Silloin lääkärini oli täydellisen väärässä?

  • Viestiketjun aloittaja Tekevälle sattuu
  • Ensimmäinen viesti
Ai niin ei ollu lääkäri mutta hoitsu, jouduin sairaalaan ja antibioottitippaan. Neuvolakortissani lukee että olen allerginen amoxilliinille ja kerroin sen myös hoitsulle joka tuli tippaa asentamaan. Pussissa joka kanyyliin kiinnitettiin luki A-pen. Ja ne ei tämän hoiturin mielestä ole sama asia..

Olis voinut olla aika vakavakin paikka, mulle tuli vain ihoreaktio.
Ei se hoitsu sitä lääkettä määrännyt vaan lääkäri. Etkö hänelle kertonut allergiastasi?
 
viisi lasta
Olin raskaana viikoilla 12 ja aloin vuotamaan verta. Menin päivystykseen. TK lääkäri totesi, JOO keskenmeno and thats it. Sain kuitenkin lähetteen (jostain syystä, en enää muista miksi) erikoissairaanhoidon puolelle. Lopputulemana oli, että minulla oli eteisistukka, joka vuosi. Nyt tuo "keskenmennyt" on 10-vuotias nuori "mies"
 
vierailija
Oiskohan näistä hyvä kerätä ihan oma webbisivu?
Lääkärit harvoin saavat tietää jos potilas kuolee tai hoito väärää. Usein sureva ainemn ei jaksa valituksia tehdä...
 
p@ul@
Oiskohan näistä hyvä kerätä ihan oma webbisivu?
Lääkärit harvoin saavat tietää jos potilas kuolee tai hoito väärää. Usein sureva ainemn ei jaksa valituksia tehdä...
Niin, munkion täytyisi olla patologi ja sit vasta voisin kertoa tulokset, mut niitäkin on vähennetty kaiken aikaa niin, ettei syitä selvitetä - missä tapauksissa ei, en tiedä. Mut siihen tulokseen olen tullut kauan aikaa sitten, ......
kun olen niin usein erilaisia asiayhteyksiä huomannut
 
vierailija
Tässä ketjussa oli pari vanhaa vastausta, jotka menivät jotenkin näin:

"Lääkäri sanoi vauvasta, että perus flunssa ja takaisin kotiin. Seuraavana päivänä jouduttiin osastolle viikoksi, kun olikin rsv!"

Tähän kommentoisin, että lääkäri ei näissä tapauksissa ole antanut väärää diagnoosia. Rs-virus on nimenomaan perus flunssa! Jotkut vauvat pärjäävät sen kanssa, toiset vaativat sairaalahoitoa. Äidin tehtävä on arvioida, onko vauva syönyt riittävästi pärjätäkseen kotona vai onko liian sairas.
 
vierailija
Tässä ketjussa oli pari vanhaa vastausta, jotka menivät jotenkin näin:

"Lääkäri sanoi vauvasta, että perus flunssa ja takaisin kotiin. Seuraavana päivänä jouduttiin osastolle viikoksi, kun olikin rsv!"

Tähän kommentoisin, että lääkäri ei näissä tapauksissa ole antanut väärää diagnoosia. Rs-virus on nimenomaan perus flunssa! Jotkut vauvat pärjäävät sen kanssa, toiset vaativat sairaalahoitoa. Äidin tehtävä on arvioida, onko vauva syönyt riittävästi pärjätäkseen kotona vai onko liian sairas.
Oikeustieteiden tohtori Kari Uotia lainatakseni: "lääkärin paperit ovat lupa tappaa".
 
Kysin Endokrinologian lääkäri väitti muutama vuosi sitten,etten pysty laihtumaan enempää kuin n 7-10 kg,mie oon laihtunut viime vuonna n 24 kg :D
 
paula pitää pinnalla
Menin lääkäriin kun en saanut vedettyä keuhkoja täyteen ilmaa. En edes puolilleen. Kun sattui.

Rintarangan jumiuma oli diagnoosi ja määrättiin tulehduskipulääkettä ja relaksantteja.

Kuukauden päästä saman vaivan kanssa yksityisellä, röntgeniin ja keuhkojen välikarsinasta löytyi 13 senttinen kasvain.
kai valitit --- hoitovirhehän se on, väärä diagnoosi?

Rintarangan jumiumasta en ole koskaan kuullutkaan... Oliko kuumetta?
 
"Pini siro vauva on, mahtuu hyvin tulemaan." Yli nelikiloinen, ei syntynyt alakautta, itse olen 155 cm ja tuohonaikaan painoin (ei raskaana) noin 45 kg. Toista lasta ultrattiin kerran viikossa kun oli kuulemma niin pieni, suunniteltiin jo ennenaikaista synnytystä (?). Syntyi normi aikana, 3,5 kg.
 
paula pitää pinnalla
Lääkäreiden tietoon tulee kyllä aina, jos potilas kuolee.
En usko. Appiukollekin tuli kutsu kuntoutukseen muistaakseni 3 kk kuoleman jälkeen, mut hän olikin sodassa nuoruusvuodet mut sen jälkeen meni luotto moneen muuhinkin asiaan.

Tässä se juttu, miksi niin moni sairastuu, eikä muka syytä tiedetä,. Sianlihassa on samaa lääkejäämää, Mut miksi possut sairastaa, johtuu tietysti muuntogeenisestä rehusta tai miksi vaikka niistä rypsiriouheista ja melassileikkeistä, missä on neonikotinoidijäämiä?
Älä skippaa tätä, vaikka olisi kiirekin, sillä ei tätä edes aamutohtori kertonut viimeksi:-(
 
vierailija
"Ei ole tulossa vielä vähään aikaan, seuraavana aamuna syntyi vauva. "

No ei lääkäri mutta hoitaja, suuttui kun tuotiin lapsi lääkärin lähetteen mukaan sairaalaan yöllä. Sanoin vihaisesti takaisin että ei tämä meidän syytä ole että joudumme tänne tällaisena hetkenä tulemaan. Hiljeni kummasti hoitaja kun ei saanutkaan lapsen korkeaa tippumaan lääkkeillä ja jouduimme useamman päivän olemaan sisällä. Yritti paikkailla tilannetta, mutta myöhäistä.

"Ei ruokavaliolla ole vaikutusta ihon kuntoon" Iholääkäri. No ei tietenkään kun sellainen ei toisi rahoja lääketieteelle. Ja tärkeimpänä hoitona omalle iholle ollut juuri oikeanlainen ruokavalio.
 
apua kaipaava
"Ei ole tulossa vielä vähään aikaan, seuraavana aamuna syntyi vauva. "

No ei lääkäri mutta hoitaja, suuttui kun tuotiin lapsi lääkärin lähetteen mukaan sairaalaan yöllä. Sanoin vihaisesti takaisin että ei tämä meidän syytä ole että joudumme tänne tällaisena hetkenä tulemaan. Hiljeni kummasti hoitaja kun ei saanutkaan lapsen korkeaa tippumaan lääkkeillä ja jouduimme useamman päivän olemaan sisällä. Yritti paikkailla tilannetta, mutta myöhäistä.

"Ei ruokavaliolla ole vaikutusta ihon kuntoon" Iholääkäri. No ei tietenkään kun sellainen ei toisi rahoja lääketieteelle. Ja tärkeimpänä hoitona omalle iholle ollut juuri oikeanlainen ruokavalio.
Mitä oireita ihossasi on ollut ja millainen ruokavalio on auttanut? Millainen ruokavalio oli ennen?
 
vierailija
Oltiin monta vuotta käyty eri lääkäreillä lapsen kasvun takia, yrittihän ne tiettyyn pisteeseen asti tutkia. Mutta tarvittiin oikea lääkäri katsomaan tarpeeksi pitkälle.
Diagnoosin saatua meinasi yksi lääkäri että vasta viimeisen vuoden aikana näkyviä ongelmia. Sanoin että hassua että minä äitinä olen tienyt saman jo monta vuotta aikaisemmin.Loppui ne jutustelut siihen.
 
vierailija
Mitä oireita ihossasi on ollut ja millainen ruokavalio on auttanut? Millainen ruokavalio oli ennen?
Kuiva iho (halkeili paikoitellen), suunympärysihottuma, näppylöitä, paiseita
Siinä missä lääkäri yritti hoitaa kuukausien antibioottikuurilla, joiden teho väliaikaista ja puhumatta mitä tuhoa tekevät suolistolle.

En halunnut olla lääkkeiden orja, joten tutkin asiaa itse ja päädyin seuraavaan.
Sokerin minimointi, edelleen normaali käyttö aiheuttaisi ongelmia. Pystyn syömään vain pienen määrän esim. karkkia kerralla ja harvoin.
Vehnän ja gluteenin poistaminen kokonaan ruokavaliosta.
"Rasvan" minimointi eli esim sipsejä vähän ja harvoin. Käytän kuitenkin voita ja öljyjä reilusti.
Käytän maitotuotteita kohtuudella, mutta en esim juo maitoa kuin harvoin.
 
vierailija
Kuiva iho (halkeili paikoitellen), suunympärysihottuma, näppylöitä, paiseita
Siinä missä lääkäri yritti hoitaa kuukausien antibioottikuurilla, joiden teho väliaikaista ja puhumatta mitä tuhoa tekevät suolistolle.

En halunnut olla lääkkeiden orja, joten tutkin asiaa itse ja päädyin seuraavaan.
Sokerin minimointi, edelleen normaali käyttö aiheuttaisi ongelmia. Pystyn syömään vain pienen määrän esim. karkkia kerralla ja harvoin.
Vehnän ja gluteenin poistaminen kokonaan ruokavaliosta.
"Rasvan" minimointi eli esim sipsejä vähän ja harvoin. Käytän kuitenkin voita ja öljyjä reilusti.
Käytän maitotuotteita kohtuudella, mutta en esim juo maitoa kuin harvoin.
Ennen söin normaalisti kaikkea kohtuudella. Olin hoikassa kunnossa, mutta ns normaalikäyttö on minulle jo ongelmallista näiden aineiden suhteen.
 
vierailija
Lääkäri kun lääkäri..

Hammas poistettiin ja sanottiin että korkeintaan kolme päivää saattaa kestää kipu.

Paskat, neljäs päivä menossa ja heräsin taas särkyyn.
 
vierailija
Mie kävin labrassa verikokkeissa. Kattoin labran tulokset ennen lääkärriin mennoo ja kaikki arvot olivat miun mielestä kunnossa. Kun astuin ovesta sissään ja pääsin istummaan, lääkäri alkoi väittämmään, että minulla on vaikee diabetes! Olen vähän ylipainoinen ja hän väitti, että diabetes johtuu läskistä. Mie kysyin, millä muulla perusteella hän väittää minulla olevan diabetes? Hän sanoi, että verensokerini on 32! Hän väitti, että HbA1c on verensokeri joka pitää olla alle 6! Helvetin idootti. Oli pakko sannoo hänen vaikuttavan siivoojalta, joka on laittanut lääkärin takin päälle!
 

Yhteistyössä