The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mä aion tehdä puolikkaalle puuhapurkin. Ajatus on, että hän saa joka päivä nostaa sieltä yhden lapun, jolla valitaan päivän yhteisen puuhahetken aihe. So far so good oon keksiny leipomisen, piirtelyn, askartelun, elokuvan katsomisen yhdessä, junaleikki, legot, ruokaleikki (poikanen saa kokata mulle leikkihellalla) ja satukirjan lukemisen.

Oon niin huono leikkimään ja viihdyttämään, niin aattelin jos tää olis kiva tapa alkaa puuhaamaan yhdessä jotain... Jos keksitte jotain muuta mukavaa uuhastelua nelivuotiaan kanssa, niin ideoita otetaan kiitollisena vastaan.
Heiii...uppooko teille muovailuvahat eli vahailu :)? Entäs sitten joku metsäretki eväineen kaikkineen :)- ymppäät siihen vielä askartelumateriaalien hankkimisen luonnosta, kiviä, keppejä, hiukan tuonnempana syksyn lehtiä...ja teette sitten jokun kivan lehtikollaasin, tai otatte puiden lehdet leimaisimiksi :), kivistä voitte tehdä kivat koristeötökät/leppäkertut yms.... Jumppahetki äitin kanssa :), jumpparataa koko kämpän tilaa käyttäen hyödyksi :)...entäs musiikkituokio, uimahalleilu? Vesivärimaalailu/sormivärit? :)


Ja. Taikataikina :). Teette sitä ja väsäätte hienoja ukkeleita tai kippoja tai mitä mieleen juolahtaa, kovetatte ja sitten maalaatte iloisen kirjaviksi ja otatte ne leikkeihin mukaan :)...

Ihana idea :) - ei muuta kuin touhuilemaan!
 
Viimeksi muokattu:
Heiii...uppooko teille muovailuvahat eli vahailu :)? Entäs sitten joku metsäretki eväineen kaikkineen :)- ymppäät siihen vielä askartelumateriaalien hankkimisen luonnosta, kiviä, keppejä, hiukan tuonnempana syksyn lehtiä...ja teette sitten jokun kivan lehtikollaasin, tai otatte puiden lehdet leimaisimiksi :), kivistä voitte tehdä kivat koristeötökät/leppäkertut yms.... Jumppahetki äitin kanssa :), jumpparataa koko kämpän tilaa käyttäen hyödyksi :)...entäs musiikkituokio, uimahalleilu? Vesivärimaalailu/sormivärit? :)
Muovailuvahat meni viimeks semmoseen sptkuun, et lähti kyllä ikuiseen takavarikkoon... :D

Mut noi luontoaskartelut kuulostaa kivalta. Aattelin huomenna poiketa askartelukaupassa sillä aikaa ko puolikas on loman jälkeen ekaa päivää tarhassa, niin samallahan sitä vois käydä keräilemässä pihalta luonnon omia askartelumateriaalejakin :) Laitan noita kyllä ehdottomasti listalle. Jumppatuokion vois hoitaa fröbelin palikoiden tahdissa, ko meillä on yks dvd :D

Syksymmällä vois mennä omasta pihasta keräämään värikkäitä vaahteranlehtiä ja tehdä niistä kimpun. Muistan ko tein ite lapsena semmosen, vein isälle sairaalaan. Sairaalan kukkakaupassa oli kiva täti töissä, joka laitto siihen kimppunarun että se pysy kasassa.

Kiitos kattinen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Muovailuvahat meni viimeks semmoseen sptkuun, et lähti kyllä ikuiseen takavarikkoon... :D

Mut noi luontoaskartelut kuulostaa kivalta. Aattelin huomenna poiketa askartelukaupassa sillä aikaa ko puolikas on loman jälkeen ekaa päivää tarhassa, niin samallahan sitä vois käydä keräilemässä pihalta luonnon omia askartelumateriaalejakin :) Laitan noita kyllä ehdottomasti listalle. Jumppatuokion vois hoitaa fröbelin palikoiden tahdissa, ko meillä on yks dvd :D

Syksymmällä vois mennä omasta pihasta keräämään värikkäitä vaahteranlehtiä ja tehdä niistä kimpun. Muistan ko tein ite lapsena semmosen, vein isälle sairaalaan. Sairaalan kukkakaupassa oli kiva täti töissä, joka laitto siihen kimppunarun että se pysy kasassa.

Kiitos kattinen :love:
Ollos höveliä vaan, kirahvinen :)

..ja sä tuut niin ite keksimään paaaaljon lisääkin, kun saat tuon puuhapurkkis alkuun ja näet että mitä kaikkea pp osakaan ja mihin innostuu - kysy ihmeessä sitten jatkossa pp:ltä kans ideoita :)! Teille tulee kyllä niin hauskaa :), rennon letkeellä otteella vaan (y)
 
...j

...ja muuten, AaKoosta saisitkin tosi kivan naapurin - katos, jos tulee remppailussa joku kimurantimpi juoni, niin *plimplom* - naapuriapu kehiin :)! Tai...kirjavaihtareita(y)..tai ihan vaan ihanaa puhekaveria silloin kun ei pukkaa erakkorapumaisuutta :). No oisko kivaa...OIS :)!
Tohon lisäksi se, että pikainen yhden lapsen parkki on lähellä. Tosin ei ehkä vaippaikäisen, vaikka vaipanvaihto ny ei ole mulle mikään ongelma. Mut viiskymppinen äijä ny vaan ei ole vaippaikäisen hoitopaikka millään mittapuulla. Esikouluikäinen tai vanhempi tossa vois pörrätä ihan huoletta.
Puhumattakaan koirista tai kissoista...
Hei saako itteään kehua ihan loputtomiin?
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Iltaa!

