The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Voi kaikkimaailman kirosanat. Tässähän kävi sitte just niin, että eihän mun työpistettä mitenkään voida vaihtaa, kun ainut vaihturi ei suostunu ku kysyin enkä mä tiedä miksei pomo sit voi käskeäkään. Se on sit huomisen päivän jälkeen taas saikkua ja lähtötilanne. Emmä saa ikinä tota mun selkää kuntoon jos ne tuolla töissä nyt alkaa tollaseks. Jos mul on jokatoinen/joka kolmas viikko siinä seisoskelukoneella, niin emmä saa noita lihaksia missään vaiheessa sellasee kuntoon että ne kestäisi sen. Kotona ei voi loputtomiinkaan olla, ei mun pää kestä sellasta ja kun periaatteessa nyttenki oisin työkuntoinen kun vaan annettais sellanen homma, mut ei. Itkupotkuraivari.
No voi sun saaplari sentään *halaan*...aika mielenkiintoista kyllä, ettekö pomo vois tehdä myönnytyksiä tämmösessä asiassa, kun aika monessa muussa paikassa tehdään just noin... Eihän sulla kauheesti oo kyllä vaihtoehtoja, on sun vaan kuunneltava kroppaas minkä kanssa sä kuitenkin oot "naimisissa" loppuelämäs ajan eli haet sitten vaan saikkua etkä tunne asiasta ollenkaan huonommuutta. Ja lääkäriltä sitten pyydät lausuntoa tosta selästä suhteessa työpisteeseen, niin on mustaa valkosella pomolleskin... Pannahinen, mutta kyllä se tuokin asia järjestyy :)
 
Tjah.

...tässä nyt sitten tiedäkään, että miten päin olisi:cautious:..ei riitä, että toisinaan/alati saa olla varuillaan kameroista, niin nyt vielä pitää olla kieli keskellä suuta ja näppäimistö hallinnassa:barefoot:...

Menee kohta palstaileminen haasteelliseksi:alien:...vallankin tällaisen sohlon kanssa:ninja::D

Ei mutta - hyvä se on, että on skarppina ja ylläpitää kielioppia ja -huoltoa(y), natzeile vaan DeeDee jos siltä tuntuu :)

(...ja mun kohdalta voit sitten isolla kädellä suodattaa ja vaikka pitää alati aurinkolaseja nenälläs :))
 
Kenen etua toi nyt palvelee?

Eikös teilläkin työsopparissa lue toimenkuvaan kuuluvan työnantajan määrittelemät tehtävät joten ihan hyvin pomo voi sanoa vaihturille että sun työpistees on tästä eteenpäin tässä
Lukee juu, mutta en tosiaan tiedä et miks sitä ei nyt sit tässä kohtaa käytetä. Koomisinta tässä kuitenkin on se, että jos/kun mä meen hakemaan sitä saikkua nii tää vaihtari joutunee joka tapauksessa sit tekemään ne mun työt. Kun sitä toista konetta pystyy ajaa kahdellakin, tietty vauhtia sit joutuu tiputtaa mut ei siellä muitakaan ole, joka mua vois tuurata. No pitäköön tunkkinsa. Helpommalla olis päässy toisella tavalla mut vedetään nyt sit viä kerta selkä loppuun ja monta viikkoa saikkua. Mut sen mä lupaan ja vannon etten tuu kyllä himassa notkumaan vaan kulje just sen mitä kykenen niin siellä missä tahdon.
 
  • Tykkää
Reactions: Bitch
No voi sun saaplari sentään *halaan*...aika mielenkiintoista kyllä, ettekö pomo vois tehdä myönnytyksiä tämmösessä asiassa, kun aika monessa muussa paikassa tehdään just noin... Eihän sulla kauheesti oo kyllä vaihtoehtoja, on sun vaan kuunneltava kroppaas minkä kanssa sä kuitenkin oot "naimisissa" loppuelämäs ajan eli haet sitten vaan saikkua etkä tunne asiasta ollenkaan huonommuutta. Ja lääkäriltä sitten pyydät lausuntoa tosta selästä suhteessa työpisteeseen, niin on mustaa valkosella pomolleskin... Pannahinen, mutta kyllä se tuokin asia järjestyy :)
No emmä väkisten siellä voi kuitenkaan olla ku vetää niin jumiin et lopulta kävely tuottaa tuskaa.

En tosiaan meinaa tuntea minkäänlaista huonoa omaatuntoa, koska mä oon ainaki nyt kaikkeni yrittänyt tehdä sen eteen et pystyisin siellä töissä käymään ja jotain ees tekemään. Juu eiköhän sellasen lääkärin lausunnonkin saa ku ne iteki varmaan alkaa jo ihmetellä et kun oon siellä jatkuvasti..
 
No emmä väkisten siellä voi kuitenkaan olla ku vetää niin jumiin et lopulta kävely tuottaa tuskaa.

En tosiaan meinaa tuntea minkäänlaista huonoa omaatuntoa, koska mä oon ainaki nyt kaikkeni yrittänyt tehdä sen eteen et pystyisin siellä töissä käymään ja jotain ees tekemään. Juu eiköhän sellasen lääkärin lausunnonkin saa ku ne iteki varmaan alkaa jo ihmetellä et kun oon siellä jatkuvasti..
Ittees kuunnellen vaan :) - oma terveys on sen verran iso ja tärkeä ja kallisarvoinen juttu. Ja toihan on nyt vain työpaikkas omaa pöljyyttä, kun eivät tajua hyvän päälle eli järjestää sitä työnkiertoa, kerran siihen on mahdollisuuttakin ja siten pitää työkapasiteetti kohdallaan. Mutta - mitä ilmeisimmin on sitten kuitenkin varaa päästää pitkälle saikulle, joten - häpödis skäpödis heille vaan siihen tilanteeseen ja sä keskityt siihen tervehtymiseen ja kuntoutumiseen kaikessa rauhassa :)

Kuulostele kuitenkin kroppaas huomennakin, jos vähääkään tuntuu siltä, niin lähde kesken päivän pois.
 
Viimeksi muokattu:
Koomisinta tässä kuitenkin on se, että jos/kun mä meen hakemaan sitä saikkua nii tää vaihtari joutunee joka tapauksessa sit tekemään ne mun työt. Kun sitä toista konetta pystyy ajaa kahdellakin, tietty vauhtia sit joutuu tiputtaa mut ei siellä muitakaan ole, joka mua vois tuurata. No pitäköön tunkkinsa. Helpommalla olis päässy toisella tavalla
Toi mulla kans ekana tulee mieleen.
Jos kerran firmassa on piste jossa sä voit tehdä jotain ja kuntouttaa samalla selkäsi. Niin ei kun selkäsaikkua ja tuuraaja joutuu joka tapauksessa tekenään ne vuorot joita ei suostunut vaihtamaan.
Ei tossa ny ainakaan älliä ole.
 
Ittees kuunnellen vaan :) - oma terveys on sen verran iso ja tärkeä ja kallisarvoinen juttu. Ja toihan on nyt vain työpaikkas omaa pöljyyttä, kun eivät tajua hyvän päälle eli järjestää sitä työnkiertoa, kerran siihen on mahdollisuuttakin ja siten pitää työkapasiteetti kohdallaan. Mutta - mitä ilmeisimmin on sitten kuitenkin varaa päästää pitkälle saikulle, joten - häpödis skäpödis heille vaan siihen tilanteeseen ja sä keskityt siihen tervehtymiseen ja kuntoutumiseen kaikessa rauhassa :)

Kuulostele kuitenkin kroppaas huomennakin, jos vähääkään tuntuu siltä, niin lähde kesken päivän pois.
Joo mä meinasinki, et oon just niin kauan ku kykenen ja lähden ku siltä tuntuu. Enhän mä kykene 3 tuntia seisoo ilman kipuja siinä ja nyt ku se on valmiiks jo tollanen, niin tuskin tulee 8h pystyttyä, mut tosiaan omapahan on ongelmansa sitte..
 
..nyt on niin nenämusat kohdillansa...ja ipanat munakelloina tikittämässä täällä, että "..kyllä toi pitää jo ottaa pois tuolta, on toi jo ihan valmista..kohta menee ihan ylikypsäksi.."...:D - mä saan häätää näitä tonne pihamaalle sujuvasti.

Ite asiassa yksi velloksista lähtikin mun pyynnöstä hakemaan kaupasta lisää kananmunia ja jogurttia :)...en kait mä voi noita omia loppasuita jättää ilman, eli teen jonkun nopeen marjahässäkän :)

Ja jeiiiiii!!! Piitkästä, voi kiesus sentään!, tosi pitkästä aikaa...tuli tänään tallailtua tennareilla <3. Melkein meinas pukata herkkää hetkeä, mutta voi jestas kun tuntui hyvältä...hieman on vielä jonkinasteista arkuutta havaittavissa mutta kyllä tosta varpaasta hyvä tulee :)(y)...ja kohta mä pääsen sillä kunnolla juoksemaan :)!
 
