The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Spencer Hastings
Miten mut (ja kaikki normaalisti kasvatetut) on opetettu: kun paistinpannun kahva on löysä, kääntele pannua ja katso onko siellä esim ruuvia, jota voisi kiristää.

Miten mies on opetettu: paistinpannun kahva on löysä. Aha, heitä roskiin.

Se oli 21v kun muutettiin yhteen ekaa kertaa, ja sillon huomasin että sillä on mm. sellaisia käsityksiä elintarvikkeista, kuten että maito on pilalla kun siitä on päiväys tänään ja koko purkkia ei ole avattu. Ei myöskään osannut oikeasti pestä lattioita tai lajitella pyykkejä alkeellisestikaan. No tähän kaikki miehet sanoo et öhöhö ei niitä tarvikaan, mut kyllä tarvii että tietyt jutut säilyy parempana pidempään. Varsinkin naisten hepeneet.

Mutta anoppilassa oleiillessa olen huomannut kyllä tasan mistä nämä tavat olivat tarttuneet. Käytännönjärki ja nerous ei viihdy samassa paketissa.

Miten mut (ja kaikki normaalisti kasvatetut) on opetettu: kun paistinpannun kahva on löysä, kääntele pannua ja katso onko siellä esim ruuvia, jota voisi kiristää.

Se oli 21v kun muutettiin yhteen ekaa kertaa, ja sillon huomasin että sillä on mm. sellaisia käsityksiä elintarvikkeista, kuten että maito on pilalla kun siitä on päiväys tänään ja koko purkkia ei ole avattu. Ei myöskään osannut oikeasti pestä lattioita tai lajitella pyykkejä alkeellisestikaan. No tähän kaikki miehet sanoo et öhöhö ei niitä tarvikaan, mut kyllä tarvii että tietyt jutut säilyy parempana pidempään. Varsinkin naisten hepeneet.

Mutta anoppilassa oleiillessa olen huomannut kyllä tasan mistä nämä tavat olivat tarttuneet. Käytännönjärki ja nerous ei viihdy samassa paketissa.
Me oltiin toissaviikonloppuna mummolassa tekemässä sapuskaa ja mulle jäi paistinpannusta kahva käteen. Viisitoistakesäinen poikani kipaisi oitis eteisen työkalupakille ja ruuvasi kahvan takaisin. Ainakin noilta osin olen siis onnistunut opetuksessa, luulisin.

• Tykkää
Reactions: Spencer Hastings

kukin lajittelee omat pyykkinsä (n)

ei me ruveta akkain hepeneistä ottaa vastuuta

Sanoppa muuta, ne on niin hyviä - vallankin silloin kun ite pääsee ihan valmiiseen pöytään niillä herkuttelemaan :)

Mutta silloin kun ite on niitä paistelemassa, niin hätähän siinä meinaa tulla kun kintuissa on pyörimässä nää muut loppasuut ja heti sitä mukaa napsimassa muikkuja kitusiinsa, mitä mä saan niitä paistettua :D

...en mä niistä kyllä ikinä saa niin hyviä kuin mitä oma äiti, mummista nyt puhumattakaan:barefoot::notworthy:...mutta on ne omalle väelle kelvannut :)

Spencer Hastings
Meillä on nykyään kotitöissä sellanen jako, että mä pesen pyykit, imuroin, pyyhin pölyt ja lattiat ja mies tiskaa, vie roskat ja käyttää porakonetta. Ja useammin siistii lemmikkien häkkiä. Toimii nykyään oikein kivasti, ja mies on oppinu tässä vuosien varrella mm. kierrättämään oikein ja käyttämään elintarvikkeiden säilytys- ja säilyvyysasioissa päätään. Meillä ei mee lähes ollenkaan ruokaa roskiin enää mistään syystä.

Vielä huominen ja lauantai paastoa, miten selviän kun katselen vaan jo tulevaa induktiokautta varten aterioita :D

...muuten, meinaakohan se oikeesti ruveta tekemään talvea :)?

Ihan on muuten semmonen tutina ja olotila, mun nessu on haistanut tänään semmosen orastavan potentialisen talvikylmyystuoksun, semmosen pakkaspojan hönkäyksen :)...ihan vilukissana mä täällä menen, villasukat polviin asti kiskottuina ja villatakinretaleeseen kääriytyneenä ja siltikin oon syväjäässä..

No, pahus sentään, voi harmien harmi *hipistelee tonttulakkia*..taijankin joutua pahastuksekseni tekemään lämmintä glögiä kohtsiltään:barefoot:.....:D

Terkkui mummilasta.:love:
Ollaa käyty kaupoil, pesty pyykkii ja siivoiltu.
Hauska päivä ollu. Ollaa naurettu huolella.:)Paras mummi ikinä!:love: Harvemmin tulee oltua tällee pidemmänkaavan mukaan. Mummi on yleensä meil ja lapset vie aina kaikki huomiot, nyt sain mummin ihan itelle.:)

Haen kohta lakanat kuivaushuoneesta ja sit kotia kohti.

Kauheesti olis kivoi ketjui mihin vastata mut himas sit vasta. Ei täl luuril jaksa räveltää.
Bussil pitäs kotiutuu.:cautious: En kehtaa ruikata kyytii keltään ja taksil en enää suhaa.:coffee:

• Tykkää
Reactions: Kais
Spencer Hastings
...muuten, meinaakohan se oikeesti ruveta tekemään talvea :)?

Ihan on muuten semmonen tutina ja olotila, mun nessu on haistanut tänään semmosen orastavan potentialisen talvikylmyystuoksun, semmosen pakkaspojan hönkäyksen :)
.
NIMENOMAAN. Tänään on ollut ihana päivä, harmi että nukuin työajan jälkeisen valoisan ajan. Mut josko pian ois ihan taaaaalviiiii

Meillä on nykyään kotitöissä sellanen jako, että mä pesen pyykit, imuroin, pyyhin pölyt ja lattiat ja mies tiskaa, vie roskat ja käyttää porakonetta. Ja useammin siistii lemmikkien häkkiä. Toimii nykyään oikein kivasti, ja mies on oppinu tässä vuosien varrella mm. kierrättämään oikein ja käyttämään elintarvikkeiden säilytys- ja säilyvyysasioissa päätään. Meillä ei mee lähes ollenkaan ruokaa roskiin enää mistään syystä.

Vielä huominen ja lauantai paastoa, miten selviän kun katselen vaan jo tulevaa induktiokautta varten aterioita :D
viitannet kaikkien rakastamaan sähkömagneettiseen induktioon

"jos vain Maxwell aikasi vei" *hyräilee*

Terkkui mummilasta.:love:
Ollaa käyty kaupoil, pesty pyykkii ja siivoiltu.
Hauska päivä ollu. Ollaa naurettu huolella.:)Paras mummi ikinä!:love: Harvemmin tulee oltua tällee pidemmänkaavan mukaan. Mummi on yleensä meil ja lapset vie aina kaikki huomiot, nyt sain mummin ihan itelle.:)

Haen kohta lakanat kuivaushuoneesta ja sit kotia kohti.

Kauheesti olis kivoi ketjui mihin vastata mut himas sit vasta. Ei täl luuril jaksa räveltää.
Bussil pitäs kotiutuu.:cautious: En kehtaa ruikata kyytii keltään ja taksil en enää suhaa.:coffee:
Oi sentään, mä voin niin sieluni silmin nähdä tuon käyntisi :)...mummisi katselee sua ja kuuntelee juttujas tuikkivin silmin ja huokailee samalla, miten onnellinen onkaan kun saa olla elämässäs mukana :love:

Mummit vaan on :love: - ihan aina ja alituisesti, sieltä pilven päältäkin :)

• Tykkää
Reactions: Kais
NIMENOMAAN. Tänään on ollut ihana päivä, harmi että nukuin työajan jälkeisen valoisan ajan. Mut josko pian ois ihan taaaaalviiiii
On mun vaan sanottava, että kyllä tässä jo lunta kaipaa :)...vaikka on tää syksykin ollut ihan ihmeen huikee, väriloisto kohdillansa :)

Joskohan ne sääveikkaukset pitäis sitten paikkaansa, että näillekin leveysasteille satelis viikonlopun aikana lunta :)?...ihan hassua kyllä, mutta pikkupakkaselle ja huuruhengitykselle nyt olis tilausta tyrkyllä :)

Ja sille ensilumen kauneudelle <3 (mitn en puhukaan sitten siitä riemunjoikaamisesta minkä se mussa kirvottaa, silloin ei kande olla aivan likellä ettei mene korvat ihan kippuralle saati että jäis jalkoihin siinä hötäkässä kun mä singahdan ulos pomppimaan ja ihastelemaan niitä lumihiutaleita)

• Tykkää
Reactions: famipala ja Kais
Spencer Hastings
Olin toimelias ja ilmoittauduin uuden luottamushenkilön verkkokurssille liiton sivuilla, jäin siinä sit tutkimaan omia tietoja ja mm 7v aikana maksettuja jäsenmaksuja. Mulla on menny heinäkuussa 2013 122e jäsenmaksuja :D Tienasinkohan jonkun bonustilin tolloin.. varmaan. Yks kerta mun palkka oli perinteisen vähän yli paritonnisen sijasta 6500. Se oli hienoa aikaa se.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä