Mitä mieltä matkasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Koko päivä meni kun katsoin hotellit ja kaikki lennot ja päätin että lähdetään esikoisen kanssa tällä tavalla, ensiksi Malagaan, seur, pv Marbellaan/Puerto Banukselle/ San Pedroon ym kiertämään, olemme 3pv siellä, sitten Alicanteen 1 yö olemme siellä ja lennot Milanoon, Milanossa olemme 2pv ja sitten lähdemme Venetsiaan ja olemme 2pv siellä, tämän jälkeen Toscanaan missä olemme 4pv ja kokeilemme kiertää Firenze, sitten Rooman päiväksi ja takaisin Suomeen. Onko tämä kovin raskas reissu? Mutta kun ei ole kuin 2vkoa että saan olla lomilla sitten töihin taas ja Espanjaan muuten työn takia 1pv pitäisi olla.

Koko päivä meni kun katsoin hotellit ja kaikki lennot ja päätin että lähdetään esikoisen kanssa tällä tavalla, ensiksi Malagaan, seur, pv Marbellaan/Puerto Banukselle/ San Pedroon ym kiertämään, olemme 3pv siellä, sitten Alicanteen 1 yö olemme siellä ja lennot Milanoon, Milanossa olemme 2pv ja sitten lähdemme Venetsiaan ja olemme 2pv siellä, tämän jälkeen Toscanaan missä olemme 4pv ja kokeilemme kiertää Firenze, sitten Rooman päiväksi ja takaisin Suomeen. Onko tämä kovin raskas reissu? Mutta kun ei ole kuin 2vkoa että saan olla lomilla sitten töihin taas ja Espanjaan muuten työn takia 1pv pitäisi olla.

Kuulostaa kyllä kivalta ja sopivan erilaisia paikkoja. Itse tykkään kiertomatkoista, joissa käydään useassa paikassa. Mutta olen myös huomannut, että jopa aikuista voi kovin tiuha siirtyminen väsyttää, joten voisi kuvitella, että lapsi väsyisi vielä helpommin. Lisäksi Rooman kaltaisia suurkaupunkeja ei juuri ehdi (varsinkaan lapsen kanssa) yhdessä päivässä nähdä juuri ollenkaan, jolloin se jää melkoiseksi pintaraapaisuksi.

Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä sitä, että jos on pitemmästä lomasta kyse, niin ainakin 3 päivää /kaupunki (paitsi poikkeustapauksessa), ja lapsen kanssa yrittäisi saada mukaan rauhallisia pikkukaupunkeja, joissa voi vaan olla tekemättä mitään.

Minkä ikäinen sun lapsi on? Pelkään, että tuosta voi tuollaisenaan tulla aika raskas - vaikka suunnitelma sinänsä on mitä kiinnostavin. Kannattaa muistaa, että siirtymät ovat aina raskaita ja uuteen suurkaupunkiin totuttelu ottaa aikansa. Välillä voi tulla päiviä, ettei jaksaisi yhtään mitään. Itse tekisin niin, että kahden viikon lomalle ottaisin lapsen kanssa korkeintaan viisi pysähdyspaikkaa. Toki niistä voi tehdä päiväretkiä esim. ihaniin pikkukyliin tms.

Kuulostaa kyllä kivalta ja sopivan erilaisia paikkoja. Itse tykkään kiertomatkoista, joissa käydään useassa paikassa. Mutta olen myös huomannut, että jopa aikuista voi kovin tiuha siirtyminen väsyttää, joten voisi kuvitella, että lapsi väsyisi vielä helpommin. Lisäksi Rooman kaltaisia suurkaupunkeja ei juuri ehdi (varsinkaan lapsen kanssa) yhdessä päivässä nähdä juuri ollenkaan, jolloin se jää melkoiseksi pintaraapaisuksi.

Itse olen pitänyt nyrkkisääntönä sitä, että jos on pitemmästä lomasta kyse, niin ainakin 3 päivää /kaupunki (paitsi poikkeustapauksessa), ja lapsen kanssa yrittäisi saada mukaan rauhallisia pikkukaupunkeja, joissa voi vaan olla tekemättä mitään.

Minkä ikäinen sun lapsi on? Pelkään, että tuosta voi tuollaisenaan tulla aika raskas - vaikka suunnitelma sinänsä on mitä kiinnostavin. Kannattaa muistaa, että siirtymät ovat aina raskaita ja uuteen suurkaupunkiin totuttelu ottaa aikansa. Välillä voi tulla päiviä, ettei jaksaisi yhtään mitään. Itse tekisin niin, että kahden viikon lomalle ottaisin lapsen kanssa korkeintaan viisi pysähdyspaikkaa. Toki niistä voi tehdä päiväretkiä esim. ihaniin pikkukyliin tms.

Lapsi on 10 koht 11v :) päätin että otan vain yhtä mukaan, kun muille se voisi olla aika raskasta. Toisalta olemme kiertäneet 2n lapsen kanssa kevällä Ranska ja ei ollut raskasta heille ja toinen lapsista 8v, ihan pieniä lapsia en uskalla vielä mihinkään ottaa ja pojat mulla 8kk ja 3v :D, heidän kanssa ei tuu mitään, mutta ehkä jo ensi kesällä jaksan viedä vaikka Disney Landiin heitä.

Lapsi on 10 koht 11v :) päätin että otan vain yhtä mukaan, kun muille se voisi olla aika raskasta. Toisalta olemme kiertäneet 2n lapsen kanssa kevällä Ranska ja ei ollut raskasta heille ja toinen lapsista 8v, ihan pieniä lapsia en uskalla vielä mihinkään ottaa ja pojat mulla 8kk ja 3v :D, heidän kanssa ei tuu mitään, mutta ehkä jo ensi kesällä jaksan viedä vaikka Disney Landiin heitä.

No, 10-vuotias toki jaksaa vähän paremmin kuin ihan pienet lapset. Jos teillä on jo tällaisesta kokemusta ja jos lapsi jaksoi, niin mikäs siinä. Kaipa se on yksilöllistä. Itse tykkään tosin aikuisenakin hiukan hitaammasta tahdista, varsinkin suurkaupunkien kohdalla - että ehtisi kunnolla tutustua niihin. Mutta tunnen kyllä ihmisiä, jotka ovat kolunneet Eurooppaa sillä tyylillä, että melkein joka päivä vaihtoivat maisemaa.

Jos et lyö kaikkea lukkoon etukäteen, voit ehkä muuttaa suunnitelmia kesken matkankin, kunhan vaan aina ehtii jo varatuille lennoille. Hotellejahan voi varata sitten reissun päälläkin.

Juu toki suunnitelmia voi muuttaa :). Sekä hotelleja varasin Booking. comin kautta ja jos en tulee hotelille he palauttavat rahoja luottokortille. Kokemuksia on kun työntakia välillä suunnitelmat muutuivat että en päässyt hoteleille missä oli varattu jo huone.

Viimeksi muokattu:
Pääsettekö te tosi harvoin minnekään kun pitää kiertää yhdellä matkalla puoli Eurooppaa? Mielestäni Split kannattaisi vielä mahduttaa ja Ashley.

No en voi sanoa että harvoin, tänä vuonna olin, Lontoossa, Saksassa, Ruotsissa 2krt, Norjassa, Tallinnassa, Pariisissa, Saint Tropezissa, Saint Raphaelissa, Monacossa, Nizzassa, Agaissa ym...

ja vielä sen matkan jälkeen joskus syksyllä lähden Mexicoon, Brasiliaan, Chiliin, Columbiaan, Venezuelaan ja katsotaan mihin vielä aika olisi käydä, sekä Caribiaan, ne pikku saaret kiertämään.

Splitiin itseasissa haluan kans käydä :)

Vieras lisäys :)

Muut matkat oli työmatkoja ne naapurimaat, siellä en oikeastaan ollut kuin 2-3pv korkeintaan. Nykyjään jos lähden työn takia jonnekin lämpimään niin kokeilen päästä kirtomatkalle, niin esim. Mexicossa meillä on tehdas ja lanserataan syksyllä omia tuotteita siellä päin, samalla pääsen ystävän kanssa joka tunne Latino Amerikka kiertämään paikkoja, ja se on niin mun paikka, rakastan siellä ajaa ja katsoa maisemia.

Juu toki suunnitelmia voi muuttaa :). Sekä hotelleja varasin Booking. comin kautta ja jos en tulee hotelille he palauttavat rahoja luottokortille. Kokemuksia on kun työntakia välillä suunnitelmat muutuivat että en päässyt hoteleille missä oli varattu jo huone.

Yleensä ne hotellit vain pitää perua tiettyyn aikaan mennessä tai muuten menee maksu. Muista se.

Itse en jaksaisi lähteä lapsen kanssa tuollaiselle reissulle jossa ei olla oikein missään kunnolla. Vähentäisin kohteita.

noo jos harvemmin pääset lomaileen lapses kaa ni eiks kannata ottaa vähän vähempi noit kohteit? tai kuullostaa et noihin matkoihin kuluu paljon lomapäivii? kuinka hyvä lapses on istumaan? hemmetti mä snaijjasin sen et ite on aina halunnu firenzee ja venetsiiaan ehkä joskus :)

mut kuitenkin hyvää lomaa ja nauttikaa :) ciao!

noo jos harvemmin pääset lomaileen lapses kaa ni eiks kannata ottaa vähän vähempi noit kohteit? tai kuullostaa et noihin matkoihin kuluu paljon lomapäivii? kuinka hyvä lapses on istumaan? hemmetti mä snaijjasin sen et ite on aina halunnu firenzee ja venetsiiaan ehkä joskus :)

mut kuitenkin hyvää lomaa ja nauttikaa :) ciao!

Siis se 10 vuotias pääse mun kanssa vähän useammin kuin muut lapset :). Hän siis uskon jaksa, paitsi jos on liian kuuma siellä päin niin pelottaa että se voi olla meille aika raskasta

Siis se 10 vuotias pääse mun kanssa vähän useammin kuin muut lapset :). Hän siis uskon jaksa, paitsi jos on liian kuuma siellä päin niin pelottaa että se voi olla meille aika raskasta

pakko oli käyä tsiigailee kuvii ja se on muuten firenze minne haluun just ton kaupungin takii :) mut skool ja hyvää reissuu teille kahelle ai jumaleissön mikä sokkelo kaupunki :)
wine-town-firenze-2012.jpg

oliko kunnon jätti aaltoi? ootkos koskaan kokeillu paraseilingii mis botski vetää laskuvarjoo se on siistii varsinkin iltaauringossa :) mikäs on rivieralainen ruoka tai se main siellä?
En ole :D mä en osaa edes uida kunnolla, mutta vedessä kiva olla. Ruokaa ihan tavallinen, vaikka joka kerta yritin jotain erilaista maista, ainakin sain kivoja ideoita kokkamiseen sieltä :)

aijai missaat vedenalaisen maailman onks sua koskaan kiinnostanu sukeltaminen? lapsi saattais tykkää lentämisestä :) ite olin jotain 12v ku pääs ekaa kertaa leijjuun :).
Se olisi ehkä hieno kokemus :). Olen mietinyt ainakin että olisi kiva päästä uimaan delfiinien kanssa, rakastan delfiineja. Mä olin siellä vain venellä kävin Tropezista Raphaeliin. Juu lapset tykkää lentämisestä, niin itsekin, paitsi ei kaikki lentoyhtiöt ole kivoja :D. Viimeksi kuin olin Air Balticissa niin päätin että se on mun viimeinen kerta, palvelu aivan hirveä, mutta ikinä en ole tykänyt miten Latvialaiset tai Virolaiset palvelevat, taso todella huono. Paitsi bisness luokassa oli suht hieno palvelu ja sinne mä pääsin ihan vahingossa kun joku mies kutsui puhumaan minut sinne ja tarjosi juomia, minulle aina sattuu ja tapahtuu (n)