en ole rasisti mutta..

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Koska se ihminen ei omaa tarpeeks munaa ja pysty olemaan sanojensa takana tiukan paikan tullen. Toi lause on vähän niin kuin vapaudut vankilasta kortti.

Niin ja kyllä se tekee rasistin, jos ei tasa-arvoisesti siinä samalla mainitse vastaavasti valkonaamojen tekemiä rikoksia.

vierailija
Koska se ihminen ei omaa tarpeeks munaa ja pysty olemaan sanojensa takana tiukan paikan tullen. Toi lause on vähän niin kuin vapaudut vankilasta kortti.

Niin ja kyllä se tekee rasistin, jos ei tasa-arvoisesti siinä samalla mainitse vastaavasti valkonaamojen tekemiä rikoksia.
Aivan, joka kerta kun aivan ihana musulmaani tekee rikoksen, on muistutettava jostakin kantasuomalaisen tekemästä rikoksesta. Kaivetaan vaikka monta vanhaa näytille, ettei Ali-Babar Von Hassan Raiskaaja näytä pahalta.

vierailija
Rasismihan tarkoittaa ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät.

-Minä en mielestäni tee mitään näistä, vaikka olenkin maahanmuuttokriittinen. En eriarvoista ketään sanomalla, että Suomella ei ole varaa elättää kaikkia pakolaisia.

Jotkut tulkitsevat minut silti rasistiksi. Siksi aloitan usein lauseeni, en ole rasisti. Alleviivatakseni, etten ole ketään ylempänä.

• Tykkää
Reactions: Echo
Ei estäkään ja lisäksi "En ole rasisti" -lause saa vaan ainakin omaan silmään ihmisen näyttämään epävarmalta omista lausunnoista eikä vaikuta siltä, että henkilö pysyisi sanojensa takana. Lisäksi tolla lauseen aloituksella helposti saadaan sitten aiheen ohi väittely oletko nyt sitten rasisti vai et.
Ehkä siitä rasistiksi leimaamisesta on tullut niin kova pelko, että pitää semmoinen ylimääräinen lause laittaa lauseen alkuun. Kukaan ei uskalla tulla leimatuksi rasistiksi. Toinen leima on natsin leima, mitä ei ole mukava saada.

Rasismihan tarkoittaa ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät.
Noista kahden perusteella olen rasisti, neljän ei. Eli joku saa mun puolesta olla minkävärinen, mistä maasta ja minkäkielinen tahansa, ne ei viittaa ihmisen omaan toimintaan ja ajatteluun, mutta jotkut kulttuurit ja uskonnot nyt vaan on mun mielestä syvältä pyllyn uumenista.

Eli en tiedä olenko rasisti vai en. :D

vierailija
Noista kahden perusteella olen rasisti, neljän ei. Eli joku saa mun puolesta olla minkävärinen, mistä maasta ja minkäkielinen tahansa, ne ei viittaa ihmisen omaan toimintaan ja ajatteluun, mutta jotkut kulttuurit ja uskonnot nyt vaan on mun mielestä syvältä pyllyn uumenista.

Eli en tiedä olenko rasisti vai en. :D
Siis etkö sä ennen tätä edes tiennyt rasistin määritelmää? Ja silti oot viljellyt sitä "en oo rasisti" lausetta? Voi pyhä jysäys. Tottakai sä sitten olet rasisti, jos "noista kahden perusteella olet rasisti". Olet rasisti vaikka olisit noista vain yhden perusteella rasisti. Että jätäppäa jatkossa ne "en ole rasisti" mantrat sanomatta. Oot niin tekopyhä.

Siis etkö sä ennen tätä edes tiennyt rasistin määritelmää? Ja silti oot viljellyt sitä "en oo rasisti" lausetta? Voi pyhä jysäys. Tottakai sä sitten olet rasisti, jos "noista kahden perusteella olet rasisti". Olet rasisti vaikka olisit noista vain yhden perusteella rasisti. Että jätäppäa jatkossa ne "en ole rasisti" mantrat sanomatta. Oot niin tekopyhä.
Ja sä niputat kaiken.

