The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
portaalla istun
toivon täplikkään kissan
hiipivän ohi
Kissankin homma on semmoinen, että siinä ei tule tulla huomatuksi. Muuten jää ilman saalista.
Koirat on niitä jotka innostuksissaan heiluttavat häntäänsä ja saattavat tuupata nurin ja aiheuttaa tahatonta vahinkoa.
Mut ainutkaan kissa ei ole koskaan pudottanut tai särkenyt mitään, paitsi tarkoituksella.
 
vierailija
17.7.2015 21:35
45-vuotias mies sai Pohjois-Savon käräjäoikeudessa tuomiot kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja liikennepaosta tieliikenteessä.

Ajokortiton mies ajoi viime talvena Pielaveden keskustassa henkilöautolla niin että auto suistui vastaantulevien kaistalle ja törmäsi toisen auton kylkeen. Törmäyksessä toisen auton kuski ja kyydissä olleet kaksi tyttöä saivat lieviä vammoja.

Kolarin aiheuttanut mies laiminlöi velvollisuutensa jäädä auttamaan loukkaantuneita, vaan jatkoi ajamista. Kun auto pysähtyi noin sadan metrin päähän, mies jatkoi pakoa juosten.

Rangaistusta mitattaessa käräjäoikeus olisi voinut soveltaa koventamisperustetta, koska tuomitun rikosrekisteriotteessa on merkintöjä samankaltaisista rikoksista.

Koventamisperustetta ei kuitenkaan sovellettu, sillä käräjätuomarin mukaan nyt tapahtuneet rikokset eivät vielä osoita ilmeistä piittaamattomuutta lain kielloista ja käskyistä.

Tuomari päätti, että 40 päiväsakon rangaistus on oikeudenmukaisessa suhteessa rikoksen vahingollisuuteen ja vaarallisuuteen. Maksettavaa kertyi yhteensä 240 euroa.
 
17.7.2015 21:35
45-vuotias mies sai Pohjois-Savon käräjäoikeudessa tuomiot kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja liikennepaosta tieliikenteessä.

Ajokortiton mies ajoi viime talvena Pielaveden keskustassa henkilöautolla niin että auto suistui vastaantulevien kaistalle ja törmäsi toisen auton kylkeen. Törmäyksessä toisen auton kuski ja kyydissä olleet kaksi tyttöä saivat lieviä vammoja.

Kolarin aiheuttanut mies laiminlöi velvollisuutensa jäädä auttamaan loukkaantuneita, vaan jatkoi ajamista. Kun auto pysähtyi noin sadan metrin päähän, mies jatkoi pakoa juosten.

Rangaistusta mitattaessa käräjäoikeus olisi voinut soveltaa koventamisperustetta, koska tuomitun rikosrekisteriotteessa on merkintöjä samankaltaisista rikoksista.

Koventamisperustetta ei kuitenkaan sovellettu, sillä käräjätuomarin mukaan nyt tapahtuneet rikokset eivät vielä osoita ilmeistä piittaamattomuutta lain kielloista ja käskyistä.

Tuomari päätti, että 40 päiväsakon rangaistus on oikeudenmukaisessa suhteessa rikoksen vahingollisuuteen ja vaarallisuuteen. Maksettavaa kertyi yhteensä 240 euroa.
Minut on kerran tuomittu rattijuopumuksesta.

Mä, joka en taatusti hyppää kännissä rattiin.

Yhtenä aamuna vaan luulin, että ajokunnossani ei enää voi olla mitään vikaa. Poliisisetien satunnaisratsian mukaan vikaa oli 0,6

Sakkoa tuli kaks tonnia ja kortti oli kuivumassa kolme kk.

Mitäpä siitä sakosta, koska asiat joista selviää rahalla ovat halpoja.

Mut käräjäoikeus ei tippaakaan ottanut huomioon sitä, että syrjäkylällä asuvalle se kortti on jokseenkin välttämättömyys. Tuomio tuli suoraan taulukosta.

Mua jotenkin vituttaa lukea, et joku saa törmäillä, aiheuttaa henkilövahinkoja ja paeta paikalta. Ja rangaistus on parisataa sakkoja eikä korttia voi laittaa kuivumaan kun sitä ei ole.

Ja sit laki on kaikille sama. Vitut.
 
Huomenta! Heräsin sotkeentuneena peittoon ja näin unta, että olin jonkun oudon koulun (joku kuvitteellinen lukio?) matikankokeessa ja en tajunnut pätkääkään aiheesta. Valvova opettaja vielä veisteli, että läpimeno olisi varmempi, jos osallistuisin saksan keskustelutunnille. Miksi ihmeessä, kun lopetin saksan aikoinaan? Arghh..
 
IhQ
Huomenta!

Heräsin tunti sitten. Lauantaiaamuna. Plääh.
Onneks on kahvia eikä minnekään kiire.
Pikkuisen pitäs silti saada valittaa, miehestä jälleen. Mut en jaksa ees alkaa.

Tykkään lakanoistani, lähinnä niissä vaikuttaa materiaali ja ulkonäkö. On meil vissiin parit lakanat Marimekkoa ja Vallilaakin, mut sitten ihan normikaupoistakin. Nuo tämänhetkiset on H&M-laatua :D Ihan ok ja tuo kuosi etenkin, ihanuus.
 
Oi hitsi, hiukanko nopeesti hiipimällä se aamu tulikin...huomenia kaikille :)..enkä puhu niin mitn siitä miten oon aamupöwwönä, kyllä te tiiätte, että se on mun tapauksessa sitä normiotosta :D

Unet oli ihan sekalaista huttuseurakuntaa, siellä seikkaili mun loistavassa ja lahjakkaassa seurassa mm. joku heavybändin kitaristi, tuli käytyä Tampereellakin - toi oli vinkee piipahdus, mä olin itekseni unessa liikenteessä mutta loppujen lopuksi löysin itteni jostain isosta lössistä/porukasta missä juttu lenti ja nauru raikas ja siinä vaan oli hyvä olla niitten ihmisten kanssa - ja sitten mä olinkin sutaamassa jotain talon seinää flanellipuserossa ja farkkushortseissa tikapuilla keikkuen neonin keltaiseksi :) ipanalauman juostessa talon ympäri kiljuen ja kikatellen ja samalla huomasin, että yhden omppupuun kimpussa olikin hevonen - !! - hamus puusta suoraan suuhunsa makeita omppusia....:D - repikääpä siitä sitten unikuvatulkintaa, mie en sitä tee kun lopputulos ois kuitenki, että joo-o, oot kyllä niin vinkeen hankala tapaus unissaskin, että onnea vaan :D

Heiii, aamuaurinkoa pukkaa, tyrkkäis myös pakkaamista - hyvin oon osannut levittäytyä taas ja itteni tuntien kohta varmaan jonkin sortin säntäilyäkin mutta...otan kuin otankin oman aikani ihan rauhaksiin tässä :)

Ihanaa, rauhallista aamua sulle :) *pus*
 
@Tepadj - oi että miten komeita pikkuisia sulla siellä onkaan paimennettavana :) <3!

Mikäs on tilanne nyt, onko muutosta tapahtunut sitten viime päivien aikana eli syödäänkö siellä jo itse ja viimeinenkin luonut jo nahkansa? Toivottavasti, on noi vaan kauniita otuksia :)
 
Huomenta!

Heräsin tunti sitten. Lauantaiaamuna. Plääh.
Onneks on kahvia eikä minnekään kiire.
Pikkuisen pitäs silti saada valittaa, miehestä jälleen. Mut en jaksa ees alkaa.

Tykkään lakanoistani, lähinnä niissä vaikuttaa materiaali ja ulkonäkö. On meil vissiin parit lakanat Marimekkoa ja Vallilaakin, mut sitten ihan normikaupoistakin. Nuo tämänhetkiset on H&M-laatua :D Ihan ok ja tuo kuosi etenkin, ihanuus.
Huomenia Ihkulaan :)...ja rauhallista aamun haltuunottoa :)

Anna tulla vaan purkautumista, niinhän tällä tehdään me kaikki, helpottaa sitten kummasti kun edes johonkin saa avattua painolastiansa :)..

Milloinkas sulla olikaan se festaritapahtuma...ootko saanut siihen kaveria mukaas lähtemään ja fiilistelemään ja jamittelemaan :)?
 
IhQ
Huomenia Ihkulaan :)...ja rauhallista aamun haltuunottoa :)

Anna tulla vaan purkautumista, niinhän tällä tehdään me kaikki, helpottaa sitten kummasti kun edes johonkin saa avattua painolastiansa :)..

Milloinkas sulla olikaan se festaritapahtuma...ootko saanut siihen kaveria mukaas lähtemään ja fiilistelemään ja jamittelemaan :)?
No ei muuta ku se vaan nukkuu, illalla/yöllä valvoi taas kaljoineen ties miten pitkään. Havahduin joskus kolmen maissa ja vielä istui koneella. Eihän se sinällään kovin montaa juo mut silti. Muutenkin nukkuu melkein joka vapaa-aamu niin pitkään kun jaksaa....ja sehän jaksaa. Lomallahan se nyt vielä on mut silti.

Ärsyttää kun ite oon niin herkkäuninen. Illalla menee pitkään nukahtaessa ja sitten kun johonkin herää niin ei taas meinaa saaha unta uudelleen.
 
Huomenta :)

Nukuin sellaset kevyet 10h unet :D sisäinen kello meinas puol 7 aikaa jo herättää mut sit sain viä 1,5h nukuttua. Kyl Tällee selkäkipusena on vaa parempi nukkuu tos sohvalla ku on kovempi ku sängyssä..
Ihana, kun sait kunnolla nukutuksi :)! Toi on kuitenkin hurjan tärkeetä, että pääsee palautumaan ja ettei sun kivut onneksi sitä nukkumista häiritse :). Eli mun korvaani kuulostaa lupaavalta.

Nyt rauhassa ja hissuksiin herättelet itteäs tähän päivään :)
 
IhQ
Ainiin se musajuttu..ens kuun lopussa vasta.
No, pari kaveria sanoi että ehkä sinne alueen lähelle voisi mennä esim.terassille..jos työvuoroihinsa sopii. Mikä olis sekin ihan ok, se lähiterassi on ihan vieressä.

Huomasin tosin vasta että itse tapahtuma on sallittu kaiken ikäisille joten saatettais olla vähän "yläikäisiä" sinne. Tuli vähän semmoinen olo, ettei tän ikäsen kuulu mitään hiphoppia/räppiä ees kuunnella, saatika tykätä siitä.
 
No ei muuta ku se vaan nukkuu, illalla/yöllä valvoi taas kaljoineen ties miten pitkään. Havahduin joskus kolmen maissa ja vielä istui koneella. Eihän se sinällään kovin montaa juo mut silti. Muutenkin nukkuu melkein joka vapaa-aamu niin pitkään kun jaksaa....ja sehän jaksaa. Lomallahan se nyt vielä on mut silti.

Ärsyttää kun ite oon niin herkkäuninen. Illalla menee pitkään nukahtaessa ja sitten kun johonkin herää niin ei taas meinaa saaha unta uudelleen.
No teillä ei kyllä todellakaan kohtaa nämä nukkumiset ja köllöttelyt kainaloisina...sulle pitäs antaa semmosta annostusta, että et ihan joka kolahdukseen heräiskään ja miehelles puolestaan taas semmosta satsia, että pomppaa ylös siitä ja valmista koko kaunotarkolmikollesi upea aamupala :)... Sä taijat muutenkin olla aina se, joka herää aamulla laittamaan päivää alkuun... Vastavuoroistahan se pitäis kyllä olla, kyllä säkin joskus haluisit vaan olla ja ketturoida siellä sängyssä ja vaikka onnellisena nukahtaakin uudestaan uneen, kun tiedät, että toinen on siinä valmiina hoitamaan ja tarttumaan hommiin ja askareisiin...

Vaikka kuinka olis lomalla, niin...jos mä oisin sä (rupesinkin lallattelemaan sitä Cheekin kertsiä :D)...niin, ottaisin asian puheeksi että vuorovedoilla kiitos.
 
  • Tykkää
Reactions: IhQ
Ainiin se musajuttu..ens kuun lopussa vasta.
No, pari kaveria sanoi että ehkä sinne alueen lähelle voisi mennä esim.terassille..jos työvuoroihinsa sopii. Mikä olis sekin ihan ok, se lähiterassi on ihan vieressä.

Huomasin tosin vasta että itse tapahtuma on sallittu kaiken ikäisille joten saatettais olla vähän "yläikäisiä" sinne. Tuli vähän semmoinen olo, ettei tän ikäsen kuulu mitään hiphoppia/räppiä ees kuunnella, saatika tykätä siitä.
Höpsis! Tän ikänen saa kuunnella ihan mitä haluaa! Musiikkilajeissa ei ole tykkäysikärajoja.

Mä olin eilen nuorisotalolla katsomassa yhden nuoren ja innokkaan bändin keikkaa. Ukkokulta on niitä vähin jeesaillut ja ovat päässeet jo pikkusen isommillekin areenoille eli baarikeikoille
 
  • Tykkää
Reactions: famipala ja IhQ
Ainiin se musajuttu..ens kuun lopussa vasta.
No, pari kaveria sanoi että ehkä sinne alueen lähelle voisi mennä esim.terassille..jos työvuoroihinsa sopii. Mikä olis sekin ihan ok, se lähiterassi on ihan vieressä.

Huomasin tosin vasta että itse tapahtuma on sallittu kaiken ikäisille joten saatettais olla vähän "yläikäisiä" sinne. Tuli vähän semmoinen olo, ettei tän ikäsen kuulu mitään hiphoppia/räppiä ees kuunnella, saatika tykätä siitä.
Höpön höpöä, musa kuuluu ihan kaiken ikäisille, ei siinä papereita kysellä :)! Ei muuta kuin menette sinne ja fiilistelette ja joraatte jalat tärviölle :)!
 
  • Tykkää
Reactions: famipala ja IhQ
IhQ
Ja mikä oli pakko laittaa taustalle soimaan...kiitti vaan FC.."jos mä oisin sä, kyl mäkin olisin mun kaa.."

Höpön höpöä, musa kuuluu ihan kaiken ikäisille, ei siinä papereita kysellä :)! Ei muuta kuin menette sinne ja fiilistelette ja joraatte jalat tärviölle :)!
Se on vaan siinäkin et nuo kaverit, epäilen suuresti ettei ne suostu lähtee kun korkeintaan sinne terassille, vähän nyökyttelee päätä musiikin tahtiin.
 
Ja mikä oli pakko laittaa taustalle soimaan...kiitti vaan FC.."jos mä oisin sä, kyl mäkin olisin mun kaa.."



Se on vaan siinäkin et nuo kaverit, epäilen suuresti ettei ne suostu lähtee kun korkeintaan sinne terassille, vähän nyökyttelee päätä musiikin tahtiin.
Meidän ketjutätien pitäs joskus lähtee yhdessä festareille näyttämään nuorisolle mallia ;)
 
vierailija
Rangaistusta mitattaessa käräjäoikeus olisi voinut soveltaa koventamisperustetta, koska tuomitun rikosrekisteriotteessa on merkintöjä samankaltaisista rikoksista.

Koventamisperustetta ei kuitenkaan sovellettu, sillä käräjätuomarin mukaan nyt tapahtuneet rikokset eivät vielä osoita ilmeistä piittaamattomuutta lain kielloista ja käskyistä.
Jos kyseessä olisi ollut moninkertainen raiskaaja olisi oikeus antanut tukkualennusta...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä