Kun luen tätä palstaa, voin huonosti, miten paljon rasistisia aloituksia on täällä

vierailija
Tiedän, ja myönnän. Johonkin ketjuun kirjoittaminen on kuin loputon suo, tänään viimeksi sanoin miehelleni että takavarikoi tää kännykkäni.
Mutta pimeänpelot ja muut ongelmat tulee semmoisissakin perheissä joissa äiti ei palstaile. Ja niistä peloista on mun lasten kanssa puhuttu noin, hmmm, tuhat kertaa, rehellisesti arvioituna?

Ja se ei tee musta huonoa äitiä jos kerron avoimesti meidän perheen ongelmista, koska ongelmia on joka perheessä. Mutta Milanna vie perheestä paon ihan eri tasolle.
Se sun taso ei sun lapsia hyödytä mitenkään. Lapset näkevät "kohta, ihan kohta" äidin näpyttelemässä konetta/kännykkää ja ilmeisesti lapsenvahtina toimii sitten nämä ohjelmat, joiden takia sun lapset saa painajaisia.
Milannan lapset kulkevat mukana tai heillä on virolaiseen tapaan mummo osana perhettä hoitamassa lapsia. Mites sun mielestä, kumpi on parempi ja turvallisempi vahti lapsille: oma mummi vai paskaohjelmat telkkarista?
 
Se sun taso ei sun lapsia hyödytä mitenkään. Lapset näkevät "kohta, ihan kohta" äidin näpyttelemässä konetta/kännykkää ja ilmeisesti lapsenvahtina toimii sitten nämä ohjelmat, joiden takia sun lapset saa painajaisia.
Milannan lapset kulkevat mukana tai heillä on virolaiseen tapaan mummo osana perhettä hoitamassa lapsia. Mites sun mielestä, kumpi on parempi ja turvallisempi vahti lapsille: oma mummi vai paskaohjelmat telkkarista?
Mä olen keväällä pistänyt Fox-kanavan lapsilla boikottiin. Nyt on heillä Pikku Kakkonen, aamuisin jotain Disneytä ja Simpsonit jonka kieltämistä kanssa harkitsen. Revi siitä.
 
  • Tykkää
Reactions: piismeikker
Puhuin vanhoista ketjuista, olet hillunut jo täyttä häkää maailmalla kun sun silloinen vauva on ollut alle puolivuotias.
Ja ei sun kuopus eli 10 kk vauva mikään vanha ole myöskään. :(

On sanottu että lapselle sopiva ero maksimissaan äidistään on 1 yö/ikävuosi. Eihän tuo nyt joka lapseen päde, mutta jotenkin tuo on arvioitu.
Miten ne lapset muissa maaissa, missä äidit eivät voi olla kotona ;). Täällä vain monet elävät tässä ajatuksessa että yhteiskunta hoitaa kaiken, täällä saa valittaa joka asiasta, jos lapsi tulee niin se tarkoittaa että voit unohda samalla itseäkin kokonaan. Tässä on minun ajatelutapa ja meidän kultuuri, mistä sä et tykkää. Mutta tajua että en minäkään tykkää jäädä kotiin vaikka on lapsia, mutta haluan järjestä asiat niin että voin olla aika paljon myös äidin roolissa. En käy mökeissä kun ei mun juttu ole, en harrasta leipomista, kun meidän ruokaa aivan erilainen ja haluan että lapset syövät tervellisesti, en käy heselläkin tämän takia, en poimi marjoja kun ne saa kaupastakin pienelläkin vaivalla, en tee ehkä monta asioita mitä sä itse tykkäät tehdä ja teetkin koska se on sun elämä ja sun perhe ja sä tiedät paremmin mitä teille sopii, niin kuin minäkin tiedän omista asioista enemmän niin kuin joku muu.
 
Mä olen keväällä pistänyt Fox-kanavan lapsilla boikottiin. Nyt on heillä Pikku Kakkonen, aamuisin jotain Disneytä ja Simpsonit jonka kieltämistä kanssa harkitsen. Revi siitä.
Mun lapset katsovat monet kanavat ja ongelmia ei heillä ole...Onko kiva kun kerrankin sinulle jotain sanoin ei niin hyvin? Olenko pahaa äiti kun annan katsoa melkein mitä vaan tai huono kun ei heillä ole pelkkoja jos katsovat jotain? Siksi kun aina yritän selittää että se on taidetta, vaikka joku ,,Batman elokuva,, vai olenko huono koska selitän?
 
vierailija
Miten teillä menee siellä Euroopan ytimessä? Entäs Ruotsilla, Iso-Britannialla, Belgialla, Saksalla jne...
En minä halua tänne turvalliseen Suomeen samanlaista tilannetta. Ed.main. maissa on mielestäni todella huolestuttava tilanne.



Yhtä validia on sanoa, että tulijat ovat Isikseen liitoksissa. Emme me tiedä keitä tai mitä he ovat. On luonnollista, että Supo ei saa siivilöityä joukosta kaikkia Suomea uhkaavia ihmisiä.

On siis ihan inhimillistä, että ihmiset suojelevat itseään, lapsiaan ja läheisiään. Voisin jopa sanoa, että fiksua.

Vihapuheet on perseestä ja niitä tulee ihan 50/50 molemmilta ääriltä.
Palstallakin he aiheuttavat vaan lisää vihaa, kun vailla mielipiteitä ja perusteluita lällättävät joka ketjussa, ja sekoittavat ketjua.
Jos nämä lällättelijät lopettaisivat kiusanteon, voisimme sivistyneesti keskustella maahanmuutosta ja muista ajankohtaisista asioista.
Kyllä nämäkin teemat koskettavat meitä vanhempia.
Mielestäni rakentava keskustelu on lääke vihapuheiden lopulle. Ja meidän kaikkien tulee kannustaa lällättelijöitä siihen.
Tykkään
 
Mun lapset katsovat monet kanavat ja ongelmia ei heillä ole...Onko kiva kun kerrankin sinulle jotain sanoin ei niin hyvin? Olenko pahaa äiti kun annan katsoa melkein mitä vaan tai huono kun ei heillä ole pelkkoja jos katsovat jotain? Siksi kun aina yritän selittää että se on taidetta, vaikka joku ,,Batman elokuva,, vai olenko huono koska selitän?
En edes jaksa vastata. Koita nyt pliiiiis kuitenkin vähän edes vahtia mitä K-18-kamaa sun lapset kattoo, koska kanavien oma seula ei toimi. Lastenohjelmat on -kuten vieras tuossa mainitsi- täynnä adhd-sähellystä ja materiaalia jotka kävisi ehkä +12-vuotiaille.
 
En edes jaksa vastata. Koita nyt pliiiiis kuitenkin vähän edes vahtia mitä K-18-kamaa sun lapset kattoo, koska kanavien oma seula ei toimi. Lastenohjelmat on -kuten vieras tuossa mainitsi- täynnä adhd-sähellystä ja materiaalia jotka kävisi ehkä +12-vuotiaille.
Kyllä mä tiedän mitä mun lapset katsovat, siksi lapsilla ei ole pelkkoja :geek:, osan vaippojakin vaihtaa ilman apua.
 

Yhteistyössä