Miksi kaikki luulevat että mun tyttäret ovat mun siskokset ;D

Hauska että kaikki luulevat niin ja vain ulkomailla mulle tämä sattuu, Suomessa vain kerran joskus aikoja sitten. Tänään 3 krt, 1 ulkonaana ja 2krt ravintolassa joku kysyi onko nämä mun siskot. Aika hauska, onko kenelle noin käynyt? Ehkä meikki nyt pitäisi aloittaa käyttää enemmän, niin en ole niin teini kai naamasta jonkun mielestä ;D.
 
Mua on luultu mun pojan kaveriksi ja tyttöystäväksi. En pidä siitä, etenkin jälkimmäinen on taatusti pojalle kiusallista. Monen mielestä poika on vanhemman oloinen vaikka täyttää syksyllä vasta 15. Ihmiset ei katso tarkasti kun olen pienikokoinen. Tätä sattuu myös suomessa, tai suomessa etenkin, koska useimmiten olemme suomessa.
 
vierailijako
No en sinusta tiedä mutta oma äitini aina koetti kaikille ventovieraille uskotella että olemme sisaruksia toisillemme minusta se oli silloin jo aika säälittävää :(
Jotkut vieraammat sen vielä uskoikin ja aina ylpeämmäksi äiti tulikin jos joku sen erehtyi ääneen sanomaan ilman että äitini siitä oli kovin montaa kertaa kerennyt vihjata.
Usein vaatimalla vaati että pukeuduimmekin samalla tavalla, valikoi siis vaatteeni mitä milloinkin sain päälleni laittaa.
Kun minulle tuli ikää enemmän ja sisarus kommentti ei mennytkään läpi kun luonnollisesti se äitikin vanheni vuosi vuodelta,
hän alkoi haukkumaan minua aina kaikkien kuullen (jopa vaatekaupoissa)
kuinka olisin häntä lihavempi ja kuinka hoikka hän (äitini) on.
Todella todella säälittävää sekin kun sen jokainen näki miten tuokin asia oli.
Tosin varmaan sanomattakin selvää että minulla ei äitiini ole juuri mitään suhdetta koskaan syntynyt :/
Ja minulla ei ole siis sellaista pullantuoksuista äitiä jolle voi kaikki huolensa kertoa.
Joskus tuntuukin ihan hassulta lukea tätä palstaa kun täällä haukutaan niitä appivanhempia ja kuinka se oma äiti on kaikki kaikessa,
no kai minä olen yksi outo lintu täällä muiden joukossa :D
 
No en sinusta tiedä mutta oma äitini aina koetti kaikille ventovieraille uskotella että olemme sisaruksia toisillemme minusta se oli silloin jo aika säälittävää :(
Jotkut vieraammat sen vielä uskoikin ja aina ylpeämmäksi äiti tulikin jos joku sen erehtyi ääneen sanomaan ilman että äitini siitä oli kovin montaa kertaa kerennyt vihjata.
Usein vaatimalla vaati että pukeuduimmekin samalla tavalla, valikoi siis vaatteeni mitä milloinkin sain päälleni laittaa.
Kun minulle tuli ikää enemmän ja sisarus kommentti ei mennytkään läpi kun luonnollisesti se äitikin vanheni vuosi vuodelta,
hän alkoi haukkumaan minua aina kaikkien kuullen (jopa vaatekaupoissa)
kuinka olisin häntä lihavempi ja kuinka hoikka hän (äitini) on.
Todella todella säälittävää sekin kun sen jokainen näki miten tuokin asia oli.
Tosin varmaan sanomattakin selvää että minulla ei äitiini ole juuri mitään suhdetta koskaan syntynyt :/
Ja minulla ei ole siis sellaista pullantuoksuista äitiä jolle voi kaikki huolensa kertoa.
Joskus tuntuukin ihan hassulta lukea tätä palstaa kun täällä haukutaan niitä appivanhempia ja kuinka se oma äiti on kaikki kaikessa,
no kai minä olen yksi outo lintu täällä muiden joukossa :D
Hui mikä äiti... Ei kovin mukavaa tuollainen.:poop: Mä en yritä esiintyä lasteni sisaruksena kun ajattelen että se on lapsille noloa ja varsinkaan en haluaisi kylvää tyttäreen mitään epävarmuuksia. Ehkä sun äiti tunsi itsensä jotenkin epävarmaksi sun rinnalla ja pelkäsi että jää sun vieressä näkymättömäksi.
 
..........
Ehkä ne huomaavat, että yrität esittää teiniä, ja sanoivat sen miellyttääkseen sinua. Ulkomailla ihmiset päästelevät suustaan enemmän näitä mitääntarkoittamattomia "hevonpaska-kohteliaisuuksia" kuin Suomessa.
En jaksa uskoa, että kukaan oikeasti sinua pitäisi lastesi siskona, Milanna.
Eikö sun lapset ole vielä tosi pieniäkin.
Tota ilmiötä en oikein ymmärrä, että jotkut haluavat näyttää tyttärensä siskolta. Miksi ihmeessä.
 
Ehkä ne huomaavat, että yrität esittää teiniä, ja sanoivat sen miellyttääkseen sinua. Ulkomailla ihmiset päästelevät suustaan enemmän näitä mitääntarkoittamattomia "hevonpaska-kohteliaisuuksia" kuin Suomessa.
En jaksa uskoa, että kukaan oikeasti sinua pitäisi lastesi siskona, Milanna.
Eikö sun lapset ole vielä tosi pieniäkin.
Tota ilmiötä en oikein ymmärrä, että jotkut haluavat näyttää tyttärensä siskolta. Miksi ihmeessä.
Milanna on kyllä nuoren näköinen ja ulkomailla ihmiset eivät osaa katsoa ikää kun vaaleat ihmiset ovat usein nuoren näköisiä. Ei sitä tarvitse tuollaiseksi kääntää, että se on jotain hevonpaskakohteliaisuutta. Mitä kohteliaisuutta aikuisen teiniksi luulemisessa on? Usein ihmisiä nolottaa sellainen kun ovat puhuneet aikuiselle niin kuin lapselle puhutaan.
 
........
Milanna on kyllä nuoren näköinen ja ulkomailla ihmiset eivät osaa katsoa ikää kun vaaleat ihmiset ovat usein nuoren näköisiä. Ei sitä tarvitse tuollaiseksi kääntää, että se on jotain hevonpaskakohteliaisuutta. Mitä kohteliaisuutta aikuisen teiniksi luulemisessa on? Usein ihmisiä nolottaa sellainen kun ovat puhuneet aikuiselle niin kuin lapselle puhutaan.
Usein kohteliaisuuden esittäjä vaistoaa, minkälaisesta kohteliaisuudesta vastapuoli pitäisi, ainakin ne jotka yhtään osaavat lukea vastapuolta.
Milanna on sen tyylinen nainen, jolle turhamaisuus on tärkeää. Turhamaiset naiset haluavat näyttää nuorilta. Tuo kohteliaisuus siis upposi oikeaan maaperään.
 
vierailija222
Hui, tuo olis kamalaa. Onneksi noin ei ole. Jos olisi niin varmaan kurkkaisin kerran tai kaksi läpi esim. oman pukeutumiseni ja ulkohabitukseni. Haluan ehdottomasti näyttää lasteni äidiltä, eikä se nyt tarkoita että tarttis nuhjuiseksi ruveta. Mutta että näyttää aikuiselta. Ei ne kasvot mitään pelkästään tee.
 
Usein kohteliaisuuden esittäjä vaistoaa, minkälaisesta kohteliaisuudesta vastapuoli pitäisi, ainakin ne jotka yhtään osaavat lukea vastapuolta.
Milanna on sen tyylinen nainen, jolle turhamaisuus on tärkeää. Turhamaiset naiset haluavat näyttää nuorilta. Tuo kohteliaisuus siis upposi oikeaan maaperään.
Tai joskus vaan ihmiset oikeasti erehtyvät. Eikä niitä erehdyksiä tulla yleensä sanomaan suoraan vaan useimmiten joku kertoo kuulleensa kuinka joku muu on erehtynyt.
 
Hui, tuo olis kamalaa. Onneksi noin ei ole. Jos olisi niin varmaan kurkkaisin kerran tai kaksi läpi esim. oman pukeutumiseni ja ulkohabitukseni. Haluan ehdottomasti näyttää lasteni äidiltä, eikä se nyt tarkoita että tarttis nuhjuiseksi ruveta. Mutta että näyttää aikuiselta. Ei ne kasvot mitään pelkästään tee.
Jos käyttää ihan normaaleja vaatteita, niin ei kai ole syytä alkaa muuttamaan tyyliään vaan siksi että joku luulee nuoremmaksi.
 
.........
Tai joskus vaan ihmiset oikeasti erehtyvät. Eikä niitä erehdyksiä tulla yleensä sanomaan suoraan vaan useimmiten joku kertoo kuulleensa kuinka joku muu on erehtynyt.
Sekin on tietysti mahdollista.
Mutta jos kommentin esittäjä tuli sanomaan suoraan Milannalle, niin luulisin että tarkoitti sen kohteliaisuudeksi.
Voi olla että erehtyi, mutta miksi joku tuntematon tulisi kertomaan "siskoksille", että näyttävät siskoksille. En oikein usko tuota teoriaa. :)
 
Tosin en tiedä onko siitä tullut jokin yleiskohteliaisuus, kun olen nyt kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä kullut kun jotain sanotaan nuoren näköiseksi, vaikka oikeastaan ei ole ollenkaan nuoren näköiset ihmiset olleet kyseessä. Joskus joku voi vaikuttaa nuoremmalta olemuksensa takia, voi vaikka olla epävarman oloinen tai tyyli voi olla jotenkin raakile. Luulen että minun kohdallani vaikuttaa eniten se mun tyyli olla, olen sellainen haahuilija ja kun olen lyhyt, voi vaikuttaa äkkiä katsottuna että olen joku lapsi joka toikkaroi.
 
Mun tyttäret ovat koht 11v ja 9v ;D että eivät ihan pieniä.
Pojat ovat pieniä eli 8kk ja 3,5v, mutta he ovat kotona Suomessa. Mä oikeasti inhoan miten näytän ilman meikkiä, tunnen itseä rumaksi ja monet luulevat että olen 16v, vaikka en ole vieläkään laihtunut sellaiseksi millaiseksi haluan laihtua ja laihana olen vielä nuoremman näköinen sen tiedän. Tässä esim. kuva missä olen juuri rumana ja ilman meikkiä, kun olimme sellaisessa paikassa missä meikki ei oikein käy kun kaikki vesi laitteet ym siellä...Eilen taas oli vähän meikkiä ja tukkaa auki sekä korkokengät, silti kaikki luulevat ne ovat mun siskokset. http://aijaa.com/a5RP76

No mutta en mä edes Suomessa pääse baariin mihinkään ilman papereita, puhummattakaan viina jos menen ostamaan ;D
 
...........
Mun tyttäret ovat koht 11v ja 9v ;D että eivät ihan pieniä.
Pojat ovat pieniä eli 8kk ja 3,5v, mutta he ovat kotona Suomessa. Mä oikeasti inhoan miten näytän ilman meikkiä, tunnen itseä rumaksi ja monet luulevat että olen 16v, vaikka en ole vieläkään laihtunut sellaiseksi millaiseksi haluan laihtua ja laihana olen vielä nuoremman näköinen sen tiedän. Tässä esim. kuva missä olen juuri rumana ja ilman meikkiä, kun olimme sellaisessa paikassa missä meikki ei oikein käy kun kaikki vesi laitteet ym siellä...Eilen taas oli vähän meikkiä ja tukkaa auki sekä korkokengät, silti kaikki luulevat ne ovat mun siskokset. http://aijaa.com/a5RP76

No mutta en mä edes Suomessa pääse baariin mihinkään ilman papereita, puhummattakaan viina jos menen ostamaan ;D

Se on perinteinen kohteliaisuus, mikä usein lausutaan äidille, joka tyttären kanssa "luulin teitä siskoiksi". Ei se tarkota että kukaan oikeasti luulisi niin.
Kyllähän sä nuorelta voit näyttää, mutta kuka nyt menee oikeasti siskoksille kuvittelemilleen ihmisille toteamaan että "näytätte ihan siskoilta", ei kukaan.
Se on kohteliaisuus, toteamus, small talkia, whatever.
 
Hmph
ensimmäisenä tuli mieleen käytös lapsia kohtaan. Itse siitä usein erottaa äidit ja isot siskot. Äidit ohjaa ja noh siskot ei.
Mielestäni tuo ei ole kohteliaisuus vaan enemmänkin kommentti käytöksestä ja pukeutumisesta. Aikuisen naisen pitäisi erottaa lapsista varsinkin jos lapset ovat noin selkeästi vielä lapsia.
Itse olen myös hyvin nuoren näköinen, muttei minua enään lapseksi luulla kun muutin tarkoituksella käytöstäni ja ryhtiä.
 
Hmph
ensimmäisenä tuli mieleen käytös lapsia kohtaan. Itse siitä usein erottaa äidit ja isot siskot. Äidit ohjaa ja noh siskot ei.
Mielestäni tuo ei ole kohteliaisuus vaan enemmänkin kommentti käytöksestä ja pukeutumisesta. Aikuisen naisen pitäisi erottaa lapsista varsinkin jos lapset ovat noin selkeästi vielä lapsia.
Itse olen myös hyvin nuoren näköinen, muttei minua enään lapseksi luulla kun muutin tarkoituksella käytöstäni ja ryhtiä.
 
Luulen meidän jokainen tyyli nyt on mokattu pahasti :D . Ei aina voi näyttää hyvältä, sukat siksi kun he lyövät näitä varpaita aina näiden kenkien kanssa ja mulla aivan sama miltä joku huvipuistossa näyttää, eri asiaa kun käymme shoppailemassa tai ravintoloissa, toisalta me näinkin käymme jainakin viime aikana melkein jatkuvasti, kun päivät täynnä lasten ohjelmia disneyland, asterix, sealife ja niin edelleen joka päivä...Nyt lähdemme toiseen kaupinkiin missä vihdoin minullekin tekemistä, laitan vihdoin mekonkin :censored:
 
Kohteliaisuus voi olla. Mutta kysyvät minua niin aika törkeästi, onko ne mun siskot :D. Sitten kun mä sanon että mun lapset niin yks totesi ravintolassa, teinkö mä lapsia itse kuin olin ihan lapsi. No, vielä parempi kun sanoin että yhteensä mulla 4 lasta. Lapset onneksi samanlaiset kuin minäkin eivät ottaa vakavasti ja heitä naurattaa nämä asiat, sitten vitsailevat minulle sen jälkeen että hello sister, mun esikoinen kun puhuu englantia.
 
aqaqa
No ei todellakaan luule. Pelkkää kohteliaisuutta. Samalla tavalla ne kaikille äideille sanoo lasten seurassa oli minkä ikäinen vain. Itsekin kuulen samat kommentit joka kerta lasten kanssa liikkuessa ulkomailla varsinkin, enkä edes ole ikäistäni nuoremman näköinen tai pukeudu kuin teini.
 
.............-
Hauska että kaikki luulevat niin ja vain ulkomailla mulle tämä sattuu, Suomessa vain kerran joskus aikoja sitten. Tänään 3 krt, 1 ulkonaana ja 2krt ravintolassa joku kysyi onko nämä mun siskot. Aika hauska, onko kenelle noin käynyt? Ehkä meikki nyt pitäisi aloittaa käyttää enemmän, niin en ole niin teini kai naamasta jonkun mielestä ;D.
En usko, että oikeasti luulevat, kunhan ovat säälistä kohteliaita... pukeutumistyyliä vihjaavat. Leikkaatko noi poskipussit pois vai hörökorvat, kun olet leikkaukseen menossa?
 

Yhteistyössä