Onko tämä ihan normaali ikäero nuorella parilla?

• Viestiketjun aloittaja huhhoijakkaa
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miten ne menee ne henkiset tasot, ja missä iässä tai minkä kokemusten myötä tuo 19v saavuttaa sen henkisen tason jolla 26v on nyt? Onko se vuoden päälle, kahden, viiden? Vai onko se sopiva haitari esimerkiksi prosentteja iästä?

Mun mies oli 28v kun minä olin 19v. Onhan se epätodennäköisempää että yhteys löytyy kuin 22- ja 24-vuotiaalla, noin tilastollisesti, mutta onneksi puolisoa ei valita tilastolaskennalla. Yhdessä on oltu 15 vuotta enkä ainakaan vielä ole huomannut miehessä häiriintymisen merkkejä. Oltiin toki tuossa vaiheessa siinä mielessä eri elämäntilanteessa, että toinen oli ollut jo jonkin aikaa työelämässä ja toinen vasta opiskelija, mutta... eikö toi nyt ole aika marginaalista?

vierailija
Minusta ikää enemmän vaikuttaa persoonien yhteensopivuus. Kaksi tuollaista paria tiedän ja molemmat päätyivät eroon vuoden jälkeen. Ikä ei kuitenkaan ollut se määrittävä tekijä, vaan muut syyt.

vierailija
Minusta ikää enemmän vaikuttaa persoonien yhteensopivuus. Kaksi tuollaista paria tiedän ja molemmat päätyivät eroon vuoden jälkeen. Ikä ei kuitenkaan ollut se määrittävä tekijä, vaan muut syyt.
Kymmenen vuoden ikäero ei ikäerona varmaan juurikaan vaikuta suhteessa vielä, ainakaan jos mies on se vanhempi osapuoli.
Tunnen useamman tälläisen parin ,eikä ikä mikään ongelma ole. Kyllä ne ongelmat syntyy ennemmin muista asioista, kuten pariskunnan erilaisesta arvomaailmasta.

Jos ikäeroa alkaa olemaan liki 20v niin silloin syntyy jo varmasti keskustelunaihetta isosta ikäerosta johtuen. Onhan pariskunnat tavallaan ihan eri sukupolven edustajia.
Toki aina löytyy niitä,jotka kaipaavat itselleen isää tai äitiä ;)

Minä olin just täyttänyt 18 kun alettiin seurustella. Mies oli aikaisemmin täyttänyt 27 vuotta. Voi jessus sitä kauhistelun määrää, minkä me kohtasimme joka paikassa. Jopa oma äiti "riemastui" ja haukkui hänet "vanhaksi äijäksi".
Sittemmin ovat kyllä olleet tyytyväisiä vävyynsä :p Edelleen yhdessä ja syksyllä tuli 17 vuotta täyteen yhdessäoloa, josta ollaan oltu naimisissa 12,5 vuotta :)

Yhteistyössä