Ruokasia eväitä mitä ei tarvitse lämmittää?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eli jotain ruokasia eväitä töihin mitä ei tarvitse lämmittää ja joilla jaksaa tehdä raskasta fyysistä työtä. Pitäisi miehelle jotain keksiä..

Salatteihin ei oikeen koske.
 
Keitä pastaa ja siihen sekaan lihapullia, pikkutomaatteja, herne-maissi-porkkanaa ja Apetina feta-kuutioita, kastikkeeksi se fetan öljy. Meidän urheijoiden kisapäivän eväs usein. Ei tarvii lämmittää ja on ruokaisa. Jollekin päivälle vaihtoehtona.
 
Kettari
Riisi-tonnikalasalaatti,makaroonipohjaset salaatit.Vaikka ei salaatteihin koske ni jos nuo uppois...ja ruokatermari ni sinne hän pystyy pistää ruokaa kuin ruokaa ja pysyy lämpöisenä...
 
vierailija
Oma mies hoitaa itse eväänsä eikä mun tarvitse aikuista ihmistä passata. Vaikka jääkapissa olisi ruokaa jota voisi ottaa evääksi mukaan niin mies ottaa evääksi leipää ja jogurttia. Kotona syö sitten ruoan. Fyysistä työtä munkin mies tekee.

Ei siitä mitään tulisi, että mun vuorotyöläisen pitäisi vielä kaiken muun lisäksi huolehtia aikuisen ihmisen eväistä joka tämä on täysin kykeneväinen tekemään itse.
 
vierailijajoita
Hyvä sämpylä, kinkulla ja juustolla. Keitetty kananmuna kokonaan siivutettuna sämpylät väliin. Kaiken kruunaa silli munan päälle.
Pitää nälän loitolla.
 
vierailija
Kiitos kaikille vastanneille. Tuli kyllä hyviä ideoita. :)

Miehen työpaikat vaihtelee ja joskus mahdollisuus käydä syömässä joskus ei. Mutta siihen menee sitten rahaa aika reilusti kuukaudessa ja yritetään säästää siitä vähästä mitä on muutenkaan "ylimääräistä".

Joskus mies tekee itse eväät jos en jaksa/ehdi tehdä hänelle eväitä. Mutta se on mun tapani huomioida häntä ja kiittää ja auttaa kun jaksaa käydä palkkatyössä, että teen hänelle eväät valmiiksi.
Itse olen kotihoidontuella kotona tällä hetkellä.

ap
 
vierailijailona
Tortillawrappi erilaisilla täytteillä esim. Kana-feta-kasvis ja vaikka paprikamajoneesia kastikkeeksi.
Toi suolainen pannari on oikeasti hyvää, oma suosikki kinkku-aura-ananas.
Pizza myös maistuu kylmänä!
 
Mä kanssa ehdottaisin semmoisia ruokaisia "salaatteja". Pohjaksi pasta/riisiä/perunaa. Sit jotain kurkkua/paprikaa/tomaattia/hemapa/avokadoa mitä nyt mieleen tulee kasviksia. Lihoina sit savukalaa/tonnikalaa/metukkaa/kanaa. Ja voihan niihin pikkasen ujuttaa jotain salaattiakin. Salaateissa taivas on vaan rajana.

Joskus oon miettiny et jos pitäis valita joku yks ruoka mitä pitäis syödä koko loppuelämän olis se salaatti, sitä ku voi varioida niiiiiiin paljon :) (p.s. kaikkee mäki mietin)
 
vierailija
Itse joskus rakennuksilla työskennellessä koin sopiviksi eväiksi leivät juustolla/ maustetulla tuorejuustolla, lihalla, kurkulla/paprikalla reilusti täytettynä. Rahka banaanilla js mansikoilla tms. piti kylläisenä pitkään, joskus "riisipiirakat" sekä lihatäytteiset piirakat. Myös kylmät pastasörsselit sisälsi aina lihaa sekä esim. kurkkua, tomaattia, omenaa sekä paprikaa maustetulla kermaviilikastikkeella. Jälkkäriksi aina pari keksiä.

On hienoa, että arvostat miestäsi tekemällä eväät valmiiksi. Niin pieni ele, mutta joka päivä hän saa ripauksen rakkautta töihin.
 
vierailija
Hyvin koulutettu vaimo. Sano nyt vielä, että mies käy vaan töissä ja sinä hoidat kaiken muun.
Miksi se niin sua hiertää että haluan miestäni auttaa? Mies hoitaa lapsia minun vapaailtoinani ja hoitaa niitä töiden jälkeen. Lisäksi tekee joka ilta jotain koiran kanssa, autoremppaa tai autotallia. Mutta tämä nyt ei alotukseen liity paskaakaan.
ap
 
vierailija
Mun mies on metsuri ja sillä on usein kylmänä "salaatti"eväänä tällaista sekoitusta:
riisi-hemapa-tonnikala-kurkku-suolakurkku ja siihen monesti lisukkeena keitettyjä kananmunia ja joskus leipää. Pitää nälkää hyvin ja on meistä muistakin hyvää. Tehdään aina kerralla isompi satsi, säilyy jääkaapissa hyvin monelle päivälle :)
 
vierailija
Ok. Ei sun ole pakko tehdä ukollesi eväitä, mutta tuskin sen pitää hiertää, että joku toinen tekee.
Kunhan nyt vain toin esille sen, että puolisoaan voi arvostaa muutenkin. Se, että ei tee puolisolleen eväitä ei tarkoita sitä, että ei arvosta puolisoaan. Mä kuitenkin teen aina muuten ruoan tälle väelle ja pidän sitä normaalina arkeen kuuluvana asiana enkä jonakin arvostuksen antamisena.
 

Yhteistyössä