Suvikset! Milloin meillä on tarpeeksi pakolaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on PÄÄTTÄJIEN VIKA, ei mamujen vika.
Koita ymmärtää jos pystyt.

Me tavikset ei näistä asioista päätetä. Ei mustat eikä valkoset eikä keltaset,
se on se hallitus joka hoitaa suomen raha- ja pakolaispolitiikkaa.

Turhaan sä mamuille vingut, vingu vaikka timpsukalle.

Juuri näin. Ne katseet voisi suunnata sinne hallitukseen, jos hallituspolitiikka kismittää.
Mua ei kismitä ainakaan maahanmuuton osalta, vaikka en hallituspuoluetta äänestänytkään.

Jotenkin hassua, että ne jotka nyt on suivaantuneet hallitukselle näistä asioista, on niitä jotka on niitä itse äänestäneet.
Kun mikään ei riitä.... ahneella on paskanen loppu... jne.

Kuka torvelo tän on tehnyt? Oliko tuossa turvapaikanhakija-luvussa jopa viisihenkinen perhe kyseessä? Nyt vittu oikeesti, skarpatkaa.

urvapaikanhakijan vastaanottoraha 85–290 €/kk

Toimeentulotuki 461,05 €/kk

Työmarkkinatuki 674 €/kk

Muuttoavustus yksin muuttavalle 2 x toimeentulotuki, korotus 200 €/perheenjäsen.

Lisäksi mamu saa talvella talvivaatteet ja kengät.

Screen%20Shot%202015-04-20%20at%2016.51.46.jpg

mä olen itseasiassa aikalailla samalla kannalla kuin sinä.

en tiedä haluanko sinulta juuri kysellä mitään, olen lähinnä noita vastauksia kaivannut esim siltä ihmiseltä jonka mielestä ulkomailta tulevat opiskelijatkin on ongelma, ja samalla myös nämä kaikki muut oleskelulupia hakeneet ihmiset (laittoi oikein linkin mistä maista nämä 22000 ihmistä olivat tulleet ) en ainakaan vielä ole saanut vastausta et millätavoin on ajatellut estää näiden opiskelun ja työn takia tänne muutavien tulon.
"Nykytahti on 25.000 mamua per vuosi ja taakanjako lisää sitä. Sisäministeri on ohjeistanut kuntia varautumaan 80.000 mamuun. Sun 1000 pakoloista valetta." tällaisen kommentin, viesti 13 tässä ketjussa, kirjoittajalle/ näin ajattelevalle siis olen esittänyt kysymyksiä.

samoin olen kysellyt mistä on saatu käsitys et vihreät on haalimassa tänne miljoonia pakolaisia/maahanmuuttajia, mutta perusteluja ei vielä ole kuulunut, paitsi että puolueohjelmat on ympäripyöreästi kirjoitettu, ei voi niitä pitää minään, koskee ilmeisesti kaikkia puolueita?

ja kyse ei ole siitä että nyt kun esim sun kanssa olen samoilla linjoilla, niin voin "hyväksyä" vastauksen, vaan siitä, et väitteet vois perustella ja todistaa, kuten sinä esim mielestäni tuossa kirjoituksessasi teit. ongelmat vaan ei ratkea sillä et revitään hatusta jotain lukuja ja todetaan et ongelma on.

Tuollaisten ihmisten kanssa on melko turhaa käydä keskustelua.

Toivotaan nyt kuitenkin, että viesti 13 kirjoittaja saapuu perustelemaan tai tuo jopa faktaa pöytään.

Tää on aika tärkeä asia, josta nyt keskustellaan. Toivoisin että noi jytkyviestin tms. laittajat ilmaisisivat itseään mielummin kirjoituksin; ajatuksin ja perusteluin.

Osapuilleen kuitenkin ihan hyvä ketju!

Tän te kaikki haluatte nähdä. Olitte sitten suksia, persuja tai mitä vaan:

http://mvlehti.net/2015/08/18/katso-minne-rayn-rahat-menevat-2/

Ajatelkaa, jos edes osaa noista summista pienennettäisiin hiukan ja kohdistettaisiin se vähennetty osuus vanhustenhoitoon, vanhukset eläisivät inhimillisissä ja tyydyttävissä oloissa!
Taitaa vanhuksille kuitenkin mennä suurempi osa avustuksista kuin maahanmuuttajille. Ja noihan on ihan siitä kiinni että kuka niitä avustuksia hakee. Jos vanhusten avustukset kiinnostavat sinua paljonkin, sun kannattaisi ehkä olla aktiivinen asian suhteen ja olla vanhuksia tukevassa toiminnassa mukana ja sitä kautta viedä eteenpäin sitä avustusten hakemista vanhuksille

Laskiko joku jo paljon toi tekee yhteensä?
Laskin tosi nopeasti, voi olla että laskin väärin koska luku kuulostaa pieneltä. Yhteensä 7 272 495€ (ja en tarkistanut lähteitä ja kaikissa luvuissa ei MVllä edes ollut lähdettä). MVn mukaan tuolta löytyy avustukset 2000 alkaen, eli 15 vuoden ajalta tuo reilu 7 miljoonaa. Kuulostaa erittäin pieneltä 15 vuoden ajalle ottaen huomioon että pelkästään tänä vuonna avustuksia on jaettu yli 420 000 000€.

Taitaa vanhuksille kuitenkin mennä suurempi osa avustuksista kuin maahanmuuttajille. Ja noihan on ihan siitä kiinni että kuka niitä avustuksia hakee. Jos vanhusten avustukset kiinnostavat sinua paljonkin, sun kannattaisi ehkä olla aktiivinen asian suhteen ja olla vanhuksia tukevassa toiminnassa mukana ja sitä kautta viedä eteenpäin sitä avustusten hakemista vanhuksille

Toki olen ja toivon, että sinäkin olet.

Laitatko jonkun laskelman vanhusten vastaavista apurahoista? Mielestäsi he saavat suurimman osan.

mä olen itseasiassa aikalailla samalla kannalla kuin sinä.

en tiedä haluanko sinulta juuri kysellä mitään, olen lähinnä noita vastauksia kaivannut esim siltä ihmiseltä jonka mielestä ulkomailta tulevat opiskelijatkin on ongelma, ja samalla myös nämä kaikki muut oleskelulupia hakeneet ihmiset (laittoi oikein linkin mistä maista nämä 22000 ihmistä olivat tulleet ) en ainakaan vielä ole saanut vastausta et millätavoin on ajatellut estää näiden opiskelun ja työn takia tänne muutavien tulon.
"Nykytahti on 25.000 mamua per vuosi ja taakanjako lisää sitä. Sisäministeri on ohjeistanut kuntia varautumaan 80.000 mamuun. Sun 1000 pakoloista valetta." tällaisen kommentin, viesti 13 tässä ketjussa, kirjoittajalle/ näin ajattelevalle siis olen esittänyt kysymyksiä.

samoin olen kysellyt mistä on saatu käsitys et vihreät on haalimassa tänne miljoonia pakolaisia/maahanmuuttajia, mutta perusteluja ei vielä ole kuulunut, paitsi että puolueohjelmat on ympäripyöreästi kirjoitettu, ei voi niitä pitää minään, koskee ilmeisesti kaikkia puolueita?

ja kyse ei ole siitä että nyt kun esim sun kanssa olen samoilla linjoilla, niin voin "hyväksyä" vastauksen, vaan siitä, et väitteet vois perustella ja todistaa, kuten sinä esim mielestäni tuossa kirjoituksessasi teit. ongelmat vaan ei ratkea sillä et revitään hatusta jotain lukuja ja todetaan et ongelma on.

Vastaako tämä kysymykseen?
mv linkin takaa paljastuu Orpon kirjoitus.

Yhteistyössä