Kysy jotain?

Yökukkuja
Yöllä vierähti tunti jos toinenkin tätä ketjua selatessa ja myös linkittämiäsi blogi-kirjoituksia.. en ilkeyttäni, vaan lähinnä uteliaisuudesta, kysyisin nyt sitten kysymyksiä :)

1. Tyttäresi lapsi.. oliko raskausaikana siis todettu jokin vakava rakennepoikkeama mutta je päättivät pitää lapsen (todella suloinen vauva muuten blogisi kuvissa :) ) ? Ja minkä ikäisenä hän menehtyi ja siis vesirokkoon vai?

2. Kuinka monella lapsellasi on lapsia itsellään ja montako? (Varmaankin on tullut ketjussa julki, ainakin että lapsenlapsia on 9, mutta mitä tarkoittaa että tyttärilläsi ei ole lapsia..? Vai käsitinkö kaiken väärin?)

3. Lastesi syntymävuodet.. kun nuorin edesmenneen miehesi kanssa saati lapsi oli hänen kuollessaan siis 3v niin tapasitko nykyisen miehesi tuona samaisena vuonna kuin ensimmäinen miehesi kuoli ja saitte heti lapsen? Kun käsitin että ed liitosta oli 6 lasta ja nykyisen kanssa 3 joista vanhin syntynyt -97...hänhän oli tuolloin vielä alaikäinen jos nyt 33v? :D vissiin en ymmärtänyt oikein

4. Mitä sairauksia sinulla on?

5. Poikasi, Oskarin (?) toinen lapsi..3v.. mitä tarkoittaa"ystävän palvelus"? Ja miksi hän maksaa elareita myös moisesta palveluksesta..?

Lisätäkseni vielä..blogisi on hieman epäselvä tai epälooginen siinämielessä että kaikkiin näihin olisin saanut varmaan vastauksen sieltäkin jos ymmärtäisi että miten sieltä niitä postauksia haetaan...
 
Yöllä vierähti tunti jos toinenkin tätä ketjua selatessa ja myös linkittämiäsi blogi-kirjoituksia.. en ilkeyttäni, vaan lähinnä uteliaisuudesta, kysyisin nyt sitten kysymyksiä :)

1. Tyttäresi lapsi.. oliko raskausaikana siis todettu jokin vakava rakennepoikkeama mutta je päättivät pitää lapsen (todella suloinen vauva muuten blogisi kuvissa :) ) ? Ja minkä ikäisenä hän menehtyi ja siis vesirokkoon vai?

2. Kuinka monella lapsellasi on lapsia itsellään ja montako? (Varmaankin on tullut ketjussa julki, ainakin että lapsenlapsia on 9, mutta mitä tarkoittaa että tyttärilläsi ei ole lapsia..? Vai käsitinkö kaiken väärin?)

3. Lastesi syntymävuodet.. kun nuorin edesmenneen miehesi kanssa saati lapsi oli hänen kuollessaan siis 3v niin tapasitko nykyisen miehesi tuona samaisena vuonna kuin ensimmäinen miehesi kuoli ja saitte heti lapsen? Kun käsitin että ed liitosta oli 6 lasta ja nykyisen kanssa 3 joista vanhin syntynyt -97...hänhän oli tuolloin vielä alaikäinen jos nyt 33v? :D vissiin en ymmärtänyt oikein

4. Mitä sairauksia sinulla on?

5. Poikasi, Oskarin (?) toinen lapsi..3v.. mitä tarkoittaa"ystävän palvelus"? Ja miksi hän maksaa elareita myös moisesta palveluksesta..?

Lisätäkseni vielä..blogisi on hieman epäselvä tai epälooginen siinämielessä että kaikkiin näihin olisin saanut varmaan vastauksen sieltäkin jos ymmärtäisi että miten sieltä niitä postauksia haetaan...
1. Rakennevamma todettiin viikkoka ennen synnytystä. Päättivät pitää lapsen. (Tämä sarkasmia) Aiemmissa ultrissa ei ollut poikkeavuuksia.
Lyle kuoli vuoden ja neljän kuukauden ikäisenä:)

2. Lapsista neljällä on lapsia, Esikoisella kaksi, joista toinen on kuollut. seuraavalla kaksi, seuraavalla yksi ja seuraavalla neljä. Sitä en tiedä, mistä lähtee se, etteikö kellään tyttäristäni olisi lapsia.

3. Lapset ovat syntyneet -84. -85, -87, -89, - 94, (-95), - 97, -07 ja -09. Kaksi nuorinta on syntynyt nykyisestä liitosta, ei kolme.
Tunsin nykyisen mieheni ennen ensimmäisen mieheni kuolemaa, mutta tapailla aloimme vasta ... niin milloin? Tästä on keksinistä epäselvyyttä meillä. Heikki alkoi "olla kanssani2 aiemmin kuin minä hänen kanssaan. Mutta siinä 2002-2003 se oli.

4. Olen sairastanut syövän moneen kertaan ja syöpähoidot ovat tehneet sisuskaluille pahaa jälkeä. Munuaiset, maksa, osa suolistosta jne ovat huonossa kunnossa.
Sairastan myös imeytymishäiriötä ja vaavaa masennusta.
Tämän vuoden puolella olen "kermana kakussa" saanut kaksi aivoinfarktia.

5. Wäinö on entisen tyttöystävän hartaasta toiveesta alkunsa saanut lapsi. Toiveeseen johtaneet olosuhtete ovat tytön yksityisasioita ei niitä en tähän kirjoita.Oskari ja Heidi eivät enää olleet siinä vaiheessa yhdessä, mutta yhteinen poikansa on ihana ja luonnollisesti poikan maksaa elarit tästäkin pojastaan.

Blogi on yli 10 vuotta vanha. Sellaiselle "joka hyppää mukaan" nyt, se on varmasti epäselvä. Kysyä saa.
:)
 
Yökukkuja
Kiitos vastauksista! Ihan liian ison painon olet saanut harteillesi koko elämäsi aikana jos näin voi sanoa :(

Väärinkäsityksiä siis osa noista olettamuksestani :) mitä tarkoittaa lapsesi joka oli suluissa -95?

Puhutteko perheen kesken kaikki ruotsia äidinkielenänne ja muiden kanssa pääosin suomea? Onko nyk miehesi suomenruotsalainen?

Kovasti tsemppiä, jännä tämä että ventovieraan ihmisen elämä herättää tämmöisen määrän myötätuntoa!
 
Yökukkuja
Lisätäkseni.. oma äitini on vuoden sinua nuorempi. Minä ja hän olemme molemmat saaneet esikoisemme saman ikäisinä, minä olen hänen ainokainen ja itselläni nyt 3 lasta. Äidilläni on isäni jälkeen kolmas vakava parisuhde joista keskimmäisestä tuo mies menehtyi kauan eron jälkeen, hän oli kasvatti-isäni. Nykyinen miehensä on minua vain pari vuotta vanhempi, joten luonnollisesti kiinnostuneena luen näitä :)
 
vierailija
Lisätäkseni.. oma äitini on vuoden sinua nuorempi. Minä ja hän olemme molemmat saaneet esikoisemme saman ikäisinä, minä olen hänen ainokainen ja itselläni nyt 3 lasta. Äidilläni on isäni jälkeen kolmas vakava parisuhde joista keskimmäisestä tuo mies menehtyi kauan eron jälkeen, hän oli kasvatti-isäni. Nykyinen miehensä on minua vain pari vuotta vanhempi, joten luonnollisesti kiinnostuneena luen näitä :)
Niin ja asumme rannikkosuomessa, hangon lähettyvillä. Itse olen suomenruotsalainen mutta harvoin nykyisin käytän kieltä.. kaikki ympärillä puhuvat suomea
 
Kiitos vastauksista! Ihan liian ison painon olet saanut harteillesi koko elämäsi aikana jos näin voi sanoa :(

Väärinkäsityksiä siis osa noista olettamuksestani :) mitä tarkoittaa lapsesi joka oli suluissa -95?

Puhutteko perheen kesken kaikki ruotsia äidinkielenänne ja muiden kanssa pääosin suomea? Onko nyk miehesi suomenruotsalainen?

Kovasti tsemppiä, jännä tämä että ventovieraan ihmisen elämä herättää tämmöisen määrän myötätuntoa!
Kiitos.
-95 syntyi poikani Santeri Satunpoika. Hän kuoli heti synnyttyään.

Puhumme suomea tai ruotsia miten milloinkin.
Vanhimmat lapset puhuvat arkisin ja töissään sitä oikeastaan koko ajan. He ovat käyneet ruotsinkieliste koulut ja ystäväpiirikin sillä paikkakunnalla ruotsinkielistä.
Myös kaksi nuorinta käyvät ruotsinkielistä koulua, mutta puhe on vähemmän luontevaa.
Muuten puhutaan sen mukaan, ketä paikalla on ja miten kukin minkin kielen paraiten hallitsee.

Nykyinen mieheni on täysin suomenkielinen - jos kohta Vöyrillä asumisvuosina kieltä paljon oppi ja lisää opetteli, kun pohti yhdessä vaiheessa töiden hankkimista Vaastasta.
Ja nykyään yrittää kehittää kielitaitoa entisestsään lasten koulun tapahtumien, läksyjen, tiedotusten jne vuoksi.
 
Lisätäkseni.. oma äitini on vuoden sinua nuorempi. Minä ja hän olemme molemmat saaneet esikoisemme saman ikäisinä, minä olen hänen ainokainen ja itselläni nyt 3 lasta. Äidilläni on isäni jälkeen kolmas vakava parisuhde joista keskimmäisestä tuo mies menehtyi kauan eron jälkeen, hän oli kasvatti-isäni. Nykyinen miehensä on minua vain pari vuotta vanhempi, joten luonnollisesti kiinnostuneena luen näitä :)
Hienoa!
Noh tuo ikäero ei ainakaan ole oman kokemukseni mukaan ongelma. Hyvin on menty toistakymmentä vuotta vaikka kaikenlaista haastettakin - ehkä jopa yli keskiverron - on kohdalle osunut.
 
Niin ja asumme rannikkosuomessa, hangon lähettyvillä. Itse olen suomenruotsalainen mutta harvoin nykyisin käytän kieltä.. kaikki ympärillä puhuvat suomea
Ympäristö vaikuttaa paljon. Vöyri, jossa on Koti, on reilut 82 prosentta väöstöstä ruotsinkielisiä, noin "sekalisia kieliryhmiä" pakolaisten yötä ja noin 12 % suomenkielisiä.
Viimeinen ryhmä asuu lähinnä Petterinmäellä eli Härmän rajalla.
Suoraan sanoen en oikein tajua, miksi he aikoinaan halusivat liittyä Vöyriin, mutta olen iloinen, että niin tekivät. Saimmepa suomenkielisenkin alkeisopetuksen kuntaan!
 
Saatan muistaa väärinkin, mutta onko sinulla (tai onko ollut) ongelmia nykyisten appivanhempiesi kanssa? Yritin etsiä vastausta blogistasi, mutta en löytänyt.
On ja ei. Alussa ainoan poikansa meneminen yhteen 17 vuotta vanhemman kuuden lapsen leskiäidin kanssa oli heille kova pala, etenkin anopille.
Yhteisiä lapsia odottaessani anoppi oli kovin peloissaan, koska miehen suvussa on pahoja allergioita ja miehellä itsellään HyperIge, joka on vahvan perinnölllinen.
Sittemmin ollaan tultu juttuun ihan mukavasti.
Viimeksi tänään totuleerasi minua "Parhaaksi ystäväkseen".
 
Eli narsistisuuttasi on kuitenkin epäilty, jos siitä on ammattilaisten lausuntoja?
ie vaan minulle tehtiin persoonallisuuskartoitus siinä vaiheessa kun alettiin etsiä hoitoa vakvaan masennukseen.
Narsismi"epäilyt" ovat tulleet esiin vain palstaprovoilla ja heistäkin usein sellaisilla, joka eivät ymmärrä termin sisältöä.
 
Viimeksi muokattu:
Yökukkuja
Kiitos jälleen vastauksista.

Minkä vuoksi lapsesi menehtyi heti synnyttyään? En voi edes sanoin kuvailla tuskaa joka itselläni olisi, onni etten ole joutunut toistaiseksi moista kokemaan, oli lapsi minkä ikäinen tahansa. Mielessä ajoittain kauhuskenaariot että mitäpä jos.. mitä jos lapsi jää auton alle, hukkuu, tulee sairaus josta ei parannu.. onneksi toistaiseksi vain mielessä.

Itselläni vakava masennus, ei ole parantumassa. Lapset ovat kaikki kaikessa, parisuhde terve ja hyvinvoiva. Minä sairas.
 
Kiitos jälleen vastauksista.

Minkä vuoksi lapsesi menehtyi heti synnyttyään? En voi edes sanoin kuvailla tuskaa joka itselläni olisi, onni etten ole joutunut toistaiseksi moista kokemaan, oli lapsi minkä ikäinen tahansa. Mielessä ajoittain kauhuskenaariot että mitäpä jos.. mitä jos lapsi jää auton alle, hukkuu, tulee sairaus josta ei parannu.. onneksi toistaiseksi vain mielessä.

Itselläni vakava masennus, ei ole parantumassa. Lapset ovat kaikki kaikessa, parisuhde terve ja hyvinvoiva. Minä sairas.
Santeri syntyi ennen aikojaan (istukka irtosi) eivätkä keuhkonsa jaksaneet.

Viimeisen kappaleesi voin allekirjoittaa täysin minäkin.
Vakava masennus ja intensiivisestä hoidosta/hoitoyrityksistä huolimatta se ei osoita minkäänlaisia laantumisen merkkejä.
Lapset ja lastenlapste ovat monella lailla elämän keskipiste.
Samoin vi parisuhde hyvin, vaikka en taatusti ole viime vuoisna ollut mikään helppo kumppani.
 
vierailija
Uskotko että kukaan ulkopuolinen voisi aidosti olla huolissaan lastesi ylipainosta vai onko aina kyseessä puhdas ilkeys? Tai että joku aidosti toivoisi lasten takia että miehesi näyttäisi parempaa esimerkkiä syömistavoillaan?

Eli aina vain kaikki muut ovat ilkeitä, jos toivovat sinun kiinnittävän huomiota lastesi hyvinvointiin?
Kukaan aidosti vailla ilkeyttä tuollaisesta asiasta huolissaan oleva ei ilmaisisi asiaa julkisella keskustelupalstalla näin: "katsoin blogia, lapset ovat ylipainoisia". Paitsi ehkä joku, jolla on vakavia ongelmia sosiaalisen kanssakäymisen suhteen tai vailla käytöstapoja jostain muusta syystä.
 
Kukaan aidosti vailla ilkeyttä tuollaisesta asiasta huolissaan oleva ei ilmaisisi asiaa julkisella keskustelupalstalla näin: "katsoin blogia, lapset ovat ylipainoisia". Paitsi ehkä joku, jolla on vakavia ongelmia sosiaalisen kanssakäymisen suhteen tai vailla käytöstapoja jostain muusta syystä.
Ehkä noin. Mutta keskustelupalstoille noita mahtuu ja fiksuin tapa on jättää ne omaan arvoonsa.
 
vierailija
Mahdollista vain jos olet 80vuotias.
Osaatko kertoa tarkemmin,mitkä vuodet työelämässä,lasten syntymävuodet,opiskeluvuodet ja mikä opinto kyseessä?
Pystyykö oikeasti muka kukaan kerryttämään eläkettä 80-vuotiaaksi...
Työkyvyttömyyseläkehän lasketaan sen mukaan, että jatkaisi työelämässä. Oma laskennallinen työkyvyttömyyseläkkeenikin olisi, jos nyt sellaiselle joutuisisn, muutaman kympin jopa suurempi, kuin arvioitu vanhuuseläke siinä tapauksessa, että jatkaisin työelämässä eläkeikään asti. (tosin molemmat vain noin puolet Mummeliisan huippu eläkkeestä, ilmeisesti hänen palkkatasonsakin on siis ollut puolitoistakertainen meikäläiseen verrattuna)
 

Yhteistyössä