aiheuttaako nämä pakkaset teidän elämässänne ongelmia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulle aiheuttaa ongelmia niin kotona kuin töissäkin. Tekisi mieli vaan kääriytyä peiton alle tai mikä parempaa hypätä koneeseen ja mennä jonnekin lämpimään. Kotona on kylmä, töissä on kylmä, missään ei ole hyvä. Kun vaan pakkaset laskisi alle -20 asteeseen, niin sitten helpottaisi.
 
ap....
Meillä sentäs putket on ainakin tähän asti pysyneet sulina (koputtaa puuta). Sitä vaan ei oikein keksi mitä sitä laittaisi töihin päälle, ettei nyt ihan totaalisesti jäädy ja kuitenkin pystyisi töitä tekemään. 2-4 tuntia joutuu tuolla ulkona kulkemaan kerrostalosta toiseen ja pätkiä myös omakotitaloalueita.
 
vierailija
Meillä on kerrankin lämmin. Lämmityksen aktivointiin kerrostaloasunnossamme ilmeisesti tarvitaan yli -20 asteen pakkasia. Muutama aste vähemmän ja taas palellaan.
Heti kun tulee kylmä hirveä kutiseva ihottuma valtaa. Rasittavaa.
 
vierailija
Justhan nää pasltamammat oli niin innoissan, niin innoissaan kun tuli pakkasta ja lunta.

Sanon saman mitä sillon eli kyllä vituttaa tää kylmyys suorastaan kun kaikki paikatkin kipeenä.
 
Minua harmittaa tämä kylmyys. Vaikka olenkin alunperin lappilainen, nämä kelit ärsyttävät. Mulle välillä keljuillaan sitä, kun olen vilukissa. Minkähän takia minä lähdin sieltä Lapista alunperin pois? Yks argumentti ainakin oli se, ettei olis niin ankarat olosuhteet. :mad::confused:

Lämmöllä muistan talvea 2013-2014, jolloin täällä lumet vain käväsivät maassa ja huhtikuussa oli jo +20 astetta lämmintä. :love:
 
vierailija
Työmatkapyöräilyyn pitää varata enemmän aikaa kun vaatekerroksia on paljon puettavana/riisuttavana. Lisäksi lumi hidastaa pyöräilyä jonkun verran. Tällä hetkellä mittari näyttää -23 astetta.

Talon puolesta pelkään, että putket halkee. Toivottavasti ei, vaan talo kestää, kaikin puolin.
 
vierailija
Eipä oikeastaan. Pyörällä kuljen edelleen töihin ja lämmin tulee siinä. Ulkona ei tarvitse olla kun matkojen ajan. Kotona on vähän viileä mutta mielestäni täällä on aina.
 
vierailija
Ei ainakaan toistaiseksi. Mut pakkashuippuhan on imeisesti täällä vasta huomenna, että ehtii vielä haitata. Ainoastaan auto välillä vähän nikottelee, kun kauemmin seisoo työpäivän aikana, mutta sekin lähtenyt kuitenkin vielä käyntiin.
 
vierailija
Joo, vaikuttaa. Meillä nyt ollut pakkasta -29 astetta. Välillä on viemäri jäässä sekä vesijohto. Eli ruoanlaitto, pyykinpesu, tiskaus ja vessa - asiat sekä peseytyminen ovat haastavia. Meidän perheessä kolme alle 10 vuotiasta sekä kaksi aikuista.
Lisäksi lattia on kylmä, noin puolet huoneilman lämmöstä. Pattereilla saa lämpöä, mutta hirvittää sähkölasku.
 
No voi herran ja jestas
Ikäänkuin parikytä pakkasastetta olis gauhee katastrofi?

Jos pakkasasteita on neljäkymmentä ja se jatkuu viikkotolkulla niin sit voi ollakin?

Vanhalle kototönölle kun asensin veden ja viemärin, niin viemäri on sillä syvyydellä, et jäätymistä ei tartte pelätä ennen seuraavaa jääkautta. Vesiletkun kans tilanne on toinen. Sen joutui vetämään sevverta pinnassa, et jäätymisvaara on todellinen. Sitä varten siinä on sisällä saattolämmityskaapeli. Asensin sen vuonna -98 varmuuden vuoksi. Tietääkseni sitä ei o koskaan kytketty päälle.
 
vierailija
No voi herran ja jestas
Ikäänkuin parikytä pakkasastetta olis gauhee katastrofi?

Jos pakkasasteita on neljäkymmentä ja se jatkuu viikkotolkulla niin sit voi ollakin?

Vanhalle kototönölle kun asensin veden ja viemärin, niin viemäri on sillä syvyydellä, et jäätymistä ei tartte pelätä ennen seuraavaa jääkautta. Vesiletkun kans tilanne on toinen. Sen joutui vetämään sevverta pinnassa, et jäätymisvaara on todellinen. Sitä varten siinä on sisällä saattolämmityskaapeli. Asensin sen vuonna -98 varmuuden vuoksi. Tietääkseni sitä ei o koskaan kytketty päälle.
Meilläkin laitetaan lämmitys vesiputkelle ja viemärille ens kesänä. Muutettiin tähän taloon syksyllä eikä tiedetty, että paikat jäätää kovemmilla pakkasilla kun entinen asukas ei siitä mitään maininnut (yllätys yllätys).
Ulkoillaan, käydään töissä ja koulussa yms. ihan normaalisti mikäli auto suostuu käynnistymään.
 
vierailija
toivottavasti veden ja viemärin kanssa ei tule ongelmia kun aina ennen on ollu koville pakkasille lumipeitettä eristämässä,,,,,,autot kyllä toiminee mutta toisessa on vaan talvilaatua ei artista, huilatkoon auto sen aikaa mitä on kovia pakkasia
 
vierailija
Mä olen aina inhonnut talvea ja jos mulla olis rahaa niin mä viettäisin kaikki talvet lämpimässä. Jotain 4 kuukautta ainakin olis varmaan just se aika joulukuusta maaliskuuhun. Mä ottaisin kimpsut ja kampsut ja tytöt lähtis mukaan. Ollaan haaveiltu varmaan miljoona kertaa että aletaan elämään niin. Pakkaset mä vietän sisällä ja sen takia varmaan sitten muuna aikana tulee oltua aika paljon ulkona. Vesisateet mä kestän paljon paremmin varsinkin jos on lämmintä sadetta. Mun puolesta suomessa talvet sais olla vaikka jatkuvaa vesisadetta paljon mieluummin.
 
vierailija
No ei nyt ongelmia, mutta inhoan kylmää. Helteitä rakastan. Lasten koulumatka on 1,5 km ja jotenkin tuntuu kurjalta laittaa heidät käveleen kouluun. Koiran kanssa ei pysty tekeen kuin nopeat pissalenkit, käsien iho kuivuu niin, että halkeilee ja hirveä kirvely.
 
HippuTAR
Joo, auto ei lähteny aamulla käyntiin. Lähti se sit lopuksi erinäisten temppujen jälkeen. Akku saattaa olla huonohko mut ei millää viittis vaihtaa ku alkukeväästä ois koko kottero menos vaihtoon.
Nyt se on koko yön lämmitykses ja filtti konepellillä, mies onneksi huomenna vapaalla niin se vie mut töihin ja hakee kotia (töis ei saa autoa lämmitykseen). Ennusteen mukaan ens viikolla onkin jo paljon lämpösempää.
 
Mä olen aina inhonnut talvea ja jos mulla olis rahaa niin mä viettäisin kaikki talvet lämpimässä. Jotain 4 kuukautta ainakin olis varmaan just se aika joulukuusta maaliskuuhun. Mä ottaisin kimpsut ja kampsut ja tytöt lähtis mukaan. Ollaan haaveiltu varmaan miljoona kertaa että aletaan elämään niin. Pakkaset mä vietän sisällä ja sen takia varmaan sitten muuna aikana tulee oltua aika paljon ulkona. Vesisateet mä kestän paljon paremmin varsinkin jos on lämmintä sadetta. Mun puolesta suomessa talvet sais olla vaikka jatkuvaa vesisadetta paljon mieluummin.
Miksette muuttais esim. Espanjaan. olen kuullut, että siellä on halvempaa, niin miksei sitten keräisi vaikka Suomessa oloaikana sen verran rahaa, että pärjää vaikka pahimmat talviviikot siellä?
 
Ei tää oo mietenkään vaikuttanut. Täytyy vain pukea enemmän eikä tee mieli olla ulkona, kun naama jäätyy eikä noilla vaatekerroksilla pysty liikkumaan. Ja pitää mennä töihin vähän etuajassa, että ehtii riisuutua ja ottaa sukkahousut pois ym.
 
Astmaatikko
Saa nähdä kuinka mun käy kun lähden kävelemään töihin. Mulla on kesällä 2013 todettu astma, mutta on ollut pari leudompaa talvea niin en oikein tiedä vielä kuinka reagoin kovilla pakkasilla. Vähän jo otti henkeen kun oli pakkasta -16. Nyt on -28, että saa nähdä. Muuten ei ole ongelmia pakkasen suhteen.
 

Yhteistyössä