Oletko tarkka lastenvaatemerkeistä, vai käytetäänkö teilla mitä vaan?

• Viestiketjun aloittaja ei merkkifanaatikko
  • Ensimmäinen viesti
ei merkkifanaatikko
Olen tässä parin päivän aikana ostanut lapsille uusia vaatteita alesta, H&M:stä muutamia ja eilen ostin S-marketista Cirafin vaatteita, kun olivat puoleen hintaan. Ei jäänyt collegetakille paljoa hintaa, kun alkuperäinen hinta oli 14,95€ ja siitä siis puolet pois. Laadultaankin ihan hyvää, ainakin käsituntumalla.

On meillä ollut jotain merkkivaatteitakin, etenkin ulkovaatteissa, mutta nekin tyyliin Reimatec.

Pin
En ole, kenkiä on paljon jonkun keskikalliin merkin, mutta muuten aika sekalaisesti. Ulkovaatteet saattaa olla jotain, mutta sisävaatteista varmaan 95% on Lindexiltä, Zarasta ja Kapphallista, niillä on vaan niin ihania vaatteita, että löydän aina kauhean kasan lastenvaatteita siellä käydessä. Sellaisia hempeän rauhallisia pienten poikien vaatteita.
Sellaset "hienommat" vaatteet on myös usein Zarasta jne, esim villakangastakit, sitten remuamisvaatteet talvisin/kurakausina aika pitkälti Ticketiltä.

Ei meillä mitään kauhean kalliita merkkivaatteita näy, siis esim Burberryn takit olisi mun mittapuulla aika kalliita.

vierailija....
Olen tarkka, niin ulko- kuin sisävaatteissa. Hennesin vaatteet ei minusta kestä hyvin, laaduttomia. Sama juttu kaikki cirafit, lindexit, kapphallin... Vaikka esim. newbien vaatteista pidänkin.

Ostan merkkiä laadun vuoksi ja toisekseen myös ulkonäön. Ja minulle esim ticket on merkkivaate ainakin näin suomen mittapuulla, en siis ostele mitään cuccia ja burberryä kuitenkaan...

Pin
Olen tarkka, niin ulko- kuin sisävaatteissa. Hennesin vaatteet ei minusta kestä hyvin, laaduttomia. Sama juttu kaikki cirafit, lindexit, kapphallin... Vaikka esim. newbien vaatteista pidänkin.

Ostan merkkiä laadun vuoksi ja toisekseen myös ulkonäön. Ja minulle esim ticket on merkkivaate ainakin näin suomen mittapuulla, en siis ostele mitään cuccia ja burberryä kuitenkaan...
En tiedä mitä olet ostanut Lindexiltä, mutta meillä ne on olleet tosi kestäviä. Ajattelin jotenkin, että eivät olisi. Ostelen tällaisia

En tiedä niistä kuvapaidoista, meneekö helpommin huonoon kuntoon? Noi paidat (mitä ne muuten on?) ei ole yksikään mennyt miksikään. Niitä on ollu varmaan 20kpl meillä.

Cirafilta ostin jotkut kengät ja ne meni melkein heti ihan kauhean näköiseksi, oli kyllä tosi huonoa laatua! En osta enää...

Newbien vaatteita oli tokalla melkein kaikki, koko mallisto varmaan. Ne oli niiiin ihania etten malttaisi antaa niitä edes pois, vaikka ei tarvita. :D

vierailija...
Nojoo, tuollaset vaarinpaidat vois kestääkkin, pitää käydä ostamassa. Lindexiltä lopetin ostamisen jo vauvavuonna, kun ei ne perus puuvillabodyt sun muut pidä muotoaan pesussa. Saumat on ihan väärällään, printit halkeili, värit haalistui. Sama ongelma monella muulla merkillä. Harmittavin ominaisuus on se vaatteen muodottomaksi venähtäminen pesussa. Etukappaleen alahelma voi parin pesun jälkeen olla 2 senttiä ylempänä kuin takakappaleen helma.

vierailija12
Nojoo, tuollaset vaarinpaidat vois kestääkkin, pitää käydä ostamassa. Lindexiltä lopetin ostamisen jo vauvavuonna, kun ei ne perus puuvillabodyt sun muut pidä muotoaan pesussa. Saumat on ihan väärällään, printit halkeili, värit haalistui. Sama ongelma monella muulla merkillä. Harmittavin ominaisuus on se vaatteen muodottomaksi venähtäminen pesussa. Etukappaleen alahelma voi parin pesun jälkeen olla 2 senttiä ylempänä kuin takakappaleen helma.
Samaa mieltä sinun ja Pinin kanssa. Olen tosin ostanut cirafinkin vaatteita pari, mekon ja haalarin. Kumpikin kului reiílle yhden lapsen käytön jälkeen vaikka eivät olleet missään jokapäiväisessä käytössä. Samoin väri kulahti (vaaleansininen).

Ulkovaatteissa ostan Polarn O pyrettiä koska olen todennut sen kestäväksi. Ticketiltä on yhdet ulkohaalarit, muttei ole ihan yhtä lämmin kuin pop. Kestää kuitenkin vielä seuraavallekin lapselle ensi talveksi.

Lapsillamme ei ole hirveitä määriä vaatteita, ja ne joita meillä on, on siistejä ja suht laadukkaita. H&M:n vaatteista suurin osa on ihan "kertakäyttötavaraa", ei niitä meille siis. En tykkää että printit kulahtaa. Mistään Hello Kitty tai prinsessa printeistä en pidä. Mielestäni lapset saa puettua lapsekkaan kivasti vähän "aikuismaisillakin" vaatteilla.

ap.....
Meillä on paljonkin H&M:n trikoopaitoja, jotka on meille käytettynä tulleet ja mun kahdella pojalla pidettyjä ja ihan hyvinä ovat pysyneet. Tottakai tossa vaihessa jo kulumaa näkyy, mutta nehän onkin käytettyjä. Ulkohousuina on nyt Kappahlista ostetut tec-housut ja ovat kyllä yhdet parhaista mitä meillä on ollut ja eipä harmita jos hajoaa, kun ei ole niin kalliita. Lapset kun ovat jo 5 ja 7-vuotiaita, niin saavat vaatteen kuin vaatteen rikki, jos niikseen tulee, joten en viitsi kamalia summia yhteen vaatekappaleeseen tuhlata.
Käytettynä olen paljonkin ostanut vaatteita, mutta nyt ei enää tahdo saada, kun lapset ovat jo sen verran isoja.

No en ole tarkka, kirppiksiltä tulee ostettua suurin osa, ja alesta loput, normaalihintaisia en osta oikeastaan kuin H&M:ltä ja Lindexiltä varsinkin velourhousuja. Täytyy silti myöntää, että jos kirppiksellä sattuu käteen hyväkuntoista Ticketiä, Me & I:ta tai P.O.P:ia, niin mukaan lähtee aika välittömästi. :D

Housuja en juurikaan uusina osta edes alesta, koska 6 v. poikani hajottaa housujen polvet päivässä-parissa. Reimatecin housut kesti ehjinä yhden päivän keväällä ehjinä, olivat uudenveroiset mutta ostettu kirppikseltä 9 eurolla. Silti harmitti. :(

Meillä mennään kyllä sarjalla mitä vaan - eli meillä ei ainakaan vielä juosta eikä vannota minkään merkin perään :). Kirpputoreiltakin tekee nykyään todella hyviä löytöjä, joten - kunhan täyttävät kulloisenkin vaatteen kriteerit ja ovat ns. lapsen näköisiä ja oloisia, niin :)..

.....
Ei ole merkillä väliä.:) suurimman osan ostan kirpparilta, jos ei löydy tarvittavaa niin sit ostan Cirafin tai H&M:n tms. Osa kengistä on ollut Vikingin kalliimpia, niitä ostan ihan siksi, kun tytöllä oli pienenä jotain asentovirhettä jalassa ja ajattelin, etten halua mitään linttaan astuttuja kun niistä on vaikea tietää, onko hyviä kun ei itse pysty jalkaan kokeilemaan..

Mutta nimen takia en todellakaan osta mitään, en ymmärrä, miksi pitäisi, jos ei sitten ihan harrastuksen vuoksi? En oikeastaan ymmärrä edes laadun takia. 68cm body menee päälle muutaman kuukauden ja viikon jälkeen se on jo porkkanasoseessa.. Ymmärrän, että talvihaalareissa mietitään laatua ja kestävyyttä ja silloin saattaa kannattaa ostaa merkkivaate, mutta itse ostin viime vuonna Reimatecin hyväkuntoisen haalarin kirppikseltä 15€:lla.:)

vierailija...
Kyllä minäkin kirppareja käytän vaikka merkkejä ostan :p lähinnä fb:n merkkikirppiksiä.

Vauvavaiheessa toki ne halpismerkit kestää vähän paremmin, kun ne on niin vähän aikaa käytössä. Mutta kun lapset kasvaa, vaatteet on pidemmän aikaa käytössä ja joutuvat kovemmalle koetukselle. Ja itse tykkään kierrättää vaatteita lapselta toiselle, joten laatu on tärkeää.

Pin
Joo ja sekin varmaan, että ei nuo haalistu samalla tavalla kun ehkä jotkin värikkäät tekee? Kun ovat jo tuollaisa haaleita valmiiksi.
Eli sinänsä "hyvä maku" jos kestävyyttä mietitään. :D
Eipähän tarvitse pienemmälle ostella niin paljoa uutta vaatetta kun isoveljeltä jää aina hyväkuntoisia.

9MM
en osta merkkivaatteita ku tyby kasvaa niin nopeesti niistä ulos :) ni kirpparilt yleensä.no siis emmä noista merkeistä tiiä mut kerran ostin tybylle laukun ku se oli innoissaan siitä myyjä sit sano että ompa nuorella iällä tyyli laukkujen perään :) se oli joku franckki :)

xzxzxzbb
En ole tarkka. Lapset kasvaa niin nopeasti, että vaatteet ovat vain lyhyen aikaa käytössä. Toisaalta kulutus on niin kovaa, että aivan sama onko merkkivaate vai halpis. Rikki se menee kuitenkin tai nuhjaantuu. Eipä tarvitse sitten harmitella reikää polvessa tai jotain lähtemätöntä tahraa.

9MM
En ole tarkka. Lapset kasvaa niin nopeasti, että vaatteet ovat vain lyhyen aikaa käytössä. Toisaalta kulutus on niin kovaa, että aivan sama onko merkkivaate vai halpis. Rikki se menee kuitenkin tai nuhjaantuu. Eipä tarvitse sitten harmitella reikää polvessa tai jotain lähtemätöntä tahraa.
tos just se täälläpäin kirppareilla noi vaatteet just tyliin 0,50- 3 egee ni ne voi temmeltää rikki sit täst vuosii aikaa ostin tollasen satkun värikkään toppa puvun serkku tybylle ja aina ku olin siellä ni varovaisemmin et ei mee rikki tää oli vaan siis miten ite ajattelin ei niin et se olis paras :)

Marko.
Otin juuri kovana seisovan kyrpäni ulos housuistani ja käskin vieressäni olevan 14-vuotiaan somalipojan imeä sitä. Poika imee nyt erittäin innokkaasti 26 vuotta itseään vanhemman poliisimiehen kovana seisovaa kyrpää. Laukean taas pian somalipojan suuhun, kuten olen tehnyt jo kymmeniä kertoja aiemminkin lukiessani tätä keskustelupalstaa.
Uskomattoman kiihottavaa taas kerran katsoa, kuinka siemennesteeni valuu pitkin komean somalipojan mustia suupieliä, kun poika ei kovasta yrityksestä huolimatta onnistu nielemään kaikkea spermaani.

Terveisin ylikonstaapeli Marko "Fobba" Forss
marko.forss@poliisi.fi

viuuu
Minä olen tarkka lastenvaatteista ja siitä miltä ne näyttää. Mutta minulle on ihan sama mitä merkkiä ne on, jos ne miellyttävät silmääni. Sisävaatteesta olen maksanut enimmillään 70 euroa 3-vuotiaalle lapselle vain siksi, koska tykkäsin siitä... :D käyn paljon kirppiksillä, joten vastapainona meillä on myös niitä 0,50-4 euron vaatteita, mutta nekin ovat siistejä ja nypyttömiä.

Olen tarkka omasta pukeutumisestani, joten pn kait luonnollista että se koskettaa myös lapsia. :)

vierailija pööp
En ole lainkaan perillä lastenvaatemerkeistä. Ostan mikä näyttää omaan silmään kivalta (isommat valitsevat kuvien perusteella). En maksa paljoa lastenvaatteista, yleensä kirpparilta hommaan.

Kerran siskoni kehui pojan rotsia, joka ilmeisesti oli jotain kalliimpaa merkkiä. Olin ihastunut siihen Ruotsissa shoppaillessani mutten millään muista mikä merkki se oli.

vierailijaaa

Kiinnostaa tietää miten perustelet laadukkuuden? Siellä samassa Kiinassa ne on kaikki tehty nykyisin ja usein jopa samoissa tehtaissa vierekkäin. Työntekijät sitten lätkäisevät niihin vain sen merkin sitten toimeksiantajan mukaan "h&m" tai "polarn o pyret" voi siis olla tehty ihan vierivieressä samassa tehtaassa.

Yhteistyössä