Mies perii asunnon, johon haluaisimme muuttaa - minut on rajattu perinnön ulkopuolle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ap:n aloitusvestistä: "Mitkä ovat minun mahdollisuuteni jäädä asuntoon asumaan lasteni kanssa ja entä jos lapset ovat tässä vaiheessa jo muuttaneet kotoa pois?"

Miten se olikaan sen sisälukutaidon kanssa ;)
Samaa voisi kysyä sieltäkin :D Joku vastasi vähän yleisemmällä tasolla perimisestä ja siinä oli yhtenä vaihtoehtona se, että mies sekä lapset kuolee vaikka onnettomuudessa yhtäaikaa tai lapsia ei olisi, niin silloin leski on perijä ja joku tulee väittämään, ettei leski peri...
 
vierailija
Ap:n aloitusvestistä: "Mitkä ovat minun mahdollisuuteni jäädä asuntoon asumaan lasteni kanssa ja entä jos lapset ovat tässä vaiheessa jo muuttaneet kotoa pois?"

Miten se olikaan sen sisälukutaidon kanssa ;)
Onhan se mieskin elossa. Jos ap haluaa varautua eri tilanteisiin, niin silloin on huomioitava myös se mahdollisuus, että lapset eivät olekaan elossa miehen kuollessa. Mitä vain ehtii tapahtua vuosikymmenten aikana.
 
vierailija
Ap:n aloitusvestistä: "Mitkä ovat minun mahdollisuuteni jäädä asuntoon asumaan lasteni kanssa ja entä jos lapset ovat tässä vaiheessa jo muuttaneet kotoa pois?"

Miten se olikaan sen sisälukutaidon kanssa ;)
Kannattaako tulla aina pätemään jos tulet itse olemaan väärässä? Lainatussa viestissä luki: "Jos ei lapsia ole, tai lapset sattuvat kuolemaan vaikkapa samassa kolarissa kuin mies".

Sisälukutaito?
 
vierailija
Samaa voisi kysyä sieltäkin :D Joku vastasi vähän yleisemmällä tasolla perimisestä ja siinä oli yhtenä vaihtoehtona se, että mies sekä lapset kuolee vaikka onnettomuudessa yhtäaikaa tai lapsia ei olisi, niin silloin leski on perijä ja joku tulee väittämään, ettei leski peri...
Mutta kun se leski ei peri sitä asuntoa, koska avioehto. - Asunto menee miehen verisukulaiselle. Katso tarkemmat ohjeet perintökaaresta, jos oikeasti tarvitset.
 
vierailija
Miten niin teoriaa? Onhan se käytännössäkin mahdollista. Sijoitusasunto sitäpaitsi maksaa aika hyvin itseään takaisin, kun saa vuokratuloja.

Mä tiedän useammankin pariskunnan, jotka on tehneet niin, että talo on vaan toisen nimissä ja toisella on sijoitusasunto. Pienten asuntojen hinnat myös useimmiten pysyvät samassa hintaluokassa, pienillä remonteilla saa jopa arvoa nostettua, kun taas talojen hinnat elää jatkuvasti, nytkin ne on ainakin täälläpäin suhteellisen alhaalla.
Kerro lisää sijoitusasunnostasi, jonka ostit asuessasi puolisosi kämpässä. Kuka vaan voi näköjään sanoa sulle ummet lammet ja sä hölmö uskot. Mun mies omisti kaksion ja otti vuokralaisen. Ei lopulta mitään tuottoa, koska verottaja iski vuokrien takia kokonaisverotukseen. Mutta sulla eri kokemus, kerro vaan reippaasti!
 
vierailija
Miten tämä liittyy mihinkään?
Pitääkö siitä muuttaa sillä sekunnilla? Olisiko ap:lla edes varaa asua siinä ilman puolisoa. Monesti muutto on edessä jos ei ole puolison palkkaa tukemassa elämää. Se ei ole elämää suurempi kriisi, ihmiset muuttavat jatkuvasti, taloja palaa, on vesivahinkoja jne.
Miksi pitää elää elämää jota ei ole edes olemassa? Kaikkea voi tapahtua ja mihinkään en voi loppujen lopuksi varautua kunnolla, sellaista se elämä on..
Aha. Minun äitini sai jatkaa samassa asunnossa isäni kuoltua. Äiti sairastui verenpainetautiin surun ja stressin takia ja sai pari sydänkohtausta, jotka veivät hänet hautaan. - Kun elää vanhaksi, puolison kuolema on varmasti usein kohtalokas tapahtuma.
 
vierailija
Kerro lisää sijoitusasunnostasi, jonka ostit asuessasi puolisosi kämpässä. Kuka vaan voi näköjään sanoa sulle ummet lammet ja sä hölmö uskot. Mun mies omisti kaksion ja otti vuokralaisen. Ei lopulta mitään tuottoa, koska verottaja iski vuokrien takia kokonaisverotukseen. Mutta sulla eri kokemus, kerro vaan reippaasti!
Kannattaa hieman nähdä vaivaa niiden tuottavuuslaskelmien kanssa, niin ei pääse verottajan "iskeminen" yllättämään. Pääomatulojen veroprosentit ovat ihan julkista tietoa, ei niiden pitäsi yllättää ketään joka yhtä kaksiota vuokraa?
 
Aha. Minun äitini sai jatkaa samassa asunnossa isäni kuoltua. Äiti sairastui verenpainetautiin surun ja stressin takia ja sai pari sydänkohtausta, jotka veivät hänet hautaan. - Kun elää vanhaksi, puolison kuolema on varmasti usein kohtalokas tapahtuma.
Eli se kuoli suruun ei asunnon takia? Miksi te jauhatte jostai surusta sun muusta skeidasta joka tähän ei liity mitenkään?
 

Yhteistyössä