Mua oikeasti huolettaa/pännii että toisen äitiyttä ei saa kritisoida

fhjfhjgdh
Narsistinen persoonallisuushäiriö


Narsistinen persoonallisuushäiriö on persoonallisuushäiriöihin kuuluva psyykkinen häiriö. Se hyväksyttiin psykiatriseen diagnostiseen DSM-järjestelmään vuonna 1980. Kansainvälisestä tautiluokituksesta ICD-10:stä puuttuu tämä häiriö, ja se luokitellaan muuksi persoonallisuushäiriöksi. Häiriölle on tyypillistä erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys. Häiriöstä kärsivä kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen ja voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen.

Psykologian mukaan narsistinen häiriö ei ilmene älyllisinä tai suoritusongelmina eikä myöskään mielenterveysongelmina. Se ilmenee sosiaalisessa käyttäytymisessä, ja kun ihmiseltä puuttuvat tietyt hillitsevät mekanismit, esimerkiksi syyllisyyden- ja häpeäntunteet, hän voi suoriutua älyllisesti keskimääräistä paremmin. Hän ei kykene myöntämään epäonnistumista, mikä voi antaa harhaanjohtavasti kuvan vahvasta itsetunnosta.

Ilmeneminen
Häiriötasoinen narsisti on itsekeskeinen, huomionkipeä, kateellinen ja hyväksikäyttävä. Narsisti kokee uhkaa itseään kohtaan osaavampien seurassa. Siksi narsisti voi saada esim. työpaikalla paljon pahaa aikaa.

Persoonallisuushäiriöt ovat yleisesti kehityksellisiä tiloja, jotka alkavat lapsuudessa, nuoruudessa tai viimeistään nuorella aikuisiällä. Myöhemmällä iällä ilmeneviä muutoksia, jotka aiheutuvat psykiatrisen tai somaattisen sairauden tai pitkittyneen stressin seurauksena kutsutaan persoonallisuuden muutoksiksi. Persoonallisuushäiriöisen ja normaalin käytöksen raja on häilyvä ja useimmilla psyykkisesti terveilläkin ihmisillä ilmenee persoonallisuushäiriöiselle tyypillistä käytöstä ja tapoja kokea etenkin stressitilanteissa.
 
Narsistinen persoonallisuushäiriö


Narsistinen persoonallisuushäiriö on persoonallisuushäiriöihin kuuluva psyykkinen häiriö. Se hyväksyttiin psykiatriseen diagnostiseen DSM-järjestelmään vuonna 1980. Kansainvälisestä tautiluokituksesta ICD-10:stä puuttuu tämä häiriö, ja se luokitellaan muuksi persoonallisuushäiriöksi. Häiriölle on tyypillistä erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys. Häiriöstä kärsivä kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen ja voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen.

Psykologian mukaan narsistinen häiriö ei ilmene älyllisinä tai suoritusongelmina eikä myöskään mielenterveysongelmina. Se ilmenee sosiaalisessa käyttäytymisessä, ja kun ihmiseltä puuttuvat tietyt hillitsevät mekanismit, esimerkiksi syyllisyyden- ja häpeäntunteet, hän voi suoriutua älyllisesti keskimääräistä paremmin. Hän ei kykene myöntämään epäonnistumista, mikä voi antaa harhaanjohtavasti kuvan vahvasta itsetunnosta.

Ilmeneminen
Häiriötasoinen narsisti on itsekeskeinen, huomionkipeä, kateellinen ja hyväksikäyttävä. Narsisti kokee uhkaa itseään kohtaan osaavampien seurassa. Siksi narsisti voi saada esim. työpaikalla paljon pahaa aikaa.

Persoonallisuushäiriöt ovat yleisesti kehityksellisiä tiloja, jotka alkavat lapsuudessa, nuoruudessa tai viimeistään nuorella aikuisiällä. Myöhemmällä iällä ilmeneviä muutoksia, jotka aiheutuvat psykiatrisen tai somaattisen sairauden tai pitkittyneen stressin seurauksena kutsutaan persoonallisuuden muutoksiksi. Persoonallisuushäiriöisen ja normaalin käytöksen raja on häilyvä ja useimmilla psyykkisesti terveilläkin ihmisillä ilmenee persoonallisuushäiriöiselle tyypillistä käytöstä ja tapoja kokea etenkin stressitilanteissa.
Mä olen sentäs myöntänyt monen palstavuoden aikana moonta asiaa, ehkä enemmän kuin mitä monet muut. Ja häpeän oikeasti käytöstäni.
Mutta Milanna ei myönnä mitään. Aina vaan nauraa kaikelle.

Että silleen. Ohi meni.
 
good night
mene nukkumaan.
ei kukaan ole sulle tilivelvollinen mitä ajattelee kustakin nikistä ja niiten äititaidoista.
Kaikki äidit on erilaisia.
Anna olla jo, hävisit tän väännön. Niele mokasi ja jatka matkaa, mieluiten kunnon yöunilla. :)
 
Kysyin, että miksi et lopeta huonoa käytöstäsi. En vastailusta puhunut.
Luuletko että mä muutan mielipidettäni Milannasta tämän jälkeenkään? Pysyn kannassani, ja siksi vastaukset ovat sen mukaisia vaikka multa kysyisitte sen miljoona kertaa ja sitä kautta saisin entistä pinttyneemmän inttäjän ja ilkeilijän leiman. Kysehän oli alunperin yhdestä viestistä jota muut jäi jatkamaan kyselyillä "kuinka voit sanoa noin."
Mutta koska en halua häntä enää ryöpyttää, mun pitäisi olla vastaamatta.

Lopetetaanko tämä ketju yhdessä?
 
vierailija
Luuletko että mä muutan mielipidettäni Milannasta tämän jälkeenkään? Pysyn kannassani, ja siksi vastaukset ovat sen mukaisia vaikka multa kysyisitte sen miljoona kertaa ja sitä kautta saisin entistä pinttyneemmän inttäjän ja ilkeilijän leiman. Kysehän oli alunperin yhdestä viestistä jota muut jäi jatkamaan kyselyillä "kuinka voit sanoa noin."
Mutta koska en halua häntä enää ryöpyttää, mun pitäisi olla vastaamatta.

Lopetetaanko tämä ketju yhdessä?
Onko joku pyytänyt tai käskenyt sua muuttamaan mieltäsi? Nyt puhutaan sun käytöksestä.
 
Ihanko olet ylpeä käytöksestäsi? Ei kaduta? Hävetä?
Tällä palstalla on ilkeilijöitä (ties minkä asian tai ihmisen kimpussa) joiden kimppuun ei hyökätä yhden kritisoivan viestinsä takia.

Mä olen huomannut että jos mä kritisoin vaikka ihan aiheestakin, yhdellä viestillä niin auta armias, se yksi viesti ei jää siihen vaan sitä riepotellaan.

Otanko sut kohteeksi? En, vaan sä saat sun kritisoivan viestisi kirjoittaa vain kerran ja häipyä sit, ilman 10 sivun lisäselvityksiä.
 
vierailija
Tällä palstalla on ilkeilijöitä (ties minkä asian tai ihmisen kimpussa) joiden kimppuun ei hyökätä yhden kritisoivan viestinsä takia.

Mä olen huomannut että jos mä kritisoin vaikka ihan aiheestakin, yhdellä viestillä niin auta armias, se yksi viesti ei jää siihen.

Otanko sut kohteeksi? En, vaan sä saat sun kritisoivan viestisi kirjoittaa vain kerran ja häipyä sit, ilman 10 sivun lisäselvityksiä.
Minäkö tämän ketjun aloitin? Vaiko sittenkin sinä? Ja sitten ihmettelet, kun käytöstäsi ihmetellään ja kritisoidaan.

