sulla ilmankostutin? Sekin täytyy pestä aina välillä ja kun et käytä, tyhjentää kunnolla, kuivata jne...;-)
 
"a.p"
[QUOTE="paula";30664556]Kyllä sitä vähitellen oppii kaikenlaista:
hoitotakuu

Kun tulet kaupasta, pese HETI kädet kunnolla saippualla. Ne näppäiltävät systeemit on maailman paras systeemi tartuttaa kaikki pöpöt ihmisiin, Sitä pöpöä kun ei saa päästää limakalvoille, sanoo Pentti Huovinenkin. HTH-lotion poistaa kutinaa. Ja manteliöljyä voi laittaa kans...

Onhan sulla ilmankostutin? Sekin täytyy pestä aina välillä ja kun et käytä, tyhjentää kunnolla, kuivata jne...;-)[/QUOTE]

No tämä on 3,5 vuoden sisällä ensimmäinen flunssa, eli ei nyt mikään älytön ongelma tämä flunssa. Ikinä ei ole vain näin käynyt, että limakalvot tässä kunnossa. Olen ahkerasti käyttänyt nenäkannua, ehkä siinä syy limakalvojen näin pahaan kuivumiseen.

Jatkan vielä muutaman päivän tuon a vitamiinisuihkeen käyttöä, eiköhän tämä tästä. Nyt ei enää vihlo kokoajan, joten paranemassa olen kai.
 
vierailija
Muitaakseni tuossa a-vita öljypullossa luki että ei saa niellä ? Tietääkö kukaan miksi ? Ostin toisen kerran sitä voiteena ja oon tykännyt siitä enemmän, mutta siitä tulee vähän outo olo hengittämiseen ja korviin, ehkä joku maku ? Ostin nozoilin seesam-öljy suihkeen jossa on eukalyptusta, mutta se taitaa mua ärsyttää. Ehkä ostan joskus sen tavallisen. Laitoin itse valkovaseliinia nenääni oisko ollut reilu viikko ja joku siinä tuntui että ei ole ihan ok..Läheinen sitten sanoi, että se jotenkin tukkisi ihohuokosia. Lopetin heti sen käytön.
 
vierailija
Muitaakseni tuossa a-vita öljypullossa luki että ei saa niellä ? Tietääkö kukaan miksi ? Ostin toisen kerran sitä voiteena ja oon tykännyt siitä enemmän, mutta siitä tulee vähän outo olo hengittämiseen ja korviin, ehkä joku maku ? Ostin nozoilin seesam-öljy suihkeen jossa on eukalyptusta, mutta se taitaa mua ärsyttää. Ehkä ostan joskus sen tavallisen. Laitoin itse valkovaseliinia nenääni oisko ollut reilu viikko ja joku siinä tuntui että ei ole ihan ok..Läheinen sitten sanoi, että se jotenkin tukkisi ihohuokosia. Lopetin heti sen käytön.
Miten nenäsuihketta voi olla nielemättä, mulla ne valuu ainakin suoraan kurkkuun...
 
vierailija
Muitaakseni tuossa a-vita öljypullossa luki että ei saa niellä ? Tietääkö kukaan miksi ? Ostin toisen kerran sitä voiteena ja oon tykännyt siitä enemmän, mutta siitä tulee vähän outo olo hengittämiseen ja korviin, ehkä joku maku ? Ostin nozoilin seesam-öljy suihkeen jossa on eukalyptusta, mutta se taitaa mua ärsyttää. Ehkä ostan joskus sen tavallisen. Laitoin itse valkovaseliinia nenääni oisko ollut reilu viikko ja joku siinä tuntui että ei ole ihan ok..Läheinen sitten sanoi, että se jotenkin tukkisi ihohuokosia. Lopetin heti sen käytön.

Hei oletko pähkinä allerginen? A-vita öljyssä kuulemma pähkinää.....ite oon allerginen ja muistan et joskus sitä laitettua korvia alkanut kutittaa....ihmekös tuo.
 
vierailija
[QUOTE="jonna";30663772]..
Niin, mitä sitten?

https://pbs.twimg.com/media/B9ouA0EIYAAskql.png:large

Tämä ei liity aiheeseen - tai mistä tietää, vaikka liittyisikin? Varmaan osaat selittää;-)[/QUOTE]
Onneksi oli tallessa se. Sokeriteollisuus on se, mitä ei moni noteeraa, vaikka se pyörittää koko maailmaa! Pöpöt elää nopeilla hiilareilla parhaiten, kuten myös syöpäsoluille se antaa etumatkan...
 
vierailija
Suihkeessa eukalyptusta joka kirvelee jos on haavauma. Kokeile saman tuotteen tippaa tai voidetta, minä käytän niitä ja tykkään.
No en ainakaan kokeile ikinä enää, kun tulee onteloverenvuoto! Enkä suosittele kenellekään saman valmistajan tuotetta. E321 on kans järetöntä myrkkyä niissä, mutta minkäs teet tässä systeemissä, kun ei ole tarkoituskaan, että ihmiset olisivat terveitä
 
vierailija
Niin, mitä sitten?

https://pbs.twimg.com/media/B9ouA0EIYAAskql.png:large

Tämä ei liity aiheeseen - tai mistä tietää, vaikka liittyisikin? Varmaan osaat selittää;-)
Onneksi oli tallessa se. Sokeriteollisuus on se, mitä ei moni noteeraa, vaikka se pyörittää koko maailmaa! Pöpöt elää nopeilla hiilareilla parhaiten, kuten myös syöpäsoluille se antaa etumatkan...[/QUOTE]
Missä jonna?

Karppaussivulla on hyvin kerrottu tuosta. Ainakin els tietää ja muutama muu.
 
vierailija

Yhteistyössä