Muovailuvahoista tulee vain sotkua. Metsäretki sen sijaan, eväineen ja mukaan siemienpoimintaa tai mustikkapiirakkaan mustikat, se toimii!

Mut se muoailuvaha kelpaisi nyt mulle pariin paikkaan. Pehmikkseeksi. Särkänniemi oikeasti sai mut ruhjeille. :( Sattuu sinne ja tänne.
 
Tohon lisäksi se, että pikainen yhden lapsen parkki on lähellä. Tosin ei ehkä vaippaikäisen, vaikka vaipanvaihto ny ei ole mulle mikään ongelma. Mut viiskymppinen äijä ny vaan ei ole vaippaikäisen hoitopaikka millään mittapuulla. Esikouluikäinen tai vanhempi tossa vois pörrätä ihan huoletta.
Puhumattakaan koirista tai kissoista...
Hei saako itteään kehua ihan loputtomiin?
Ihana oot :)

..ja - tulipa mieleen vielä tommonenkin juttu, että - Toffonenhan on musikaalinen....ja tossa muutama viesti takoperin mainitsi että ois kiva laittaa pikkutoffonen vaikka kuoroon mutta...mitäs jos pikkutoffonen tutustutettas soittamisen jaloon maailmaan :)? Siinäpä ois susta sitten sitä oivallista opettajaa :)! Eikö? Mun mielestä ois :)...ja siinähän ois sitten sitä tarttumapintaa sille omallekin musiikintekemiselle ja sanoittamiselle pienen ihmisen innon myötä :)(y)...
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Yksi toimiva penskoille on muuten kamera. Joku halpa toimii mainiosti. Ja kun vielä opettaa ne itse siirtämään kuvat muistikortilta koneelle ja muokkaamaan ja tulostamaan niin ohhoh. Onnistuu yllättävän nuoreltakin!
Hei, toi on muuten niin totta :)! Kameran kans saa tohon puuhaan ympättyä paljon - ensin sitä kuvaamista, sitten siirtämistä ja tulostamisen myötä vaikka kivat kutsukortit tai ihana lahja isovanhemmille :)...
 
Hei, toi on muuten niin totta :)! Kameran kans saa tohon puuhaan ympättyä paljon - ensin sitä kuvaamista, sitten siirtämistä ja tulostamisen myötä vaikka kivat kutsukortit tai ihana lahja isovanhemmille :)...
Ja kasvaessaan tekevät oman blogin ja jakavat kuviaan siellä. Asia, mistä mä en enää ymmärrä hölkäsenpöläystä. Mut on pullip-nukkeblogia ja keppihevosblogia. Hiljaa ovat, ihan hiljaa ja hissuksiin ja onpa noista löytynyt kavereitakin joiden kanssa käydään treffaamassa...
 
Iltaa!

Muovailuvahoista tulee vain sotkua. Metsäretki sen sijaan, eväineen ja mukaan siemienpoimintaa tai mustikkapiirakkaan mustikat, se toimii!

Mut se muoailuvaha kelpaisi nyt mulle pariin paikkaan. Pehmikkseeksi. Särkänniemi oikeasti sai mut ruhjeille. :( Sattuu sinne ja tänne.
..miten te saatte muovailuvahoista sotkua aikaiseksi :D? Mutta - toi taikataikina on muuten sitten kätevä, siitä nyt ei saa sotkua aikaiseksi, kun leipomisvääntämishetken ajan sillä voi lotrata huolella ja kovettuessaan siitä tulee sitten leikkiin lisämateriaalia :)
 
..miten te saatte muovailuvahoista sotkua aikaiseksi :D? Mutta - toi taikataikina on muuten sitten kätevä, siitä nyt ei saa sotkua aikaiseksi, kun leipomisvääntämishetken ajan sillä voi lotrata huolella ja kovettuessaan siitä tulee sitten leikkiin lisämateriaalia :)
No siis sitä putoaa klöntti lattialle. Sit se on mun sukanpohjassa. Ja herraties missä.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Yksi toimiva penskoille on muuten kamera. Joku halpa toimii mainiosti. Ja kun vielä opettaa ne itse siirtämään kuvat muistikortilta koneelle ja muokkaamaan ja tulostamaan niin ohhoh. Onnistuu yllättävän nuoreltakin!
Kamera on kans hyvä ajatus. Mulla on vielä rippilahjarahoilla ostettu kamera vielä tallessa, kaksgiganen muistikorttiki löytyy ja helposti piisaa noin pienelle. Ja niin vanha eikä enää kovin laadukas kamera ei harmitakaan jos vahingossa hajoaa. Tiiä kuinka mahtavia kuvia se osaiskaan ottaa ko lähettäis ulos kuvausreissulle. Tänks!

Tietokoneen ja tulostimeen en päästä käsiks ainakaan kymmeneen vuoteen. Edellisillä (luvattomilla) käsittelykerroilla tulostin imas kaks lasillista vettä ja läppäri piti palauttaa tehdasasetuksille.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä