Kysy jotain?

vierailija
Mainitset olevasi huono ystävystymään, mitä tukee ystäviesi lähinnä virtuaalinen läsnäolo esim. blogissasi. Mitä arvelet syyksi? Etkö löydä ystävää,jonka kanssa olisi antoisaa olla? Onko suuri perhe vienyt aikasi? Onko taipumuksesi liioitella, koristella juttujasi syynä, ettet mahdollisesti uskalla heittäytyä ystävyyteen?
 
Mainitset olevasi huono ystävystymään, mitä tukee ystäviesi lähinnä virtuaalinen läsnäolo esim. blogissasi. Mitä arvelet syyksi? Etkö löydä ystävää,jonka kanssa olisi antoisaa olla? Onko suuri perhe vienyt aikasi? Onko taipumuksesi liioitella, koristella juttujasi syynä, ettet mahdollisesti uskalla heittäytyä ystävyyteen?
Ei. Minulla on hyviä ystäviä, mutta ei paljon,

Kavahdan pinnallisuuksia joten en päästä satunnaisia tuttavia lähelle. Sellaisia toki on, mutta en laske heitä ystäviksi vaan nimenomaan tuttaviksi.

En usko perhekoon vaikutavan asiaan mitenkään. Pikemminkin kyse on luonteesta. Olen lapsesta asti ollut samanlainen.
Parhaat ystävät ovat niitä, jotka ovat kulkeneet kanssani vuosia - oikeastaan vuosikymmeniä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Monenlaisesta työstä ja työvuosia +20.
Jokin ensimmäisen meihne minulle ottama vapaaehtoinen eläkevakuutus auttaa sekin asiaa. En ole perehtynyt asiaan. Et voi vielä saada vapaaehtoisesta eläkevakuutuksesta yhtään mitään.


Vapaaehtoinen eläkevakuutus muuttuu
Vapaaehtoisen eläkevakuutuksen eläkeikää ollaan jälleen nostamassa. Muutoksen jälkeen eläkkeelle voi jäädä aikaisintaan 68-vuotiaana. Muutos koskee uusia v. 2013 tai myöhemmin otettavia eläkevakuutuksia.

Vapaaehtoisten eläkevakuutusten verokohtelua on muutettu lukuisia kertoja menneiden vuosien aikana. Vanhemmissa eläkevakuutuksissa eläkeikä saattaa olla esim. 55, 58, 60 tai 63 vuotta.

Tällä hetkellä tehtävissä uusissa vakuutuksissa alin eläkeikä on 63 vuotta.


http://www.taloussuomi.fi/vakuutus/vapaaehtoinen-elakevakuutus-muuttuu
 
Kerro noista vanhoista kavereistasi. Milloin tapaatte, mitä teette yhdessä, milloin tutustuitte ja mitä ystävyys on antanut sinulle?
Milloin tapaamme on vaikea kysymys. Asumme kaikki eri puolilla Suomea joten frekvenssi ei ole kovin tiheä, mikä harmi. Teemme monenlaisia asioita yhetisistä matkoista silkkaan läsnäoloon.

Mitäs minä kertoisin.

- M on neljän lapsen isä, jossain määrin alkoholisoitunut, luotettava kuin kallio ja rakastaa minua syvästi samoin kuin minä häntä. Hän on hauska, epäkonventionaalinen, taiteellinen ja olemme tehneet paljon kahdenkeskisiä "roadtripejä."
Hän ja vaimonsa kantoivat minua ensimmäisen mieheni kuoleman jälkeen. Minä ja lapsesni ovat lastensa kummeja ja he yhden lapseni kummeja.

- R on eronnut keski-ikäinen opiskelijaäiti, jonka lapsista nuorimmat asuvat isän kanssa. Hän on taiteellinen (valokuvaa ja kiertää näyttelyjä - tietää paljon), upeaa keskusteluseuraa ja merkittävän ennakkoluuloton erilaisuuden suhteen. Kirjoitamme samnatyyppisiä juttuja ja jaamme niitä keskenämme.

- J on kymmenkunta vuotta minua nuorempi, sinkku puuseppä. Hän otti, tuli ja asettui sydämeeni. Jaamme perustavanlaatuiset arvot ja huumorintajun, mutta J on monella lailla elämässään kovin konservatiivinen. Teemme hyvin töitä yhdessä - ja hyvin juttelemme yökausia.

- C on ammatiltaan mieluri, eronnut , kaksi aikuista lasta. Hän on Bilettäjä ja Reissaaja isoin kirjaimin. Meitä yhdistää kirjoittaminen ja hulluttelu. Vakaviakaan aiheita ei tosin karteta.
Olin taannoin hänen kaasonsa hänen mennessään toista kertaa naimisiin - saman miehen kanssa. Ei sitten kumminkaan toiminut vieläkään.

- J on koristepuuseppä, joka pyörittää omaa liikettä tehden tilaustöitä lähinnä Keskieurooppaan. Hän on lämpimin, epäkonventionaalisin mies jonka tunnen. Olemme olleet ystäviä yli 30 vuoden ajan eli siteet ovat pitkät. Jos joku M:n lisäksi tietää minusta "kaiken" , se on J

- T on myös ystävä yli 30 vuoden takaa. Hän on tarmokas, teräväkielinen, yhteisvastuullinen, aina barrikaadeilla jonkun asian puolesta. Hänellä on 2 jo aikuista lasta ja 3 vammaista adoptiolasta.

siinä joitain...
 

Yhteistyössä