Et sä armiaan apua tarvitse, ihan itse sä päätät jatkaa niiden viestien kirjoitelua. Sinä. Itse. Ota nyt vähän vastuuta käytöksestäsi.
 
vierailija
Persoonallisuushäiriöiden päätyyppejä
Persoonallisuushäiriöt jaetaan nykyisin kolmeen eri pääryhmään.Epäluuloiselle (paranoidinen), eristäytyvälle (skitsoidinen) ja psykoosipiirteiselle (skitsotyyppinen) persoonallisuushäiriöille on ominaista käytöksen erikoisuus tai outous. Epäsosiaaliselle (antisosiaalinen), epävakaalle ("rajatila", "borderline"), huomiohakuiselle ja narsistiselle persoonallisuushäiriöille on ominaista käytöksen dramaattisuus, emotionaalisuus tai epävakaus. Estyneelle, riippuvaiselle ja pakko-oireiselle persoonallisuushäiriöille on tyypillistä ahdistuneisuus ja pelokkuus. Usein henkilöllä ilmenee samanaikaisesti usean eri persoonallisuushäiriön piirteitä. Epäluuloiset, narsistiset, epäsosiaaliset ja pakko-oireiset häiriöt ovat yleisempiä miehillä, kun taas epävakaa, riippuvainen ja huomiohakuinen persoonallisuus ovat tavallisempia naisilla.
 
p@ula
No minä vastustan ajatusta että noi liittyy vaan äitiyteen. Eikö isän pidä ulkoilla ja rajoittaa lasten pelaamista. Kaikki on aina äiti sitä ja äiti tätä... Arghhh

Puhukaa vanhemmuudesta.
Niin luulis, et nykyisin olis toisin!

Mut jostain puskee mieleen tämä tositapahtumiin perustuva elokuva. Jos ette ole ennen nähneet, katsokaa, miksi tietyn ikäidet ihmiset suhtautuvat asioihin eri tavalla. Ei miille enää kukaan mitään voi:-(
Mut on hyvä tietää käytännöistä ja tavoista - aika lähellä heidän nuoruutta tai läheisten kokemuksia:
 
vierailija
Mä olen huomannut että jos mä kritisoin vaikka ihan aiheestakin, yhdellä viestillä niin auta armias, se yksi viesti ei jää siihen vaan sitä riepotellaan.
Jos noin on eikö se saa sua miettimään tapaa millä kirjoitat? Ilmeisesti ei saa, kun sun mielestä sä olet väärinymmärretty nero jolla on koko Totuus jonka saat laukoa, ja muut on väärässä.

Kuka tahansa joka arvostelisi toista noin röyhkeästi kuin sä Milannaa saisi samaa palautetta.

Mieti voisiko joskus olla niin että SÄ oletkin väärässä - eikä ne kaikki muut.

Kun on noin yksinäinen ja eri mieltä kaikkien muiden kanssa niin jotain se kertoo...
 
vierailija
Jos aspergeria veikataan niin sen verran mussa sit sitä on, että mulla on voimakas oikeudentaju.
:ROFLMAO:

Vai oletko tosissasi??? :unsure: Sä, joka et myönnä olevasi väärässä ja korotat itsesi ja arvostelet toisia - sullako on voimakas OIKEUDENTAJU? Jos olet oikeasti sitä mieltä niin olen todella huolissani sun perheestä ja läheisistä. :(

Sä olet todella ylemmyydentuntoinen. Se on pelottavaa.
 
vierailija
Mä olen sentäs myöntänyt monen palstavuoden aikana moonta asiaa, ehkä enemmän kuin mitä monet muut. Ja häpeän oikeasti käytöstäni.
Mutta Milanna ei myönnä mitään. Aina vaan nauraa kaikelle.

Että silleen. Ohi meni.
Ethän sä myönnä olevasi väärässä koskaan. Selität kaiken itsellesi parhaaksi. Kun sulla on se ylempi tieto jonka jaat tavallisille kuolevaisille ylempää.

Milanna sitä ja Milanna tätä. Milannan ei tarvitse myöntää SULLE mitään. Jollekin palstan häirikölle.

Kumpikohan lopulta sinne taivaaseen menee - ja kumman kanssa siellä olis harmonisempaa. Sä tekisit senkin paikan sotatantereeksi.
 
vierailija
Mutta hukkaan nämäkin palautteet menee, kun sä et myönnä mitään ja selität kaiken niin että sä olet oikeassa ja Milanna väärässä ja muut on samaa mieltä mutta ei uskalla puuttua jne...

Toivottavasti nukuit hyvin niinkuin hurskas uskovainen joka on tehnyt suuren palveluksen yhteisöllö tuomalla Totuuden esille. :love:
 

Yhteistyössä