Miten olisi kuvaketju palstalaisista?

Itse kun käyn täällä enää harvoin, niin olisi kiva nähdä itselleni uusia kasvoja. :)

Ja koitetaan pitää tämä ketju ilkeilyvapaana, eli vain asiallisia/rakentavia kommentteja toisten ulkonäöstä, muunlaiset ilmiannan heti ylläpidolle. :confused:

Tämä siksi, että itse aikanaan kun laitoin kuviani kuvaketjuihin täällä, sain riesakseni stalkkerin joka alkoi mollata ulkonäköäni erittäin kovin sanoin, tuntui että yksi ja sama hlö. Arvosteli ulkonäössäni seikkoja joille en mahda mitään, ja kulki eri keskusteluissa mollaamassa ulkonäköäni. Se toki ei maailmaani romauttanut, muttei toki tuntunut kivalta. :(

Ollaanhan siis armollisia toisillemme, ja ajatellaan, että jokainen on omalla tavalla kaunis, varsinkin hymyilevänä. :)

Ja minä laitan kuvan, jos joku muukin laittaa. ;)

Mitä järkeä on laittaa kuvaansa näytille arvioitavaksi ja sitten loukkaantua siitä, että tulee myös ei-niin-ylistäviä kommentteja? Ketjun otsikoksi sopisi ilmeisesti kehukaa mua vaikka perusteetta! - itsetuntoni tarvitsee sitä.
Tilastollinen tosiasia: suomalaisista naisista 50% on keskimääräistä rumempia. Sama toki pätee miehiinkin - vaan heitä se ei taida paljoa heilauttaa...

Mitä järkeä on laittaa kuvaansa näytille arvioitavaksi ja sitten loukkaantua siitä, että tulee myös ei-niin-ylistäviä kommentteja? Ketjun otsikoksi sopisi ilmeisesti kehukaa mua vaikka perusteetta! - itsetuntoni tarvitsee sitä.
Tilastollinen tosiasia: suomalaisista naisista 50% on keskimääräistä rumempia. Sama toki pätee miehiinkin - vaan heitä se ei taida paljoa heilauttaa...
Mua ihan oikeasti, vilpittömästi, kiinnostaisi nähdä tällainen tilasto. Ihan vain, koska mieleni on analyyttinen ja tykkää tilastoista.

Säkin oisit voinut tän vuodatuksen tilalle vaan korjottaa että "ootte paskoja kaikki" tai "kukkuu täällä mies, joka on ikävä tyyppi"

vierailija
Me vähän niin kuin tiedetään toisemme täällä palstalla ja jotkut tuntee toisensa. On mukava nähdä miltä toinen näyttää pitkän ajan päästä. En tiedä voitko ymmärtää.

Ainakin ap:n kohdalla. Hän käy aniharvoin.

Ette te ole paskoja. Mutta minun on vain oikeasti mahdoton ymmärtää naisten tarvetta saada jatkuvaa ylistystä ulkonäöstään. Mutta tästä ollaan oltu eri mieltä ennenkin.
Sä käsitit väärin. Ei kukaan laittanut kuvaansa arvioitavaksi. Oletko kuullut sellaisesta, ettei aina ole pakko arvostella, etenkään kun sitä ei kukaan pyydä. Kukaan ei ole sulta kysynyt että hei mitäs sä tykkäät musta. Voit pitää omana tietonas.

Mua ihan oikeasti, vilpittömästi, kiinnostaisi nähdä tällainen tilasto. Ihan vain, koska mieleni on analyyttinen ja tykkää tilastoista.
Tämä vastaus myös Peyotelle.

Lähes mikä tahansa ihmisen mitattava tai arvioitava ominaisuus jakautuu normaalijakauman mukaisesti. Jos mittaustapa ei ole luokitteleva, voidaan siis sanoa, että 50% havainnoista on keskimääräistä kauniimpia/älykkäämpiä/parempia/suurempia tms ja 50% keskimääräistä rumempia/tyhmempiä/huonompia/pienempiä tms.

http://www2.amk.fi/mater/tutkimusmenetelmat/kvantitat/Normaalijakauma..htm

Sä käsitit väärin. Ei kukaan laittanut kuvaansa arvioitavaksi. Oletko kuullut sellaisesta, ettei aina ole pakko arvostella, etenkään kun sitä ei kukaan pyydä. Kukaan ei ole sulta kysynyt että hei mitäs sä tykkäät musta. Voit pitää omana tietonas.
Lainaus aloituksesta: "Ja koitetaan pitää tämä ketju ilkeilyvapaana, eli vain asiallisia/rakentavia kommentteja toisten ulkonäöstä, muunlaiset ilmiannan heti ylläpidolle"

Lähes mikä tahansa ihmisen mitattava tai arvioitava ominaisuus jakautuu normaalijakauman mukaisesti. Jos mittaustapa ei ole luokitteleva, voidaan siis sanoa, että 50% havainnoista on keskimääräistä kauniimpia/älykkäämpiä/parempia/suurempia tms ja 50% keskimääräistä rumempia/tyhmempiä/huonompia/pienempiä tms.

Aaaa. Sama pätee siis kaikkiin maailman ihmisiin, ei vain suomalaisiin. Selvä juttu.

Jos 50% on keskimääräistä paremman näköisiä ja toiset 50% keskimääräistä huonomman näköisiä, niin ilmeisesti keskimäärää ei ole olemassakaan kun kukaan ei sijoitu siihen keskimääräiseen.

Ihan miten vaan.

vierailija

Mutsissas oli normaalijakauma kun ...

Vaikutat muuten harvinaisen vittumaiselta ihmiseltä.
Ymmärrän, että muiden keskustelujen perusteella vaikutankin, mutta sitä en tajua, että jos kommentoin jotain epäloogista, se tekisi minusta heti vittumaisen.

Se vaan ei voi olla niin, että 50% on keskimääräistä rumempia ja toiset 50% keskimääräistä kauniimpia. Eihän niinkään voi väittää, että 50% ihmisistä on keskimääräistä lyhempiä ja toiset 50% pidempiä, mutta kukaan ei olisi keskipituinen.

• Tykkää
Reactions: Mielensäpahoittaja
vierailija
Ymmärrän, että muiden keskustelujen perusteella vaikutankin, mutta sitä en tajua, että jos kommentoin jotain epäloogista, se tekisi minusta heti vittumaisen.

Se vaan ei voi olla niin, että 50% on keskimääräistä rumempia ja toiset 50% keskimääräistä kauniimpia. Eihän niinkään voi väittää, että 50% ihmisistä on keskimääräistä lyhempiä ja toiset 50% pidempiä, mutta kukaan ei olisi keskipituinen.
Oletko ihan tosissasi?:LOL::ROFLMAO:

vierailija
Minä en ymmärrä miksi pitää arvostella toisten ulkonäköä kun laittaa kuvan nettiin. Eikös joku sovellus ole sitä varten että voi arvostella toisten ulkomuotoja? Minun mielestäni on kiva katsella ihmisten kuvia, nähdä taustalla olevat miljööt/eläimet/lapset ja näin keskustelupalstalla saada kasvot mielipiteille.

Minä en ymmärrä miksi pitää arvostella toisten ulkonäköä kun laittaa kuvan nettiin. Eikös joku sovellus ole sitä varten että voi arvostella toisten ulkomuotoja? Minun mielestäni on kiva katsella ihmisten kuvia, nähdä taustalla olevat miljööt/eläimet/lapset ja näin keskustelupalstalla saada kasvot mielipiteille.
Näin mäkin oon asian ymmärtänyt. Varsinkaan en ymmärrä miksi jonkun pitää tulla laittaan joku nihkee viesti, kun ap nimenomaan kertoi, ettei nyt haluaisi mitään semmoista.

Minä en loukkaantunut siitä jos joku sanoi että olen ruma, siitä ei ollut kysymys. Vaan kuten kerroin, siitä, että sain perskärpäsen joka seurasi ketjusta toiseen haukkumassa minua, eikä mitenkään että olet ruma tms., vaan hän meni pidemmälle. Hän mm. haukkui minua huonon ryhtini, selvästi joissain kuvissa näkyvän skolioosini sekä ylipitkien käsieni vuoksi erittäin rumasti, mm. kieroselkä-Suzie tms. Minulla on synnynnäinen sidekudossairaus Ehlers-Danlosin syndrooma joka aiheuttaa kaikki nämä asiat , lisäksi paljon muuta, tulee viemään minut työkyvyttömyyseläkkeelle aika nuorena, tai kesän ajan olen ollutkin, pian pitäisi alkaa uudelleenkoulutus, pari vuotta olen kaikkiaan nyt ollut pois työelämästä sairauteni vuoksi. Kerroin stalkkerilleni etten mahda näille seikoille mitään ja olen sairas, siitähän hän innostui, se meni kiusaamisen puolelle. Hän tosiaan haukkui minua kaikissa ketjuissa mihin kirjoitin, ei vain kuvaketjuissa. Tyyliin et sä mitään tiedä tästä asiasta, s**tanan kieroselkä-Suzie jne. Se tuntui pahalta ja siksi lähdin silloin palstalta.

Olen kanssasi samaa mieltä, ja juuri siksi tämän ketjun aloitin, että olisi kiva nähdä nykyisten aktiivien kuvia, kun en itse täällä enää aktiivinen ole pariin kolmeen vuoteen ollut.

Yhteistyössä