IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ompas outoa Nennalii ettei sulla ole luget testipäivään asti.. luulin et ne on aina.. peukut pystyyn että muuttuisi plussaksi, jos vuotoakaan ei ole kerran..
sitä mä itsekin ihmettelin, mutta näin siinä lapussa luki. Oisko syynä se et ne alkoi aikaisemmin ja sitten et siirrettiin 5 päiväinen blasto?
 
Täällä odotellaan edelleen ovista. Tänään oli jo onneksi vasemman puoleisessa munasarjassa tuntemuksia, joten on se sieltä tulossa (y)
Mä jo hetken aattelin, että kroppa tekee paskasen tempun ja jättää ovuloimatta just tällä kertaa... Tänään siis kp14 ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Nennalii
Jäin kanssa vielä miettimään, että olis varmaan pitänyt pyytää varmuuden vuoksi että puolet olisi yritetty hedelmöittää icsillä ja puolet ivf:llä. Vähän sama kuin mitä Elika sanoi, etten osannut vaatia icsiä, kun aina on hehkutettu niitä siittiöitä.

Nyt jos ei nappaa, niin kaikki pitää aloittaa alusta. Fyysisesti mun keho kyllä varmaan toipuilee ihan hyvin, kun ei noista lääkkeistä tai toimenpiteistä tullut kauheesti sivuoireita tai kipujakaan, mutta pää ja sydän on kyllä ahtaalla.

Tietäätkö joku, että kuinkahan pian voi tehdä uuden ivf:n? Mulle tehdään varmaan taas pitkällä kaavalla, kun on tota endoa.

Siirrosta nyt kaksi päivää. Jossain elää pieni toivo, että meidän huonolaatuinen alkio siellä sinnittelisi, mutta samalla valmistaudun siihen mihin aina ennenkin viimeiset 3 vuotta :D Tissit on kipeät, ei voi nukkua vatsallaan ja Lugesteronit ne vasta kivoja onkin, kun valuvat hetken päästä pikkuhousuihin o_O

Kukas muu piinailee nyt?
 
Lullaby, mulla alkoi luget 16 pvä ja siirto oli 20pvä. Mullahan ei oo kierroissa tai ovuloimisessa ongelmaa, joten mä en niitä kai välttämättä edes tarvitsisi. Tai näin lääkäri sanoi, mutta niitä ei uskalleta jättää poiskaan. Viime passissa jatkettiin kyllä testipäivään asti. Nyt loppui jo aikaisemmin. Tsemppiä kaikille, ootte ajatuksissa vaikka kirjoitukseni ovatkin kovin itsekkäitä :)
 
Heippa! Tulin kommentoimaan tuota Nennaliin saamaa kommenttia lääkäriltä noista lugeista. Mullekkin lääkäri sanoi, että mitään tieteellistä näyttöä sen vaikutuksesta raskauden alkamiseen ei oo! No, herää kysymys, että miksi niitä joutuu käyttämään myöskin he, joilla itsellä kroppa toimii, kuten minä? Mullehan ne ei edes sopineet, olin ihan ahdistunut raivohullu ku käytin niitä....ihmekkään ettei alkiot kiinnittyneet....tai yrittivät, mutta oli useampi kemiallinen. Sitten kun kysyin, että onko mitään muuta tukilääkettä, niin yllättäen sieltä löytyikin vaihtoehtoja. No siitä siirrosta lapsi syntyi....liekkö sattumaa vai ei, mutta olin itse ainakin täysin seesteinen koko piinailun ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Nennalii
Heippa! Tulin kommentoimaan tuota Nennaliin saamaa kommenttia lääkäriltä noista lugeista. Mullekkin lääkäri sanoi, että mitään tieteellistä näyttöä sen vaikutuksesta raskauden alkamiseen ei oo! No, herää kysymys, että miksi niitä joutuu käyttämään myöskin he, joilla itsellä kroppa toimii, kuten minä? Mullehan ne ei edes sopineet, olin ihan ahdistunut raivohullu ku käytin niitä....ihmekkään ettei alkiot kiinnittyneet....tai yrittivät, mutta oli useampi kemiallinen. Sitten kun kysyin, että onko mitään muuta tukilääkettä, niin yllättäen sieltä löytyikin vaihtoehtoja. No siitä siirrosta lapsi syntyi....liekkö sattumaa vai ei, mutta olin itse ainakin täysin seesteinen koko piinailun ajan.
mitkä lääkkeet sulle annettiin?itte oon aivan karmeen väsynyt, voisin nukkua 12h yöunia ja silti oon aivan poikki. Kysyin viimeksi, että voiko johtua Lugesteronista. Kuulemma ei. Jännä kun nyt oli sama homma, kun viime siirrossa :/ aivan totaalisen rikkikatkiväsynyt. Muilla samaa?
 
Mulla on sama kokemus lugeista, eli että niitä määrätään ikään kuin varmuuden vuoksi, vaikkei tarvetta olisikaan. Mäkin sain luget inssin jälkeen, vaikka oma progesteronitasoni on mittausten mukaan tosi korkea. Ja varmaan saan niitä IVF:n jälkeenkin... Saako kysyä, mitä vaihtoehtoista tukilääkettä sinulle määrättiin, Kiela?
 
Voi nennalii, tsempit täältä <3

Täällä kans yksi lugeihin kyrpiintyny..vie kyllä viimeisetkin seksihalut ne valuvat mönjät. Huh täällä alkaa olla levon ja mielettömän juomisen ansiosta olo lähes normaali. Outoa että ne hyperioireet (lievät onneksi) tuli niin myöhään! Toki myönnän juoneeni huonosti! Täällä piinaillaan kans. Nännikipu tasoittunut lugejen aloituksen jälkeen. Ei mitään oireita ja fiilikset pessimistiset!
 
Mamido, kiitos ☺Käännän tän tarmoksi seuraavalle käynnille! Vaadin, että jotain muutetaan. Toi siirto kun muutenkin oli mun mielestä päivän myöhässä ovikseen nähden ja noi luget (?) Saa mut nukkumaan elämäni ohi. Pyydän (VAADIN!) jos suostuisivat kahden siirtoon ja antavat jotain muuta tueksi kiinnittymiseen jos kerran on mahdollista. Nyt tää saa luvan onnistua *aatana! :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Tupsuli ja Darni73
Voi nennalii, tsempit täältä <3

Täällä kans yksi lugeihin kyrpiintyny..vie kyllä viimeisetkin seksihalut ne valuvat mönjät. Huh täällä alkaa olla levon ja mielettömän juomisen ansiosta olo lähes normaali. Outoa että ne hyperioireet (lievät onneksi) tuli niin myöhään! Toki myönnän juoneeni huonosti! Täällä piinaillaan kans. Nännikipu tasoittunut lugejen aloituksen jälkeen. Ei mitään oireita ja fiilikset pessimistiset!
mulla oli kans ekat päivät tissit kipeenä, mikä oletettavasti johtui just lugeista. Toivotaan sulle vahvaa plussaa :love:
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 1.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 1. PAS
Elika # hoidoissa 2013 # ensimmäinen # selittämätön # 2.ICSI/IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 1. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Jasmina20
# 12/2013 # ensimmäinen # siittiöt # 1.ICSI 1.PAS
JONPA77
# 2004 # ensimmäinen (2 sijaislasta on) # selittämätön #
1.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)

kiia-s # 11/2011 # ensimmäinen # pcos # 1.IVF
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Misericordia
: # hoidoissa 08/2013 # toinen # selittämätön # 2IVF/1.PAS
Nappeus
# 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/2.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 1.PAS
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
Rizu
# 1/2016 # toinen # selittämätön/kilpirauhasen vasta aineet # 1. IVF/2.PAS
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Tupsuli # 1/2016 # toinen (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) # selittämätön # 1. PAS (tässä yrityksessä)

virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI 01/2016


"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:
icsi mamako
: testipv 31.1 (6pv siirretty 21.1.)
Rizu: testipv. 2.2 (3pv siirretty 19.1)
mar80: testipv. 2.2 (5pv siirretty 22.1)
Mamido: testipv.8.2 (verikoe)(3pv siirretty 25.1)
Sphinx: testipv 8.2 (2pv siirretty 28.1)
Misericordia: ???



Plussanneet 2015::love:

Maaliskuu 2015
Zoona2.IVF
Viiva842.IVF
Fibbis3.IVF 1.PAS (kemiallinen raskaus)
Henrietta2.ICSI (km/kkm?)
Havina2.ICSI
Läiti1.IVF 3.PAS km
Huhtikuu 2015
Saga761.IVF 2.PAS (km)
Riimini5.ICSI/1.PAS
Toukokuu 2015
-es-1.ICSI
Kesäkuu 2015
Sofi123.ICSI
Bonniemoi
Lauriska

Heinäkuu 2015
Läiti -luomu
Elokuu 2015
Mandala2.IVF (kem)
Viljonkka_1.IVF 2. PAS (km)
Syyskuu 2015
iinukka_2.IVF
kop kop1.IVF/ICSI /2.PAS
Kesäheinä-78(kem)
Mandala2.IVF / 1.PAS (yht 7 PAS)
Aanis1.IVF
Lokakuu 2015
Henrietta2.ICSI / 2. PAS
nans1.IVF
Lia 2.ICSI
hannuliini keskeytynyt 1.IVF
bridge 2.IVF (tm)
Hipsunpöpsy 1.IVF (kkm)
Marraskuu 2015
flow 2.IVF
kiisuli80 1.IVF
Kettu81 2.IVF ? PAS
grey83 1.ICSI 3 PAS
epplu 1.IVF 2.PAS
Toiveikas81 1.ICSI
Joulukuu 2015
Suvipilvi 1.IVF
Lottainen 2.IVF
Mari32 5.ICSI (km)
Vilijonkka_ 1.IVF 4.PAS(tm)
frankie 1.IVF
Domi 2. IVF/ICSI 1. PAS (kem)
dimou 1.IVF

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Icsi mamako!! Mitä se testi sanoo??!!! Entäs Rizu ja mar80 oletteko jo kussut tikkuun?!!:)
Mikäs on Misericirdialla tilanne, onko plussa pysynyt kyydissä?
Saitkos Nempula jo hymynaaman?
Bridge todellakin todellakin, positiivista ajattelua, onnistuu onnistuu!!! (y)
Ja tietysti Nennaliille pahoittelut että vuoto sieltä tuli :cry: voimia uuteen yritykseen..
Tosiaan harmillista Elikka että teillä on mennyt niin monta solua "hukkaan". Meilläkin kyllä heti ekassa puolet icsattiin "varuilta" vaikka ei ns. mitään syytä siihen. Ja molemmat tavat onnistui. Toisella kerralla biologi kävi minulta kysymässä että kummin haluan, et kaikki IVF vai taas osa icsi.. olin ihan ällikällä ja vastasin vaan että, etköhän sinä tiiä paremmin.. ja oli taas molempia sit tehty kuitenkin. Me ollaan julkisella.
Olikos sitten muuten.. ei kai.. hyvää sunnuntaita kaikille!
 
Nennalii: Hei, kannattaa kysyä saako tukilääkkeeksi Gonapeptyl ja Pregnyl, jälkimmäinen pistetään siirron yhteydessä ja tuo ekaksi mainittu vasta muutama päivä siirrosta. Molemmat jotenki muokkaa limistä alkion kiinnittymiselle suotuisaksi. Lugesteron ja vastaavat pitää myös limakalvoa yllä, siltä varalta että oma keltarauhanen toimis huonosti. Mulla on ollut tuo kolmoislääkitys onnistuneessa tuoresiirrossa, Gonapeptyl oli silloin ekaa kertaa. Mikä parasta, ne on halpoja piikkejä, yhteensä jotain 30 euroa...

(.) Täällä päästään ehkä sittenkin siirtoon vielä tässä kierrossa, nyt kp 17 ja tänään tuli uusi (!) LH-piikki, mullahan oli alkuviikosta joku outo juttu, että CB digi-ovistesti näytti virheellisesti hymynaamaa (ja liuskoissa oli kans tummempaa väriä), sit liuskat vaaleni muutamaksi päiväksi mut tänään oli kyllä ihan kiistaton LH-piikki, koska liuskoissa oli paljon kontrolliviivaa tummempi väri noin minuutissa testin teosta ja hymynaama pärähti myös digiin. Alkuviikosta ultrassa oli 1-2 johtofollia ja lääkäri ennusti että jos ovis tulee, se tulee viikonloppuna.

Apua, nyt pitää alkaa jännittää saadaanko me yksikään pakkasukoista siirtoon! Mä oon henkisesti valmistautunut siihen, että kohti IVF:a tässä mennään. Se olis mulle jo neljäs, joten rutiinilla mennään... Sinällään mulla on tosi hyvä fiilis (siis niin hyvä kun se voi tässä tilanteessa olla), kuvio on tuttu kasvatteluineen ja ihan helvetillinen jännitys tuleeko munasoluja, hedelmöittyykö ne, jatkaako jakautumista jne..Onneksi mennään kevättä kohti, mulle tulee keväisin aina ihan hirveä tarmo ja suorastaan hypomaaninen olo, jaksan sisustaa, ulkoilla, siivota ja touhuta..
 
Icsi mamako!! Mitä se testi sanoo??!!!
Kyllä täälläkin se nega tuli:( kaksi testiä tehtiin ja molemmat ihan puhdas nega ja menkatkin alkoi tänään, niin kuin pitäisikin. Siitä oltiin kyllä molemmat iloisia, tiedetään ettei mun kroppa menny ihan sekaisin hoidosta. Huomenna sitten soitto lääkärille ja katotaan että aloitetaanko heti uusi hoito vai pidetäänkö välikuukausi. Oon yllättynyt itseeni kuinka rauhallisesti otin nämä huonot uutiset, vaikka lääkäri sanoi jo siirton jälkeen että hoidon tulokset eivät olleet sitä mitä toivottiin, joten olin asennoitunut hyvin vahvasti siihen negaan. Ehkä se itkukin tulee vielä illalla. Ollaan oltu tänään koko päivä liikenteessä ja nähty paljon raskaana olevia ja perheitä pienten lasten kanssa, jotenkin sitä on joka kerta kääntäny katseen pois :unsure:

Toivotaan, että pian saadaan plussa uutisia täällä edes joltakin piinailijalta <3
 
icsi mamako, pahoittelut negasta! Jos yhtään lohduttaa ajatus, että ensimmäisellä IVF/ICSI:lla aika harva lopulta tulee raskaaksi, ensimmäinen on tavallaan harjoitteluhoito, sitten hienosäädetään toiseen hoitoon lääkitystä ja usein saadaan parempilaatuisia soluja. Meillä oli tokassa ja kolmannessa eri lääkkeet kuin ekassa, eka tais olla pitkä kaava ja kaksi seuraavaa lyhyitä, lopulta saatiin hyvänlaatuisia soluja, joista lähti sitten raskaus. Toivotaan, että teilläkin pian tärppää, ehkä seuraavasta hoidosta jo!
 
  • Tykkää
Reactions: icsi mamako
Onnentoivotukset täältäkin kaikille piinailijoille ja suuret pahoittelut negan saaneille. Vielä en ole ihan ehtinyt oppia, kuka on missäkin vaiheessa juuri nyt menossa, mutta eiköhän nämä pian tutuksi tule. Ja hei, tammikuussa oli niin vähän plussanneita (osin varmaan joulutauosta johtuen), että ihan jo tilastojen valossa helmikuussa pitäisi plussia tulla paaaljon enemmän, eikös vaan? :)

Näin ekakertalaisena kyselisin, kauanko teillä on mennyt toipua punktiosta työkuntoon? Itse en ole kertonut lapsettomuushoidoista työpaikallani enkä suurin surminkaan haluaisi viedä sinne sairauslomatodistusta, jossa näkyy lapsettomuusklinikan nimi. Onneksi meillä saa olla ilman lääkärintodistusta poissa kolme päivää, mutta riittääköhän se toipumiseen? Poissaolon syyksi voisi sitten sanoa – ööö – vaikka mahataudin…
 
Heips! Jepp kertaalleen kustu tikkuun pp10 joka oli selkeääkin selkeämpi nega.... Lutinus jatkuu tiistaille saakka ja tänään pp12 ja vuotoa ei ainakaan näy ja uutta testiä en oo uskaltanu tehdä :D Tosin lääkäri sanoi, että testaa vasta pp14 mutta voi näkyä jo pp10. Vähän sekavat fiilikset, lämpöä eilen ja tänään 37,5 molemmin puolin, päätä särkee, välillä kuuma välillä kylmä.... taitaa vaan mieli tehdä kepposet :D mietin just uskallanko huomenna testata uudelleen vai jännäänkö tiistaihin
 
Roxanne tosi vaikeaa etukäteen arvioida miten pitkään toipumiseen menee kullakin. Esim mulla on itsellänikin kaksi täysin erilaista kokemusta. Ekassa punktiossa sain kovat dropit eikä toimenpide tuntunut miltään, olin vaan tosi leppoisissa oloissa vahvojen lääkkeiden ansiosta ja rupattelin mukavia hoitsujen kanssa :D Mutta jo sairaalassa fentanyylin vaikutuksen hiipuessa alkoi maha kipuilla ja olin todella kipeä mahasta jonkun reilu viikon. Silloin kotimatkalla sairaalasta autossa töyssyt tuntui tosi inhottavalta esim. Nouseminen ja kävely teki inhaa sen reilu viikon ja pissaaminen sattui jännästi muutaman päivän.
Toinen punktio tehtiin toisessa paikassa lähinnä paikallispuudutteilla ja köykäisemmällä kipulääkityksellä jonka johdosta itse toimenpide sattui vähän enemmän mutta mentiin klinikalta suoraan ruokakauppaankin eikä mitään suurempia kipuja tullut lainkaan sen jälkeenkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne

Yhteistyössä