Mä väitän että ei tässä maassa kaikki muutkaan ole avosylin ottamassa vastaan muslimien uskontoa ja kulttuuria. Noin niinkuin esimerkkinä. Ei kaikki halua jotain mehiläistenhoitaja-huntua käyttää ym.

vierailija
Ja sä niputat kaiken.

Mä väitän että ei tässä maassa kaikki muutkaan ole avosylin ottamassa vastaan muslimien uskontoa ja kulttuuria. Noin niinkuin esimerkkinä. Ei kaikki halua jotain mehiläistenhoitaja-huntua käyttää ym.
Minä olen se ei-rasisti -vierailija aikaisemmin.

Minä en ole ottamassa vastaan kenenkään uskontoa, mutten myöskään arvostele ketään uskonnon perusteella.

Enkä pidä kaikkien kulttuurista, jos minun sitä pitäisi harjoittaa. Mutta osaan kunnioittaa heidän opittuja tapojaan. Tietenkin väkivalta yms. menevät yli hilseen, oli kyse mistä tahansa.

En koe silti olevani rasisti, vaikka en ole valmis ottamaan omakseni muiden kulttuureita/uskontoja tms... Kunnioitan kuitenkin.

Minä olen se ei-rasisti -vierailija aikaisemmin.

Minä en ole ottamassa vastaan kenenkään uskontoa, mutten myöskään arvostele ketään uskonnon perusteella.

Enkä pidä kaikkien kulttuurista, jos minun sitä pitäisi harjoittaa. Mutta osaan kunnioittaa heidän opittuja tapojaan. Tietenkin väkivalta yms. menevät yli hilseen, oli kyse mistä tahansa.

En koe silti olevani rasisti, vaikka en ole valmis ottamaan omakseni muiden kulttuureita/uskontoja tms... Kunnioitan kuitenkin.
Laitetaas nyt rasimin määritelmä. Siinä on olennaista se, joutuuko se ihminen vainotuksi tai pustetäänkö hänet ihmisenä eriarvoiseen asemaan eri tekijöiden takia.
Eli kun en vainoa henkilökohtaisesti ketään ja mun mielestä jokainen maailman ihminen on samanarvoinen, niin 100% en ole rasisti. Mutta haluanko estää islamin leviämistä vaikka moskeijahanke-addressilla? Juu. Eli haluan estää mun mielestä typerän uskonnon leviämistä.
Ota tästä nyt sitten selvää, pitäisi olla joku kulttuuriantropologi tai joku nyt kertomassa miten rasismin käsite menee.

Rasismi on aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua eli syrjintää.[1]Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.[2][3]

vierailija
Ja sä niputat kaiken.

Miten tämä käsite on sulle noin hankala?

Jos sä ARVOTAT esim. ne muslimit ALEMPIARVOISEKSI sä olet rasisti. Jos sä sen sijaan et vain itse haluaisi käyttää muslimihuntua, niin ei se tietenkään ole rasismia. Ei sun tarvii hyväksyä kaikkien kulttuurien tai uskontojen tapoja, eikä se silti tarkoita ettäkö olisit rasisti. Ymmärryksessä vikaa?

vierailija
Laitetaas nyt rasimin määritelmä. Siinä on olennaista se, joutuuko se ihminen vainotuksi tai pustetäänkö hänet ihmisenä eriarvoiseen asemaan eri tekijöiden takia.
Eli kun en vainoa henkilökohtaisesti ketään, niin 100% en ole rasisti. Mutta haluanko estää islamin leviämistä vaikka moskeijahanke-addressilla? Juu. Eli haluan estää mun mielestä typerän uskonnon leviämistä.
Ota tästä nyt sitten selvää, pitäisi olla joku kulttuuriantropologi tai joku nyt kertomassa miten rasismin käsite menee.

Rasismi on aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua eli syrjintää.[1]Rasismiksi voidaan kutsua myös toimintatapoja ja yhteiskunnallisia rakenteita, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.[2][3]
Viittasin vain viestiisi, jossa kysyit kuinka moni haluaisi itse pukeutua muslimivaatteisiin.

En haluaisi pukeutua, mutta se ei tee rasistia etten halua itse sitä toimintaa harrastaa. Jos joku toinen haluaa, se ei minua liikuta.

Yhteistyössä