Toi mulla kans ekana tulee mieleen.
Jos kerran firmassa on piste jossa sä voit tehdä jotain ja kuntouttaa samalla selkäsi. Niin ei kun selkäsaikkua ja tuuraaja joutuu joka tapauksessa tekenään ne vuorot joita ei suostunut vaihtamaan.
Ei tossa ny ainakaan älliä ole.
Ei oo ei. Mut kai ne sit vaan peräänkuuluttaa sitä mustaa valkoisella, eikä sen takia lähe tekemään muutoksia. Meinaa se seisoskelukone on sellanen missä kukaan ei oikeesti halua olla, mä oon kyllä siinä ihan mieluusti, mutta epäileeköhän ne nyt sitten sitä, että mä haluan vaan siitä pois ja keksin tollasia juttuja. Eihän noista pomoista ikinä tiedä...
 
Lukee juu, mutta en tosiaan tiedä et miks sitä ei nyt sit tässä kohtaa käytetä. Koomisinta tässä kuitenkin on se, että jos/kun mä meen hakemaan sitä saikkua nii tää vaihtari joutunee joka tapauksessa sit tekemään ne mun työt. Kun sitä toista konetta pystyy ajaa kahdellakin, tietty vauhtia sit joutuu tiputtaa mut ei siellä muitakaan ole, joka mua vois tuurata. No pitäköön tunkkinsa. Helpommalla olis päässy toisella tavalla mut vedetään nyt sit viä kerta selkä loppuun ja monta viikkoa saikkua. Mut sen mä lupaan ja vannon etten tuu kyllä himassa notkumaan vaan kulje just sen mitä kykenen niin siellä missä tahdon.
Ei kai selkävaivaselle suositellakaan lepoa vaan liikettä
 
No nyt on toinen kakundeerus uunissa :), saas nähdä mitä siitä tulee, kun pitihän mun mennä ohjetta ronklaamaan ja tekemään hiukan toisin :)..

Vaan olinko eilen illalla väsynyt, vieläkin hihityttää, kun meikäläinen yllättäen sammuasimahti sohvalle ihan retkottaen koneen kanssa :D - taas:eek:... Sitten hätkähdin hereille puolenyönkantturoita ja melkein pukkas siihen semmosta pirteysmomenttia mutta sohvalta kun tajusin siirtyä sänkyyn ketturoimaan hetkeksi kirjan kanssa niin...seuraavaksi olikin jo aamu :)

Miettikääs muuten, ollaan elokuun lopulla inkkarikesän merkeissä :)...ja syksy saa mun puolesta ihan kohta tulla, se mun villatakki on ihan viimeistelyjä vaille valmiina *ihan tohkeissaan*:)
 
Oon kulkenu sen askartelukaupan ohi sen satamiljoonaa kertaa, mut en löytäny sitä mistään ko kävin ettimässä. Mut kävin sit suomalaisessa hakemassa kirjani, ostin samalla poikaselle vesivärit ja pensseleitä sekä lautapelin. Paketoin ne sille tarhanalkajaislahjaksi. Mahtaa olla onnellinen huomenaamulla ko avaa ne :)
 
ulkomaalaisomisteissa firmoissa on tapana että suomalaisilla väliportaan pomoilla ei ole juurikaan valtaa

kaikkeen pitää olla lupa pääkonttorilta
Mutta ei sentään työntekijöiden kierrättämiseen, josta tässä nyt oli kyse. Tosin muutenkin me ollaan kyllä itsenäinen pulju, vaikka yrityksellä onkin tehtaita ympäri maailmaa, nii juu ja meidän tehdas on kok puljun pääpaikka, ollaan siis Suomalainen yritys.
 
Ei oo ei. Mut kai ne sit vaan peräänkuuluttaa sitä mustaa valkoisella, eikä sen takia lähe tekemään muutoksia. Meinaa se seisoskelukone on sellanen missä kukaan ei oikeesti halua olla, mä oon kyllä siinä ihan mieluusti, mutta epäileeköhän ne nyt sitten sitä, että mä haluan vaan siitä pois ja keksin tollasia juttuja. Eihän noista pomoista ikinä tiedä...

Sun selkä on tärkein! Vaihdat vaikka kokonaan duunipaikkaa elei ala toimia!

Mut voisko, jos se kerran kaikkien mielestä on kurja duuni, tehdäkin niin että vaihtaisitte vaikka joka tauon jälkeen työkohteita niin että jokainen joutuisi olemaan kerrallaan korkeintaan kaksi tuntia kyseisessä työpisteessä?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä